تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

آیا سینماها در معرض تعطیلی هستند؟

ایسنا نوشت: یک تهیه‌کننده و سینمادار گفت: ادامه روند فعلی فروش در سینما‌ها منجر به تعدیل نیرو و تعطیلی سالن‌ها می‌شود و برای همین لازم است دولت همانند دوران کرونا حمایت ویژه‌ای را به سینما‌ها اختصاص دهد.

آیا سینماها در معرض تعطیلی هستند؟

رویداد۲۴ علی سرتیپی که به تازگی برای ساخت فیلمی با نام «هم آهنگ» به کارگردانی بهروز شعیبی پروانه ساخت گرفته و تلاش می‌کند که آن را به جشنواره فیلم فجر برساند، درباره وضعیت این روزهای سینما به ایسنا گفت: متاسفانه سینما وضعیت خوبی ندارد. ما در دوران کرونا با شرایطی اجتناب‌ناپذیر روبرو بودیم که دولت هم کمک‌هایی کرد. منتها نکته مهم درباره رکود سینما در دوران کرونا این بود که مدت‌ها قبل از اپیدمی، وضعیت سینما خوب بود و اندوخته‌هایی داشتیم اما الان تازه سینماها می‌خواستند از کرونا رهایی پیدا کنند و جانی تازه بگیرند که اتفاق‌های اخیر رخ داد و ضربه زیادی را به سالن‌ها ، سینما و مردم وارد کرد.

او با اشاره به صحبت‌هایی که با دیگر همکارانش در حوزه سینماداری و پخش فیلم داشته و اینکه همگی نگرانی‌های مشترکی دارند، افزود: فروش فیلم‌ها در هفته‌های اخیر شاید به یک هفتم قبل از این اتفاق‌ها رسیده و الان یک وضعیت بحرانی، بخصوص برای سالن‌های سینمایی حاکم شده که اگر ادامه پیدا کند مجبور به تعدیل در تعداد سالن‌ها و نیز نیروها خواهیم بود.

مدیر پردیس سینمایی «کورش» با بیان اینکه حدود چهار تا پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با سینما در ارتباط کاری هستند، گفت: در این مدت مجتمع‌هایی داشتیم که ۱۰ تا ۱۲ سالن داشتند و حدود نیمی از آن را به اجبار تعطیل کردند، به همین دلیل ما از شخص رئیس جمهور، وزارت ارشاد و سازمان سینمایی می‌خواهیم که در این بحران به ما کمک کنند.

سرتیپی گفت: وزارت ارشاد در بخش‌های سالن سازی، تولید و برگزاری جشنواره‌ها باید اولویتش حفظ سالن‌ها باشد. من مطمئن هستم سینماداران حوزه هنری و شهرداری هم دچار مشکلاتی هستند و اولویت اصلی فعلی سینماها هستند چون ممکن است به سمت تعطیلی موقت و سپس تعطیلی کامل بروند.

او درباره اینکه پخش مسابقات فوتبال چقدر می‌تواند به بهبود شرایط سینما کمک کند، گفت: در شرایط خاص و بازه زمانی یک ماه این موضوع می‌تواند کمک‌کننده باشد و به عنوان یک مُسکن برای سینما عمل کند که امیدوارم اتفاق بیفتد اما اوضاع ما در سینماها خوب نیست. فکر می کنم از شفاف‌ترین جاهایی که وضعیت درآمد آن را در لحظه می‌توان بررسی کرد سینما است و کاملا مشخص است که چه روزهایی را پشت سر می‌گذارد.

سرتیپی در پاسخ به اینکه فکر می‌کند اگر فیلم خوب اکران شود چقدر ممکن است در بهبود وضعیت سینماها تاثیر گذار باشد نیز اظهار کرد: به نظرم اگر فیلم خوب داشته باشیم کم‌کم مردم به سینما برمی‌گردند اما الان در یک گردونه افتاده‌ایم؛ از یک طرف صاحبان فیلم‌ها بخاطر شرایطی که وجود دارد اجازه اکران فیلم‌های خود را نمی‌دهند چون به شرایط اعتماد ندارند و از طرف دیگر وزارت ارشاد هم باید کمک کند که فیلم‌ها اکران شوند و سوبسیدهایی داده شود. در دولت قبل و در دوران کرونا پس از بازگشایی سینماها، به بعضی فیلم‌ها کمک‌هایی شد تا اکران شوند اما الان این اتفاق نیفتاده است و به نظرم اگر ارشاد تضمین‌هایی به صاحبان فیلم‌ها بدهد تا فیلم‌های خوب اکران شوند کم کم شرایط بهتر می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
0
1
همه چیز در معرض تعطیلی است حتا دکان دین فروشی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان