تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتخاب لوستر مناسب برای خانه

دکوراسیون خانه و استفاده از وسایلی که در آن به کار می‌رود می‌تواند یک خانه را زیبا یا زشت کند. دکوراسیون و طراحی داخلی امروز یک دانش است که طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است.

انتخاب لوستر مناسب

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: دکوراسیون خانه و استفاده از وسایلی که در آن به کار می‌رود می‌تواند یک خانه را زیبا یا زشت کند. دکوراسیون و طراحی داخلی امروز یک دانش است که طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است.

حتما برای شما هم پیش آمده است که عکس خانه‌ای را می‌بینید یا به جایی می‌روید که در آن بسیار احساس راحتی می‌کنید و از زیبایی و تناسب رنگ و وسایل لذت می‌برید. خانه و مکانی که چنان رنگ‌آمیزی زیبا با وسایل متناسب چیده شده است که همه چیز گویی برای آن‌جا ساخته شده است.

به گزارش رویداد۲۴ توجه داشته باشید هارمونی و تناسب در دکوراسیون اهمیت زیادی دارد بنابراین شما نمی‌توانید هر چیزی که دوست دارید را بخرید و در خانه‌تان بگذارید. درواقع همه چیز باید از رنگ و جنس با هم تناسب داشته باشند.

امروز یکی از رایج‌ترین وسایلی که برای تزئین خانه از آن استفاده می‌شود لوستر است. انتخاب لوستر مناسب می‌تواند خانه شما را بسیار زیباتر کند. در گذشته همه لوستر نداشتند و این وسیله تنها برای برخی افراد و از قشر خاص بود، اما امروز این‌گونه نیست و هر کسی که کمی ذوق و سلیقه داشته باشد می‌تواند با تهیه آن خانه خود را زیباتر کند. اما این تمام ماجرا نیست چراکه شما نمی‌توانید به بازار بروید و از هر لوستری که خوشتان آمد همان را بخرید و به خانه بیایید.

ک لوستر باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ اگر می‌خواهید بدانید چه لوستری مناسب خانه و فضای شماست بهتر است این نوشته را تا پایان بخوانید.انتخاب لوستر مناسبتوجه داشته باشید برای خرید لوستر مناسب باید فاکتور‌هایی زیادی مانند جنس جنس لوستر، نوع طراحی، تناسب میان نوع طرح و رنگ لوستر انتخابی با دکوراتیو فضای مورد نظر و از همه مهم‌تر اندازه مناسب لوستر مورد نظرتان با محیط را در نظر گرفت.

باید بدانید هر اندازه خانه شما معماری داخلی زیبایی داشته باشد، اما دارای نور مناسب نباشد نمی‌تواند زیبایی خانه را آن‌گونه‌که باید نشان دهد. گاه با نورپردازی درست می‌توان یک محیط بسیار ساده را به اتاقی شیک بدل کرد و گاه نورپردازی نادرست درست برعکس این عمل می‌کند و به فضا و خانه شما جلوه بدی می‌دهد.

امروزه لوستر‌های زیادی در بازار وجود دارند که می‌تواند تااندازه‌ای انتخاب را دشوار کند، اما اگر بدانید دقیقا باید دنیال چه سبکی باشید کار برایتان آسان‌تر خواهد شد.  در ادامه فاکتور‌هایی را به شما یادآوری می‌کنیم که می‌تواند به خرید لوستر مناسب کمک کند.

اندازه لوستر

تناسب میان فضایی که برای آن لوستر تهیه می‌کنید با اندازه لوستر اهمیت زیادی دارد. مسلم است که برای یک فضای بزرگ مانند هال یا پذیرایی باید لوستر بزرگ‌تری نسبت به فضای کوچک‌تر اتاق انتخاب کنید. در اتاقی با ابعاد وسیع، یک لوستر بزرگ بیشتر خودش را نشان می‌دهد و تناسب بیش‌تری با فضا دارد. ضمن این‌که در فضایی که نیاز به نور دارید می‌توانید جز لوستر از نور‌های مخفی هم استفاده کنید که جلوه خاصی به فضایتان می‌بخشد.


بیشتر بخوانید: فواید زندگی به سبک مینیمال


نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید هماهنگی لوستر با مبمان است. لوستر برای بالای میز ناهارخوری دقیقا باید در وسط میز قرار بگیرد و میز و لوستر باید با هم تناسب داشته باشند و یکی نباید بر دیگری غالب باشد.

تناسب رنگ محیط با لوستر

همان‌گونه‌که اشاره کردیم لوستری که تهیه می‌کنید باید متناسب با سبک و رنگ فضای مورد نظر شما باشد. ممکن است شما هم دچار این مشکل شده باشید که چیزی را در مغازه می‌بینید و می‌خرید، اما به خانه که می‌آیید متوجه می‌شوید جلوه‌ای که در آن مغازه داشت در خانه شما ندارد. دلیل این امر توجه نداشتن شما به فضا و سبک خانه با لوستریست که خریداری کرده‌اید.

انتخاب لوستر مناسب
حتما پیش از خرید لوستر مناسب خانه‌تان، باید سبک خانه خود را مشخص کنید، چون نمی‌توانید سبکی مدرن با لوستری سنتی یا وارونه آن داشته باشید. امروزه لوستر‌ها به سبک‌های گوناگون و متناسب با دکوراسیون و سلایق مختلف تولید می‌شوند بنابراین شما به‌آسانی می‌توانید لوستری متناسب با سلیقه و دکوراسیونتان پیدا کنید.

برای این‌که کار را برای خودتان آسان‌تر کنید و با انواع سبک‌های دکوراسیون و لوستر آشنا شوید می‌توانید از مجلات و سایت‌های فراوانی که در زمینه دکوراسیون فعالیت دارند کمک بگیرید. از نظر قواعد دکوراسیون بهتر است لوستر با چند رنگ در محیط هم‌خوانی و هماهنگی داشته باشد.

ارتفاع اتاق برای انتخاب لوستر

درباره فضا و اندازه اتاق و تناسب آن با لوستر گفتیم، اما در کنار مساحت اتاق، باید به ارتفاع آن نیز توجه داشته باشید؛ چون هرچه ارتفاع بیش‌تر باشد لوستر انتخابی شما باید بزگ‌تر و بلندتر باشد.

در فضای خانه، لوستر باید طوری نصب شود که پایین‌ترین نقطه آن در ارتفاع ۲۱۰ سانتی متری از کف قرار بگیرد. همچنین در اتاق غذاخوری بین میز و لوستر باید فاصله‌ای در حدود ۷۰ ت ۹۰ سانتی متر در نظر بگیرید.

امکانات جانبی لوستر

با پیشرفته‌تر شدن دنیا همه چیز هم تغییر می‌کند و این موضوع درباره لوستر هم صدق می‌کند. امکانات که امروز به لوستر‌ها افزوده شده است قابل قیاس با لوستر‌های قدیمی نیست. امروز لوستر‌هایی وجود دارند که کنترل و برخی دیگر لامپ‌های رشته و امکان پخش موزیک دارند. داشتن ریموت و لامپ‌های رشته‌ای این امکان را به شما می‌دهد که مقدار نور دریافتی خود را تنظیم کنید. اگر به این‌گونه امکانات علاقه‌مندید بهتر است پیش از خرید لوستر آن‌ها را بررسی کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
0
0
به برق مصرفی لوسترها هم توجه کنید ....
وزن لوستر هم باید در نظر گرفته شود (در صورت وقوع زلزله باید استحکام لازم را داشته باشد و احتمال سقوط لوستر و یا قطعاتی از آن بر روی سر ساکنان منزل صفر باشد!)
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان