تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸۲ نظر

سخنان تند مولوی عبدالحمید در نماز جمعه این هفته زاهدان: هیچ کجا جواب اعتراض را با گلوله نمی‌دهند

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته پیش‌داوری کردند که ما خون شهدای زاهدان و خاش را معامله می‌کنیم، تهدید یا تطمیع می‌شویم و بالاخره تن می‌دهیم به معامله. اما این پیش‌داوری اشتباه است.

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان

رویداد۲۴ مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در نماز جمعه این هفته مسجد مکی با اشاره به حضور هیات نمایندگی رهبری در زاهدان گفت: «اهل تعامل و گفتمان هستیم، اما اهل معامله نه! حتی اگر همه کره خاکی را به ما بدهند از حقیقت و راه درست نمی‌گذریم.»

توقع داشتیم هیات رهبری به دیدار خانواده شهدای سیستان و بلوچستان بروند

امام جمعه اهل سنت زاهدان، همچنین با گلایه از این هیات که برای رسیدگی به حوادث جمعه خونین (هشتم مهر) به زاهدان اعزام شده بود، گفت: «عرف چنین دیدار‌هایی و نیز خواسته خانواده شهدا این بود که وقتی نقصانی (از جانب حکومت) پیش می‌آید، به جای این که در یک اداره جلسه بگذارند، آنان نزد آسیب‌دیدگان بروند و تسلی بدهند. انتظار داشتیم هیات نمایندگان به دارالعلوم زاهدان بیایند، پیام‌شان را بدهند و حرف طرف مقابل را هم بشنوند، اما این انتظارات برآورده نشد.»

اسماعیل‌زهی با تاکید بر این که خواسته مردم زاهدان «مجازات قاتلان مردم و جبران خسارات جانی و مالی» است، گفت: «به این هیات هم گفتیم که مردم امروز به وعده‌ها دل نمی‌بندند؛ نه وعده من را قبول می‌کنند و نه کسی دیگر، مردم به عمل نگاه می‌کنند.»


بیشتر بخوانید: آیا مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان می‌تواند رهبر معترضان شود؟


اعتراضات مردم نتیجه نارضایتی از وضعیت موجود است

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به حوادث آبان ماه سال ۹۸ گفت که اعتراضات آن سال گرچه روی مساله‌گران شدن سوخت شکل گرفت، اما «سوخت جرقه‌ای بود که مردم را به خیابان آورد» و اگر آن جریان رخ نمی‌داد هم یک روزی سرانجام این اعتراضات شکل می‌گرفت.

مولوی عبدالحمید تاکید کرد: حرف و اعتراض مردم در سال ۹۸ که باعث شد به صحنه بیایند و تلفات سنگینی هم بدهند با حرف معترضان در امروز یکی است و همه این اعتراضات «نتیجه نارضایتی مردم از وضعیت موجود» است.

او با اشاره به این که باید در شعار‌های مردم جست‌وجو کرد که چه می‌خواهند، گفت: «مردم در اعتراضاتشان آزادی و عدالت را فریاد می‌زنند و می‌خواهند. آزادی یک مساله بسیار مهم است؛ همان‌طور که انسان نیاز به غذا دارد، به آزادی هم نیاز دارد.»

اهل سنت ۴۳ سال گرفتار تبعیض بوده است 

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به این که «این خیزش» ناشی از «احساس تبعیض، نابرابری و فشار در حد گسترده» است، گفت: «اهل سنت ۴۳ سال گرفتار تبعیض بوده، اما ۴۳ سال از طریق گفتمان و مذاکره و حضور در صحنه انتخابات خواسته‌هایش را پیگیری کرده تا فشار‌های مذهبی را پشت سر بگذارد و نتوانسته است.»

اسماعیل‌زهی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که ساماندهی و مدیریت و برنامه‌ریزی برای مدارس و امور مذهبی اهل سنت را از اختیار جامعه سنی‌مذهب خارج کرده، گفت: «این مصوبه ظالمانه و بر خلاف اصل ۱۲ قانون اساسی بود که آزادی اهل سنت را که بزرگ‌ترین شاخه جامعه مسلمانان است مختل کرده و مدیریت مذهبش را به دست کیانی غیر از سنی‌ها داد.»

علمای بزرگ اهل سنت زندانی شده‌اند

اسماعیل‌زهی با تاکید بر این که «اهل سنت می‌خواهند امور مساجد را خودشان اداره کنند و خودشان امامی را که می‌خواهند پشتش نماز بخوانند تعیین کنند» به زندانی شدن علمای اهل سنت و مخالفت حاکمیت با ساخت مساجد سنی در شهر‌های بزرگ اشاره کرد.

او در ادامه گفت: «همه جای کشور اهل سنت زندگی می‌کنند. در حادثه زلزله بم، سه هزار بلوچ کشته شد، اما برای ساختن مسجد در بم و دیگر شهر‌های بزرگ، همیشه مشکل داشتیم. هر چه تلاش کردیم در بم و یزد و تهران و ... مسجد بسازیم، اجازه ندادند. نمازگزاران جای نماز نداشتند و اهل سنت همیشه با خوف و ترس نماز برگزار کردند.»

عبدالحمید اسماعیل‌زهی این موارد را مصادیقی از تبعیض علیه اقوام و مذاهب در کشور خواند و گفت: «این‌ها را می‌گویم، چون بعضی از مسوولان می‌گویند تبعیض کجاست؟ اگر می‌خواهید بدانید، از ما بپرسید که گرفتار تبعیض بودیم.»

عمامه‌پرانی نشانه ناراحتی مردم از علماست

عبدالحمید اسماعیل‌زهی با تاکید بر این که تبعیض در ۴۳ سال حاکمیت جمهوری اسلامی مختص اهل سنت نبوده و در سطح کشور وجود داشته، علت بسیاری از اعتراضات امروز را تبعیض و گزینش مدیران و مسوولان از رییس‌جمهوری تا نمایندگان مجلس، نه بر اساس شایسته‌گری که «تظاهر به دین‌داری و انقلابی‌گری و تقوا» دانست.

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین با تاکید بر این که «فساد در بدنه کشور گسترده شده است» گفت: «اگر این دایره را تنگ نمی‌کردند و اجازه می‌دادند کسانی مدیر شوند که حتی اگر در دیانت ضعیف‌اند، اما وجدان دارند، این اعتراضات این‌طور گسترده نمی‌شد.»

او به موج «عمامه‌پرانی» در کشور هم اشاره کرد و گفت: «این حرکات نشان می‌دهند مردم از علما ناراحتند و انتظاراتی دارند و وقتی توقعشان برآورده نمی‌شود، این‌طور برخورد می‌کنند.»

هیچ کجا جواب اعتراض را با گلوله نمی‌دهند

امام جمعه اهل سنت زاهدان ریشه مشکلات اقتصادی را در مسائل سیاسی دانست و گفت: «در همه جای دنیا وقتی اعتراضاتی شکل می‌گیرد، حاکمیت می‌نشیند با معترضان صحبت می‌کند. با مشت آهنین و گلوله، جواب اعتراض مردم را نمی‌دهد. در دهان مردم نمی‌زند. هیچ کجا، مردم را به زندان نمی‌برند.»

اسماعیل‌زهی در ادامه گفت: «ملت ایران قریب به دو ماه است فریاد می‌زنند. توصیه‌ام [به مقامات]این است که فریاد و صدای این مردم را بشنوید، زندانیان را آزاد کنید، مقابل اراده ملت تسلیم شوید و نگذارید قضیه روز به روز بحرانی‌تر شود و کار به جایی برسد که دین‌گریزی و نفرت از علما بیشتر شود.»

او خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح گفت که «مردم را با گلوله‌های جنگی هدف قرار ندهید» و ادامه داد: «بعضی صحنه‌های اعتراضات را که می‌بینم، بدون اختیار گریه می‌کنم. وقتی بچه‌ها کشته می‌شوند و به زن‌ها حمله می‌کنند. نباید در جریان اعتراضات، مردم کشته شوند. امروز، عصر تمدن و فرهنگ و گفتمان است؛ امروز عصر شنیدن ندای مردم است نه عصر جنگ.»

توصیه به نیرو‌های مسلح: «به مردم برگردید»

امام جمعه اهل سنت زاهدان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را نیز خطاب قرار داد و گفت: «شما نیروی مردمی بودید. در گذشته امتیاز حکومت این بود که یک نظام مردمی است، نیرو‌های مسلح‌اش مردمی است. توصیه می‌کنم به مردم برگردید و به مردم توجه کنید و هیچ‌وقت مردم را نکشید.»

اسماعیل‌زهی در ادامه به کشتار ایذه و کشته شدن «دو طفل» در این شهر و کشتار مردم در شهر‌های کردنشین و دیگر مناطق کشور اشاره کرد و یاد و خاطره کشته‌شدگان آبان ۹۸ را گرامی داشت.

او همچنین با اشاره به بازداشت «مولانا کوهی» به دنبال اعتراضات آبان خونین که منجر به اعتصاب غذای او در زندان شده است، خواستار آزادی او شد.

اسماعیل‌زهی گفت با توجه به این که این روحانی اهل سنت بخشی از دوران محکومیت خود را گذرانده، می‌تواند بر اساس قانون آزاد شود اما: «این امتیاز را شامل حال او نمی‌کنند، چون شرط‌هایی برای آزادی او گذاشته‌اند که نپذیرفته است.»

توصیه به روس‌ها برای پایان دادن به جنگ با اوکراین

عبدالحمید اسماعیل‌زهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که «جنگ و کشتار، نقصان و ضرر دارد»، حمله روسیه به اوکراین و کشتار مردم مظلوم این کشور را خسارت بزرگی برای «مردم روسیه» خواند و گفت: «دلسوزانه به روس‌ها که همسایه و نزدیک ما هستند توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر این جنگ را به پایان برسانند و نیروهایشان را از سرزمین اوکراین خارج کنند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۲
امیر شجاع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
53
18
عجب عجب بابا همیجوری هستی فکرای ب سرت زده اشتباه نری جمع کردنت مث اب خوردن هست جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه رهبری عزیزمان وهمه ملت عزیز پشتیبان رهبری ونیروهای نظامی محکم با قدرت هستیم وایستاده ایم الهی آمین یا رب العالمین
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
احسنت
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
بیا برو بوق بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
یعنی میخوای بگی دیکتاتوری مطلقه.وکسی حرفی نزنه خوب همه اینا میدونن که شما ادمکشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
به مولوی بگید اگه چشماشون باز کنه متوجه میشه که دوستان خودش مثل عربستان و بحرین و امارات و طالبان و ... چه جوری با منتقد برخورد می کنن
پوتین
|
United States of America
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
14
9
چشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
14
53
خیلی مردی مولانا ، الله پشت و پناه ت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
10
44
درود بر شما، واقعآ به آنچه اعتقاد داری عمل میکنی، مثل عده‌ای چاپلوس نان به نرخ روز خور نیستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
11
4
راست می گوید این بابا جواب اعتراض را با گلوله نمی دهند باید مثل خادم الحرمین. با اره موتوری و اسید و شمشیر گردن بزنند اگر زنده مانده آنوقت با گلوله
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
4
14
هر چه مولوی عبدالحمید گفته اینجا صحیح است و شخصا لذت بردم . حرف دل مردم را زده .از ایشان تشکر می کنم. البته درک این موضوعات برای همه ساده است بجز حکومت که کلا ناشنوا شده .
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
10
5
جناب مولوي حرفاي خوب ميزنن. اما هيچكس بيشتر از خود مردم اين استان نميدونن اينا فقط حرفه. وقتي عبدالمالك كه ثمره كلاس هاي همين اساتيد و دارالعلوم زاهدان بود داشت تو مسجد هاي تشيع بمب منفجر ميكرد و بچه ده ساله رو تو تاسكي با نداي الله اكبر سر ميبريد مولوي كجا بود. چه كسي ميتونه منكر بشه كه عبدالمالك شاگرد كلاس هاي جناب مولوي نبوده . الان ميگه جواب اعتراض گلوله نيست؟؟؟ جوااب نماز خوندن تو مصلاي جامع زاهدان بمب بود پس جواب سنگ پراني هم گلوله هست
پاکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
5
13
این آقا هرکی باشه حرف دل ملت رو می زنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
2
10
به قول نیروهای عزیز انتظامی و نیروهای مسلح ، همه اینها که کشته شدند ، اغتشاش گر بودند ، آره کودک ۱۲ ساله میاد تفنگ بر میداره تا نظام رو بر اندازه ؟! یا پیرمردی که کمرش به زمین چسبیده بیاد با شما اسلحه برداره ؟ افسوس می خورم با این طرز فکرتون . اونایی که اغتشاش گرند جوری برنامه شون رو می چینند که تو فکر این عزیزان نیست ، خدایی برید برسی کنید نصف این جمعیت که کشته و یا مجروح شدند ، کودک و پیرمرد مسن بودند ، واقعا کشتن این همه انسان بی گناه ، امید است که خداوند حق همه این ملت را از ظالمان بگیرد .
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
3
10
حرف . اول تمام. دنیا و ملت بزرگ ایران را زدی مولانا. در مورد مدیران. نالایق و لایق ..که احسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
6
7
خب میشه نظرات شما راجع به کشتار طالبان و یمن و بحرین و عربستان و داعش و ... اینا بدونم؟
آقای مولوی شترسواری دولا دو لا نمیشه
همه میدونن شما به کجا وصلید
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
4
9
چه فایده داره به قول خودش زن نباید بیاد تو جامعه حتی نمیزاره بیان نماز بخونن بعد دم از آزادی میزنه
حسین اراکی جمالو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
3
12
احسنت به این مرد حق جووحق گو،شیعه وسنی برادرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
5
8
هیچ کجا جواب اعتراض را با گلوله نمی‌دهند
اما همه جای دنیا جواب تیر اندازی به سمت پلیس را با تیر بار میدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
8
4
خیلی خری بروتوانگلیس آلمان فرانسه نگاه کن جواب اعتراضات راچطوری میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
8
4
مولوی در این باره باید از خود شروع کند .
ایشان اینهمه ریه و پاش و تجمل گرایی را ک ام منبع تامین می کند .؟؟؟؟؟
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
4
10
دمت گرم نشون دادی که مردی و نمیتونن بخرنت
جهانبانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
11
6
اگر بخواهند عاملان کشتار زاهدان را محاکمه کنند. قطعا یکی از عوامل اصلی همین مولوی عبد الحمید است
خیال برش داشته.اگه از صبر نظام برداشت غلط کرده
بزودی پشیمان خواهد شد. ودیگر این اراجیف را برای تحریک مردم نخواهد گفت.خون یکایک افرادی که کشته شدند بر گردنش است و گریبان‌گیرش میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
راست میگی ؟؟!!! من نه بلوچم ،نه زاهدانی...اما چرا جمعه خونین مردم رو به آرامش دعوت کرد؟؟ از اول انقلاب تا الان ، همیشه ی همیشه مدافع کشور و رهبری و درصف اول انتخابات بوده..حالا شده عامل کشتار مردم منطقه خودش، که اتفاقا همه شون جانفداشن..و.حامیان و مردم پاکش رو از بین میبره... متاسفم براتون...
دعاهاشو گوش کن برای تمام دنیا داره دعا میکنه و مدام از خدایش امنیت و آرامش و صلح رو درکل هستی میخواد.مو به بدن آدم راست میشه وقتی دعاهاشو میشنوه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
11
7
دقیقا حرفهای آمریکا ، اسرائیل به خصوص سعودیها را زدی! نتیجه عمل به حرف تو چند پارچگی کشور و تشدید اختلافات مذهبی و قومیتی و جنگ داخلیست! هر وقت سعودی به این توصیه ها برای شیعیان عربستان و بحرین عمل کرد در اینجا هم قابل مذاکره است! مرد حسابی بحرین با اکثریت شیعه اسیر دست یک مشت وهابی هستند و با کوچکترین حرکت سرکوب می شوند! در ضمن کشته های زاهدان به گردن خودت است که مردم را تحریک کردی و موجب حمله به کلانتری شد! مطلب دیگر این که مردم ما این قدر از دوستان داعشی تو جنایت دیدند که آخرین موردش شاهچراغ و ایذه بود که به حرفهای تو ارزشی قائل نباشند. تو باید به خاطر نقشی که به عنوان مسبب در حوادث زاهدان ، شاهچراغ داشتی از مردم ایران عذر خواهی و در غیر این صورت بازخواست بشی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
سلام برشما دوست گرامی ..اهل سنت عربستان رو بخاطر مکه و مدینه دوست دارن نه پادشاهان و سرانش..که هرگز از کشورهای مظلوم حمایت نمیکنند. ..و مولانا هم از
پادشاهان وسرانشون هرگزززز تبعیت نمیکنه از خدا و رسول الله و قرآن تبعیت میکنه.... لطفاً تامل کنین... مولانا همیشه برای همه دنیا از صمیم قلب باگریه و زاری دعا کرده ...کاش دعاهاش رو از نزدیک میشنیدین... بخدا قسم هرگزززز در دین و آیین اهل سنت ،نفرین و لعنت هیچ کسی نیست و نخواهد بود.الحمدالله..خدا همه مارو در پناه خودش ، از شر بلایا حفاظت کنه و آرامش و صلح و آشتی و دوستی رو بین شیعه و سنی ووو برقرار کنه... آمین یا رب العالمین
جلال اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
10
8
کسی نیست گوش این آدم عربستان را بکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
4
13
هیچ جا که راست میگه اما جواب در اینجا با گلوله آن هم از نوع جنگی، درود به شرافتت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
1
3
حقیقت و واقعیت هر دو نور الهی هستن که ابر سیاه قادر ب آن نیست که از تشعشعات آن ب مردم ازادی خواه ممانعت کنه و این خورشید نورانی دوباره زمین را روشن میکنه هیچ فواره ای ب کهکشان نرسیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
5
11
سخن حقی است چون این کشور مال اختصاصی کسی نیست متعلق به همه ملت است و ملت قیم نمیخواد
فدایی ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
10
6
اینقدر که جمهوری اسلامی به مذاهب از جمله اهل سنت احترام گذاشته هیچ جا سراغ نداریم . عبدالحمید بهتر است حقوق بشر را از حاکمان سعودیش یاد بگیره
همدرد بلوچ مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
7
11
دمت گرم ، الله پشت و پناهت
اینجور مومن را دوست دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
9
5
اینقد که رهبر ما به شما ها اهمیت داد پا را از گلیمت داراز تر کردی عبدالحمید..شما کجای دنیا هم کیشانتون با امنیت و عزت ایران دارن زندگی میکنند؟هاااا؟جناب عبدلحمید سیستان پاره تن ایران هست..با مدیریت و امنیت سپاهی ولی شما کسانی مث عبدالمالک ریگی را پرورش دادین که شیعان را سر میبرید..لطفا آخر عمری نمک خوردین نمک دون نشکنید...لطفا چیزی که با چشمان خود ندیدین را به زبون نیارید..از صبوری آقا از بردباری و متانت آقا سو استفاده نکنید...مرگ بر منافق..مرگ بر اسرائیل. مرگ بر امریکا..درود بر رهبرم سید علی...که متانت و شجاعتش زبانزد عالم و آدم هست...
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
9
2
صحبت از رفراندم کردید در کشوری که اصل و فرع حکومتش با رفراندم بنا شده جنابعالی که یک پیش نماز در مسحد مکی نیستی خودت را بین زنان و مردان سیستان بلوچستان به رفراندوم بگذار تا عیارت مشخص شود بعد برای حکومت و ملت و دولت نسخه بپیح
نون به نرخ روز خوردن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
4
1
جناب عالی راست میگه و ایشان اصلا در وضع موجود دخلی نداشته یک شبه وضع مملکت ایجوری شده از میرحسین و احمدی نژاد و خاتمی و حسن روحانی اصلا حمایت نکرده اید چطور شد با نهایت چهار میلیون رای که دارید افتخار می کردید روحانی با رای شما سر کار آمده اقای خان الان تو باید پاسخگو باشی هم به مردم بلوچ هم عرب و فارس و کرد و لر و.... بحای پاسخگویی داد می کشی بدا بحالت اللهم لعن قوم الظالمین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
چرا دروغ میگی ایشون نگفتن این حکومت بره گفتن با همین حکومتی که هست اصلاحاتی صورت بگیره یعنی اینقدر سخته هر وقت بیگانگان دخالت کردن کشور رو به تاراج بردن در ضمن مردم بیگناه بسیاری کشته و مجروع شدن میدونی پونصد نفر تیر خوردن بی دلیل لطفا حرف مفت نزن
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
چرا همه چیز رو بهم ربط میدی فکر نکنم جنابعالی ب اندازه انگشت کوچک اونهایی که اسمش رو گرفتی سواد داشته باشی هر چی بودن رئیس جمهور مملکت بودن چرا موقع ریاستشون از ترس خودت حرف نزدی حالا مثل بلبل چهچه میزنی نون به نرخ روز نخور مرد جماعت این خصلت رو نداره این خصلت خصلتی هست مثل عربستان و غیره
نون به نرخ روز خوردن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
5
0
یک مطلب دیگه که قابل تامل است برای همه مخصوصا مردم استان بصیر سیستان و بلوچستان و بصیر و کریم بلوج بدانید فقر و بی سوادی خرابی وضع استان شما باعث می شه افرادی مثل این اغا بر گرده شما سوار شود و به امیال پلیدشان برسند بعد داد و فریاد کنند که تبعیض و بی عدالتی الان شروع ابادانی از مکران شروع شده کمک کنید تا از ظلمت به نور ابادانی در سایه اسلام زندگی کنید نه مثل عزیزانمان در افغانستان و.... زیر سابه ی شوم تروریست های امریکایی کدام بهتر است
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
تمامی مطلب هات شده توهین قطع کن کجای مردم سیستان و بلوچستان بی سوادن بیسواد تو و امثال تو هست که این مطابهای بالاتر از خودت میگذاری
حیف نون
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
4
2
شما میشه از اربابتون عربستان سوال بفرماید در مقابل حمله به نیروهای نظامیش چطور دفاع می کند.
ایران سربلند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
5
1
بترس از لشکر نجف و امام حسین بترسید از لشکر مخفی سربازان ناب انقلاب بسیجیان جان بر کف از شیعه و سنی ترک و لر و عرب و بلوچ فارس و بختیاری و... تو جناب دستور به تفرقه و نفاق می دهی و اشوب و بلوا گذشت زمان بزن در رو وای اگه رهبر ایران اشاره کند مثل یهودیان خیبر و.... تار و مار می شوید حتی فرصت لباس پوشیدن هم نمی دهیم از زیر لحاف اهل نفاق و نوکر سعودی و اسرائیلی را بیرون می کشیم و به سزای اعمالش می رسانیم
پاسخ ها
هما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
قبل از خوردن ساندیس یا بعدش؟؟؟
فرزتد اگاه بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
5
1
نمی دانم چهل و اندی ساله جناب مولانا شما از اکثر ریئس جمهورهایی که حمایت کردید رای اوردند چرا ساکت بودید و از حقوق زنان و ازادی بیان و ازادی و عدالت و تبعیض و غیره سخن نراندید نمی دانم از حضرات ریاست جمهورهای قبلی چه تحفه ی ناقابلی گرفته اید که حقوق یک استان حتی اب آشامیدتی انرا فراموش کرده اید بله اقای رئیسی اهل معامله با شخص نیست به همین خاطر ناراحتید چیزی گیر شخص شما نمیاد او کبکبع و دبدبه ی شما هزینه دارد کفگیرتان به ته دیگ خورده دارید موج سواری می کتید چطور شد چهل و اندی ساله بقول خودتان با رای مردم بلوچ به نفع شخص خودتان معامله کردید حال که مردم را تحریک کردید و خوذدتان باعث ریختن خونشان شده اید به نفع مردم معامله نمی کنید چون چیزی گیرتان نمی اید بدا به معامله سخیف چهل ساله ی تان
بک بام و دو هوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
3
0
اغا به پوتین توصیه میکنه مردم اکران را نکشه چون مردم اکران چشم ابین اما نمی دانم مردم مظلوم یمن و عراق و سوزریه افغانستان لیبی فلسطین را نمی بینه بله چشم حقیقت بین نداری آغا از تو بظاهر عالم چنین موضعی نابخرداته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
7
1
آقای عبدالحمید
اولا که اعتراض اینگونه نیست که بیان و نابود کنن و بزنن و بکشن آتیش بزنن و کلا جامعه رو به لجن بکشن . جواب اینگونه اعتراض گلوله جواب ندن خب بزارن بکشنشون پس چنین غلطی نکنن که تو کشور هایی مثل فرانسه بدتر جوابشونو میدن
دوما شما داری حرف های عربستان و اینتر نشنال رو بازگو میکنی واقعا باید محاکمه بشی چون حقت نیست اینهمه امنیت که داری سو استفاده میکنی
سوما کسی که داره از بیت المال میخوره نباید نمکدون بشکنه
فقط جوابت رو خدا بده و بس که حقی در سخنانت دیده نمیشه علی لعنت الله قوم المنافقین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
توی زاهدان چهارصد پونصد نفر زخمی شدن اگه یه جو انصاف داشتی و میفهمیدی مولوی عبدالحمید جلوی هر گونه اغتشاش رو گرفته امروز شنبه توی بازار مشترک ضد مولوی جمع شدن و هم رهبر و هم مولوی...بخدا پونصد نفر کم نیست باید به قضیه رسیدگی کنن و صف مردم رو از کسایی که پشت اتیش زدن این جا اونحا هستن جدا کنن
نون به نرخ روز خوردن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
5
2
منکه نون به نرخ روز می خورم اینو به همه زنان و مردان و جوانان وطن کرد و لر و عرب و ترک و فارس و بلوچ و ترکمن می گویم کسی که تفکر طالبانی دارذ از طالبان حمایت میکنه و دوست داره حکومت طالبانی را صحبت از ازادی زن و زندگی دانشگاه و دانشجو کمی که نه خیلی تعحب اوره این آغا از من هم نون به نرخ روز خورده تره
پاسخ ها
هما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
تو ساندیس ب نرخ روز خوری این اقا شرافت داره
ساندیسیه جیره خور
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
0
2
متاسفانه بعضی خرفت مغزها وقتی در مقابل حقیقت و واقعیت کم میارند فرد متکلم رو به غرب و آمریکا و...نسبت می‌دهند...
خاااو برسر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
0
1
محض اطلاع زنان با عزت و شرف و کریم ملت ایران
در کتاب مولوی عبدالحمید که «محمود الفتاوا» نام دارد، مجموعه دیدگاه‌های مولوی عبدالحمید درباره زنان ذکر شده است. در بخشی از آن چنین می‌خوانیم: «پوشاندن دست‌ها برای زنان واجب است. دایره و محدوده کار زن فقط خانه است. پوشاندن صورت با برقع (پوشیه) برای زنان واجب است به شکلی که نهایتا فقط یک یا دو چشم پیدا باشد.»

در بخش دیگر چنین آمده است: «تعلیم و آموزش برای زنان فقط در صورت ضرورت و در صورت تفکیک جنسیتی و با استاد زن جایز است. باید در کلاس درس (در صورت عدم تفکیک جنسیتی) حصار و دیوار بکشید و طرف زنان شیشه‌ ای که یک طرف دید دارد (شیشه رفلکس یک طرفه) نصب کنید. شنیدن صدای زن (حتی سخنرانی) از تلویزیون و رادیو و ضبط صوت برای مردان حرام است.»
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
1
1
ظاهرا خیلی حب جاه و مقام توی دلت جولان میده و گوشات سنگین شده«وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَن يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا» چرا مومنین را به فتنه می اندازی آغغغا شیخ
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
1
0
ظاهرا خیلی حب جاه و مقام توی دلت جولان میده و گوشات سنگین شده«وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَن يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا» چرا مومنین را به فتنه می اندازی آغغغا شیخ
نان به نرخ روز خور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
0
1
بله هما خانم شرافتش به اندازه تویه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
1
0
بهتر از مولوی عبدالحمید الان نداریم
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
1
2
والا ادم وقتی فیلم این اقابااین همه اسکوردرامیبینه ناخداگاه ی دفعه ذهنت مشغول میشه رهبرمملکت وقتی جایی میخادبره اینقدراسکورت وماشین دنبالش نیست چه برسه به یک امام جمعه مانمیدونیم ایشون امدن خدمت نماینده رهبری گذارش مشکلات واتفاقاهارابدهندیااینکه امده قدرت نمایی کنه اینهاهمه ب کناراین اقادراین زمانی که مردم درگوشه وکنارشهرهاوخیابانهاکشته میشوند این چ طرزحرف زدنی دراین موقع که داره حرفهای دشمن ایران اسلامی راتکرارمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
1
2
جانم فدای مولانا
که همیشه پشت مردمش داره حقیقت رومیگه
من حرف مولانا روقبول دارم
درودبرمولانا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
به مولانا بگو یکم از اون میلیاردها پولی رو که برای مسج مکی و... خرج می کنه بده به مردم
بچه لر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
2
1
ایندفه برای نفع مردم معامله کن....هرکجای دنیایه اداره پلیس حمله مسلحانه بشه باتیربارجوابشون میدن.....گریه باریانمیشه برادر......واقعآازصبروحوصله رهبری همه سوء استفاده میکنن....نمیدونم دلیل ترحم رهبری چیه بخدا
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
1
مرگ بر منافق چه شیعه چه سنی چه روحانی نما چه دانشگاهی ماهمه مسلمانیم
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
2
1
این اقای عبدالحمیدخان من نمیدونم ایشون خطبه نمازجمعه اش بخاطرخداست یااینکه مردم رابعدازهرنمازجمعه تحریک کنه تا ب خیابونهابریزندواموال مردم رااتیش بزنند ومردم بیگناه رابکشند مردم بایدبه نمازجمعه میروندبعدازنمازاحساس سبکی ازگناه وارامش کنند من نمیدونم چرابعدازنمازجمعه این اقامردم اتشین میشندوبه مردم کوچه وبازاروپاسگاها حمله ورمیشند این اقامیگه هیچ جای دنیانیروهای نظامی اینجوری بامردم رفتارنمیکنند ایشون واقعان یاتلویزیون واطلاعاتی ازبیرون نداره یاواقعان عمدان چنین حرفهایی میزنه چرایک امام جمعه که مردم پشت سرش نمازمیخوننداینجوری صحبت میکنه واقعان کدام کشوردنیا اینجوری نظامیانشون بادست خالی میرن بااغتشاشگران مماشات کنندتااینجورسلاخی بشن عربستان که مثلان خودشوم خادم الحرمین میدونه وقتی یمن بهش موشک میزنه اونم میره سراغ شیعیان خونه وزندگیشون خراب واواره میکنه کدام حاکمی حکم بچه 13ساله را اعدام میده جزعربستان که بزرگان دین شماهستند چرادرزمانی که مشکلی پیش میادشمابجای اینکه اب رواتیش بریزی تاخاموش بشه ولی متاسفانه شمابرعکس میای بنزین روش میریزی شما چکاربه روسیه داری چراازمردم مظلوم یمن وبحرین وفلسطین وسوریه که اینقدربی رحمانه سربریده شدن نمیگی اقای امام جمعه قدرخودوارامشی که داری بدون اون ازامدنت پیش فرستادی ولی فقیه بااون همه ماشین ومامورپشت سرت اینم ازطرز حرف زدنت خوب اگه واقعان زاهدان اگه اوضاعش اینقدرخرابه که جنابعالی بااین همه اسکورد ومامورمسلحه همراهیت کنند پس چرااینجوری صحبت میکنی شمادربین نمازجمعتون مثال نیروهای مخلص وباایمان وزحمت کش جمهوری اسلامی ایران راباان داعشیهای خدانشناس بی همه چی راباهم یکی کردین واقعان ازطرز چنین مثلهای که میزنی انسان قلبش ب دردمیاد وقتی نظام جمهموری اسلامی اینقدرنرمش ازخودومماشات میکنه حیاهم چیزخوبیه خداهمه رابه راه راست هدایت کنه ان شاءالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
این همه حرفو قبل از ساندیس خوردن نوشتی یا بعدش
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
2
1
ای کاش این امام جماعت محترم اهل سنت مسئولان عربستان وبحرین رانصیحت وبه وحدت دعوت میکرد وسرکوب وکشتن شیعیان این کشورها توسط هم مذهبان خودش رامحکوم میکرد ومردم عزیز بلوچ را ازهمان اول اغتشاش دعوت به آرامش ووحدت میکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
1
2
انسانیت مهم است نه شیعه و سنی بودن. درود بر شرفت.
مجید از کرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
1
2
سلام علیکم خدمت مولانا امام جماعت مسجد زاهدان برادران عزیزسنت گرامی حرف حق میزنی خدا نگهدارت باشد پشت اقوام سنت هستند تمام عرایضت درست است کاشکی گوش شنوایی باشد من شیعه هستم ولی برادران عزیزسنت رادوست دارم ارادتمند شما مجید کرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
وقتی اومد سر شیعه ها رو یکی یکی زد میفهمی
عمار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
2
1
این آقا بگه کدوم امام جمعه ای با اسکورت و ماشین شاسی بلند و دهها نفر مسلح در همه جا تردد میکند این پولها و ثروت را از کجا آورده آیا از صدقه سری نظامه . هم اکنون چند تا زن با سن پایین داره . جواب بده و مردمو کم قول بزن . وجدان خوب چیزیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
1
سلام ما به رهبری احترام قاعلیم دوستش داریم فقط عدالت رابا قضاوت برای شیعه وسنی حتی کافر یک نمونه برقرار کند وقتی کافر قتلی انجام نداده بخاطر کافر بودنش متهمش نکن کجای رهبر فرزانه ازبی عدالتی دلمان خونه
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
2
مولوی محبوب قلب هاست سردار همتون هس جانم فدایش همتون بدونی مولانا تنها نبوده و نیس مردم شریف بلوچ همیشه پشتشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
2
چرا شیعیان یه جوری صحبت میکنیدکه فک میکنید مولوی داره ازسرسفره شمامیخوره مگراینم بچه این مرزوبوم نیست مگه اینم بزرگ شدع این مملکت نیست چراتفرقه درست میکنید کاشکی مسولین ماهمه مثل عبدلحمیدبودن بعد اینورهبرانتخاب کرده نع شما ابلح رهبرخودش بهترنیدونه اگه بدبود که انتخابش نمیکرد شماچقدر بی عقلیت توخانواده هم کموزیادپیش میاد چراتوهین به امامی میکنید شخصیت بزرگیه عبدلحمید رهبر اصلا خوشش نمیاد ازاین حرفای چرت شما شمااگه چیزی دستتون بود دنیاروبه گندمیکشیدید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
2
1
آقای عبدالحمید فعلا شده بلندگوی وهابی‌ها عربستان و فعلا که داره از مماشات جمهوری اسلامی خوب سوء استفاده میکنه و شیعه و سنی را به جون هم میندازه و من گفتم اگه این کلمات نفاق افکنانه او پیش رفت که هیچ و اگه خواستد اورا بازخواست کنند سریع به داما ن اربابانش در عربستان پناه میبره
خدا لعنت کنه منافقان زمانه را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
2
0
برید دعا کنید که رهبر دل رحم و بزرگی دارید به خداوندی خدا اگر بنده جای این بزرگوار بودم خاک اون منطقه و جای که بخواد به پرچم اسلام و این دین توهین کند رو به توره میکشیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
2
0
اقای عبدالحمید یک فکری به حال فرهنگ خودتان بلوچها بکن چه کسی حرف از حقوق زن وعدالت میزنه برید سیستان وبلوچستان ببینید زناشون با چه بدبختی دارند زندگی می کنند هر مردی سه چهار تا زن با یه گله بچه دارند من خودم شاهدم زنی که روز بعد جشن عروسی شوهرش بود وهیچ کاری نمیتونست بکنه وبراشون عادی شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
1
0
وقتی نیروی مردمی کشته میشود
وقتی بسیج مردمی کشته میشود
وقتی اموال مردم مستضعف غارت و به آتیش کشیده میشود
نیروی مردمی به مردم برگردد
این عبدالحمید چرا فقط تحریک میکند آدم بی عقل همیشه با همه جنگ دارد
منافق که شاخ ندارد
بشین سرجات مفت خور یا بیام حالیت کنیم
حاج امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
2
ما شیعیان توقع داریم که مولوی عبدالحمید بین معترض و آشوبگر تفاوت قائل باشد. ما همه اعتراض داریم ولی عوامل اصلی نابسامانی ها اعتراض را بر نمی تابند و فوراً جریان اعتراض را منحرف و تبدیل به اغتشاش می کنند. اراذل و اوباش را قاطی جمعیت می کنند و دقیقا به دستور رسانه هایمعاندعمل می کنند لذا با وحشی‌گری مغازه های مردم را آتش می زنند ،مردم را می کشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
2
1
آقای عبدالحمیدشده بلندگوی وهابی‌ها عربستان وآمریکاواسرائیل و فعلا که داره از مماشات جمهوری اسلامی خوب سوء استفاده میکنه و شیعه و سنی را به جون هم می اندازه
ازقوه قضائیه می خواهیم به سزای اعمالش برسانند.
خدا لعنت کنه منافقان زمانه را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
2
دم مولانا گرم که جوهر کلامو میگه
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
2
هر کس انتقاد کنه میشه ضد انقلاب و منافق و عوامل اسرائیل و آمریکا
این چه منطقیه
بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
3
0
بعضی‌ها فکر می‌کنند که خبری هست چه آقای حمید ویابعضی از آقازاده‌ها نه برادر و خواهر این بوی کباب نیست که به دماغ شماخرده اگر روزی روزگاری به هر دلیل مردم به گمراهی کشیده بشن فقط پنج درصد شیعه بیدار بشن نه این فلک زدها بلکه اربابان اینها شب رابه ترس روز میکنم پدر و فرزند هم باهم به خاطر یک مسأله مشکل پیدا می‌کنه حالا که دیدن چهار نفر به خاطر ه پول توی یک کوچه فیلم دروست میکنند و می‌فرستن برای شبکه های آن وراب نه برادر نه خواهر هیچ خبری نیست الکی خودتان راخراب نکنید وباعابروی کشور عزیزم جمهوری اسلامی ایرانم بازی نکنید تا شرمنده صاحب این انقلاب امام زمان علیه السلام نباشید به امید خداوند متعال روزهای خوبی در راه است
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
1
هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
1
شیعه و سنی گلهایی از باغ سرزمین متمدن ایران هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
1
مرسی از این همه شجاعت و دلسوزی در برابر پیو ه سیاه و سنگدل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
1
0
مولوی غلط اضافه می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
2
0
جناب مولوی زمانی که عبدلمالک ریگی پانصدنفربیگناه سربریدشماکجا بودی چرا آن زمان خاموش بودی ماچگونه باورکنیم که دست پروده شمانیست
نظرات شما
پیشخوان