تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

برای ادای احترام به صنف در نمایشگاه شرکت کردم

گفتگو با یدالله خوشنویسان بنیان‌گذار چشمه‌نور و دکور‌شاپ: چالش‌های مختلف مانند بلایای طبیعی پشت سر هم بر سر کسب‌و‌کار ها نازل شده است. قطعی اینترنت  و بالا رفتن قیمت دلار و  کاهش قدرت خرید و دل ناخوش مردم به تمام کسب‌و‌کارها ضربه می‌زند ما هم از این فضا آسیب می‌بینیم. خرید، چیزی است که دل خوش می‌خواهد.

برای ادای احترام به صنف در نمایشگاه شرکت کردم

رویداد۲۴ گفتگو با یدالله خوشنویسان بنیان‌گذار چشمه‌نور و دکور‌شاپ
 غرفه‌ای شیک و مینیمال به دور از زرق‌وبرق‌های کورکننده در پنجمین نمایشگاه لوستر و چراغ‌های زینتی، نام چشمه نور را بر پیشانی خود دارد. البته نام دیگری هم قرینه این پیشانی‌نوشت خود نمایی می‌کند. دکورشاپ که فرزند مدرن چشمه نور است و محصولات دکوری را سالهاست به دست مشتریانش می‌رساند. یدالله خوشنویسان کسی است که خالق این دو برند است و در گفتگوی صمیمی ما با او پی بردیم که سابقه کار در سازمان انرژی اتمی را پیش از انقلاب در کارنامه خود دارد. مکانیک خوانده و با ساخت توربین هم دست و پنجه نرم کرده، اما درنهایت تولید را ترجیح داده و حالا بیست و‌هشت سال است در صنعت لوستر فعال است. در ادامه گفتگوی ما را با این کارآفرین می‌خوانید.

برای ادای احترام به صنف در نمایشگاه شرکت کردم
 
لطفا از فعالیت‌های مجموعه چشمه نور برایمان بگویید.
ما در حال حاضر سه نمایندگی داریم. شعبه مرکزی آن در لاله زار، شعبه وی‌آی‌پی در رز‌مال و شعبه دیگری که امروز افتتاح می‌شود در اصفهان است. همچنین ۳۰۰  عامل فروش در سراسر کشور محصولات‌مان را به فروش می‌رساند. در کنار مجموعه تولیدی چشمه نور ما یکی از  پیشکسوتان فروشگاه‌های آنلاین در حوزه مرتبط با خودمان هستیم که این مجموعه با نام دکور‌شاپ سالهاست در بستر آنلاین فعالیت است. یکی از نکات مهمی که تمایز ما را نسبت به رقبا برجسته می‌کند خدمات پس از فروش ویژه‌ای است که برای مشتریانمان در نظر گرفته‌ایم تا بدون کوچکترین در دغدغه‌ای بتوانند برای خرید محصول اقدام کنند. این خدمت عودت محصول خریداری شده است که به هر دلیلی مشتری آن را نپسندیده. ما این امکان را فراهم آورده‌ایم تا مشتریان ما بتوانند در یک بازه هفت‌روزه محصول را بازگردانند و ما هم بدون هیچ شرطی آن را پس می‌گیریم.  این اقدام نه تنها باعث افزایش مرجوعی نشده بلکه در فروش ما هم تاثیر داشته است. یعنی ما توانستیم این اطمینان خاطر را برای مشتریان خود به وجود بیاوریم تا آنها بتوانند با با خیال راحت نسبت به خرید اقدام کند. هر گوشی موبایل برای ما یک فروشگاه است. ما در وب سایت دکور‌شاپ این امکان را فراهم آورده‌ایم تا با ساده‌ترین راه مشتریان بتوانند از شوروم ما دیدن و محصولات ما را بررسی کنند.
 
آیا شرایط فعلی اینترنت در کسب‌وکار شما تاثیر داشته‌ است؟
وقتی آب گل‌آلود می‌شود برای همه  گل‌آلود شده است. ما هم از از اختلالات اینترنت در زمینه فروش آنلاین آسیب دیده‌ایم.  اما چاره چیست؟  باید با این شرایط کنار آمد و به دنبال راه‌ حل‌های دیگر هم بود. مهمترین راهکار ما هم صبر وامید است. من آینده را روشن می‌بینم و معتقدم در کوتاه مدت هم شرایط خوبی را تجربه خواهیم کرد و از دسترسی به اینترنت با کیفیت بهره‌مند خواهیم شد.  دسترسی‌مان به اینستاگرام  و واتساپ را از دست داده‌ایم، اما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم. باید راه های خلاقانه را پیش بگیریم و باید کار کنیم.  درست است که صبوری می‌کنیم اما معطل نمی‌مانیم کسی برای ما کاری کند.

چه چالش‌های دیگری این روزها متوجه شما  است و چقدر در فروش شما تاثیر داشته؟
چالش‌های مختلف مانند بلایای طبیعی پشت سر هم بر سر کسب‌و‌کار ها نازل شده است. قطعی اینترنت  و بالا رفتن قیمت دلار و  کاهش قدرت خرید و دل ناخوش مردم به تمام کسب‌و‌کارها ضربه می‌زند ما هم از این فضا آسیب می‌بینیم. خرید، چیزی است که دل خوش می‌خواهد. وقتی امید و شادی در زندگی رنگ ببازد، اولین محصولاتی که خرید آنها کنار خواهد رفت، محصولات لوکس و تزئینی است. ۳۰ تا ۴۰ درصد افت فروش در فضای آفلاین و ۲۰درصد هم در فروشگاه آنلاین حاصل وجود چنین شرایطی است.

مهمترین دلیلی که امسال در نمایشگاه حضور یافتید چه بوده است؟
به خاطر اینکه امسال اولین سالی است که صنف ما مستقل شده است به احترام صنف خودم در این نمایشگاه شرکت کردم.  تا بیش از این با زیر مجموعه صنف بلور و چینی بودیم امسال اولین سالی است که در قالب صنف لوستر فعالیت می کنیم.  از این اقدام راضی هستیم و حضور در نمایشگاه را فرصتی برای شبکه‌سازی با همکاران دیگرمیبینم و به دنبال فروش به  مشتری نهایی نبودیم.  این نمایشگاه فرصت خوبی شد تا بتوانیم دوستان خوبی پیدا کنم و همکاری‌های جدیدی را شکل دهیم. این اولین باری است که ما در غرفه خود فروشنده نداریم  و مشتریان خودشان به غرفه مراجعه می کنند و می توانند از طریق تی‌وی‌تاج سایت ما را بررسی کنند. اگر نیاز به راهنمایی داشته باشند دوستان و همکاران من به آنها خدمات را ارائه می دهند.

برای ادای احترام به صنف در نمایشگاه شرکت کردم
 
باتوجه به حساسیت محصولات‌تان، در حوزه لجستیک و تحویل آیا با مشکلی روبرو بوده‌اید؟
در حوزه حمل و نقل و لجستیک محصولات مان در تهران مشکلی نداریم چرا که این خدمت را هم از طرف مجموعه خودمان ارائه می دهیم اما برای ارسال به شهرستان مجبورم از پلتفرم های رایج مانند پست و تیپاکس استفاده کنیم که متاسفانه تجربه خوبی نداشتیم با توجه به حساسیت های محصول ما مشکلات زیادی به وجود می آید و اپراتورها به عبارت شکستنی است انگار هیچ توجهی نمی کند و اخطار های ما را به صورت برچسب و با عناوین مختلف دورتادور جعبه ها نمایان است نمی‌بینند.  با این تفاسیر باز هم اگر محصولات آسیب دیده به دست مشتریان رسیده باشد مسئولیت آن را خودمان به عهده می گیریم.

برای جمع بندی اگر نکته‌ای دارید بفرمایید
هر مشتری ما  یک تولید‌کننده است. آنها یک تصویر در سایت ما می‌بینند و یک کارتن تحویل می‌گیرند و باید آن را به صورت یک پازل تکمیل کنند و هربار که مشتری ما به لوستر نگاه می‌کند خود را سازنده آن می بیند.  احترام ویژه ای برای مشتریان من قائل هستیم و آنها را شریک خود می‌دانیم.

برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما
پیشخوان