تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد:

هیچکس دنبال آزادی دانشجویان مرتبط با خارج از کشور نیست

رئیس دانشگاه آزاد گفت: مسلما، رسیدگی به پرونده دانشجویانی که به خارج از کشور وصل هستند و آسیب رسانده‌اند، جای خود را دارد. هیچکسی به دنبال آزادی این دانشجویان نیست.

هیچکس دنبال آزادی دانشجویان مرتبط با خارج از کشور نیست
رویداد۲۴ محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در جریان اعتراضات اخیر گفت: دانشجویانی که بیرون از دانشگاه دستگیر شده‌اند، اگر کاری که حق دیگری را ضایع کرده باشد، انجام نداده باشند، طبق تعامل صورت گرفته، به جای "برخورد قضایی" به صورت "انضباطی" با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، بخش‌هایی از گفت و گوی طهرانچی را در ادامه می‌خوانید:

تلاش برای آزادی دانشجویان بازداشت شده وظیفه ماست،  این وظیفه، باید توسط من، روسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود و ما این رفتار را مراقبت والدانه میدانیم.

در مراقبت والدانه، به فرزندان گفته می‌شود که انجام هر کاری، عقوبتی دارد. متاسفانه برخی اینطور به دانشجویان القاء کرده‌اند که "بروید، هرکاری دوست داشتید انجام دهید و هیچ مشکلی نیست". به عنوان مثال، آیا می‌توان گفت دانشجویی، می‌تواند به بهانه اینکه دانشجو است، خیابان یک طرفه را خلاف برود؟ چون او دانشجوست، مختار به انجام این کار خلاف قانون نیست.
با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری؛ ایشان فرمودند که این بچه‌ها، بچه‌های خودمان هستند و یک سری هم، آدم‌های محوری این جریانات هستند.

مسلما، رسیدگی به پرونده دانشجویانی که به خارج از کشور وصل هستند و آسیب رسانده‌اند، جای خود را دارد. هیچکسی به دنبال آزادی این دانشجویان نیست. ولی تمام مراقبت ما این است که، دانشجویانی که بچه‌های خودمان هستند و در یک فضای هیجانی حرکت‌هایی انجام داده‌اند که در حد یک عکس‌العمل هیجانی بوده است، در فضای کمیته انضباطی با آن‌ها برخورد شود.

طبق آخرین آمار‌هایی که به دستم رسیده است، اکثریت نزدیک به مطلق این دانشجویان با تعهد دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد خودش مسائل آن‌ها را در کمیته انضباطی بررسی می‌کند، آزاد شده‌اند و پرونده آن‌ها از پرونده قضایی به پرونده انضباطی تقلیل یافته است.

البته برخورد انضباطی یک حرکت در قالب "مراقبت والدانه" است و اینطور است که به فرزند (دانشجو) گفته شود برای هر عملی، عقوبتی وجود دارد. همانطور که دانشجویی که درس می‌خواند در پایان ترم قبول می‌شود و دانشجویی که درس نمی‌خواند، قبول نمی‌شود، برای اقدامات انجام شده توسط دانشجویان هم نتیجه‌ای وجود دارد.

در داخل دانشگاه هیچ دانشجوی بازداشتی نداشتیم،  دانشجویان خاطی که بیرون از محیط دانشگاه دستگیر شده‌اند، اگر اقداماتی مانند آتش زدن به اموال عمومی، آسیب، ضربه و در کل کاری که حق دیگری را ضایع کرده باشد، انجام نداده باشند، طبق تعامل صورت گرفته، به جای "قضایی" به صورت "انضباطی" با آن‌ها برخورد می‌شود.
مراقبت والدانه ما اینگونه است که به دانشجویان بگوییم شما در دنیای واقعی زندگی می‌کنید. اگر این تذکرات را الان به شما گوشزد نکنیم، در آینده به ما متذکر می‌شوند که چرا چنین نکاتی را به شما نگفته بودیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
برم برم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
2
2
آخرای مدیریتت حال کن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
1
1
در زمان جنگ آلمان به صدام بمب شیمیایی داد. شما چه کار به خارج دارید. داخلت حل کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
1
شما از کجا متوجه شدی مرتبط با خارج هستند؟! با ماوراء ارتباط داری!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان