تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
امام جمعه اهل سنت زاهدان:

نباید با معترضان زاهدان با خشونت برخورد شود/ این مردم غلام نان و پول نیستند

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: «اعتقاد من بر این است که نباید با معترضان با خشونت برخورد شود. نباید کسی را که اعتراض می‌کند، دشمن دانست. شما در تمام دنیا با هرکس دشمن باشید، حامی شما همین ملت هستند.»

نباید با معترضان زاهدان با خشونت برخورد شود/ این مردم غلام نان و پول نیستند
رویداد۲۴به گزارش منیبان، طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان، در سخنان مولوی عبدالحمید آمده است: «در روز‌های اخیر تحولاتی در کشور رخ داده و توصیه ما آن است که همه ما به این توجه کنیم که چرا این اعتراضات اتفاق می‌افتد.»

مولوی عبدالحمید با اشاره به حادثه زاهدان گفت: «در جمعه اسبق ظلم بسیار بزرگی در اینجا شد. ما به مردم توصیه کردیم امنیت را حفظ کنند و از آن‌ها ممنونیم که این توصیه را رعایت کردند. ما همچنان صحبت می‌کنیم و این صحبت‌ها خیرخواهانه است …. درخواست اکید ما این است که مسئولان موضوع را بررسی کنند.»

«درست است که کشور دشمنان و بدخواهانی دارد که می‌خواهند بین ملت و دولت فاصله بیفتد و برای این کار مردم را تحریک می‌کنند، اما در واقع، مردم هم مشکلات زیادی دارند و این مشکلات تنها اقتصادی نیستند. کسانی که تنها اقتصاد را مطرح می‌کنند، سخت در اشتباهند. مردم آزادی و احترام می‌خواهند. این مردم غلام نان و پول نیستند.»

«اقتصاد مهم است، اما اخیرا سیاست بر آن گذاشته شده که همه مشکلات را اقتصادی بدانند و بگویند مردم مشکل دیگری ندارند؛ این اشتباه بزرگی است. در کشور مشکلات دیگری هم وجود دارد که تنها مشکلات خارجی هم نیستند. مشکلات خارجی را نفی نمی‌کنیم، اما مشکلات داخلی جدی‌تر هستند. فیلتر‌هایی درست کرده‌اند و نمی‌گذارند بسیاری از افراد وارد نظام سیاسی شوند و همین باعث شده که امروز چنین مشکلاتی پیش بیاید. اگر در مجلس و دولت تنوع داشته باشیم، مشکلاتی مانند این ایجاد نمی‌شود.»


بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: قول داده‌اند کسانی که به ناحق در زاهدان کشته شده‌اند را جزو شهدا بیاورند/ آمار درستی از کشته شدگان نداریم


«در کشور ما تنوع قومی و مذهبی زیادی وجود دارد و آدم‌هایی با گرایش‌های مختلف در اینجا زندگی می‌کنند. این تنوع را خداوند آفریده و آن را می‌پسندد. این تنوع را باید پذیرفت. همه ادیان، مذاهب و اقوام باید مورد احترام باشند و این حاکمیت است که باید این تنوع‌ها را در نظر داشته باشد و به همه آن‌ها آزادی بدهد. …بگذارید سلایق و عقاید مختلف صحبت کنند. خود بنده در زمانی که محمد مرسی در مصر به پیروزی رسید، نامه‌ای به او نوشتم و گفتم که در حکومت‌تان شیعیان و مسیحیان و حتی لائیک‌ها را به کار بگیرید و در افغانستان به طالبان هم همین را توصیه کردم. در کشور ما هم دین‌دار و بی‌دین، همه ملت ایران هستند.‌ای کاش مسئولان ما حرف‌های طیف‌های مختلف را می‌شنیدند و همۀ ملت را می‌دیدند.»

«اعتقاد من بر این است که نباید با معترضان با خشونت برخورد شود. نباید کسی را که اعتراض می‌کند، دشمن دانست. شما در تمام دنیا با هرکس دشمن باشید، حامی شما همین ملت هستند. اگر قدرتی در دست بنده بود، حتما با مردم کنار می‌آمدم.»

«ما امیدواریم آنچه در کشور ما پیش آمده، مایه خیر برای کشور باشد و خداوند در این مسئله ما را کمک کند. عموم مردم خواهان تغییراتی در کشور هستند و مسئولان این را ببینند. آنان که در رأس قدرت هستند، صدای ملت را بشنوند. تعدادی از زندانیان حادثۀ اخیر در زاهدان آزاد شده‌اند و امیدواریم باقی زندانیان هم آزاد شوند.»

منبع: منیبان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
5
1
برخی افراد بی ادب در داخل کشور هنوز هم درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجهی نمی کنند آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند.
برخی افراد بی ادب در داخل کشور هنوز هم درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجهی نمی کنند آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون با حکومت نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
یا خدا هرجا میرم کامنت بخونم اینم هست
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
4
4
درودخداوندبرتفکر هوشمندانه ودوراندیشی سیاسی و منطقی عالم جلیلقدردینی مذهبی شیخ الاسلام مولاناعبدالحمیدبرمبنای عقلانی سیاسی حفظ وحدت و همبستگی.ارامش همزیستی همه.ادیان الهی.دینی.مذهبی.قومی فرقه ای قومیت های مختلف ملت مسلمان سرزمین همیشه پایدارایران اسلامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
6
3
معترضان زاهدان، گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریست های داعش و حامیانش برای ما یکی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
شما کیا هستید
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
1
رویداد۲۴لطفا نظرات ارسال کاربران رامنتشرنماید؟بعنوان کاربر این تحلل رابرای اولین باره مه می بینم رسانه حرفه ای و همواره بروز وتحلیلی تفسیری منطقی وشفافش دیدگاه ونظرات ارسالی کابرانش رابموقع ودراسرع وقت منتشر نکرده است؟واقیعت امر کاربران رویداد۲۴قطعا چنین تواقع وانتظاری ازرسانه حرفه ای رویداد۲۴که همواره مورد وثوق شانه ندارند؟درواقع طی ۲۴ساعت اخیر تعداد۲دودیدگاه مورد نظرم ازاشتراک گذاری وارسال نمودم هنوزمنتشرنشده
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
1
1
آره معترضانتونم دیدیم چجوری مردم رو کتک زدن جناب عبدالحمید. دیگه همه میدونن جنابعالی از گروه جندشیطان هم حمایت میکنی اما نظام کاریت نداره تو هم پرروتر میشی! شما از زن چی میدونید ده ده تا زن میگیرید بعد دوسال با بچه هاشون ولشون میکنید!دائم در حال قاچاق سوخت و مواد مخدرید! خیلی‌هاتون تروریستید مثل آب خوردن در یک بانک رو می‌بندید با مردم و پرسنل داخلش آتیشش می‌زنید!
نظرات شما
پیشخوان