تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

رئیس بنیاد مسکن: وام کفاف نمی‌دهد/ فعلا در خانه خاکی زندگی کنید

رئیس بنیاد مسکن درباره این موضوع که وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی کفاف تکمیل واحدها را می‌دهد گفت: مردم خانه‌های خود را به مرحله‌ی گچ و خاک می‌رسانند و زندگی می‌کنند؛ کاشی‌کاری و گچ‌کاری می‌ماند برای سال بعد؛ این خیلی بهتر از واحد غیرمقاوم است.

وام مسکن

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: اکبر نیکزاد اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن که مسئولیت آن بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد ۱۳۰ هزار واحد مسکن شهری و ۱۹۰ هزار مسکن روستایی در دست ساخت است. در بحث مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر یک مقدار پرداخت تسهیلات به دست‌انداز خورده بود که با عنایت رییس‌جمهور و دولت محترم، موانع برداشته شده است.

وی افزود: پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد به صورت بازپرداخت ۲۰ ساله با سفته زنجیره‌ای سه نفره برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها نهایی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در شهرها هم ۱۰۳ هزار مسکن شهری داریم که حتی یک واحد متوقف نشده و پیشرفت آنها در شهرهای مختلف، متفاوت است. انشاءالله در دهه فجر تعداد قابل توجهی را افتتاح خواهیم کرد. به زودی استان‌ها تعداد واحدهایی که در دهه فجر تحویل می‌دهند را به ما اعلام می‌کنند.

نیکزاد تعداد تسهیلات تکلیفی ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را ۲۰۰ هزار واحد دانست و گفت: با همکاری خوب بانک‌ها به فوریت این تعداد وام جذب ساخت وساز خواهد شد. بعد سراغ ۲۰۰ هزار فقره‌ی بعدی می‌رویم. ظرفیت جذب در روستاها بسیار بالاست؛ چرا که بسیاری از مردم ۱۰۰ میلیون تومان اولیه را دریافت کرده بودند و منتظر ۱۰۰ میلیون دوم بودند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کفاف تکمیل واحدهای روستایی را می‌دهد گفت: انشاءالله با کمک خود روستاییان و وام ۲۰۰ میلیون تومانی واحدها را برای اسکان آماده می‌کنیم. باید واحدهای غیرمقاوم را نوسازی و بازسازی کنیم.


بیشتر بخوانید: سکته دوم بازار مسکن / رکود معاملات در شهریور و مهر ماه


نیکزاد تصریح کرد: من بچه روستا هستم؛ بسیاری از مردم در روستاها خانه‌های خود را به مرحله‌ی گچ و خاک می‌رسانند و زندگی می‌کنند. یعنی فونداسیون، اسکت، سقف، دیوارچینی و گچ و خاک به پایان رسیده و برای زندگی مهیا است. عمده این افراد می‌گویند که تابستان آینده با برداشت محصول، سایر مراحل مثل گچ و کاشی و سرامیک را انجام می‌دهند. خانه‌ی قبلی چه بود؟ یک خانه‌ی غیرمقاوم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که نوسازی روستایی به حدود ۵۰ درصد رسیده است گفت: تا پیش از مصوبه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی، درصد مقاومت واحدهای روستایی ۵۰ درصد بود که با روند پرداخت وام انشاءالله درصد بهسازی و مقاوم‌سازی افزایش می‌یابد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بنیاد مسکن ، وام مسکن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
1
1
سلام والا ما الان چندین بار به بنیاد مسکن مراجعه کردیم میگن ابلاغیه برای شهرهای زیر۲۵ هزار نفر نیومده پس کی میخواد ابلاغ بشه دیگه زمستونم رسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
0
1
به خدا هر چه بنیاد مسکن میریم میگن از وام خبری نیست نمی دانیم کدوم حرف درسته شما خودتون یه سر به بنیاد مسکن برین از بس رفتیم دیگه مسخرمون میکنن کارمنده ها
ارام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
1
مردم ایران و معیشتشون برای رهبر دجال تو مهم نیست
مهم برایش سنی های کثیف لبنان و فلسطین و عراق و یمن و سوریه است به یاری و اتحاد مردم و زیر سایه وجود حضرت مهدی بزودی این دجال واژگون میشه
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
0
اره خودت هم تو خونه خاکی زندگی می کنی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
0
1
اقای نیکزاد شما که بچه روستایی چرا وام سند میخاد مگه زمین روستایی سند داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
1
خیلی جالبه مرز مکزیک و امریکا یه تور والیبال هست خلیفه امارات از مردک کشاورز میپرسه مشکلت چیه میگه هیچ مشکلی ندارم فقط یه خونه میخوام دستور میده همون فردا براش بسازن عزیزان اینا اگه میخواستن وام بدن ۲۵ ابان ابلاغ شد ۲۶ آبان باید متقاضی ها در بانک بودن و وامشون رو دریافت میکردند اقای نیکزاد ما فکر میکردیم شما دلسوزین شما هم از اونا بد ترین تاسف...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
0
مرز مکزیک و امریکا یه تور والیبال هست ،خلیفه امارات از مردک کشاورز میپرسه مشکلت چیه میگه هیچ مشکلی ندارم فقط یه خونه میخوام دستور میده همون فردا براش بسازن عزیزان اینا اگه میخواستن وام بدن همون آبان ماه ۱۴۰۰ که تصویب کردن ماه بعدیش متقاضی ها در بانک بودن برام تسهیلات اقای نیکزاد ما فکر میکردیم شما دلسوزین نگو شما هم از اونا دروغ گو تر هستین تاسف......!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
2
1
واقعا یک سال مارو مضحک خود قرار دادین راحت و رو راست بگید که پول نداریم کل بودجه رو هزینه کردیم برای سرکوب ملت بدبخت خدا لعنتتون کنه ک بیچارمون کردین الان جای نداریم واسه ی سرپناه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
0
1
اقای نیکزاد این حرف مال دوران بابا بزرگته ! الان دیگه بچه ۱۰ ساله هم ویلا میخواد تو روستا با تمام امکانات بیخودی از زبون روستایی ها حرف نزن سر مردم رو شیره نمال دیگه روستایی ها فهمیدن شما وام بده نیستین خودتو به اون راه نزن سفته زنجیره ای ات هم پیشکشت باشه برو با خیال راحت بخواب
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
1
1
بخدا خستمون کردین بیایید بکشید تا راحت بشیم تومملکت اسلامی 20سال مستاجرم از جونمون چی میخاید...........
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
1
0
در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک را بر کنار کند ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مسئولین بانک ها نیست چرا؟
مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
1
0
جناب آقای حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه
شکایت علیه بانک ها به دستگاه قضایی مراجعه می کنیم می گوید به ما ارتباطی و ربطی ندارد به دیوان عدالت اداری مربوط می شود و از طریق دیوان عدالت اداری هم شکایت می کنیم به بهانه های مختلف متاسفانه شکایت ما را بررسی و رسیدگی نمی کنند و رد می کنند چرا؟
مسئولین بانک‌ها برای پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون سنگ‌اندازی می‌کنند چرا؟
وکسی هم متاسفانه تاکنون پاسخگو نیست چرا؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان