تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

قدرت خرید مردم نسبت به سال۹۵ چه قدر کاهش یافته است؟

اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با بررسی شاخص‌های اقتصادی مهرماه از افت ۲۰ درصدی تراکنش‌ها به قیمت‌های ثابت سال ۹۵ نسبت به آن سال خبر داد.

قیمت کالاهای اساسی

رویداد۲۴ دیده بان ایران نوشت: اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با بررسی شاخص های اقتصادی مهرماه از افت ۲۰ درصدی تراکنش ها به قیمت های ثابت سال ۹۵ نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

براساس گزارش سایت پول و تجارت، این شاخص به این معناست که با حذف اثر تورم از ارقام تراکنش ها، رقم واقعی تراکنش ها نسبت به سال ۹۵، ۲۰ درصد کاهش یافته است که به معنای کاهش قدرت خرید مردم است.

براساس این آمار، روند نزولی کل تراکنش های خرید (موبایل- اینترنتی- پایانه فروشگاهی) از مرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شده است. همچنین افت کل تراکنش ها به نسبت سال ۹۵ از رقم منفی ۶/۲۵ درصددر شهریورماه به ۵/۲۰ درصد در مهرماه رسیده است که بهبود اندکی را نشان می دهد. همچنین بررسی‌ها از وضعیت خرید اینترنتی در مهر ماه امسال نشان می‌دهد


بیشتر بخوانید: رکود در بازار برنج ایرانی/ شمالی‌ها به ناچار برنج خارجی مصرف می‌کنند


در این ماه حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی انجام شده که سهمی حدود ۶/۱۳درصد از کل تراکنش ها دارد. همچنین در هفت ماه نخست امسال حدود ۶۳۴ هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

طبق بررسی‌های انجام شده، سهم استان تهران از کل خرید اینترنتی در کشور طی هفت ماه نخست امسال ۸۹ درصد بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
1
2
ما فقط می خواهیم بمیریم.شما همگی دعا کنید دیگه هیچی ازتون نمی خواهیم.
نظرات شما
پیشخوان