تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱

مروری بر کدهای مخفی گوشی‌های موبایل

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند کدهایی اختصاصی با کارکرد متنوع برای دستگاه‌هایشان در نظر می‌گیرند تا تجربه‌ی کار با آن‌ها جذاب‌تر باشد. سامسونگ و اپل و شیائومی که بازار موبایل ایران را قبضه کرده‌اند، کدهای متنوعی در گوشی‌هایشان ارائه می‌دهند.

کدهای مخفی گوشی‌
رویداد۲۴ در گوشی‌های سامسونگ با وارد‌کردن کدی ویژه می‌توان به اطلاعات دقیق دوربین دست پیدا کرد. کدی اختصاصی در آیفون جزئیات آنتن‌دهی را نشان می‌دهد و کدی دیگر به شما کمک می‌کند سلامت سخت‌افزار دستگاه را بررسی کنید.

کد تست سخت‌افزاری گوشی

یکی از کدهای مخفی جذاب کدی است که از‌طریق آن می‌توان تست سخت‌افزاری انجام داد. این کد به شما امکان می‌دهد هنگام خرید گوشی، از سلامت آن مطمئن شوید. کد تست سخت‌افزاری در گوشی‌های سامسونگ #*0#* است. با واردکردن این کد، وارد صفحه‌ی جدیدی می‌شوید که به شما امکان می‌دهد بخش‌های مختلف گوشی را بررسی کنید.

برای نمونه، می‌توان تصویری کاملاً سبز یا نارنجی روی صفحه نشان داد. با این کار، می‌توانید پیکسل‌های سوخته‌ی نمایشگر یا سایه‌های اطراف آن را به‌سادگی ببینید. بخش تست سخت‌افزاری، بررسی کیفیت اسپیکر و سلامت لمس نمایشگر را نیز ممکن می‌کند و گزینه‌های دیگری در‌دسترس شما قرار می‌دهد.

در گوشی‌های ساخت شیائومی، برای ورود به صفحه‌ی تست سخت‌افزاری باید از کد *#*#6484#*#* استفاده کنید. متأسفانه کدی برای تست سخت‌افزاری آیفون وجود ندارد.

کد بررسی IMEI گوشی

دومین کد مخفی گوشی‌های هوشمند به شما امکان می‌دهد کد IMEI را بررسی کنید. این کد برای رجیسترکردن گوشی‌ کاربرد دارد. در‌صورت خرید گوشی دست‌دوم، می‌توانید از‌طریق بررسی کد IMEI و تطبیق آن با کد موجود بر جعبه، از جعلی‌نبودن جعبه‌ی گوشی مطمئن شوید.

در تمامی گوشی‌های هوشمند، از‌طریق کد دستوری #06#* می‌توان IMEI را مشاهده کرد. در صفحه‌ی جدید، بسته به تعداد سیم‌کارت‌های تحت پشتیبانی گوشی، یک یا دو کد IMEI به‌همراه سریال دستگاه را می‌توان مشاهده کرد.


بیشتربخوانید: ۸ نشانه خرابی باتری گوشی همراه که بهتر است بدانید


کد SysDump

با واردکردن کد دستوری #9900#* در گوشی‌های سامسونگ، وارد فضایی با عنوان System Dump می‌شوید. صفحه‌ای که باز می‌شود، حاوی گزینه‌های متنوع است. اگر درباره‌ی این گزینه‌ها اطلاعات کافی ندارید، از دست‌کاری آن‌ها خودداری کنید.

گزینه‌ی Delete Dumpstate/Logcat به شما امکان می‌دهد برخی کش‌ها را پاک کنید و سرعت دستگاه را افزایش دهید. در گوشی‌های شیائومی و اپل، کدی برای ورود به صفحه‌ی System Dump وجود ندارد.

کد اطلاعات دوربین گوشی

کد دستوری #39991539#* در گوشی‌های سامسونگ کاربرد دارد. با واردکردن این کد صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که از‌طریق آن می‌توانید اطلاعات دقیق دوربین گوشی را ببینید. این کد در گوشی‌های شیائومی و اپل کار نمی‌کند.

فهمیدن تاریخ ساخت گوشی

با وارد‌کردن کد #369*12580#* در گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید تاریخ دقیق ساخت گوشی را متوجه شوید. در صفحه‌ی جدید، عددی در جلو بخش RF Cal می‌بینید. این عدد فرمتی شبیه ۲۰۲۱۱۲۱۶ دارد. دو رقم اول از سمت راست نشان‌دهنده‌ی روز، دو رقم وسط نشان‌دهنده‌ی ماه و چهار رقم آخر نشان‌دهنده‌ی سال ساخت است. در این نمونه، گوشی در ۱۶ دسامبر (ماه دوازدهم) سال ۲۰۲۱ مصادف‌ با ۲۵ آذر ۱۴۰۰ تولید شده است.

کد اطلاعات مربوط‌ به آنتن‌دهی

در گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ازطریق کد *#12345#3001#* می‌توانید اطلاعات جامعی درباره‌ی آنتن‌دهی دستگاه کسب کنید. این صفحه جزئیات متنوعی به شما ارائه می‌دهد، نظیر برج مخابراتی که به آن وصل هستید و... 

منبع: زومیت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان