تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

این استان‌ها به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه شدند

مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی از افزایش تعداد استان‌های مشمول طرح خبر داد.

این استان‌ها به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه شدند
رویداد۲۴ حمید فرداد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: سه استان قزوین، گیلان و مرکزی از امروز وارد فاز عملیاتی شده و مشمول اجرای آزمایشی این طرح می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به پرسش که آیا استان‌های مورد نظر از مناطق محروم یا مرزی هستند؟ اظهار کرد: استان‌ها الزاماً محروم و مرزی نیستند، همچنان که استان هرمزگان هم کیش و هم بشاگرد را شامل می‌شد.

مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی همچنین گفت: در نظر داریم برخی از استان‌ها که دارای فروشگاه‌ها و پایانه‌های فروشگاهی بسیار هستند، مشمول این طرح قرار گیرند.

فرداد به تشریح جزییات راه‌اندازی سامانه شما و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی پرداخت و اظهار کرد: دولت به منظور اعمال سیاست‌های حمایتی خود به بستر فنی مطمئن و فراگیر نیاز دارد از این رو جهت رفع این نیاز، شکل‌گیری شبکه ملی اعتبار در دستور کار دولت قرار گرفت و سامانه "شما" راه اندازی شد.

وی ادامه داد: سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) بستری مناسب جهت مدیریت و اختصاص کلیه اعتبار‌های حمایتی بر اساس هر کد ملی است و در صورت تحقق کامل این سامانه، امکان‌های متعددی برای دولت فراهم می‌شود که در این مقطع یکی از کاربرد‌های این سامانه، اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است.

مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی از استان هرمزگان به عنوان گام نخست شبکه ملی اعتبار نام برد و گفت: در گام اول، استان هرمزگان جهت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شد و دولت تصمیم گرفت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوار، امکانی را برای آن‌ها ایجاد کند تا کالا‌های اساسی را به قیمت ثابت و به اعتبار یارانه یک ماه زودتر خرید کنند. این کار ضمن حمایت از سبد غذایی خانوار، موجب حمایت از معیشت آن‌ها نیز می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان