تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱

معرفی بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی برخی از ابزارهای بسیار مهم برای پنهان کردن فایل‌های شخصی اعم از تصاویر و فایل‌های مالتی مدیا بپردازیم که می‌تواند در لپ تاپ، گوشی و کامپیوتر شما به عنوان لوازم خصوصی‌تان به کار گرفته شود.

بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم

رویداد۲۴ بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم در سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید، iOS و موارد دیگر کدامند؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی برخی از ابزارهای بسیار مهم برای پنهان کردن فایل‌های شخصی اعم از تصاویر و فایل‌های مالتی مدیا بپردازیم که می‌تواند در لپ تاپ، گوشی و کامپیوتر شما به عنوان لوازم خصوصی‌تان به کار گرفته شود.

برنامه های پنهان کردن عکس و فیلم چیست؟

بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم در سیستم عامل‌های مختلف کدامند؟ در پاسخ به این پرسش، ابتدا بهتر است راجع به این قابلیت صحبت کنیم. عکس‌ها و فیلم‌ها از جمله فایل‌هایی هستند که معمولا نمی‌توان آنها را اسنادی عمومی درنظر گرفت. این نوع از داده‌ها، در بیشتر موارد شخصی هستند و می‌بایست در بخش‌های خاصی نگهداری شود. همچنین راهکار دیگر آن است تا این نوع از فایل‌ها را از طریق برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مخفی کنید.

منظور از بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم، اپلیکیشن‌ها و یا نرم افزارهایی هستند که امکان دسترسی مستقیم به فایل‌هایی مانند عکس و فیلم را مسدود می‌کنند. در این حالت ممکن است این فایل‌ها در همان محلی که قرار دارند مخفی شده و یا آنکه در پوشه‌ای خاص انتقال داده شوند و در نهایت قفل گذاری انجام شود. در ادامه با ما باشید تا به بررسی کامل‌تر این برنامه‌ها و ویژگی‌های هرکدام از آنها آشنا شویم.

بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم

بهترین برنامه های مخفی سازی عکس و فیلم در ویندوز

اولین بخش از این مقاله به معرفی بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم در سیستم عامل ویندوز می‌پردازد. در این حالت بدون هیچ معطلی می‌توان گفت:

  • Steganos Privacy Suite: بسیاری از کسانی که به صورت اشتراکی از کامپیوتر یا یک لپ تاپ استفاده می‌کنند، می‌توانند با پنهان کردن فایل‌های خود، حریم خصوصی‌شان را تا حدی حفظ کنند. یکی از برنامه‌های مهم در این زمینه، Steganos Privacy Suite نام دارد که هم برای پنهان کردن و نیز برای قفل گذاری فایل‌ها به کار گرفته می‌شود. همچنین توانایی قفل کردن فولدرها نیز در این برنامه قرار داده شده است. شما می‌توانید از این برنامه در ویندوز 7، 8.1 و نیز 10 استفاده کنید.

  • Folder Guard: برنامه دیگری که توانسته است امکانات خوبی را برای حفظ حریم شخصی شما ارائه کند، فولدر گارد نام دارد. این نرم افزار قادر است علاوه بر مخفی و قفل کردن فولدرها، از پاک شدن عمدی یا تصادفی آنها نیز جلوگیری نماید. بنابراین می‌توان آن را یک برنامه بسیار عالی برای حفاظت از اطلاعات حساس خود درنظر داشته باشید.

  • Photo Vault Pro: این برنامه می‌تواند به عنوان بهترین نرم افزار مخفی سازی عکس و فیلم در سیستم عامل شناخته شود که امکان پنهان کردن سایر فایل‌ها را نیز دارد. شما می‌توانید برای تست برنامه، از دوره رایگان و آزمایشی Trial آن استفاده کنید. از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به الگوریتم رمز گذاری پیشرفته، خرد یا کوچک کردن فایل، گالری عکس‌ها و پشتیبانی از انواع فرمت‌ها اشاره کرد.

بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم

بهترین برنامه های مخفی سازی عکس و فیلم در مک

حال افرادی که قصد دارند تا بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم در سیستم عامل مک را استفاده کنند، بهتر است از لیست زیر نرم افزار دلخواه خود را انتخاب نمایند که عبارتند از:

  • WidsMob: اگر به دنبال یک برنامه بسیار جذاب و عالی برای پنهان کردن عکس و فیلم خود هستید، WidsMob MediaVault پیشنهاد بسیار مناسبی خواهد بود. این برنامه در خود یک گالری برای مخفی کردن عکس‌های شخصی داشته و می‌توانید انواع فایل‌های مدیا حساس خود را در آن مخفی و قفل کنید. قفل گذاری در سطح AES-256 انجام شده و می‌توانید برخی قابلیت‌ها اعم از بزرگنمایی، ساخت آلبوم و موارد مشابه مانند یک برنامه گالری را داشته باشید.

  • Onyx: بدون شک اونیکس را می‌توان جزو بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم در سیستم عامل مک دانست که می‌تواند هرچیزی را در خود مخفی کند. از دیگر کارهایی که این برنامه انجام می‌دهد، می‌توان به تمیز کردن پیکربندی پارامترها در Finder، Dock، Safari و برخی از برنامه های اپل، حذف حافظه پنهان، حذف برخی از پوشه‌ها و فایل‌های مشکل ساز، بازسازی پایگاه داده‌ها و موارد دیگر اشاره کرد. OnyX یک برنامه قابل اعتماد است که یک رابط کاربری زیبا را ارائه می‌نماید و می‌توانید در صورت نیاز به تایپ دستورات پیچیده، از طریق یک رابط خط فرمان نیز اقدام کنید.

  • Aiseesoft Mac Cleaner: این برنامه در لیست بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم نیز به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید به کمک آن، ویدیوها، تصاویر، موزیک‌ها و انواع مختلف فایل‌ها را در سیستم عامل مک رمزگذاری و مخفی کنید. طرز کار این برنامه، بدین صورت است که با ایجاد یک فضای اضافی برای مخفی کردن عکس‌ها، آنها را نیز قفل گذاری می‌کند.

بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم


بیشتربخوانید:  دلیل زود تمام شدن اینترنت گوشی و راه حل


 بهترین برنامه های مخفی سازی عکس و فیلم در اندروید

اگر کاربر اندرویدی هستید، می‌توانید بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم در این سیستم عامل را از لیست اپلیکیشن‌های زیر تهیه کنید که عبارتند از:

  • Photo Vault Pro: همانطور که در نسخه ویندوز هم ذکر کردیم، این نرم افزار یکی از بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم می‌باشد که برای موبایل هم ارائه شده است. شما می‌توانید برای جلوگیری از سرقت تصاویر و اطلاعات شخصی خود و نیز فایل‌های ویدیویی‌تان، از این برنامه استفاده کرده، آنها را مخفی نموده و از رمزگذاری برای محافظت آنها استفاده نمایید. همچنین در صورتی که فردی رمز عبور برنامه را اشتباه وارد کند، دوربین سلفی از وی عکس برداری خواهد کرد. حجم فایل 15 مگابایت بوده و حداقل سیستم عامل اندروید مناسب آن 4.0.3 است.

  • Dialer Lock-AppHider: این برنامه بدون آنکه نیاز به روت کردن دستگاه داشته باشد، قادر است اپلیکشین‌های نصب شده روی موبایل شما را مخفی کرده و نیز فایل‌های اعم از تصاویر و ویدیوها نیز قابل پنهان سازی هستند. همچنین امکان مخفی کردن و نیز تغییر دادن آیکن گالری نیز با ماشین حساب وجود دارد.

  • Vault-Hide: مورد دیگر از پرطرفدارترین برنامه‌هایی که می‌توانید برای پنهان سازی در اندروید استفاده کنید، وایولت هاید نام دارد. این برنامه می‌تواند برخی ویژگی‌های متفاوت از جمله مرورگر داخلی خصوصی، رمزگذاری روی برنامه‌ها، انتقال داده‌ها به فضای ابری گوشی و عکس برداری در زمان اشتباه وارد کردن رمز عبور را ارائه کند.

بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم

بهترین برنامه های مخفی سازی عکس و فیلم در iOS

بخش عمده دیگری از کاربرانی که در ایران و جهان وجود دارند، به دنبال بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم در سیستم عامل آی‌او‌اس هستند. برای این دسته از افراد نیز لیستی از بهترین‌ها را آورده‌ایم که عبارتند از:

  • KYMS: یک برنامه رایگان است که می‌توانید در یک لحظه امکان قفل گذاری و پنهان کردن فایل‌های خود را داشته باشید. ظاهر برنامه مانند یک اپلیکیشن ماشین حساب بنظر می‌رسد ولی می‌توانید در گوشی‌های آیفون خود، انواع فایل‌های مالتی مدیا را پنهان کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این نرم افزار، رایگان بودن و رمزگذاری اسناد و فایل‌های شماست.

  • Secret Photo Vault – Keepsafe: این برنامه در سراسر جهان 70 میلیون کاربر داشته و به طور قطع یکی از بهترین برنامه مخفی سازی عکس و فیلم شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای حفظ تصاویر و ویدیوهای خود با رمزگذاری در سطح نظامی از این برنامه استفاده کنید. همچنین در کنار این قابلیت‌ها، رابط کاربری ساده و آسانی قرار داده شده است که با یک رمز 4 رقمی محافظت می‌گردد.

  • Private Photo Vault – Pic Safe: این برنامه رایگان نیز همانند اپلیکیشن قبلی، دارای میلیون‌ها کاربر است که می‌تواند علاوه بر رمزگذاری پین، به حالت لمسی و چهره نیز قفل گذاری کند. شما می‌توانید از این برنامه به عنوان نرم افزار مدیریت فایل نیز استفاده کنید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان