تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱

رییس دادگستری اصفهان: کیفرخواست ۱۱۷ مُتهم اعتراضات اخیر در استان صادر شد

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تا یازدهم آبان جاری، مرحله تحقیقات مُقدماتی ۱۱۷ فقره از پرونده‌های مربوط به اغتشاشات و مُتهمان حوادث اخیر در دادسرا به پایان رسید و قرار مُجرمیت و کیفرخواست، صادر و به دادگاه‌ها ارسال شد.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ روابط عمومی دادگستری اصفهان، روز شنبه به نقل از حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری افزود: با اختصاص شُعب و قضات ویژه، رسیدگی‌های قضایی(به پرونده‌های مربوط به اغتشاشات) در حال انجام است و دادگاه‌ها با رعایت مواعد و الزامات قانونی، تعیین وقت کرده و در نخستن وقت ممکن به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۰ پرونده، رسیدگی و مُنتهی به صدور حکم شده است که البته مُتهمان و وُکلای آنها این اختیار را دارند که نسبت به حکم صادر شده اعتراض کنند تا پرونده در مراجع بالاتر و تجدیدنظر رسیدگی شود.

وی همچنین در باره اعمال تحریم‌ علیه خود توسط دولت کانادا گفت: در چند روز گذشته، فهرست چهار نفره افراد تحریم شده را اعلام کردند که نام بنده نیز در آن بود، البته این تحریم‌ها هیچ تاثیری در اراده و ارادت ما نسبت به نظام جمهوری اسلامی و ارزش های والای انقلاب نخواهد داشت بلکه موجب تقویت آن نیز می‌شود.
حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: کانادا اعلام کرده است که بنده از نظر این کشور تحریم هستم و من نیز به آنها اعلام می‌کنم که تمام اموال و دارایی‌هایم را، اگر در کشور کانادا هست، بلوکه کنند و هزاران انسان گرسنه و بی‌خانمانی را که در خیابان‌های رسمی و اصلی آنها در بدترین وضعیت از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی محروم هستند، سر و سامان دهند و برای آنها لباس و سرپناه تهیه کنند.


بیشتر بخوانید: حدود ۵٠ تا ۶٠ دانشجو تعلیق شدند/ معترضان فقط ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بودند


وی تاکید کرد: غربِ مُدعی حقوق بشر، که صدها کودک بیگناه و معصوم را در گورهای دسته‌جمعی دفن می کند، بدترین جنایت‌ها را مُرتکب می‌شود و زن و مرد و کودک در حال عبادت را در حرم مطهر شاهچراغ به خاک و خون می‌کشد و ثابت کرده که به معنای واقعی کلمه ضدبشریت است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: این مساله برای بنده تازگی ندارد کمااینکه در ۲۱ اسفند سال ۱۳۹۱ نیز بوسیله ۲۷ کشور اتحادیه اروپا علیه ما تحریم اعمال شد و بعد از آن نیز در ردیف چهارم یک فهرست ۹ نفره از سوی بیت‌العدل رژیم صهیونیستی با ادعای نقض حقوق بشر توسط من، قرار گرفتم.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان