تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱

چند ترفند برای پاک کردن چسب قطره‌ای از دست

پاک کردن چسب با استفاده از نمک کار راحتی خواهد بود. گرانول نمک به عنوان لایه‌ای برای خمیر کردن چسب خشک شده عمل می‌کند.

چند ترفند برای پاک کردن چسب قطره‌ای از دست

رویداد۲۴ نازنین احمدی: کار کردن با چسب قطره‌ای ضمن این‌که راحت بوده گا‌هاً شما را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. در مواردی افراد در حین کار متوجه ریختن چسب روی سطوح یا دستشان می‌شوند. پاک کردن چسب کار راحتی نخواهد بود. ساده‌ترین راه برای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی دست و سطوح مختلف شستن آن است. استحکام این ابزار در بین سطحی که به هم چسبیده‌اند را اصلی‌ترین ویژگی آن می‌توان دانست. گاهی پاک کردن آن کار راحتی نیست. برای رفع این مشکل مواد شوینده مختلفی وجود دارند.

استفاده از آب و صابون

شستن دست با آب گرم و صابون راحت‌ترین راه جهت پاک کردن چسب قطره‌ای از روی پوست است. در صورتی‌که چسب قطره‌ای جدا نشد، یک استکان آب و یک استکان آبلیمو را به همراه مقداری صابون در یک ظرف بریزید. سپس دست را در محلول قرار دهید و بعد از گذشت یک دقیقه، با آب گرم و صابون دستتان را بشویید.

چند ترفند برای پاک کردن چسب قطره‌ای از دست

پاک کردن با نمک و آب گرم

پاک کردن چسب با استفاده از نمک کار راحتی خواهد بود. گرانول نمک به عنوان لایه‌ای برای خمیر کردن چسب خشک شده عمل می‌کند. با این اوصاف ابتدا باید ناحیه آسیب دیده را برای نرم کردن چسب در آب گرم خیس نمایید. داخل یک کاسه آب گرم را بریزید. به مدت ده دقیقه پوستی که چسب روی آن ریخته شده را در آب گرم قرار دهید.

اگر چسب روی قسمتی ریخته شده که نمی‌توان در یک کاسه قرار داد؛ پس فقط یک پارچه یدکی را در آب گرم بشورید و سپس آن را روی پوست همچون یک کمپرس گرم فشار دهید. اکنون نمک را روی چسب بزنید. مجدداً دوباره آن را در آب گرم بشویید. برای اثر بخشی نمک لازم است بر سطحی که آغشته به چسب بوده کمی فشار آورید. حداقل یک دقیقه اسکراب کردن را ادامه داده و تکرار کنید.

وقتی چسب شروع به لایه لایه شدن کرد، ۱ تا ۲ دقیقه ناحیه را دوباره در آب گرم خیس نمایید. اکنون چسب سریع پاک می‌شود. به‌طور کامل آن قسمت را بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. در صورتی‌که همچنان چسب روی پوست شما باقی ماند، تمام فرایند را دوباره انجام دهید. حال آب گرم را با آب لیمو جایگزین نموده، اسید موجود در آب لیمو به کنده شدن چسب باقی مانده کمک خواهد کرد.

چند ترفند برای پاک کردن چسب قطره‌ای از دست

استون

به گزارش رویداد24 استون نقطه ضعف چسب قوی به شمار می‌رود. اگر به‌طور مستقیم از استون استفاده نمایید پیوند بین چسب و پوست به سرعت از بین خواهد رفت. اکنون جدا نمودن چسب خشک آسان خواهد شد. برای پاک کردن چسب از پوست می‌توانید از پاک‌کننده ناخن بر پایه استون استفاده کنید. توجه داشته باشید استون باعث خشک شدن پوست شما می‌شود. بنابراین هنگامی‌که از چسب خلاص شده‌ا‌ید حتماً روی قسمتی که به چسب آغشته شده بود یک مرطوب ‌کننده بمالید.

قسمتی از پوست که چسب روی آن چسبیده را به استون آغشته نمایید. می‌توانید مایع پاک‌کننده ناخن بر پایه استون را داخل یک کاسه کوچک بریزید. حال باید پوست را ۵ دقیقه برای پاک کردن چسب در آن خیس نموده و با انگشتان چسب را پاک کنید. در صورتی‌که چسب پاک نشد، چند دقیقه دیگر در استون قرار دهید. جهت جلوگیری از خشک شدن پوست یک مرطوب‌کننده غلیظ روی آن ناحیه بمالید.

پاک کردن چسب قطره ‌ای با الکل

الکل یک تمیز ‌کننده قوی بوده که برای پاک کردن چسب از روی پوست می‌توانید از آن استفاده نمایید. این ماده یک حلال قوی است که چسب خشک شده را در خود حل می‌کند. الکل را روی چسب ریخته و ماساژ دهید، تا پاک شود.

حال می‌بایست قسمتی که آغشته به چسب بوده را با آب گرم بشویید. برای نرم کردن چسب می‌توانید اول از محلول آب گرم و صابون استفاده کنید. یک تکه پنبه را به الکل آغشته نموده و یک دقیقه روی چسب خشک شده قرار دهید. پنبه را روی چسب بمالید تا پاک شود. در صورتی‌که لازم است آن را به الکل آغشته نمایید.

استفاده از آبلیمو و مایع دستشویی

در این روش همچون راه حل‌های قبلی عمل کنید تنها به جای آب از مقداری آب لیمو استفاده نمایید. با توجه به این‌که آب لیمو خاصیت اسیدی دارد، می‌توان برای پاک کردن سریع‌تر و مؤثرتر چسب قطره‌ای استفاده شود. اگر در مراحل اول چسب شما به علت قدرت بالا جدا نشد، پس از قرار دادن دست درون محلول می‌توانید از ناخن یا قاشق برای جدا کردن آن نیز استفاده کنید.

استفاده از وازلین

وازلین یک ماده بی‌خطر برای پاک کردن چسب قطره‌ای خواهد بود. برای استفاده از وازلین باید ابتدا دست خود را با آب و ماده شوینده مناسب شست‌وشو دهید. سپس با دست دیگر مقداری وازلین را روی محل چسبیدن چسب قطره‌ای روی پوست دست بمالید تا با سرعت بالاتری پاک شود.

نکات مهم جهت پاک کردن چسب قطره ‌ای:

  • زمان استفاده از چسب‌های قوی از دستکش پلاستیکی استفاده نمایید.
  • لباس‌های کتان را از چسب قوی دور نگه دارید.
  • مواد شیمیایی موجود در چسب قوی، منجر به واکنش گرمازا شده که می‌تواند باعث سوختن پوست شود.
  • چسب را با ترکیب روغن زیتون و نمک از روی پوست پاک نمایید.
  • با استفاده از روغن زیتون و نمک، یک خمیر غلیظ درست کنید.
  • روغن زیتون آن قسمت از پوست را چرب و لیز می‌کند و پاک کردن چسب راحت‌تر می‌شود.

سخن پایانی

سیانواکریلات ماده اصلی تشکیل دهنده چسب قطره‌ای است؛ لذا قدرت این ماده در چسبندگی زیاد بوده و جدا کردن آن از پوست کار سختی خواهد بود که در بسیاری موارد دردآور می‌شود. جهت پاک کردن چسب قطره‌ای از دست و‌ اشیاء راه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید امتحان کنید. به‌طور کلی می‌توانید متناسب با ویژگی‌های فرش، پلاستیک، شیشه یا هر وسیله‌ای که به چسب آغشته شده، روشی آسان و سریع را جهت پاک کردن چسب قطره‌ای انتخاب نمایید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان