تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱

پیشگویی در مورد کرونا

ویروس کرونا مدتی است که تقریباً همۀ مردم جهان را به نحوی درگیر خود کرده است. طبیعتاً انسان زمانی بیشتر آرامش دارد که توانایی و قدرت پیش‌بینی و در نتیجه برنامه‌ریزی و مقابله با مسائل را داشته باشد و همین موضوع، برخی از ما را سمت این موضوع جذب می‌کند که بدانیم آیندۀ همگیِ ما چه خواهد شد.

پیشگویی در مورد کرونا

رویداد۲۴ مهم‌ترین پیشگویی ها در مورد ویروس کرونا و آینده ی جهان، آینده ی زمین و ساکنانش چگونه با کرونا رقم خواهد خورد...

پیشگویی در مورد کرونا

این روزها با توجه به اتفاقات بزرگ و تأثیرگذاری که در جهان رخ می‌دهد، موضوعات حول این حوادث مانند پیشگویی کرونا، پیش‌بینی کم‌آبی و گرمایش کرۀ زمین، جنگ‌ها و بیماری‌های مختلف در صدر اخبار رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی قرار می‌گیرند.

ویروس کرونا مدتی است که تقریباً همۀ مردم جهان را به نحوی درگیر خود کرده است. طبیعتاً انسان زمانی بیشتر آرامش دارد که توانایی و قدرت پیش‌بینی و در نتیجه برنامه‌ریزی و مقابله با مسائل را داشته باشد و همین موضوع، برخی از ما را سمت این موضوع جذب می‌کند که بدانیم آیندۀ همگیِ ما چه خواهد شد. علاوه‌بر آن تمایل داریم تا بدانیم که این حادثه در چه زمانی و توسط چه کسی یا کسانی پیش‌بینی شده است. پیش‌بینی کرونا نیز از جملۀ همین موارد است که در ادامه به دو مورد از پیش‌گویی‌هایی که دربارۀ شیوع ویروس کرونا شده‌اند اشاره می‌کنیم.

شاید نوستراداموس پیشگویی کرونا را به درستی انجام داده بود

تنها چند هفته پس از شروع شیوع و پیدایش ویروس کرونایی که هنوز با آن درگیر هستیم، یک میم اینترنتی(Meme) در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که مدعی بود «نوستراداموس» پیشگویی کرونا را سال‌های پیش انجام داده بود.

دو خبرگزاری «اسنوپس» و «پولیتی‌فکت» به سرعت به این موضوع واکنش نشان دادند و اشاره کردند که ادعاهای موجود در آن تصویر ساختگی و کذب هستند.  فیس‌بوک سابق(یا همان «متا»ی کنونی) نیز در اقدامی قابل‌توجه، از آن زمان شروع به نشانه‌گذاری و پنهان‌کردن آن تصویر با برچسبی به نام "اطلاعات نادرست" کرد.

نوستراداموس در بسیاری از پیش‌بینی‌هایی که در سال 1555 در کتاب خود به نام «پیشگویی‌ها» انجام داد، بسیار مبهم بود؛ از جمله پیش‌بینی کرونا. اما حتی پس از گذشت نزدیک به پنج قرن از دوران زندگی این ستاره‌شناس و پیشگوی فرانسوی، انسان‌ها همچنان در مواقع بدبختی و مصیبت‌هایشان به نوشته‌های او روی می‌آورند. این موضوع احتمالاً به دلیل آن است که چیزهایی که گفته است، به حقیقت پیوسته‌اند.

پیروزی‌های نوستراداموس در پیشگویی‌هایش شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سفر هوایی: «مردم با خیال راحت از طریق آسمان سفر خواهند کرد»،
  • سال آتش سوزی بزرگ لندن: «خون عادل از لندن در آتش سوزانده خواهد شد در سه برابر بیست به اضافۀ شش»،
  • ظهور هیتلر: اگرچه نوستراداموس از او به عنوان «هیستِر» یاد می‌کرد،
  • و همچنین شایان ذکر است که این ستاره‌شناس همچنین در مورد چیزی یک پیشگویی نوشت که شباهت زیادی به حادثۀ 11 سپتامبر دارد: «آسمان در چهل و پنج درجه می‌سوزد، آتش به شهر بزرگ جدید نزدیک می‌شود. بلافاصله شعلۀ عظیمی پراکنده می‌شود»

در هفته‌های بعد از شیوع کرونا، برخی از طرفداران نوستراداموس که مشتاقِ یافتن محتوای پیشگویی کرونا در کتاب «پیشگویی‌ها»ی او هستند، به بخش‌هایی اشاره کرده‌اند که به‌شکل قابل‌توجهی کلی و عمومی هستند. مانند آن بخشی که به «طاعون بزرگ شهر دریایی» اشاره می‌کند و می‌گوید «و بلاهای گوناگون بر بشر خواهد آمد». اما موردی پیدا شده است که به نظر می­رسد بسیار خاص­تر باشد.

پیشگویی در مورد کرونا

کتاب «پیشگویی‌های نوستراداموس» نوشتۀ اریکا چیتام ترجمۀ کاملی از متن اصلی است که اولین بار در سال 1973 منتشر شد. اگر یک نسخه از آن را داشته باشید می‌توانید مواردی که در آن‌ها اشاره­ای به "طاعون، رعد و برق و تگرگ در پایان ماه مارس" و مهم‌تر از آن این مورد را بیابید که شاید به پیشگویی کرونا اشاره داشته باشد:

«در افراد ضعیف، فاجعه‌ای بزرگ از طریق آمریکا و لُمباردی. آتش در کشتی، طاعون و اسارت؛ عطارد در صورت فلکیِ قوس، هشدار زحل.»

همۀ ما الآن می‌توانیم ارجاعی که در آن کتاب به «طاعون و اسارت» شده است را در این برهۀ زمانی درک کنیم، اما همۀ چیزهای دیگر در این قسمت نیز مطابقت دارند.

اگر دقت کنیم به این پیش‌بینی کرونا، با فرض اینکه «افراد ضعیف» به بیماران و مردگان اشاره دارد، آمریکا و ایتالیا(لمباردی منطقه‌ای در شمال این کشور است) به همراه اسپانیا در لیست آلوده‌ترین سه کشور در ابتدای پاندمی قرار داشتند.

مورد دیگری که به ما نشان داد او پیشگویی کرونا را انجام داده است این بود که عطارد در دسامبر 2019 وارد صورت فلکی قوس شد، درست همان زمانی که اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا رخ داد، و برای قسمت «هشدار زهل»، زحل در 21 مارس، درست زمانی که شهر نیویورک در حال قرنطینه‌شدن بود، به صورت فلکی آکواریوس منتقل شد.

همۀ این‌ها نشان می‌دهند که نوستراداموس بالاخره این اتفاق را دیده است و پیش‌بینی کرونا را با دقت بالایی انجام داده است. این تنها پیشگویی که به حقیقت پیوسته نیست و نخواهد بود. متون دیگری نیز در کتاب نوستراداموس هستند که حوادثی چون جنگ‌ جهانیِ اول و اپیدمی آنفلوآنزا را پیشگویی کرده بودند.

دیدیم که چطور نوستراداموس پیش‌بینی کرونا را با دقت نظری بالا و اشرافی به حوادث این دوران انجام داده بود. اما بیایید کمی سفر تاریخیِ خود را جلوتر ببریم و ببینیم در سال‌های اخیر چه کسی پیشگویی کرونا را انجام داده بود.

در سال‌های اخیر فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها و حتی کارتون‌هایی ساخته شده بودند که به حادثه‌ای این چنینی اشاره کرده بودند. یکی از برنامه‌های تلویزیونی که به پیشگویی کرونا نیز در یکی از قسمت‌های خود پرداخته بود، برنامۀ کارتونی «سیمپسون‌ها» است. در سال­های اخیر این کارتون به دلیل پیشگویی‌های خود، مورد توجه بسیاری از طرفداران فیلم و سریال قرار گرفته است.

بیایید تا ببینیم که آیا «سیمپسون‌ها» واقعاً پیش‌بینی کرونا را انجام داده بودند؟

آیا «سیمپسون‌ها» واقعاً پیشگویی کرونا را کرده بودند؟

به نقل از فاکس‌، توییتر متقاعد شده است که قسمت‌های ابتداییِ کارتون «سیمپسون‌ها» به‌خوبی پیش‌بینی کرونا را کرده است.  آن از اولین پیشگویی‌اش دربارۀ ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سپس ادغام دیزنی و فاکس و اکنون هم پیشگویی کرونا و شیوع این ویروس؟

به نظر می‌رسد که نویسندگانِ به‌اصطلاح پیشگوی «سیمپسون‌ها» دوباره دست‌به‌کار شدند و یک رویداد بزرگ جهانی دیگر را پیش‌بینی کرده‌اند و آن پیش‌بینی کرونا است.

به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از عکس‌ها از قسمت‌های قدیمی این انیمیشن کمدی که به‌طور طولانی‌مدت پخش شده است در فضای مجازی پخش شده‌اند. این عکس‌ها نشان می‌دهند که «سیمپسون‌ها» بیش از یک دهه قبل از شیوع کرونا از این بیماری تنفسی اطلاع داشته‌اند و پیش‌بینی کرونا را به درستی انجام داده بودند.

مجموعه تصاویری که در فضای مجازی پخش شدند گمان می‌رود که از یک قسمت در سال 1993 گرفته شده باشد. در این قسمت شخصیت‌های متعددی را نشان می‌دهد که در حال پخش‌شدن و گرفتن اَبرِ شومی از میکروب‌ها هستند. در عکسی دیگر، یک گویندۀ خبر گزارشی در مورد «ویروس کرونا» ارائه می‌دهد، همان‌طور که تیتر خبر روی شانه‌اش مشخص است. به نظر می‌رسد که با کنار هم قراردادن شواهد، وضعیت «سیمپسون‌ها» را به عنوان یک مورد پیشگویی کرونا در تلویزیون می‌توان به اثبات رساند‌.

اینکه چطور و چگونه این برنامه و یا حتی نوستراداموس، پیش‌بینی کرونا را انجام داده بودند، معلوم نیست ولی آن‌چه مشخص است این است که هیچ‌کدام به‌طور تصادفی و اتفاقی این کار را انجام ندادند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان