تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۰ دی ۱۴۰۱

مهم ترین نکات قبل از نورپردازی کابینت که باید رعایت کنید

اگر می خواهید با کمک تجهیزات نورپردازی دکوراسیون مدرن و جذاب و کارآمدی در آشپزخانه داشته باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خرید یراق آلات مدرن و تجهیزات نورپردازی از تجهیز یراق

رویداد۲۴ نگاهی گذرا به پیشرفت تجهیزات و ارتقای دکوراسیون منازل این حقیقت را بر ما آشکار می کند که صنعت و فناوری دچار تغییرات شگرف و قابل توجهی شده است. این تغییرات که در راستای بهبود سبک زندگی و آسایش و آرامش افراد اتفاق افتاده، مسیری پیشرفت مدرنیته را هموار تر کرد.

یکی از فنونی که امروزه جایگاه ویژه ای در بین مصرف کنندگان پیدا کرده است، اجرای نورپردازی در محیط خانه است.

از آنجایی که نورپردازی جلوه زیبا تری به اطراف ما می بخشد و در اکثر اوقات انجام کارها را نیز برای ما راحت تر می کند، نورپردازی در آشپزخانه به یکی از ترند های روز دنیا تبدیل شد.

انواع نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان مهم ترین و پر رفت و آمد ترین بخش خانه، میزبان تمام افراد خانواده بوده که علاوه بر انجام کارهای مربوط به آشپزی، محل مناسبی برای جمع شدن افراد خانواده در کنار یکدیگر است. بنابراین نورپردازی مناسب باعث می شود تا هم در هنگام آماده سازی مواد غذایی و آشپزی اشراف خوبی به مواد و وسایل داشته باشیم و هم زمانی که در کنار خانواده و در حال صرف غذا هستیم از نورپردازی اطرافمان لذت ببریم. به همین دلیل نیز نورپردازی در آشپزخانه، به حیطه های متفاوتی نظیر نورپردازی محیطی، نورپردازی متمرکز و نورپردازی وظیفه ای تقسیم شده است.

  • نورپردازی محیطی نور غالب در آشپزخانه است که تمام آشپزخانه شما را تحت تاثیر قرار می دهد. لوستر، مهتابی و یا پنجره نورگیر از این قبیل نورپردازی محسوب می شوند.
  • نورپردازی متمرکز نوری است که بر روی قسمت خاصی از محیط مثل تابلوها یا ظروف زینتی متمرکز می شود تا در مواقع لزوم جلوه بیشتری به لوازم ببخشد و صرفا جنبه زیبایی شناختی دارد.
  • نورپردازی وظیفه ای نوریست که علاوه بر زیبا سازی محیط اطراف، باعث می شود تا انجام کارها برای شما راحت تر شود و یا محیط اطراف، جلوه مورد نظر شما را پیدا کند. به عنوان مثال لامپی که داخل اکثر هود ها تعبیه شده و مستقیما بر روی گار می تابد، یک نور وظیفه ای محسوب می شود. چرا که علاوه بر زیبایی، کاربرد مشخصی نیز دارد.

نورپردازی کابینت نیز جزو نور های وظیفه ای به شمار کمی شود که در ادامه به زیر ساخت های مورد نیاز نورپردازی کابینت و انواع آن اشاره کرده ایم.

نورپردازی کابینت

کابینت ها از لوازمی هستند که هم کاربرد زیادی دارند و هم نقش اصلی در دکوراسیون آشپزخانه را ایفا می کنند. از طرفی نورپردازی کابینت اصول حرفه ای و اختصاصی خود را دارد و برای این کار نیاز به متخصصان حرفه ای حس می شود. به همین دلیل لازم است تا قبل از تصمیم گیری و انتخاب،  مهم ترین‌ نکات قبل از نورپردازی کابینت که باید رعایت کنید را بدانید!

خرید یراق آلات مدرن و تجهیزات نورپردازی از تجهیز یراق

قبل از نورپردازی آشپزخانه چه باید کرد؟

یکی از مسائلی که در هنگام نورپردازی کابینت باید به آن دقت کنید داشتن یک طرح کلی از پلان آشپزخانه و نوع چیدمان کابینت هاست. به این ترتیب راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که در کجاها به چه نوع نورپردازی نیاز خواهید داشت. بهتر است برای این کار از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا نقشه نورپردازی شما کامل و بی عیب و نقص باشد.

پس اگر در حال ساخت یا تعویض کابینت ها هستید هرچه سریع تر دست به کار شوید محل دقیق نورپردازی مورد نظرتان را به کابینت کار اطلاع دهید.

برخی تجهیزات مانند لامپ های ال ای دی دفنی، سنسور های توکار، پریز مخفی کابینت و … نیاز به فضای مجزایی دارند که باید در بدنه کابینت تعبیه شود. به این ترتیب در هنگام ایجاد شیار در محل مناسب نصب ال ای دی دفنی یا سوراخ مورد نیاز نصب سنسور کابینتی، منزل شما تمیز مانده و گردو خاک ناشی از برش کابینت شما را اذیت نخواهد کرد. برای اطلاع از انواع تجهیزات تجهیزات نورپردازی آشپزخانه مدرن از سایت تجهیز یراق دیدن نمایید و یا از طریق تماس با شماره 02177343556 پاسخ سوالات خود را از کارشناسان تجهیز یراق جویا شوید.

همچنین اگر قصد نورپردازی داخل طبقات کابینت را داشته باشید با ایجاد محل مناسب برای رد شدن سیم های برق علاوه بر اینکه ظاهر کابینت شما سوراخ نمی شود بلکه به شیوه ای اصولی و دقیق سیم ها از محل مناسب عبور داده می شوند.

با این حال اگر کابینت های شما نصب شده اند و به تازگی تصمیم به اجرای نورپردازی و ارتقای دکوراسیون آشپزخانه گرفته اید نگران نباشید. لامپ های کنجی بدون نیاز به شیار اختصاصی در گوشه ای درون کابینت یا خارج از کابینت شما چسبانده می شوند و نور وظیفه ای مورد نظر شما را ایجاد می کنند.

نکته دیگری که پیش از خرید لامپ ها باید به آن توجه کنید، مواردی نظیر میزان نور مورد نیاز و رنگ مورد نظر هستند. بهترین رنگ نور برای آشپزخانه، تلفیق چراغ های آفتابی (زرد) و مهتابی است؛ با این حال برخی از افراد ترجیح می دهند یکی از رنگ های آفتابی یا مهتابی بیشتر از رنگ دیگر باشد که این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

شدت نور نیز بسته به محل استفاده متفاوت است. قسمت آماده سازی مواد غذایی و اجاق گاز به نور کافی نیاز دارد، اما ممکن است که شما برای نورپردازی قسمت میز ناهار خوری در آشپزخانه نور کمتر را ترجیح بدهید.

اگر در سیستم نورپردازی کابینت ها از سنسور دیمردار استفاده کنید، به راحتی می توانید سطح نور را در اندازه دلخواهتان تنظیم نمایید.

خرید یراق آلات مدرن و تجهیزات نورپردازی از تجهیز یراق

نقش نورپردازی در عملکرد و زیبایی کابینت ها

یکی از حالت هایی که نورپردازی کابینت بیشترین کارایی را داشته باشد، نصب لامپ های ال ای دی دفنی و کنجی در قسمت زیر کابینت های بالاییست. به این ترتیب شما می توانید در هنگام آماده سازی مواد غذایی، نور کافی برای دیدن مواد در اختیار داشته باشید. با تجهیز لامپ های ال ای دی شاخه ای به سنسور زیر سطحی، می توانید با یک اشاره و بدون نیاز به لمس سنسور، این چراغ ها را روشن و خاموش کنید.

نصب ال ای دی های شاخه ای در قسمت زیر کابینت ها، باعث معلق دیده شدن کابینت می شود. همچنین نصب ال ای دی ها در قسمت تاج کابینت های بالا، سقف آشپزخانه شما را بلند تر نشان می دهد.

البته می توانید ال ای دی ها را داخل کابینت وصل کنید تا هنگامی که درب کابینت باز می شود به کمک سنسور دفنی روشن شوند؛ به این ترتیب علاوه بر زیبایی قفسه های کابینت، اشراف بیشتری به وسایل داخل کابینت خواهید داشت. لازم به ذکر است که برخی از لولا یا جک کابینت استفاده شده در یراق آلات آشپزخانه، دارای یک چراغ ال ای دی در قسمت بدنه خود هستند تا مدرن تر و زیبا تر باشند.

خرید یراق آلات مدرن و تجهیزات نورپردازی از تجهیز یراق

شما می توانید تمام تجهیزات ذکر شده در این مقاله را در فروشگاه تجهیز یراق پیدا کنید. علاوه بر این تجهیز یراق به شما کمک می کند تا با مدرن ترین یراق آلات کابینت و تجهیزاتی از جمله یراق درب ریلی، یراق تخت خوابشو، اکسسوری اتاق خواب و ... بهترین دکوراسیون را در منزل، یا محل کارتان داشته باشید.

شما می توانید برای بازدید از محصولات عرضه شده در تجهیز یراق سری به وب سایت تجهیز یراق بزنید و یا به فروشگاه فیزیکی تجهیز یراق واقع در خیابان احسان تهرانپارس مراجعه کنید.

برچسب ها: دکوراسیون منزل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان