تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

فارس: معترضان در سنندج خیابان‌ها را با سنگ و لاستیک مسدود کردند/ تسنیم: شهر در آرامش است؛ نه آشوبی است نه اغتشاشی

سنندج در روزهای اخیر شاهد تجمعات پراکنده در چند نقطه شهر بود. گفته شده که درگیری های شدیدی در این شهر رخ داده است.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ در حالی که برخی از شبکه‌های خبری خارج از کشور و همچنین بخشی از فضای مجازی مملو از اخبار ضدونقیض درباره شهر سنندج و برخی ناآرامی‌ها در این منطقه غربی کشور است.

* در همین حال خبرگزاری فارس در گزارشی درباره درگیری‌های اخیر در شهر سنندج نوشته است:

* از ساعت 18 عصر روز یکشنبه مرکز استان کردستان شاهد تجمعات پراکنده در خیابان شهدا، عباس‌آباد پایین و کمربندی دکتر حسینی بود. معترضان پل شهید ورمقانی در کمربندی دکتر حسینی را با سنگ و لاستیک مسدود کردند.

* آنها با پرتاب کوکتل مولوتف اجازه پاک‌سازی مسیر و بازگشایی بلوار را به کارگران شهرداری نمی‌دادند. پلیس در برخی موارد مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شد. تعداد معترضان عصر یکشنبه به نسبت روز قبل کاهش  یافته بود. در جریان اعتراضات شنبه‌شب گذشته سنندج، فروشگاه افق کوروش در خیابان قرادیان و یک تعاونی مصرف در میدان کارآموزی توسط برخی افراد ناشناس مورد هجوم قرار گرفت.

* معترضان شنبه شهرداری‌های نواحی «نایسر» و «ننله» در حاشیه شهر سنندج را به آتش کشیدند. یکشنبه‌شب نیز دو فروشگاه و یک کلانتری در نایسر مورد هجوم قرار گرفته است.

* فارس همچنین به نقل از یک منبع آگاه از جان باختن 4 تن در درگیری‌های روز شنبه سنندج خبر داد. این خبرگزاری نوشت: «این افراد در چهار نقطه مختلف شهر مورد هدف تیر جنگی قرار گرفتند. راننده یک خودروی پراید توسط یک خودروی عبوری و با اسلحه وینچستر در خیابان پاسداران ترور شد و سه نفر دیگر نیز با اسلحه‌های غیرسازمانی کشته شدند. در درگیری‌های سال 98 نیز حدود 50 نفر با سلاح غیرسازمانی جان باختند.»


بیشتر بخوانید: برای آتش زدن هر پرچم ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شده است/ به اقتداری رسیده‌ایم که در برخورد با آشوبگران نیاز به نظامیان نداریم


*  در عین حال در شبکه های اجتماعی اخبار مختلفی از سنندج منتشر می شود.  استاندار کردستان اسماعیل زارعی کوشا نیز درباره وضعیت شهر سنندج و درگیری‌های این شهر صحبت کرده و گفته: «شنبه‌شب با یک برنامه‌ریزی و طراحی مسلحانه مواجه بودیم. جوان‌های مردم را در خیابان‌ها می‌کشند، جوان 30 ساله بی‌گناهی در ماشینش به بدترین وضع از نزدیک با اصابت گلوله جنگی مغزش را متلاشی می‌کند برای اینکه این آتش شعله‌ور بماند.

* یک رسانه فارسی زبان هم در این رابطه نوشته است: سنندج و سقز، شهر زادگاه مهسا امینی، سه‌شنبه شب، ۱۹ مهرماه، تعدادی از شهرهای کردستان، ازجمله سنندج، سقز، بانه، دیواندره ملتهب بود و برخی افراد با ایجاد راه‌بندان اعتراضی و شعارنویسی به اعتراض‌های خود ادامه دادند.

* نیروهای انتظامی برای متفرق کردن افراد از گاز اشک‌آور استفاده کرده است. بر اساس این گزارش در شهرهای ثلاث‌باباجانی، دهگلان، مریوان، بوکان، مهاباد، کرمانشاه و جوانرود تجمعاتی برگزار شده است.

* تجمعات در برخی شهرهای کشور درحالی برگزار شد که روز سه‌شنبه برخی دانشگاه‌ها و مدارس شاهد اعتراض‌ دانشجویان و دانش‌آموزان بودند و در چندین تجمع دانشجویان شعار «سنندج، زاهدان» سر دادند.

*همچنین وزیر کشور دولت رئیسی در اظهاراتی جدید با اشاره به اعتراضات مردمی در چند هفته اخیر به شعار «زن، زندگی، آزادی» که از سوی معترضان سر داده شده در شهرهای کردستان واکنش متفاوتی نشان داده است.

در صورتی که خبرگزاری تسنیم نوشت: بیش از دو هفته از درگذشت مهسا امینی می‌گذرد اما از ساعات ابتدایی این حادثه ‌تاکنون ‌رسانه‌های معاند در حال دروغ‌پراکنی و تبلیغات دروغین ‌هستند و تمام همّ‌وغم و تلاش‌شان انحراف افکار و ایجاد رفتار هیجانی در جوانان و متشنج کردن فضای شهرهای کشور از جمله استان کردستان است.

تسنیم در ادامه نوشت: «اما رسانه‌ انگلیسی BBC فارسی و سعودی ایران اینترنشنال در ادامه تنش‌آفرینی‌ها و دروغ‌های شاخدار خود در ایران، طی دو روز گذشته تلاش داشتند‌ این‌گونه به مخاطبان خود القا ‌کنند که ‌شهر سنندج ‌درگیر آشوب و اغتشاش‌ است و نیرو‌های نظامی و امنیتی در این شهر مردم را سرکوب می‌کنند؛ این در حالی است که گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از سطح شهر سنندج نشان می‌دهد شهر در آرامش کامل است و نه در جایی و نه در منطقه‌ای نه آشوبی هست و نه اغتشاشی.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
15
چرا دروغ میگید، خوب اگر راست میگید، اجازه بدید چندتا خبرنگار بره و گزارش تهیه کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
خبرنگارها مگه راستشو میگن؟ هر کدوم زوم می کنن رو منافع خودشون
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
15
قانون اساسی اصل ۲۷ میگه اعتراضات مردم آزاد است . تمام . بنابراین باید اجازه بدهند مردم تظاهرات کنند و شعار بدهند . هر گونه سرکوب غیر قانونی است . ولی وقتی سرکوب و کتک هست ، خب آنها هم می زنند و میشه این . وقتی در سال ۹۶ و ۹۸ و ۸۸ و ... باد می کاشتید حالا طوفان درو می کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
خوش به حالت. قانون؟ همه چیز نابود شده. قانون اساسی چیه دیگه. جنگ و خونریزیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
12
پس خدارو شکر مشکلی نیست. برای همین وزیر نیرو (احمد وحیدی) رفته پروژه آب افتتاح کنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
15
1
۱۳:۵۰۲۰ مهر ۱۴۰۱
قطع اینترنت در کشور به خاطر عملکرد، رفتار، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی و صهیونیست ها بوده است.

۱۳:۵۱۲۰ مهر ۱۴۰۱
اعتراضات همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه، عراق و غیره است و هم اعتماد دولتمردان و مسئولان و نمایندگان مجلس به آمریکایی ها جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
وحشی خودتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
1
8
بنگاه های دروغ پراکنی رژیم با یکدیگر هم آهنگ نیستند . یکی می گه آرومه - اون یکی می گه شلوغه . مرده هم حرف هیچ کدامشون رو باور نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
1
8
امروز وکیل ها تجمع داشتن تحمل شعار اون هارو هم نداشتن گاز اشک آور زدن و بهشون حمله کردن ! سنندج شبیه فلسطین شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
3
1
این کردها چرا اکثرا اسلحه دارند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
7
در مورد فیلمهایی که آمده بیرون چه پاسخی دارید. این زندگی که ما داریم از مردن هم بدتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
8
خودت داری میگی "فارس" بنگاه دروغ پراکنی و خالی بندی.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان