تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱

هشدار یک جامعه‌شناس: فرصت نظام برای شنیدن از مردم همیشگی نیست

محمدرضا جوادی‌یگانه با اشاره به تعادل ناپایدار شکل‌گرفته بعد از اعتراضات نوشت: فرصت نظام برای شنیدن از مردم، همیشگی نیست.

هشدار یک جامعه‌شناس: فرصت نظام برای شنیدن از مردم همیشگی نیست
رویداد۲۴ محمدرضا جوادی یگانه در توییتر نوشت: بعد از فروکش کردن اعتراضات، تعادل ناپایداری شکل گرفته، ناشی از آنکه اکثریتِ مردمِ ناراضی، به هیچ یک از دو طرف: معترض و طرفدار نظام نپیوستند. اکثریت مردم، از وضعیت امروز عمیقا ناراضی هستند، اما تصویری هم که براندازان از فردا ارائه می‌کنند، برایشان مبهم و ترسناک است.

تکلیف آینده را نه این مردم میانه، که طرفین ماجرا روشن خواهند کرد. یا نظام، اعتراض را به رسمیت می‌شناسد و اقداماتی که مردم را ناراضی می‌کند متوقف می‌کند؛ یا براندازان، تصویری از آینده ارائه خواهند کرد که جنگ داخلی و کشتار طرفداران جمهوری اسلامی در آن نخواهد بود. (که هر دو بعید است!).


بیشتر بخوانید: حاکمیت بدش نمی‌آید اعتراضات مردم به بحث حجاب تقلیل یابد/ وقتی حاکمیت کارا نباشد، مردم پراکنده و معترض می‌شوند


ولی در هر حال، اگر نظام تغییری در سیاست‌های خود ندهد، در خطا و خطا‌های بعدی سیستم (که خیلی هم دور نخواهد بود!)، اکثریت ناراضی، ناراضی‌تر، ولی ناامید و درمانده، تسلیم سرنوشت می‌شوند و انفعال آنها، فضا را برای براندازان فراهم‌تر می‌کند.

فرصت نظام برای شنیدن از مردم، همیشگی نیست.

هشدار یک جامعه‌شناس: فرصت نظام برای شنیدن از مردم همیشگی نیست

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان