تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱

چرا بیماری های ویروسی در حال افزایش است؟

 با نزدیک شدن به فصل زمستان، تعداد موارد بیماری های ویروسی همچون آنفولانزای فصلی نیز در حال افزایش است. بر اساس گزارش ها، جهش ۵۰ درصدی در موارد عفونت تنفسی، عفونت های ویروسی و سرماخوردگی طی هفته های گذشته مشاهده شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴  آمارهای بهداشتی نشان دهنده افزایش تصاعدی ابتلا به بیماری های ویروسی در جهان طی هفته های گذشته است. این افزایش ناگهانی تنها در بازه زمانی یک ماهه ثبت شده است. تعداد زیادی از بیماران با شکایت از آلوده شدن به این عفونت ها به بیمارستان ها مراجعه کرده و  اکثریت این بیماران که مبتلا شده اند در رده سالمندان قرار دارند. 

در این میان پزشکان گزارش می دهند؛ اکثر افراد مبتلا شده در عرض ۴ روز  و خیلی سریع بهبود می یابند. گزارش ها همچنین حاکی از آن است که به غیر از افراد مسن، سایر افراد در گروه های سنی مختلف نیز علائم سرماخوردگی و مشکلات تنفسی را نشان می دهند.

کارشناسان می گویند احتمال اینکه افرادی که زیاد جابجا می شوند و همچنین افرادی که در فضاهای بسته زندگی  یا کار می کنند سریعتر از دیگران مبتلا شوند، بیشتر است. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌ های زمینه ای احتمالا مدت زمان بیشتری را درگیر با بیماری های ویروسی و تبعات آن خواهند بود و ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا از این عفونت‌ها بهبود یابند. گفتنی است علائم آنها نیز ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا برطرف شود.


بیشتربخوانید: خطر شیوع بیماری‌های نوپدید/ از وضعیت بی‌ثبات کرونا تا بی‌حسی وزارت بهداشت


چرا عفونت ها در حال افزایش است؟
به طور معمول با سرد شدن هوا، کیفیت هوا همیشه بدتر می شود که این امر تأثیر بسیار بدی بر سلامتی دارد. یکی از دلایلی که باعث می ‌شود مردم در فصول سرد سال بیشتر به عفونت ‌ها مبتلا شوند، کیفیت پایین هوا، کپک، گرد و غبار، گرده‌ها و آلرژن‌ ها است. تمام این عوامل می تواند منجر به افزایش احتقان بینی، عطسه های مکرر، آبریزش بینی، سرفه و تب شود. هم افرادی که در خانه به سر برده و هم کسانی که در خارج از منزل کار می کنند مستعد ابتلا به عفونت های ناشی از کیفیت پایین هوا هستند.

چگونه مصونیت ایجاد کنیم؟
در اینجا چند راهکار ساده وجود دارد که می توانید برای ایجاد مصونیت در طول تغییر فصل انجام دهید.
•توصیه های بهداشتی را رعایت کرده، در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنید و دست ها را مرتب شسته و ضدعفونی نمائید.
•مصرف ریحان، زردچوبه و نوشیدن آب زیاد را فراموش نکنید.
عسل و آب گرم ترکیب بسیار خوبی برای تقویت سیستم ایمنی است.
•مصرف فلفل سیاه از طریق غذا نیز به تقویت ایمنی کمک می کند.
•در روزهای سرد زمستانی آب گرم بنوشید.
•ویتامین C به میزان کافی مصرف کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان