تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
نامه بسیج دانشجویی به وزیر علوم:

با رئیس دانشگاه شریف برخورد کنید، چون حامی دانشجویان است!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه‌ای به وزیر علوم نوشتند: جماعت معترض در دانشگاه‌ها اقلیتی بیش نیستند و عموم خانواده‌ها و دانشجویان علاقه‌مند به کسب علم و دانش، از فضای متشنج فعلی دلخور و ناراحت هستند.

بسیج دانشجویی شریف
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه‌ای به وزیر علوم خواستار برخورد رئیس دانشگاه شریف به دلیل حمایت از دانشجویان شدند. بسیج دانشجویی در این نامه نوشت: توجه داشته باشید که ریاست دانشگاه شریف همان‌قدر و چه بسا بیشتر از عاملان تبهکار وضعیت کنونی دانشگاه شریف مقصر است، ناکارآمدی هیئت رئیسه و مشخصا شخص رئیس دانشگاه شریف در بروز این اتفاقات بیش از هر زمان دیگر محرض شده است.

به گزارش تسنیم، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر زلفی‌گل، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

سلام علیکم همانطور که مستحضرید در اتفاقات اخیر دانشگاه‌ها، علاوه بر دانشجویان معترض با عده‌ای دانشجونما مواجه بودیم که برای وقاحت و بی‌شرمی خود هیچ حد و مرزی نمی‌شناختند. به کار بردن الفاظ رکیک، انجام اقدامات شنیع دور از شأن دانشگاه و بی حرمتی به نهاد علم از اقدامات مکرر این افراد در سطح دانشگاه بوده است. فجایع رقم خورده در این روزها، توسط عده‌ای قلیل از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف آغاز گردید، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که پس از گذشت بیش از دو ماه از آغاز این تراژدی هولناک، هنوز هم برخورد قاطعی با این افراد در دانشگاه شریف انجام نشده است.

آقای وزیر علوم

تا زمانی که با این به اصطلاح دانشجویان در قبال رفتار‌های دور از انسانیتشان هیچ گونه برخوردی صورت نگیرد، بدیهی است که روز به روز دست به اقدامات بیش از پیش رادیکال‌تری بزنند. افرادی که هنوز شفاف نشده است که از میان دانشجویان بوده‌اند یا خیر، با مشاهده بی‌عملی و انفعال مسئولین امر، دانشگاه را محل امنی برای جنایات خود یافته‌اند و بی‌شرمی را به جایی رسانده‌اند که شامگاه شنبه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه شریف را به آتش بکشند. باتوجه به موارد فوق از جنابعالی درخواست داریم، دستور برخورد قاطع با مسببان وضعیت امروز دانشگاه شریف و تسریع در روند کمیته انضباطی دانشجویان متخلف این دانشگاه را صادر نمایید.

جناب وزیر

توجه داشته باشید که ریاست دانشگاه شریف همان‌قدر و چه بسا بیشتر از عاملان تبهکار وضعیت کنونی دانشگاه شریف مقصر است، ناکارآمدی هیئت رئیسه و مشخصا شخص رئیس دانشگاه شریف در بروز این اتفاقات بیش از هر زمان دیگر محرض شده است. متاسفانه بعضا مشاهده شده بی‌تدبیری‌های مسئولین دانشگاه شریف اتفاقاتی را در این دانشگاه رقم میزند که فضای آرام شده و به ثبات رسیده‌ی دیگر دانشگاه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. محافظه کاری هیئت رئیسه دانشگاه شریف با چه منطقی قابل توجیه است؟ صحنه روشن است، مماشات با دانشجویی که اساسا گفتگو را به رسمیت نمی‌شناسد و جز تخریب، فحاشی و اهانت منطق دیگری ندارند را چگونه می‌توان تفسیر کرد؟ بس است تساهل، تمام کنید این تسامح را، با قاطعیت به شما می‌گوییم؛ این جماعت در دانشگاه‌ها اقلیتی بیش نیستند و عموم خانواده‌ها و دانشجویان علاقه‌مند به کسب علم و دانش، از فضای متشنج فعلی دلخور و ناراحت هستند. آقای زلفی‌گل به نظر می‌رسد باید در اسرع وقت برای صندلی ریاست دانشگاه صنعتی شریف تدبیر جدیدی بفرمایید.


بیشتر بخوانید: انتشار منشور اجتماعی دانشگاه شریف؛ حق اعتراض دانشجویان به رسمیت شناخته شود


دکتر زلفی گل

وقتی نزاع گفتمانی تبدیل به نزاعی سیاست‌زده شود و بعد به منفعت خواهی بیگانگان تقلیل یابد، نه تنها منفعت و امنیت ملی به خطر می‌افتد بلکه بن‌بست گفتگو برای راه‌حل‌های داخلی، مانع برطرف شدن مشکلات و مسائل کشور می‌شود. این روز‌ها که برخی افراد فرصت طلب سعی در تحریم کلاس‌ها و اجبار دیگر دانشجویان به عدم شرکت در کلاس‌ها داشتند، مشخصاً رویکرد دیکتاتور مآبانه این افراد را نشان داد که علیرغم ادعای آزادی بیان، دانشجویان را با تهدید از شرکت در کلاس‌ها باز می‌داشتند. تعدادی از اساتید هم به جای آرام کردن فضا و صیانت از منزلت علمی دانشگاه، از فضای موجود سو استفاده کرده و حرکت حداقلی اعتصاب و تحریم کلاس‌ها را تأیید و در قامت استاد از برگزاری کلاس‌ها جلوگیری کردند. فی الحال این جریان حداقلی مدیریت فضای آشوب‌ها را به دست گرفته است و از هر گونه حرکت دون شأن محیط علمی دانشگاه ابایی ندارد. از لاابلای گری و فحاشی گرفته تا لطمه زدن و به آتش کشیدن اموال دانشگاه.

آقای وزیر

این جریان اقلیت بی‌منطق با ادعای پوچ آزادی، در اتفاقات اخیر با ایجاد ناآرامی و هرج و مرج در دانشگاه، فضا را به سمتی سوق داد که محیط علمی دانشگاه تبدیل به محیطی ناامن شود و با این منطق نه راه حل عقلانی ارائه داد و نه تمایلی جهت پیگیری صحیح مطالبات نشان داده‌اند. در این مدت توسط ب. س. ی. ج دانشجویی بار‌ها به گفتگو در تریبون‌های رسمی دعوت شدند که متأسفانه با پاسخی غیرمنطقی و دور از ادب مواجه شدیم که خود نشان دهنده این واقعیت است که این جریان مستبد مقاومتی در قبال پیگیری مطالبات از طریق فضای عقلانی و معطوف به حل مسئله دارد.

آقای وزیر

بسیج دانشجویی قویاً این نوع جریانات متعلق به نادانشجویان که همه هدفشان ایجاد بن بست، یأس، ناامیدی و ایجاد خسارت به بیت المال و اموال دانشگاه می‌باشد را محکوم کرده و ضمن درخواست برخورد با این افراد، قطعاً مقابل به اضمحلال کشاندن حرکت‌های اجتماعی می‌ایستد.

وظیفه اصلی دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط دفاع از حقوق و امنیت دانشجویان می‌باشد؛ عمل به قوانین و دستورات باید در صدر پیگیری‌های مسئولین قرار گیرد، و ضمن برخورد با اساتیدخاطی و مسببان ناامنی در دانشگاه، از بروز حوادثی که امنیت دانشجویان را به مخاطره می‌اندازد، جلوگیری شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
1
4
نتم شده تری جی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
1
17
داریم تو تصویر جماعت اقلیت و بی منطق رو می بینیم!!!
تو همون شریف نظرسنجی، انتخابات، هر چی که شما می گید، که نظر همه داخلش دخیل باشه
برگزار کنید، ببینید شما اقلیت هستید یا بقیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
2
18
متاسفم برای این بسیجیها که سواد هم ندارن و بهتره بشینن سر کلاس اول ، نه دانشگاه .
اول برو غلطهای املائی خودتو نگاه کن ، بعد منتشر کن .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
2
16
مزخرف تر و خرابکارتر از بسیج دانشجویی نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
8
4
مغلطه میکنی رویداد
جایی گفته نشده چون حامی دانشجوست بلکه گفته شده با اقلیتی که گفتگو را به رسمیت نمیشناسد و جز تخریب، فحاشی و اهانت منطق دیگری ندارند ، مماشات میکند
هر چی دوست داری به خورد مخاطب میدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
2
13
این بسیجیا عجب ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
2
15
بسیج دانشجویی آنقدر خودسر و خودمختار شده که حاضر به تمکین و اطاعت در برابر روسای دانشگاه ها هم نیست و علیه ریاست دانشگاه به وزیر علوم نامه می‌نویسد!! واقعا بسیج و سپاه تا کجا می‌خواهند پیش بروند و چرا تا این حد در همه امور کشور اعم از سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و غیره.... مداخله می‌کنند،خدا رحمت کند امام خمینی را که به نظامیان سپاه و ارتش اجازه دخالت در امور سیاسی و غیره.... را نمی‌داد،اما الان به نظر می‌آید که در همه امور مداخله کرده و برای خود حد و مرزی قائل نیستند....!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
1
لعنت بر شما دین فروشان کاسب
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
سایت رویداد۲۴ داره جناحی عمل میکنه و واقعیت رو وارونه نشون میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
1
محرز بی سواد املا هم بلد نیستید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان