تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱

از کدام بانک‌ها در اعتراضات اخیر سرقت شد؟

دزدان حتی زمان اعتراضات را برای خود فرصت می‌دانند و دست به ارتکاب جرم می‌زنند، همانگونه که در اعتراضات اخیر از دو بانک سرقت کردند.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی روز شنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در جریان اعتراضات یک‌ماهه گذشته ۲۴۰ شعبه بانک دچار خسارت شده‌اند، اما از دو شعبه سرقت انجام‌ شده است.

پیگیری‌های خبرنگار جامعه ۲۴، نشان می‌دهد دو سرقت در بانک‌های مستقر در بلوار کشاورز و در روز‌های نخست اتفاق‌ افتاده و سارقان پس‌ از ورود به بانک علاوه‌ بر تخریب تجهیزات، مقداری از اموال باارزش و پول را به سرقت برده‌اند. تحقیقات پلیس آگاهی برای دستگیری این دزدان ادامه دارد.

آخرین وضعیت پرونده صندوق امانات بانک ملی

بزرگ‌ترین سرقت بانکی ایران، اما در تعطیلات نیمه خرداد و از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران رخ داد، سرقتی که دو روز به طول انجامید و سارقان بیش‌ از ۱۵۰ صندوق را مورد دستبرد قرار داده و متواری شدند، اما در بیستم خرداد ماه تعدادی از افرادی که در سرقت‌ها نقش داشتند شناسایی و دستگیر شدند. 

از کدام بانک‌ها در اعتراضات اخیر سرقت شد؟

در تحقیقات از دزدان، میلیون‌ها دلار پول، صد‌ها سکه طلا و سرویس طلا از خودرو سارقان در فرودگاه امام کشف شد.

پس‌ از بررسی‌های پلیس مشخص شد سه نفر از عوامل اصلی این سرقت هم دو روز بعد از سرقت به کشور ترکیه فرار کرده‌اند و به‌همین دلیل تحقیقات برای شناسایی محل اختفای آن‌ها در ترکیه و دستگیری و استردادشان از سوی اینترپل آغاز شد.

طراحان اصلی این سرقت در روز عید فطر هم به صندوق امانات شعبه دروازه دولت بانک تجارت دستبرد زده بودند، اما موفق به انجام سرقت نشده و پشت در مخزن گیر افتاده بودند. این سارقان ساعت ۲۲ شب ۱۴ خرداد وارد شعبه دانشگاه تهران شده و بامداد فردای آن روز پس از سرقت خارج شدند، البته سارقان مقداری از اموال و تجهیزات خود را در داخل شعبه جا گذاشته و روز بعد بار دیگر حدود ساعت سه عصر وارد بانک شده و تجهیزاتی را که هنگام سرقت جا گذاشته بودند، از آن‌جا خارج کردند.

طراح اصلی این سرقت سال گذشته در قائمشهر با حفر تونل از بانکی نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان پول نقد را به سرقت برده و دستگیر شده بود، اما مشخص نیست چگونه در کمتر از یک‌سال از ارتکاب جرم آزاد شده و بار دیگر بزرگ‌ترین تاریخ ایران را انجام داده است.

از کدام بانک‌ها در اعتراضات اخیر سرقت شد؟

عامل اصلی سرقت به همراه برادر و همسرش از کشور خارج شده‌اند و بر اساس اطلاعات خبرنگار ما قرار بود تمام طلا‌ها  را به‌صورت شمش از داخل کشور خارج کنند. همچنین آن‌ها اقامت یک کشور دیگر را اخذ کرده بودند تا پس از فرار دچار مشکل نشوند.

چندی قبل رییس پلیس تهران در مورد آخرین وضعیت این پرونده اعلام کرد: با هماهنگی ترکیه توانستیم از سه متهم اصلی بازجویی تلفنی کنیم و هفته گذشته نیز تعدادی از عوامل مرتبط با این سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته سردار رحیمی به‌علت مشکلاتی که هنوز مشخص نیست دلیل اصلی آن چیست کار استرداد آن سه نفر انجام‌ نشده است، اما بدون شک آن‌ها تحت بازداشت پلیس ترکیه هستند و تا زمانی‌که به ایران استرداد نشوند آزاد نخواهند شد.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان