تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱

۶ کتاب عالی در زمینه پول و سرمایه‌گذاری و راهکار‌های ثروتمند شدن

 هیچکس به ما مدیریت مالی رو آموزش نداده و نگفته چه جوری میتونیم سرمایه‌گذاری کنیم. هیچ کس به ما نگفته روش‌های درست پول درآوردن، پس انداز کردن و ثروتمند شدن چیه. منظورم شعار‌های تبلیغاتی رویافروشان انگیزشی نیست که بدون هیچ راهکار و تخصص خاصی فقط شعار میدن. منظورم یاد گرفتن راهکار‌های عملی و درست برای پول درآودن و سرمایه‌گذاریه.

کتاب اقتصادی

رویداد۲۴ برای همین ما باید خودمون دست به کار بشیم و لابلای معتبرترین منابع جهان این موضوعاتو یاد بگیریم.  توی این مقاله، بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا در زمینه مدیریت مالی، پول و سرمایه‌گذاری رو معرفی کردیم که با خوندنشون میتونی دید اقتصادی توی زندگی به دست بیاری.

کتاب «لاین سبقت میلیونرها»

نوشته: ام. جی. دیمارکو

۶ کتاب عالی در زمینه پول و سرمایه‌گذاری و راهکار‌های ثروتمند شدن

کتاب لاین سبقت میلیونرها نوشته دیمارکو میگه مشاورهای مالی مغز ما رو شستشو میدن و تفکر آهسته ثروتمند شوید رو به ما القا میکنن. مثلاً وارد شدن به بازار سهام و سایر بازارهای شغلی که نهایتا شما رو در دوران پیری ثروتمند میکنه.

دیمارکو مسیر زندگی آدم‌هارو به خیابون تشبیه می‌کنه و سه دسته‌ی لاین پیاده‌رو، لاین آهسته و لاین سبقت رو براشون در نظر میگیره! اون معتقده باید لاین خودتون رو عوض کنید و در لاین سرعت حرکت کنید تا زودتر بتونید به رویاهاتون برسید.

 

کتاب «سرمایه‌گذار هوشمند»

نوشته: بنجامین گراهام

۶ کتاب عالی در زمینه پول و سرمایه‌گذاری و راهکار‌های ثروتمند شدن

بنجامین گراهام پدر سرمایه‌گذاری ارزشی دنیا شناخته می‌شه و یکی از معروف‌ترین فعالان بورس در دهه ۶۰ میلادی بود که تونست اسم خودش رو به عنوان یک کارگزار حرفه‌ای برای همیشه تو وال‌استریت ثبت کنه. کتاب سرمایه‌گذار هوشمند یکی از معروف‌ترین کتاب‌های حوزه سرمایه‌گذاری است و روش‌های درست سرمایه‌گذاری رو آموزش میده. اینم گفتیم که وارن بافت میگه بهترین کتاب در زمینه سرمایه‌گذاری همین کتابه و جزو کتاب‌های مورد علاقه بیل گیتس هم هست.

کتاب کوچک سرمایه‌گذاری با عقل سلیم

نوشته: جان سی بوگل

۶ کتاب عالی در زمینه پول و سرمایه‌گذاری و راهکار‌های ثروتمند شدن

همه‌ی آدما دوست دارن پولی که در میارن رو سرمایه‌گذاری کنن تا اون پول رشد کنه ولی، کم نیستن آدمایی که حتی همه‌ی دارایی خودشون رو به خاطر سرمایه‌گذاری غلط از دست دادن. کتاب کوچک سرمایه‌گذاری با عقل سلیم نوشته جان سی بوگل به شما برای انتخاب یه مسیر سرمایه‌گذاری خوب کمک میکنه.

این کتاب به شما میگه که چطور صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر شاخص می‌تونن گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشن و البته اینکه همه این صندوق ها مثل هم نیستن.

کتاب « حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد»

نوشته: یانیس واروفاکیس

۶ کتاب عالی در زمینه پول و سرمایه‌گذاری و راهکار‌های ثروتمند شدن

اقتصاد می‌تونه یه موضوع خیلی پیچیده باشه. به خصوص که تو دنیای الان ما که همه چی رنگ و بوی اقتصادی داره، درک ماهیت پول و روند بازار بیش از همیشه مهم شده. دقیقاً به همین دلیله که وزیر دارایی سابق یونان، یانیس واروفاکیس، کتاب کاربردی حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد رو نوشت تا مسائل پیچیده حوزه اقتصادی رو طوری بیان کنه که حتی یه نوجوان هم بتونه اصول اولیه این حوزه رو درک کنه. تو این کتاب خلاصه‌ای کاربردی از ریزه‌کاری‌های اقتصادی معاصر مطرح میشه. می‌فهمیم که پول از کجا میاد، چجوری روند بازار تو زندگی روزمره ما تاثیر داره و چجوری می‌تونیم اقتصاد رو به مسیری ببریم که برای همه سودمند باشه.

کتاب «ثروتمند‌ترین مرد بابل»

نوشته: جورج ساموئل کلاسون

۶ کتاب عالی در زمینه پول و سرمایه‌گذاری و راهکار‌های ثروتمند شدن

کتاب معروف و پرفروش ثروتمندترین مرد بابل یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در زمینه مدیریت پول و مسائل مالی محسوب می‌شه. کلاسون توی این کتاب کلی نکات کاربردی و عملی یاد میده تا بتونیم هزینه‌هامون رو کنترل کنیم، دارایی‌هامون رو بیشتر کنیم و در نهایت به پیشرفت مالی برسیم.

احتمالا شما هم بعد از شنیدن اسم کتاب این سوال براتون پیش اومد که چرا جورج کلاسون، نام ثروتمندترین مرد بابل رو برای کتابش انتخاب کرده؟

بابل یکی از ثروتمندترین شهرها در عهد باستان بوده؛ ولی واقعیت اینه که این شهر هیچ منابع طبیعی نداشته و توی مسیرهای تجاری هم نبوده پس چطور چنین سرزمینی تونسته به یه ثروت عظیم برسه؟

جواب این سوال توی این کتابه، قراره پنج تا قانون از نویسنده برای ثروتمند شدن یاد بگیریم.

رهایی مالی

نوشته: گرانت ساباتیر

۶ کتاب عالی در زمینه پول و سرمایه‌گذاری و راهکار‌های ثروتمند شدن

چرا ما باید بهترین سالهای عمرمون رو فقط و فقط صرف کار کنیم و هیچ لذتی نبریم، و دائما به فکر پس انداز و جمع کردن ثروتی باشیم که قراره در زمان بازنشستگی به کمکون بیاد. اگه یکی از شما بپرسه دوست دارید توی چه سنی بازنشسته بشید جواب شما به این سوال چیه؟ احتمالا یه حساب کتاب سرانگشتی می‌کنید که چند سال سابقه بیمه دارید یا پس اندازتون رو جمع می‌زنید تا ببینید کی می‌تونید کار کردن رها کنید و کارایی که دوست دارید رو انجام بدین. اما کتاب رهایی مالی از گرانت ساباتیر قراره بهمون یاده بده تموم این افکار و باورها رو دور بریزیم و از دید دیگه ای به موضوع نگاه کنیم.

۶ کتاب عالی در زمینه پول و سرمایه‌گذاری و راهکار‌های ثروتمند شدن

کجا می‌تونم این کتابهارو بخونم؟

این چند تا کتاب کاربردی به همراه ده‌ها کتاب دیگه رو می‌تونید توی www.365book.ir بخونید و گوش بدید.

365 بوک چی هست؟

 365 بوک یک وبسایته که کار بچه‌های نوینه و اومده بهترین و پرفروش‌ترین کتابهای دنیارو خلاصه کرده و به صورت فایل متنی (رایگان) و صوتی (هزینه حداقلی) در اختیارتون قرار میده؛ یه عالمه کتاب مفید و کاربردی تو زمینه‌های رشد، توسعه فردی، اعتماد به نفس، کسب و کار، زندگینامه بزرگان و... که می‌تونه به رشد فردی و کاری شما کمک می‌کنه. اگر کتابخون هستید و دنبال کتابهای مفید هستین، حتماً بهش سر بزنید.

برچسب ها: سرمایه گذاری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان