تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱

روش لاغری بدون احساس گرسنگی

در دنیای امروز لاغری جزو مسائلیست که بسیاری از مردم دنیا از پیر و جوان و کوچک و بزرگ به دنبال آنند. آن‌ها که لاغرند شاد و راضی و کسانی‌که اضافه وزن دارند مدام به‌دنبال راه‌هایی برای لاغرشدن هستند.

روش لاغری بدون گرسنگی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: در دنیای امروز لاغری جزو مسائلیست که بسیاری از مردم دنیا از پیر و جوان و کوچک و بزرگ به دنبال آنند. آن‌ها که لاغرند شاد و راضی و کسانی‌که اضافه وزن دارند مدام به‌دنبال راه‌هایی برای لاغرشدن هستند.

هرگاه صحبت از لاغرشدن به میان می‌آید نخستین چیزی که به ذهن هر کسی می‌رسد کم‌کردن غذا و نخوردن است. چیزی که به معنا محرومیت از هرگونه مواد غذاییست که دوست داریم. همه ما فکر می‌کنیم رژیم‌گرفتن یعنی کم‌خوردن و مدت‌های زیاد با احساس گرسنگی دست و پنجه نرم کردن. اگر شما هم این‌گونه فکر می‌کنید باید بگوییم که سخت در اشتباهید و اگر تاکنون رژیم‌هایی که گرفته‌اید این‌گونه بوده است رژیم‌هایی غیراصولی و نادرست را آزمایش کرده‌اید.

به گزارش رویداد۲۴ رژیم غذایی اصولی که به لاغری افراد کمک می‌کند رژیمیست که محدود به چند ماده‌ی غذایی نمی‌شود بل‌که تمامی مواد را در خود جای می‌دهد. درواقع اگر انسان را از برخی غذا‌هایی که به آن‌ها علاقه زیادی دارد منع کنیم او بیش‌تر برای خوردن آن‌ها حریص می‌شود و مدام در ذهن خود به‌دنبال آن‌هاست.

این‌جا می‌خواهیم روش‌هایی را به شما بگوییم که بتوانید بدون احساس گرسنگی و محرومیت لاغر شوید و احساس بهتری نسبت به خود داشته و البته تن‌درست‌تر هم باشید. این نکته را هم از یاد نبرید که هیچ رژیمی نباید تن‌درستی شما به خطر بیندازد صرف این‌که می‌تواند شما را لاغر کند.

لاغری بدون احساس گرسنگی

غذاخوردن آگاهانه

یکی از مشکلاتی که افراد با اضافه‌وزن دارند این است که از سر عادت و ناآگاهانه غذا می‌خورند. انسان‌ها گمان می‌کنند باید سه وعده را میل کنند و آن هم با هر شیوه. چیزی که اصلا درست نیست. شما باید غذا‌های خود را به شکلی آگاهانه و براساس گرسنگی انتخاب کنید یعنی، چون ظهر است غذا نخورید اگر گرسنه‌اید غذا بخورید. دقت داشته باشید به اندازه‌ای غذا بخورید که بدنتان نیاز دارد نه آن اندازه که می‌خواهید. اگر از روی عادت و تنها برای عبور از وعده غذاییتان هر اندازه که می‌خواهید غذا بخورید کالری‌های اضافه در بدن شما به چربی تبدیل می‌شود که از بین بردن آن‌ها بسیار دشوار است.

برای لاغری گرسنگی نکشید

به خود قول دهید هرگز اجازه ندهید بدنتان گرسنگی بکشد و این را به یک قانون در ذهن خود تبدیل کنید. گرسنگی کشیدن و ولع غذا خوردن، نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بل‌که سبب افزایش وزنتان هم می‌شود. همیشه خود را سیر نگه دارید این‌گونه ذهنتان برای انجام کار‌هایی جز خوردن به کار می‌افتد.


بیشتر بخوانید:  روش لاغر کردن به سبک ژاپنی


اگر مدام خود را ملزم به نخوردن و کم‌کردن کالری دریافتی باشید بدن احساس می‌کند در وضعیت اضطراری قرار گرفته است بنابراین تلاش می‌کند هر آن‌چه دریافت می‌کند را برای روز مبادا ذخیره کند. هنگامی‌که در این حالت هستید، هر ماده مغذی که مصرف می‌کنید فوراً و با دقت جذب و حفظ می‌شود.

گرسنگی‌کشیدن تنها کاری که با بدن شما می‌کند این است که سبب می‌شود غذای بیش‌تری بخورید بنابراین چربی و کالری بیش‌تری هم دریافت می‌کنید.

لاغری بدون احساس گرسنگی

تغییر عادت غذایی و سبک زندگی

شاید بیش‌از آن‌که بخواهید به خورد و خوراکتان و این‌که چه بخورید یا چه نخورید تا لاغر شوید بیندیشید بهتر از عادات غذایی و سبک زندگیتان را تغییر دهید.

افراد در دنیای امروز بیش‌از گذشته و به دلایل گوناگون به سمت مصرف غذا‌های آماده و پرنمک و شکر و چربی روی آورده‌اند غذا‌هایی که ارزش غذایی چندانی ندارند، اما پر از کالری و مواد مضر و زیان‌آور هستند.

از نخستین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که قند و شکر را کم و اگر می‌توانید حذف کنید. قند‌های ساده همین شکلات‌های شیرین و قندی هستند که با چای میل می‌کنید. جالب است بدانید بسیاری از مردم چای و قهوه را برای شکلاتی که با آن می‌خورند مصرف می‌کنند. اگر شما هم این‌گونه‌اید بهتر است برای آن فکری کنید.

اما به جز قند‌های ساده قند‌های پیچیده‌ای هم داریم که در بدن با کمک آنزیم‌ها تبدیل به قند‌های ساده می‌شوند. این قند‌ها همان کربوهیدارت‌ها هستند که مشهورترینشان نان و ماکارونی هستند.

تلاش کنید سبک زندگی خود را به سمت خوردن غذا‌های سالم هدایت کنید. دستور غذا‌هایی را نگاه و درست کنید که در آن‌ها از مواد سالم و سبزیجات تازه استفاده شده باشد و مهم‌تر از همه وقت بگذارید و خودتان آشپزی کنید و تاجای ممکن از خوردن غذای بیرون و آماده خودداری کنید.

ورزش و پیاده‌روی روزانه برای لاغر کردن

داشتن تحرک از ملزومات کم‌کردن وزن و لاغرشدن است. ورزش و پیاده‌روی روزانه را جزو برنامه‌های روتین زندگی خود قرار دهید. این در زمره تغییر سبک زندگی هم قرار می‌گیرد. ورزش کردن در طول رژیم به تنظیم و افزایش متابولیسم بدن کمک شایانی می‌کند پس آن را جدی بگیرید. شاید در ابتدا انجام هر روزه این کار برایتان دشوار باشد. تلاش کنید از ۲ یا ۳ روز در هفته شروع کنید و آن را به تمام هفته گسترش دهید. پس از مدتی خواهید دید که دیگر نمی‌توانید آن را ترک کنید. ورزش‌کردن اگرچه برروی کاهش وزن شما تاثیر زیادی دارد، اما بهتر است آن را برای حفظ و افزایش تن‌درستی بدنتان انجام دهید.

نکات مهم برای شروع رژیم لاغری

اگر می‌خواهید رژیم بگیرید و لاغر شوید باید برخی نکات را حتما رعایت کنید تا به نتیجه دل‌خواهتان دست پیدا کنید.

۱-صبحانه

حتما تاکنون شنیده‌اید که در رژیم لاغری بهتر است هیچ وعده غذایی حذف نشود. صبحانه هم جزو مهم‌ترین وعده‌هاست ضمن این‌که بهتر است سرشار از پروتئین باشد تا شما را در درازای روز سیر نگه دارد. تخم‌مرغ برای این وعده گزینه بسیار مناسبی است.

میان‌وعده با فیبر محلول

فیبر‌ها موادی‌اند که شما را سیر می‌کنند، اما کالری کمی دارند. تلاش کنید از این مواد بیش‌تر استفاده کنید. سیب، میوه خشک، مرکبات، کاهو با کالری کم، حبوبات و سبوس غلات حاوی فیبر محلول فراوانی‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مصرف آب

تاکنون درباره مصرف به اندازه آب شنیده‌ایم حتما در درازای روز آب کافی بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.

داشتن استراحت کافی

خواب و استراحت کافی و با کیفیت در کم‌کردن وزن تاثیر زیادی دارد. خوابیدن بیش از اندازه به دلیل کیفیت پایین خواب یکی از دلایل چاقی و اضافه وزن است. اگر خوب بخوابید، می‌توانید با ساعت کم‌تری خواب به درجه خوبی برسید که بدنتان بتواند انرژی لازم برای تمام روز را تامین کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان