تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۷ دی ۱۴۰۱

آشنایی با انواع کامپیوتر

در عصر تکنولوژی زندگی بدون تصور وجود کامپیوترها ممکن نیست. رایانه یا کامپیوتر Computer دستگاهی است که اطلاعات را به صورت خام دریافت کرده و پردازش می‌کند.

آشنایی با انواع کامپیوتر

رویداد۲۴ در عصر تکنولوژی زندگی بدون تصور وجود کامپیوترها ممکن نیست. رایانه یا کامپیوتر Computer دستگاهی است که اطلاعات را به صورت خام دریافت کرده و پردازش می‌کند. از رایانه برای پردازش، ذخیره، انتقال، دریافت دیتا و اطلاعات و... استفاده می‌شود. همان طور که می‌دانید این دستگاه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و شما تا حدی آشنایی با قطعات کامپیوتر دارید و حتما برخی از آنها را ‌می‌شناسید. در حالت کلی این وسیله با انواع شخصی PC، رومیزی یا دسکتاپ Desktop، لپ تاپ، نوت بوک، آل این وان All In One، تبلت، اولترابوک و... تولید و عرضه می‌شود. فروشگاه اینترنتی بروزکالا که این محصولات را ارائه می‌کند، در ادامه به توضیح برخی از این محصولات خواهد پرداخت. 
 
کامپیوتر آل این وان All in one
این نوع رایانه از نظر ظاهری شبیه مدل‌های رومیزی است و از نظر فشردگی به لپ تاپ شباهت دارد. شما با تهیه کامپیوترهای All in one نیازی به تهیه کیس ندارید! اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که سهولت در جا به جایی برایتان مهم است و می‌خواهید که فضای کمی از اتاق به این دستگاه اختصاص دهید، آل این وان برایتان مناسب خواهد بود. از مزایای دیگر این محصول می‌توان به کاهش مصرف برق، کاهش حرارت تولیدی، حذف و جلوگیری از بهم ریختگی کابل‌های متفاوت اشاره کرد. مزیت دیگر نیز این است که شما دیگر نیازی به خرید مانیتور نخواهید داشت. زیرا این محصول مانتیوری است که تمامی قطعاتی که در کیس وجود دارند را در خودش جای داده است. شما با خرید آن نمایشگری لمسی خواهید داشت که کیفیت بالایی دارد. 

لپ تاپ در بروزکالا
این دستگاه یک کامپیوتر شخصی است که قابل حمل است و سبک نیز می باشد. وزن این  رایانه بین 1 کیلوگرم تا حدود 7 کیلوگرم است. به جز قابل حمل بودن و کوچک بودن آن، از مزیت های دیگری مانند صفحه کلید تاشو و سر و صدای کم برخوردار است. نِت بوکNetBook ، اولترا بوک و هیبریدی انواع مختلف لپ تاپ هستند. باید قبل از خرید لپ تاپ جدید بدانید که این محصول دارای سایزهای مختلفی است که شما با توجه به استفاده خود از آن، تصمیم خواهید گرفت که چه اندازه ای را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر گیمر هستید بهتر است سایز 15 تا 17 اینچی را برگزینید؛ اگر هر روز آن را حمل می کنید شاید 12 تا 14 اینچی برای شما کافی باشد. قبل از خرید آن حتما به برند، نوع پردازنده، رزولوشن، میزان رم و حافظه و باتری نیز توجه کنید. برندهای اپل، مایکروسافت، دل، سونی‌، ایسوس، ایسر از جمله مطرح‌ترین برندها هستند. 

کامپیوتر رومیزی
این نوع رایانه هنوز هم مرسوم است و معمولا از آن در خانه‌ها و شرکت‌ها استفاده می‌شود. سال‌ها قبل رایانه دسکتاپ به شکل امروزی نبود؛ حجم بزرگتری داشت، سنگین و غیر قابل حمل بود. اما مدل‌های امروزی سبک تر تولید می‌شوند و ظاهر شیک و زیبایی نیز دارند. این نوع کامپیوتر از لپ تاپ قوی تر است. سرعت خوبی دارد و اطلاعات را به خوبی پردازش می‌کند. کار با این دستگاه بسیار ساده، روان و راحت است. شما می‌توانید مانیتور را در هر سایزی که مورد نیازتان است، تهیه کنید. دوام مدل رومیزی بالا است. خنک شدنش نیز آسان است و ضرر و آسیب‌های حرارتی کمی نیز آن را تهدید می‌کند.
یکی از مزیت های کامپیوتر رومیزی قابل ارتقا بودن آن است. ارتقای آن و تعویض قطعاتش بسیار راحت است و به سادگی صورت می پذیرد؛ این موضوع برای کسانی مانند گیمرها که به فکر ارتقای دستگاهشان می‌افتند، بسیار مهم است. مزیت دیگر نیز مقرون به صرفه بودن آن نسبت به مدل‌هایی مانند لپ تاپ است. طول عمر این مدل بالا است و این نیز مزیت محسوب می شود. برخی از افراد که قابل حمل بودن رایانه برایشان اهمیتی ندارد، این نوع را می‌پسندند چون باور دارند که سرقت آن بسیار سخت است و چون قابل حمل نیست، ساییدگی و آسیب‌های فیزیکی کمتری می‌بیند.

آشنایی با انواع کامپیوتر
 
تلبت Tablet
به این مدل رایانه لوحی نیز می گویند. این وسیله کاملا لمسی است و برای استفاده از آن نیازی به کیبورد و یا ماوس نخواهید داشت. این وسیله مقرون به صرفه است. کار کردن با آن راحت است. کاربران از وبگردی با آن لذت می‌برند. تبلت می‌تواند به عنوان یک کتابخوان عالی برای شما کار کند. یادداشت کردن و نت برداری، گوش دادن به موسیقی، تریدینگ، دیدن فیلم، بازی کردن از دیگر فعالیت‌های روزمره‌ای است که می‌توانید با تبلت انجام دهید. اما مهمترین فاکتوری که باعث می‌شود این دستگاه را خریداری کنید، قابل حمل بودن، سبک بودن و کوچک بودن آن است. این وسیله در سایزهای مختلفی تولید می‌شود.

نوت بوک
نوت بوک یک کامپیوتر کوچک و قابل حمل است. این دستگاه بسیار سبک است. معمولا اشخاصی که به سفرهای زیادی می‌روند، نوت بوک را انتخاب می‌کنند. معمولا وزن آن کمتر از 2 کیلوگرم است و صفحه نمایش آن کوچکتر از 15 اینچ می‌باشد. قیمت این وسیله کاربردی معمولا بالا نیست. رم آن بین 1 تا 4 گیگابایت و فضای ذخیره سازی معمولا تا 64 گیگابایت است اما معمولا می‌توان آن را به 1 ترابایت رساند.

مهمترین قطعات کامپیوتر
برخی از انواع رایانه را نام بریدم و توضیحات مختصری در مورد آنها دادیم. اما تمامی کامپیوترها دارای قطعاتی هستند که عملکرد یک دستگاه به آنها وابسته است. می خواهیم مهمترین قطعات را نام ببریم. مادربرد قطعه‌ای است که کارت‌ها و قطعات دیگر به آن متصل می‌شوند؛ در واقع برد اصلی دستگاه شما است. سی پی یو CPU مغز رایانه شما است. رم RAM، کارت گرافیک، هارد دیسک، منبع تغذیه، مانیتور، کیس، ماوس و کیبورد جزو قطعات اصلی یک کامپیوتر به شمار می‌آیند. 
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر نوع کامپیوتر با بروزکالا تماس بگیرید. برای برقراری تماس با فروشگاه اینترنتی بروزکالا به آدرس www.berozkala.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 87700781 تماس بگیرید.

 

برچسب ها: کامپیوتر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان