تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱

۲ پرسپولیسی ستاره استقلال را کنار زدند/ گزینه‌های قطعی کی‌روش برای جام جهانی

رامین رضاییان و صادق محرمی که به‌نظر می‌رسد انتخاب‌های آخر کی‌روش برای دفاع راست تیم ملی هستند، برای حضور در ترکیب ثابت در جام‌جهانی رقابت نزدیکی دارند.

۲ پرسپولیسی ستاره استقلال را کنار زدند/ گزینه‌های قطعی کی‌روش برای جام جهانی
رویداد۲۴ رامین رضاییان و صادق محرمی؛ این دو بازیکن مدافعان راست تیم ملی در فهرست نهایی جام‌جهانی خواهند بود. با کنار رفتن صالح حردانی از اردو، دیگر رقیبی برای ‌آنها وجود ندارد. رامین به‌زودی برای دومین‌بار راهی جام‌جهانی می‌شود و صادق محرمی در فهرست بازیکنانی است که برای نخستین‌بار حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند. تلاش‌های این دو برای رسیدن به قطر نتیجه‌بخش بوده اما هنوز یک رقابت بزرگ دیگر برای فیکس‌شدن بین آنها وجود دارد. هر یک به دلایلی می‌توانند به فیکس‌شدن در جام‌جهانی امیدوار باشند. قبل از پرداختن به نبرد نهایی، اما باید به این سؤال بپردازیم که سمت راست خط دفاعی تیم ملی چطور در مالکیت این دو نفر قرار گرفت؟ این رقابت اصلا چطور ساخته شد؟

نظر اسکوچیچ

صادق محرمی مدافعی بود که برای پرکردن جای خالی رامین به پرسپولیس رفت و برخلاف انتظارها، درخشش خیره‌کننده‌ای در این تیم داشت. صادق از پرسپولیس راهی اروپا شد و حالا در زمانی درست به تیم ملی رسیده است. رامین هم بعد از ستاره‌شدن در پرسپولیس و حضور مستمر در تیم ملی، مدتی در لیگ‌های اروپایی و آسیایی بازی کرد و سرانجام به لیگ برتر ایران برگشت. داستان حضور همزمان این دو نفر در اردوی تیم ملی ایران اما از دل یک ماجرای پرفراز و نشیب بیرون آمده است. معادله سمت راست دفاع تیم ملی بارها تغییر کرده و حالا به مرحله آخر رسیده است. دراگان اسکوچیچ در ابتدای دوران حضورش در تیم ملی روی ۳مدافع راست حساب باز می‌کرد. صادق محرمی، صالح حردانی و دانیال اسماعیلی‌فر بازیکنانی بودند که از سوی او به اردوها دعوت ‌شدند. کم‌کم دانیال از این لیست کنار رفت تا صالح و صادق مدافعان راست حاضر در اردوی تیم ملی باشند. از بین این دو، محرمی بیشتر بازی کرد و تقریبا در همه دیدارهای حساس انتخابی برای ایران به زمین رفت. اسکوچیچ البته یک نقشه متفاوت را هم در دیدار برگشت با کره‌جنوبی آزمایش کرد و برای مهار سون هیونگ مین، شجاع خلیل‌زاده را در سمت راست خط دفاعی قرار داد. شجاع در آن بازی نمایش بسیار خوبی داشت اما مصدوم شد و همین مصدومیت اجازه نداد این نقشه به‌طور کامل در زمین اجرا شود. وقتی اسکو، سرمربی تیم ملی بود، خیلی‌ها شانس رامین رضاییان برای حضور در جام جهانی را کاملا از بین رفته می‌دانستند اما شرایط با تغییر کادر فنی تیم ملی برای مرد پرتجربه جناح راست تغییر کرد.


بیشتر بخوانید: حمله کی‌روش به رامین رضاییان؛ فکر کردی کی هستی؟


نظر کی‌روش

وقتی کی‌روش هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، تصور عمومی کناررفتن صادق محرمی بود اما این بازیکن توانایی‌هایش را با درخشش در لیگ قهرمانان ثابت کرد و ناگهان به ستاره‌ای در ترکیب اصلی دینامو تبدیل شد. حالا دیگر واضح بود که محرمی باید با تیم ملی به جام جهانی برود و جایی در فهرست نهایی تیم برای او رزرو شده است. کی‌روش رامین را به تیم برگرداند اما محرمی را هم رها نکرد. صادرنشدن ویزای رضاییان برای رفتن به اتریش، صالح حردانی و صادق محرمی را به‌عنوان ۲مدافع راست در این اردو قرار داد و درخشش خاص صادق در ۲جدال تیم ملی، جایگاه او را کمی محکم‌تر کرد. با کنارگذاشته‌شدن حردانی از اردوی ارزیابی فنی تیم ملی، تکلیف ۲مدافع راست فهرست ایران در این جام مشخص شد و کی‌روش سرانجام به این دو انتخاب آخر رسید.

صادق یا رامین؟

حالا سؤال مهم این است که از بین این دو نفر، کدام بازیکن در ترکیب ثابت تیم ملی قرار می‌گیرد؟ رامین تجربه حضور در جام‌جهانی را دارد و بازیکنی با قابلیت‌های بالا برای اضافه‌شدن به حمله است. صادق هم کارهای دفاعی را عالی انجام می‌دهد و این اواخر روبه‌روی تیم‌های بزرگی در لیگ قهرمانان بازی کرده است. هر دو بازیکن شایستگی این موقعیت را دارند. این احتمال را نباید نادیده گرفت که شاید کی‌روش مثل جام‌جهانی۲۰۱۴ ناگهان یک مدافع میانی را در این پست به زمین بفرستد. به هر حال، با انتخاب هر بازیکنی در این نقطه از زمین، احتیاط مهم‌ترین وظیفه‌ای است که این مربی به مدافع راست تیمش‌ می‌دهد.

منبع: همشهری

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان