تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دوج کوین در آینده چقدر است؟

اکنون دوج کوین این ارز دیجیتالی طنزگونه طرفداران زیادی دارد و موضوع آینده و سرنوشت سرمایه‌گذاری روی این ارز، اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

رویداد۲۴ دوج کوین ارز دیجیتال بحث برانگیز خیلی سریع به یکی از رمزارزهای معروف دنیا تبدیل شده است. این ارز که جزو ارزهای جایگزین (آلتکوین) به شمار می‌رود، در ابتدا قیمت بسیار پایینی داشت؛ از این رو افراد زیادی با کمترین سرمایه آن را خریداری کردند.

اکنون یعنی در اوایل سال 2023 این ارز با قیمت حدودی 0.086 دلار با احتساب قیمت ارز دیجیتال تتر 43.100 تومان ارزش دارد. همچنین با ارزش بازار حدود 10.8 میلیارد دلار رتبه نهم بازار کریپتوکارنسی را به خود اختصاص داده است.  

هنوز خیلی افراد نمی‌دانند دوج کوین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. اگر شما هم با این سوال که "دوج کوین بخرم یا نه" و "اصلا آینده این ارز چی میشه" روبه‌رو هستید، مطلب پیش رو برای شما نوشته شده است. در همین مقاله کوتاه خیلی واضح و شفاف درباره این ارز دیجیتال صحبت کرده‌ایم. پس همراه ما بمانید و در خصوص آینده این رمز ارز اطلاعات مفیدی کسب کنید.

 images_1674290957.png

چه عاملی باعث ایجاد دوج کوین شد؟

اگر بگوییم همه چیز به شوخی شروع شد، شاید کمی انتزاعی باشد؛ اما در واقع دوج کوین با نام اختصاری DOGE در ابتدا یک شوخی بامزه بود که توسط بیلی مارکوس و با همکاری دوستش جکسون پالمر ساخته شد. این رمز ارز خیلی سریع طرفداران زیادی پیدا کرد و حالا به یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در سراسر جهان تبدیل شده است.

در سال 2013 بود که قیمت هر واحد بیت کوین در حدود 14/1.083 دلار ارزش پیدا کرده بود و به شدت مورد توجه جهان قرار داشت. مارکوس با این هدف که دنیای کریپتو  باید جنبه‌ سرگرمی داشته باشد تا پولی، تصمیم گرفت ارز دیجیتال کوین بامزه خود را به کمک دوستش جکسون پالمر برنامه‌نویسی کند.

هدف مارکوس از ساخت دوج کوین توسعه و بازاریابی نبود؛ بلکه فقط قصد داشت یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه ایجاد کند و برای این کار هم از بیت کوین و ارزهای مشهور دیگری نظیر Lucky Coin ایده گرفت. لازم به ذکر است که ارز DOGE به نوعی فورک شده از ارز دیجیتالی لاکی کوین محسوب می‌شود. 

به طور کلی دوج کوین هم مثل بیت کوین عمل می‌کند. هرچند که تفاوت‌های چشمگیری با هم دارند. مهم‌ترین تفاوت نحوه پیدایش این ارز است. صرف نظر از تفاوت‌های DOGECOIN با بیت کوین و سایر رمزارزها، به طور کلی این ارز به صورت یک شبکه برای انتقال پول عمل می‌کند.

اکنون دوج کوین این ارز دیجیتالی طنزگونه طرفداران زیادی دارد و موضوع آینده و سرنوشت سرمایه‌گذاری روی این ارز، اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در ادامه این مقاله به شما می‌گوییم که آینده این ارز دیجیتالی چگونه پیش‌بینی شده است؛ اما قبل از آن بد نیست در خصوص دلایل محبوبیت این ارز دیجیتالی اطلاعاتی کسب کنید.

از دلایلی DOGECOIN را محبوب ساخت

چند عامل مهم باعث شد که ارز دیجیتال دوج کوین خیلی سریع محبوب شود و طرفداران زیادی در جهان پیدا کند.

  • قیمت پایین
  • طنز آمیز بودن نام و لوگو
  • ارائه در بهترین زمان ممکن
  • استخراج نامحدود و کارمزد پایین
  • جامعه خوب
  • کاربرد در امور خیریه و برانگیختن احساسات جمعی
  • حامی و پشتیبانی قدرتمند
  • استخراج نامحدود

کاربرد دوج کوین

دوج کوین نیز همچون رمزارزهای دیگر در جهت ترید کردن و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر افراد نیز از آن به دلیل کارمزد تراکنش بسیار کم و سرعت بالای تراکنش‌ها از آن به عنوان ارز استفاده می‌کنند. جالب است بدانید این ارز فقط برای سرمایه‌گذاری به وجود نیامده و به عنوان یک سیستم انعام و پاداش در اینترنت قابلیت‌های گسترده‌ای دارد.

images_1674291301.png

ویژگی‌های DOGECOIN

DOGE یک آلتکوین جذاب، نظیر به نظیر (Peer-to-Peer) و متن باز است. هرچند که این رمز ارز بر اساس پروتکل اسکریپت پایه‌گذاری شده، اما سرعت بلاک آن بسیار کمتر از رمزارزهای مشهور دیگری همچون لایت کوین و بیت کوین است. سرعت بالای تأیید تراکنش‌ها و کارمزد بسیار اندک هر تراکنش دو ویژگی جذاب و با اهمیت این کوین‌ دیجیتالی محسوب می‌شوند.

چطور دوج کوین به دست بیاوریم؟

راه‌های متنوعی برای به دست آوردن دوج کوین وجود دارد. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعام گرفتن
  • خرید و ترید کردن
  • خرید و فروش محصولات و خدمات
  • استخراج

قیمت دوج کوین در آینده

دوج کوین از قیمت خیلی پایین شروع کرد؛ اما درست زمانی که بیت کوین نصف ارزش خود را از دست داده بود، جهان شاهد رشد 450 درصدی این ارز دیجیتالی نسبتا جدید بود. به همین دلیل می‌گوییم که این ارز در بهترین زمان ممکن معرفی شد. می‌توان گفت در 7 سال ابتدایی عمر ارز دیجیتالی DOGE رشد قیمت این ارز چشم‌گیر بوده است. بر همین منوال پیش‌بینی قیمت آینده آن نیز واقعی‌تر خواهد بود. با یک بررسی کوتاه در خصوص قیمت این ارز در طول عمر آن حتی با وجود فراز و نشیب‌های چشمگیر، می‌توان دیدگاه واقع گرایانه‌ای از قیمت آن تا سال 2030 ارائه داد. 

پیش‌بینی قیمت دوج کوین تا 2030

همانطور که اشاره کردیم 7 سال ابتدایی عمر ارز دیجیتال DogeCoin با رشد قیمت صعودی همراه بود. با این حال سالی که گذشت (2022) سال خوبی برای این ارز دیجیتال نبود. تقریباً در اواسط سال 2021 یعنی در اردیبهشت 1400 و در جریان اعلام مصاحبه تلویزیونی ایلان ماسک تصور عمومی بر این بود که دوج کوین یک دلاری را خواهند دید. در این بحبوبه افراد زیادی نسبت به خرید اقدام کردند. هرچند که با اقدام برخی دیگر نسبت به فروش این ارز شرایط بازار جور دیگری رقم خورد.

با وجود حامیان قدرتمندی همچون ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و چندین شخصیت اثرگذار و مشهور دیگر دیدگاهی خوشبینانه در مورد آینده ارز دیجیتال دوج کوین وجود دارد. هرچند که تحلیلگران ارزهای دیجیتال معتقدند رسیدن قیمت دوج کوین به 1 دلار دست‌کم در کوتاه مدت بعید است. با این حال احتمال می‌رود در سال‌های آتی قیمت این ارز دیجیتالی همچنان روند صعودی داشته باشد.

بررسی شرایط ارز Dogecoin  منجر به گمانه‌زنی‌هایی در خصوص رشد تدریجی قیمت  این ارز در طی چند سال آینده شده است. به طوری که احتمال می‌رود تا سال 2027 همچنان شاهد رشد قیمت باشیم و حتی در سال بعد از آن یعنی 2028 تا 2030 اوج قیمت آن را ببینیم؛ بنابراین سرمایه‌گذاران این ارز هنوز هم می‌توانند در خصوص سودآوری این ارز خاطرجمع باشند.

پیش‌بینی قیمت دوج کوین در سال 2023

تحلیل‌گران بازار کریپتوکارنسی بر این باورند که سیر صعودی DOGECOIN در سال 2023 همچنان ادامه دارد. این احتمال می‌رود که این ارز قیمت یک دهم دلار را ببیند و حتی تا پایان سال به دو دهم دلار برسد. براساس تخمین‌های صورت گرفته حداقل قیمت این ارز در سال پیش رو در حدود 6 صدم دلار خواهد بود. 

 images_1674291398.png

 جمع بندی

دوج کوین یکی از رمزارزهای مشهور در دنیای کریپتو کارنسی است که از سال 2013 و توسط بیلی مارکوس ساخته شده است. این ارز یک نوع ارز نظیر به نظیر و اپن سورس است که با هدف سیستم پرداخت آنلاین دوستانه ساخته شده است. ارز نامبرده در مدت زمان کوتاهی توانست رشد قابل توجهی داشته باشد و به سرعت در بین سرمایه‌گذاران کریپتو مشهور شود. این ارز که با لوگوی یک سگ از نژاد شیبااینو شناخته می‌شود توسط افراد و چهره‌های مشهوری همچون ایلان ماسک و تسلا حمایت می‌شود.

با وجود حامیان قدرتمند به علاوه ویژگی‌های جذاب و مزایای این رمز احتمال رشد ارزش بیت کوین در سال‌های بسیار قوی است. در حال حاضر این رمز ارز با احتساب نرخ تتر در حدود 43.079 تومان ارزش دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ارز دیجیتال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان