تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱

فواید روغن خراطین برای زیبایی پوست و تناسب اندام

روغن خراطین از قدیم در طب سنتی کاربرد داشته و در کتاب های ابوعلی سینا به خواص آن اشاره شده است. این روغن خواص و فواید قابل توجهی دارد که برخی از آنها شامل: زیبایی تناسب اندام، رفع گودی زیر چشم، تقویت مو، رفع چین و چروک صورت، افزایش سایز آلت تناسلی و ... است.

فواید روغن خراطین برای زیبایی پوست و تناسب اندام

رویداد۲۴ نازنین احمدی: روغن خراطین از یک کرم خاکی قرمز به نام ایزینیا فتیدا (Eisenia fetida) تهیه می‌شود، که روغن اصل آن غلیظ بوده و خواص درمانی بسیار زیادی برای زیبایی و پوست دارد؛ طبع روغن خراطین گرم و تر است و بوی نسبتا نامطبوعی دارد. به جای هزینه های کلان و استفاده از کرم های شیمیایی، انجام بوتاکس و تزریق ژل، عمل جراحی جهت افزایش رشد و حجم موضعی عضلات، که ممکن است سلامتی شما را هم به خطر بیندازد، می‌توانید از روغن خراطین اصل استفاده کنید، این روغن با انواع پوست ها سازگار است و به راحتی جذب پوستتان می‌شود. روغن خراطین دارای ترکیبات آلانتین، پروتئین، کلاژن، گلیس و ویتامین E است که مهم‌ترین خاصیت آن زیبایی پوست و افزایش حجم عضلات بدن می‌باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با خواص و فواید روغن خراطین آشنا کنیم، با ما تا انتها همراه باشید.

خواص روغن خراطین برای پوست و تناسب اندام

روغن خراطین از قدیم در طب سنتی کاربرد داشته و در کتاب های ابوعلی سینا به خواص آن اشاره شده است. این روغن خواص و فواید قابل توجهی دارد که برخی از آنها شامل: زیبایی تناسب اندام، رفع گودی زیر چشم، تقویت مو، رفع چین و چروک صورت، افزایش سایز آلت تناسلی و ... است.

روغن خراطین دارای انواع آمینواسید، پروتئین و اسیدهای چرب است که بافت پوست را ترمیم می‌کند و باعث جوانسازی پوست می‌شود. این روغن طبیعی خواص بسیار زیادی برای پوست دارد:

1. رفع تیرگی و گودی زیر چشم

اگر به دنبال یک راهکار طبیعی برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم هستید، روغن خراطین به دلیل داشتن آمینواسیدها و ویتامین E می‌تواند به مرور به از بین بردن تیرگی و گودی زیر چشم کمک کند؛ همچنین گردش خون در این ناحیه افزایش پیدا کرده و باعث می‌شود پوست شما بافت یکدست و روشن‌تری داشته باشد. برای درمان این عارضه روزانه با چند قطره روغن خراطین زیر چشم‌هایتان را به آرامی ماساژ دهید و بعد از 5 دقیقه با آب سرد بشویید، مراقب باشید تا روغن به داخل چشم نفوذ نکند.

فواید روغن خراطین برای زیبایی پوست و تناسب اندام

2. رفع چین و چروک

یکی از فواید روغن خراطین رفع چین و چروک، از بین بردن خط اخم یا خنده، خطوط پیشانی و کمرنگ شدن و محو کردن لکه های پوستی است. این روغن به دلیل داشتن ویتامین E، انواع اسیدهای چرب امگا و کلاژن برای پوست بسیار مفید است و باعث جوانسازی پوست می‌شود. همچنین به راحتی جذب پوست شده و با ایجاد شفافیت و درخشندگی در پوست باعث نرمی و لطافت می‌شود.


بیشتر بخوانید:  بهترین دارو برای درمان و تقویت پوست و مو


3. رفع ترک‌های پوستی

ترک‌های پوستی اکثرا در بارداری، حین افزایش وزن و چاقی به وجود می‌آید. خوشبختانه روغن خراطین به محو کردن و از بین بردن ترک های پوستی به شما کمک می‌کند. برای از بین بردن این ترک ها کافیست روزانه مقداری از این روغن را بر روی پوست به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، 25 الی 55 روز با توجه به واکنش پوست طول می‌کشد تا این ترک ها کمرنگ و سپس درمان شوند.

فواید روغن خراطین برای زیبایی پوست و تناسب اندام

4. تقویت و افزایش رشد موها

به گزارش رویداد24 تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند، ترکیبات موجود در روغن خراطین می‌تواند به تقویت و رشد ساقه موها کمک کند و باعث شادابی و لطافت مو شود. اسیدهای چرب این روغن باعث جلوگیری از موخوره، از بین بردن شوره سر، ترمیم موهای آسیب دیده و ضخیم شدن تارهای مو که در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می‌کند. ماساژ با روغن خراطین، علاوه‌بر تغذیه رسانی به مو، گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد که سبب تقویت و استحکام موها می‌شود. چند قطره از این روغن را به پوست سر بزنید و با نوک انگشتان به مدت 15 دقیقه به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود، پس از چند دقیقه با شامپو ملایم و آب ولرم بشویید، این کار را تا نشان دادن نتیجه هفته‌ای 2 بار انجام دهید.

5. افزایش سایز و حجم اندام های بدن

مهم ترین خواص روغن خراطین که آن را در میان طرفداران خود محبوب کرده، افزایش سایز و حجم اندام های بدن خانوم ها و آقایان است. این روغن با قابلیت افزایش جریان خون در رگ ها می‌تواند به حجم دهی و رشد بافت ها کمک کند. خانوم ها از این قابلیت برای افزایش حجم لب، برجستگی گونه ها، سینه ها، باسن و آقایان هم برای افزایش حجم عضله های خود مانند: بازوها، ران ها، افزایش سایز اندام تناسلی و هر نقطه‌ای از بدن که نیاز به حجیم شدن داشته باشد، کاربرد داشته و برای خانوم ها و آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به این نکته توجه کنید که این روغن یک روغن طبیعی است و نباید از آن انتظار معجزه داشته باشید که تنها با یکبار مصرف شاهد تغییر سایزتان باشید، بلکه با توجه به واکنش بدن این تغییر در هر فردی متفاوت است. بنابراین زمانی می‌توانید انتظار نتیجه داشته باشید که به مدت 2 ماه هر روز از این روغن استفاده کنید و محل مورد نظر را به خوبی با روغن به مدت 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید تا روغن جذب پوستتان شود و به مرور شاهد تغییر باشید.

نکته: طرز تهیه این روغن کاملا تخصصی است و نمی‌توان به صورت خانگی آن را تهیه کرد. روغن خراطین باید دور از نور خورشید و در مکان های خنک نگهداری شود، چون اگر در معرض اشعه های نور خورشید قرار بگیرد خاصیت خود را از دست می‌دهد. بنابراین باید این روغن را در ظرف های در بسته و در کابینت با دمای معتدل و مناسب نگهداری کنید، روغن خراطین به سرما و گرما حساس است و باید در دمای متعادل 15 الی 30 درجه سانتی گراد قرار بگیرد.

جمع بندی:

در این مقاله شما را با خواص روغن خراطین آشنا کردیم، حالا می‌دانید این روغن خواص بسیار زیادی برای پوست، مو و زیبایی دارد. بنابراین به جای استفاده از روش های غیر طبیعی و عمل های جراحی با هزینه های بالا که برای بدن ضرر دارد؛ استفاده از روغن خراطین اصل، به عنوان یک روش طبیعی و بدون ضرر و عارضه که محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم پیدا کرده و استفاده از آن به سلامت پوست، مو و زیبایی تناسب اندام شما کمک می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن چهره و اندام زیباتر، برای استفاده از روغن خراطین برنامه منظم و دقیقی داشته باشید تا شاهد بهترین نتیجه دلخواه خود باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان