تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱

اعتراض یک استقلالی؛ این سؤالات را من نباید جواب بدهم، کی‌روش باید جواب بدهد

منصور رشیدی مربی اسبق تیم ملی گفت: چرا کسی در این روزها درباره دلایل عدم صعود تیم ملی به دور بالا سؤالی از سرمربی تیم نپرسیده است!

کارلوس کی‌روش

رویداد۲۴ منصور رشیدی، دروازه‌بان و مربی گلهای سابق استقلال و تیم‌های ملی در گفت‌وگو با خبر ورزشی، ضمن طرح سؤالاتی درباره عملکرد کارلوس کی‌روش درباره سید حسین حسینی خیال همه هواداران استقلال را راحت کرد. او خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال هم اظهارتی را مطرح کرد:

انتظار حذف شدن تیم ایران در جام جهانی را داشتید؟

خیر اصلا فکر نمیکردم با این تیم خوبی که داریم به این شکل حذف شویم. متاسفانه ما در بازی آخر با یک مساوی هم می‌توانستیم صعود کنیم اما خودمان خواستیم که این اتفاق برای فوتبال ما بیفتد.

منظورتان از خودمان چه کسی است؟

کارلوس کی‌روش باعث شد تیم ایران با وجود این همه بازیکن خوب مقابل آمریکا با یک روش کاملا دفاعی و چیزی که اصلا شبیه به فوتبال ایران نبود کار دست خودش بدهد. ما راحت می‌توانستیم به دور بعد صعود کنیم اما اینقدر عقب بازی کردیم تا آمریکایی‌ها به ما گل زدند. اگر بازی هلند و آمریکا را دیده باشید متوجه می‌شوید که آمریکا اصلاً تیمی‌نبود که اینقدر از آن برای خودمان یک غول ساخته بودیم.

حضور بیرانوند در ترکیب اصلی چه دلیلی داشت؟

وسایل مربوط به دروازه‌بانی کاملا سلیقه ای است. خیلی از مربیان هستند که ترجیح می‌دهند تحت هر شرایطی از دروازه‌بان اصلی شان استفاده کنند. به ویژه در تورنمنت‌های مهم و بزرگ مثل جام جهانی یا جام ملت‌های قاره‌ها. قطعاً علیرضا بیرانوند اینقدر آماده بوده که کارلوس کی‌روش بتواند به او و حضورش در ترکیب تیم اعتماد کند. البته نمی‌توانم بگویم اگر حسینی بود آن توپی که گل شد را می‌گرفت یا او هم می‌خورد ولی به هر حال این تشخیص کارلوس کی‌روش بود.


بیشتر بخوانید: کارلوس کی‌روش سه برابر بازیکنان پاداش گرفت!


این اتفاق چه تاثیری روی روحیه سید حسین حسینی می‌گذارد؟

طبیعتاً بدون تاثیر نیست! حسینی در مصاف با ولز فوق العاده خوب نشان داد و شاید ۵۰% آن برد حاصل عملکرد خوبش در نیمه اول و به خصوص در دقایق پایانی روی آن ضربه ناگهانی به سمت دروازه بود.

با این وضعیت فکر می‌کنید حسینی بتواند برای دربی با آمادگی ۱۰۰% به میدان برود؟

قطعاً همین طور است. به او بابت درخشش در بازی با ولز تبریک می‌گویم. این پسر حالا دیگر واقعاً دروازه‌بان کاملی شده و با تجربه ای که در جام جهانی به دست آورده پخته تر از قبل هم خواهد شد. به شاگرد سابقم خسته نباشید می‌گویم و به یادش می‌آورم که تیم استقلال هم کمتر از تیم ملی نیست. چون نیمی‌از مردم ایران علاقه مند به استقلال هستند و نتایجش برای شان اهمیت زیادی دارد. البته خود حسینی حالا با تجربه زیادی که دارد همه مسائل را میداند. ولی وظیفه من به عنوان یک مربی این است که به شاگردم روحیه بدهم.

از اوضاع و احوال تیم استقلال خبر دارید؟

امیدوارم هر چه سریعتر مشکلات ریز و درشت مالی باشگاه برطرف شود. من نمی‌دانم تا کی باید این شرایط ادامه داشته باشد! هر مدیری می‌آید نسبت به مشکلات مالی اظهار نگرانی می‌کند. چرا یکبار برای همیشه وضعیت این دو باشگاه مردمی را روشن نمی‌کنند!

ابوالفضل جلالی و روزبه چشمی را چطور دیدید؟

هر دوی این بچه‌ها عالی بودند. به ویژه جلالی که در بازی آخر وقتی به زمین آمد موتور تیم از سمت چپ راه افتاد. تعجب کردم که چرا وقتی میلاد محمدی دچار گرفتگی عضله شد و از زمین بیرون رفت همان موقع کارلوس کی‌روش او را به میدان نیاورد و صبر کرد تا در اواسط نیمه دوم را وارد ترکیب کند. شاید خیلی به جلالی اعتماد نداشته که این اصلا درست نیست. وقتی مربی به بازیکنی اعتماد نداشته باشد قطعا او را با خودش به جام جهانی هم نمی‌برد. همه این سوالات را کی‌روش باید جواب بدهد نه من.

به نظر شما کی‌روش توضیحی درباره چرایی صعود نکردن به دور دوم دارد؟

قطعاً باید داشته باشد. او مرد فوتبال است و حتما ایراد کارش را فهمیده ولی فعلاً عجیب است که کسی هیچ سوالی از او نمی‌کند. مطمئنم اگر یک مربی ایرانی به جایی کی‌روش بود تا الان در همه شبکه‌های تلویزیونی او را سلاخی کرده بودند. هیچکس از کارلوس کی‌روش نپرسید چرا ایران مقابله انگلیس شش گل خورد و توضیحات فنی اش را نشنیدیم. همچنین در رابطه با بازی ولز باید بگوید چرا تیم ناگهان زیرورو شد و دوباره جلوی آمریکا عقب نشینی کردیم. باید توضیح بدهد که چه اتفاقی افتاد چه شد بچه‌ها در یک بازی تا آن اندازه شاداب و سرحال و پرقدرت ظاهر شده‌اند و ۴ روز بعد جلوی آمریکا با ترس و دلهره به میدان رفتند و در نهایت یک مساوی هم نگرفتند. منتظر شنیدن پاسخ‌های کی‌روش هستیم.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کارلوس کی روش
نظرات شما
پیشخوان