تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۸۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مقایسه قدرت نظامی ایران و جمهوری آذربایجان

با تخلیه سفارت باکو در تهران، تنش‌ها با جمهوری آذربایجان افزایش پیدا کرده و احتمال بروز یک درگیری نظامی میان ایران و همسایه شمال غربی‌اش را تقویت کرده است. رویداد۲۴ در این گزارش توان نظامی ایران و جمهوری آذربایجان را مقایسه کرده است.

مقایسه قدرت نظامی ایران و آذربایجان

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: تنش‌های چند ماهه ایران و آذربایجان بر سر درخواست باکو برای ایجاد یک کریدور از نخجوان به سرزمین اصلی و بستن مرز‌های جغرافیایی ایران و ارمنستان، در نهایت به قطع روابط دیپلماتیک باکو با تهران و خروج اعضای سفارت این کشور از ایران انجامید. البته اقدام باکو در تخلیه سفارت در نتیجه حمله به این سفارتخانه و کشته شدن یکی از اعضای این نهاد دیپلماتیک بود، اما به نظر می‌رسید با توجه به توضیحات رسمی ایران درباره علت حادثه، اصرار دولت باکو در تروریستی خواندن آن، بهانه‌جویی بوده باشد.

با همه این احوال اتفاقی که افتاده افزایش تنش‌ها با همسایه شمال غربی ایران و احتمال بروز یک درگیری نظامی در مرز‌های مشترک دو کشور است. رویداد ۲۴ در این گزارش قوای نظامی ایران و آذربایجان را مقایسه کرده است. این رسانه به خوبی آگاه است که مقایسه عددی و سخت افزاری قوای نظامی کشور‌ها بدون در نظر گرفتن توانایی‌های نیرو‌های انسانی و حتی قابلیت‌های هر یک از تجهیزات، مقایسه ابتری است به همین دلیل در پایان تفسیر کیفی خود را از درگیری احتمالی اضافه کرده است.

وبسایت «آرمد فورسز» یکی از منابع مقایسه نیرو‌های نظامی کشورهاست که با استفاده از اطلاعات مندرج در ویکی‌پدیا، وبسایت سازمان سیا آمریکا، وبسایت‌های دولت‌های کشور‌ها و اخبار منتشر شده، مجموع دارایی‌ها و تجهیزات نظامی کشور‌ها را از حیث نیروی زمینی، هوایی، دریایی، بودجه دفاعی و نیروی انسانی مورد بررسی قرار می‌دهد.

تفاوت وسعت سرزمینی ایران و جمهوری آذربایجان

بر اساس اطلاعات این وبسایت جمهوری اسلامی ایران با وسعت ۱/۶ میلیون کیلومتر مربع و ۸۳ میلیون جمعیت دارای تجهیزات و نیرو‌های نظامی ترکیبی از ساخت داخل و تجهیزات قدیمی خارجی وارد شده از چین، روسیه، شوروی و آمریکاست.

جمهوری آذربایجان در مقابل با ۸۶/۶ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۱۰ میلیون جمعیت، عمدتا انبار‌های سلاحش را از تجهیزات دوران شوروی و روسیه پر کرده و بخش کوچکی از تجهیزات نظامی‌اش را از ترکیه و اسرائیل وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اختلاف ایران و جمهوری آذربایجان بر سر چیست؟


مقایسه بودجه نظامی ایران و جمهوری آذربایجان

بودجه نظامی ایران ۱۷/۴ میلیارد دلار است که ۳/۸ درصد مجموع تولید ناخالص داخلی ایران را تشکیل می‌دهد. بودجه نظامی آذربایجان ۵ درصد مجموع تولید ناخالص داخلی این کشور و در مجموع ۲/۳ میلیارد دلار است.

از نظر نیروی انسانی، ایران دارای ۶۱۰ هزار پرسنل فعال، ۳۵۰ هزار نیروی ذخیره و ۲۳ میلیون نفر نیروی آماده به خدمت نظامی است. در مقابل، آذربایجان ۱۲۶ هزار نیروی فعال، ۳۳۰ هزار پرسنل ذخیره و ۳ میلیون نیروی نظامی آماده به خدمت دارد.

مقایسه قدرت نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ایران

نیروی زمینی ایران و آذربایجان در صورت بروز جنگ بین دو کشور به دلیل وجود بیش از ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، اهمیت زیادی خواهد داشت. در این حوزه ایران دارای ۲ هزار ۸۴۲ تانک، ۳ هزار و ۵۵۵ خودروی زرهی و هزار و ۷۵۵ توپخانه راکتی است. توپخانه راکتی به توپخانه‌ای گفته می‌شود که به جای توپ‌های جنگی و خمپاره‌ها به راکت‌انداز و راکت مسلح است. ایران همچنین هزار توپخانه خودکششی دارد. توپخانه خودکششی یا خودرو به خودرو‌های نظامی مجهز به توپ‌های جنگی گفته می‌شود که شامل توپ‌های خودکششی و توپخانه راکت‌انداز است. در مقابل آذربایجان ۹۴۰ تانک، ۲ هزار و ۳۶۳ خودروی زرهی، ۲۶۷ توپخانه خودکششی و ۳۲۳ توپخانه راکتی است.

تعداد هواپیماهای جنگی ایران و آذربایجان

در بخش نیروی هوایی قدرت ایران را نباید به تعداد جنگنده‌هایش وابسته کرد چرا که در مورد جنگنده، ایران ناوگان بسیار قدیمی دارد و همه هواپیماهای جنگی ایران مربوط به زمان محمدرضا شاه پهلوی است. اگر صرفا تعداد را در نظر بگیریم، مجموع جنگنده‌های ایران بیش از چهار برابر جنگنده‌های آذربایجان است. ایران ۹۷۳ جنگنده شامل ۱۱۲ هواپیمای جنگی، ۷۵ هواپیمای چند منظوره، ۲۳ جنگنده تهاجمی، ۵۱۹ هلی کوپتر و ۸۳ پهپاد دارد. آذربایجان در مقابل در مجموع ۱۷۶ جنگنده شامل ۵ هواپیمای جنگی، ۱۵ جت چند منظوره، ۱۱ جنگنده تهاجمی و ۹۷ هلی کوپتر دارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های آذری، نیروی هوایی آذربایجان ۳۴ فروند جنگنده تهاجمی سوخو ۲۵ و ۱۴ فروند جنگنده رهگیر میگ در اختیار دارد. وبسایت آرمد فورسز هیچ آماری از پهپاد‌های آذربایجان ثبت نکرده، اما میدانیم که در جنگ قره باغ که به آزادسازی سرزمین‌های آذربایجان منتهی شد، باکو از پهپاد‌های بیرقدار و کامی کازه استفاده کرده است. از زمان تشدید درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» ساخت ترکیه بیش از سایر هواپیما‌های بدون سرنشین مورد استفاده قرار گرفتند.

کارشناسان می‌گویند اغلب ویدئو‌هایی که ارتش جمهوری آذربایجان از حملات به منطقه قره‌باغ منتشر کرده، توسط این نوع پهپاد فیلمبرداری شده است. ارتش جمهوری آذربایجان از انواع دیگری از هواپیما‌های بدون سرنشین هم استفاده می‌کند. به گفته مرکز مطالعات پهپاد‌ها در کالج بارد در آمریکا، این کشور دو فروند هرون تی‌پی، ۱۰ فروند هرمس ۴۵۰۷، ۱۰۰ فروند اسکای استرایکرز و ۵۰ فروند هاروپ که همگی پهپاد‌های ساخت اسرائیل هستند را در اختیار دارند.

بسیاری از کارشناسان غربی علت پیروزی آذربایجان در جنگ اخیر مقابل ارمنستان را همین پهپاد‌ها می‌دانستند. به گفته ساموئل بندت از مشاوران و تحلیلگران اندیشکده مرکز امنیت نوین آمریکا «پهپاد‌های آذربایجان به‌واقع یک گلوله جادویی بودند، چراکه توانستند پدافند هوایی و دارایی‌های میدانی ارمنستان را نابود کنند».

نیروی دریایی ایران و جمهوری آذربایجان

نیروی دریایی ایران و جمهوری آذربایجان هم در صورت بروز جنگ به کمک آن‌ها خواهند آمد چرا که دو کشور در دریای خزر مرز مشترک دارند. بیشتر نیروی دریایی ایران در خلیج فارس متمرکز است. تیر ماه امسال ارتش از افزایش توان نظامی خود در دریای خزر خبر داده است. تا پیش از انقلاب اساسا هیچ نیروی دریایی در دریای خزر وجود نداشته است.

در حال حاضر هم حضور ناوگان نظامی ایران در دریای خزر چندان پرشمار نیست. اولین فروند ناو جنگی ایران در سال ۸۲ به نیروی دریای ارتش تحویل و در ناوگان شمال نداجا در دریا خزر به آب انداخته شد. در سال‌های ۸۵ و ۸۸ ناو‌های جوشن و درفش به ناوگان شمال نداجا الحاق می‌شوند. پس از آن ناوشکن دماوند در سال ۹۱ در دریای خزر به آب انداخته می‌شود.

هرآنچه در مقایسه نیروی دریایی ایران و آذربایجان در وبسایت آرمد فورسز به آن اشاره شده در واقع مقایسه کل نیروی دریایی ایران که عمدتا در جنوب متمرکز شده اند و نیرو‌های آذربایجان در دریای خزر است.

وبسایت «آرمد فورسز» به وجود ۲۷۲ ناو و ۱۹ زیردریایی در میان ناوگان نیروی دریایی ایران اشاره کرده است. آذربایجان ۳۱ ناو و ۴ زیردریایی دارد که همه آن را در دریای خزر مستقر کرده است. هیچ‌یک از دو کشور بمب اتم ندارند. سن خدمت سربازی در ایران از ۱۸ سال و اجباری است و در جمهوری آذربایجان بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال برای خدمت سربازی اجباری در نظر گرفته شده است.

جبهه آذربایجان، اسرائیل و ترکیه در مقابل ایران

آنچه در تنش‌های اخیر ایران و آذربایجان اهمیت دارد نقشی است که ترکیه و اسرائیل در این تنش‌افزایی بازی کرده‌اند. اسرائیل در مقابله تاریخی خود با جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر موفق شده جایگاه مطلوبی در میان همسایگان ایران پیدا کند. پیمان ابراهیم به عادی‌سازی روابط اسرائیل و اعراب منتهی شده و تبادل انرژی در برابر اسلحه میان اسرائیل و آذربایجان در واقع این دو را به هم نزدیک‌تر کرده است. جمهوری آذربایجان در اوج تنش‌ها با ایران برای نخستین بار سفارت خود را در تل‌آویو اقتتاح کرد؛ اقدامی که به نظر می‌رسید پیامی مستقیم برای ایران است.

اسرائیل چهل درصد نفت خام مورد نیازش را از آذربایجان وارد کرده و مهم‌ترین صادرکننده جنگ‌افزار به آن است. صادرات جنگ‌افزار اسرائیل به آذربایجان از جمله شامل موشک، سیستم رادار، مهمات و به خصوص پهپاد می‌شود. بر اساس گزارش‌هایی که به تایید مقامات ایران هم رسیده، اسرائیل از خاک آذربایجان برای رصد اطلاعاتی ایران استفاده می‌کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز، در گزارشی تفصیلی با عنوان «تاریخ سری فشار برای حمله به ایران» نوشت که پهباد‌های اسراییل برای جاسوسی از سایت‌های هسته‌ای ایران از پایگاه‌های جمهوری آذربایجان استفاده می‌کردند. همچنین این روزنامه می‌نویسد که ماهواره‌های جاسوسی آمریکا دسته‌ای پهباد اسرائیلی را در سال ۲۰۱۲ رصد کردند که از طریق شیوه حرکت آنان به نظر می‌رسید قصد حمله به تاسیات هسته‌ای ایران را دارند

ترکیه هم در به ثمر رسیدن جنگ قره‌باغ نقش مهمی بازی کرده بود. بسیاری ناظران بر این باورند که میوه جنگ قره باغ را در واقع ترکیه برداشت کرده است. ایجاد ترکستان بزرگ و وصل کردن نخجوان به سرزمین اصلی آذربایجان جزو پروژه‌های اردوغان برای بازسازی امپراتوری عثمانی است. قطع شدن مسیر مواصلاتی ایران به ارمنستان به معنی وابسته شدن هرچه بیشتر ایران به مرز‌های مشترکش با ترکیه و آذربایجان برای مبادلات تجاری با اروپاست. از این رو دالان زنگزور و آنچه ایران «تغییر مرز‌های جغرافیایی خود» می‌خواند، باید ذیل پروژه‌های اردوغان برای منطقه تفسیر کرد.

با همه این تفاسیر باید جنگ احتمالی ایران و آذربایجان را در واقع جنگ ایران با آذربایجان، ترکیه و اسرائیل تلقی کرد. برخی ناظران و رسانه‌های آذربایجانی از استقرار مستشاران نظامی اسرائیل و ترکیه در ارتش آذربایجان با یونیفورم نظامی آذربایجان خبر داده‌اند.

مهرماه ۱۴۰۰ و چند ماه بعد از آزادی سرزمین‌های جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ، ایران رزمایشی تحت عنوان فاتحان خیبر در سواحل رود ارس در مرز مشترک با آذربایجان انجام داد و سعی کرد پیامی نظامی و سیاسی را به دولتمردان جمهوری آذربایجان مخابره کند. اقدامی که د ر واقع واکنش ایران به رزمایش سه برادر نیرو‌های مسلح آذربایجان، ترکیه و پاکستان در منطقه نخجوان بود.

بر اساس گزارش رسانه‌های نزدیک به سپاه در جریان رزمایش فاتحان خیبر قریب به ۱۰۰ دستگاه تانک اصلی میدان‌برد چیفتن و همچنین نفربر‌های زرهی M113 و BMP2 نیروی زمینی ارتش متعلق به تیپ ۳۱۶ مستقل زرهی همدان و همچنین تیپ‌های ۱۱۶ و ۲۱۶ مستقل مکانیزه پیاده به همراه ده‌ها توپ کششی و خودکششی شرکت داشتند.

باکو برای پاسخ دادن به این رزمایش درنگ نکرد. تنها چند روز بعد از رزمایش فاتحان خیبر، نیرو‌های زمینی جمهوری آذربایجان و ترکیه، رزمایشی به نام «برادری تزلزل‌ناپذیر-۲۰۲۱» را در نزدیکی مرز‌های ایران در خاک اصلی جمهوری آذربایجان و همچنین منطقه نخجوان آغاز کردند. به گزارش رویداد۲۴ و روز پیش از اجرای رزمایش «برادری تزلزل‌ناپذیر»، الهام علی‌اف رهبر جمهوری آذربایجان، از یک پایگاه نیروی زمینی جمهوری آذربایجان در منطقه جبرئیل واقع در ۱۰ کیلومتری مرز‌های ایران بازدید کرد و در جریان آن با نمایش پهپاد‌های انتحاری هاروپ ساخت اسرائیل به طور غیر مستقیم تلاش کرد پیامی نظامی را به ایران ارسال کند.

ترکیه در جریان رزمایش «برادری تزلزل ناپذیر» دو فروند ایرباس آ-۴۰۰ خود را به باکو منتقل کرد. علاوه بر این، تجهیزات زرهی نیرو‌های ترکیه شرکت‌کننده در رزمایش متشکل از دست‌کم سه نفربر زرهی ACV15 ساخته شده تحت لیسانس در ترکیه و دست‌کم یک دستگاه خودروی زرهی مقاوم به مین ساخت ترکیه بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
82
33
آذربایجان اسرائیل ترکیه پاکستان و تورک ها و عرب های داخل کشور مقابل شما خواهند بود بلوچ ها و کورد با ترکیه و آذربایجان متحد نخواهند شد اما به طور مستقل برای جدایی از ایران اقدام خواهند شد پس جنگی که از پیش باخته هستید رو آغاز نکنید .موشک نتونست به داد پوتین برسه اونم جنگ رو باخت پس رو موشک هم حساب باز نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کوردها و بلوچها با عاظرباییجان که رییس حزب تورانش سنندج و زاهدان و هم عاظرباییجان میدونه همراهی نمیکنن ضمنا جنگی صورت بگیره شمال و شمالغرب هم ویران میشن عربها هم مثل شما خائن نیستن تو جنگ ایران و عراق عربها طرف ایران بودن مثل شما عقده ای و تازه به دوران رسیده نیستن
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
برو بابا .همین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
نوازنده که علامه فرهادی باشه رقاصه‌ای مثل این تحلیلگر هم لازم داره
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
ما تورک ها تا آخرین نفر مقابل قوم های جدایی طلب و کشور های حمله کننده به ایران حتی ترکیه و آذربایجان خواهیم بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
20
14
ارتش خسته کوفته صدام بعد از ۸ سال جنگ در حمله به آبادترین کشور منطقه که ضرب المثل ابادی بود به مدت ۱۲ ساعت تصرف غارت و تجاوز قرار گرفت و نسل کویت عوض شد اما ارتش تازه نفس بدون روحیه شکست به خرمشهر نه کشور به یک شهر حمله کرد و مردم در اوایل انقلاب به مدت یک ماه ۳۰ روز مقاومت کردند خانواده ها خارج شوند که وطن فروش بنی صدر شهر سقوط کرد
پاسخ ها
مجتبي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
تكاور نيروي دريايي ارتش يكماه مقابل صدام ايستادگي كرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
اون ارتشی که اون مووقع جلوی صدام وغرب واستاد انبارهاش پر از سلاحهای تازه زمان شاه بود،جنگنده های اف14 جنگنده های روز دنیا واز بهترین ها بودند الان چهل سال گذشته اینو درک کنید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
11
33
اینو یادتون رفت اشاره کنین ایران نیم قرن قبل از موقعیت استراتژیک خودش چه استفاده هایی میکرد و با اینکه تو محاصره کمونیسم بود حمله ای بر ضدش رخ نداد اما الان چی؟؟؟؟ حاکمیت دست گدایی نظامی و حق وتو بسوی شرق دراز کرده و بسان قاجاریه بی عرضه به خاطر چند سال حکومت بیشتر روی به فروش خاک کشور آورده و بیش از نصف جمعیت شو زیر خط فقر نگه داشته نتیجه شم این میشه که یه جوجه به ابر قدقد منطقه شاخ و شونه میکشه ...
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
یادت نره که ایران رو سه روزه اشغال کردن.رضا شاه رو هم تبعید کردن جزیره موریس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
محسن جان اون آمریکا و انگلیس و روسیه بودن که ایران و سه روزه اشغال کردن نه کشورک تازه به دوران رسیده قفقازی که ۳۰ ساله تاسیس شده با همراهی ترکیه ای که مثل خر تو باتلاق سوریه و عراق و یونان گیر کرده
serdar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
27
47
قرار بر جنگ باشه در این زمانه موشک و پهپاد حرف اول رو میزنه،سامانه های پدافندی هم که رد خور ندارن بدون اغراق چون ثابت شدن
در کل با یه حمله موشکی سنگین میشه کلا ارتش آذربایجان رو متلاشی کرد حتی اگه تسلیحات و نفرات ترکیه و اسرائیلی همراهشون باشن و بقیش رو نیروی زمینی راحت شهرهارو به خاک ایران الحاق میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اربابتون پوتین هم همین فکر رو میکرد فعلا جواب حملات نظامی مکرر اسرافیل رو بدین تا بعد جنگ دیگه زمستان سخت اروپا نیست
طُ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اگر انقدر راحت بود تا الان نخجوان رو گرفته بودند.
بگو کی ساقیته که حالت انقدر خوبه داداش؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مشخصه که قدرت نظامی ایران چند برابر جمهوری آذربایجانه. اما حمله نظامی هم به این کشکی که فکر می کنی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
یعنی شما تضمین می دی ارتش ترکیه وارد عمل نشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
ارتش ترکیه کی هست حالا همونی نیست که ۵۰ ساله جلو پ ک ک شکست میخوره ؟
به اون بالاییتم بگم روسیه ارباب شما بود نه ما شما بودید که ۱۷ شهرقفقاز و با ۵ میلیون تومن پول اون زمان تقدیمش کردید
خان اوغلان.اهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
13
18
اولا این مقایسه رسانه ای با اهداف جنگی خود تنش آفرینی و فراخوانی و تبلیغ جنگ است ثانیا اتصال زمینی قره باغ با نخجوان را شکل گیری توران مطرح کردید .درحالی که اولویت کشور فقط عدم انسداد مرز بوده که با احداث زیرگذر و روگذر هم قابل تامین است اما اینجا ناخواسته نشان دادید که فراتر از انسداد یا عدم انسداد مرز ، ارتباط قره باغ و نخجوان چون موجب ارتباط تاریخی ترکیه و آذربایجان می شود پس خطر هست..خوب این نگاه ایرانشهری به همسایگان است والا اگر تعمق کنید مرزهای فیزیکی کارکرد گذشته را ندارند در ضمن ارتباط چه به صورت دالان یا کریدور باشد یا هوایی نتیجه اش مهم است والا حتی۳۰کیلومتر انقطاع مرز با مطالب مورد نظر این مقاله رفع تهدید نمی کند البته اگر تهدیدی باشد از بیش از ۱۰۰۰کیلومتر می تواند صورت گیرد .پس نباید کشوری را که تنوع قومی دارد اسیر چنین تفکرات موهومی کرد که شاید نوعی تفکر نفوذی با توجیه ظاهرا درست و باطنی بسیار خطرناک برای تفرقه افکنی باشد...کمی بصیرت..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
واینکه اصلا همین الان از مرز ارمنستان چقدر تبادلات تجاری داریم؟
احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
21
30
اخه. مورچه. چیه که کله. پاچه. اش. باشه. مقابل. بیش از. 60%در صد. ارتشهای جهان. تا این. لحظه دبهددیاری. خداوند. و ائمهاطهار و مردم. ایستادگی. حالا یه بچه. که از خانواده اش. جدا شده. میخواد. برای. ایران. شاخ. و شونه بکشه. شک نکنند. پشیمان. خواهند. شد. به یاری. الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
22
28
قدرت نظامی ایران برتره اما باید همزبانان علی اف و ستون پنجم باکو رو از شمال و نزدیکی مرزهای ایران و آذرباییجان دور کرد وگرنه با پانترکیسمشون هم خودشون و هم بقیه رو به کشتن میدن
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
قبل تر از اینکه ما ترک، کرد، بلوچ و... باسیم یارنب هستیم و من به عنوان یه تورک میگم که ما تا آخرین نفر از خاک کشورمون دفاع میکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
نیما خان دمون استی مند تورکم وایرانسون
بال
|
United States of America
|
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
8
17
شما تحلیلگر نظامی سیاسی هستی که میفرمایید افزایش تنشها باعث بروز جنگ میشود. کدام تنشها!
در اوج جنگ قره باغ جمهوری اسلامی واکنش چندانی نداشت.حالا به علت بسته شدن سفارت امکان بروز جنگ وجود داشته باشد که خنده دار است.
امار و ارقامی که در سایتهای مقایسه ارتشهای جهان درج میشود از منابع مهتبری استفاده نمیکند.هیچ کشوری اطلاعات دقیق تجهیزات خود را در طبق اخلاص به سایتها و رسانه ها اعلام نمیدارد.منابعی که در این سایت بدان استناد شده بعضا گنگ و نامفهوم است. و در بسیاری از موارد دچار ترجمه اشتباه هستند
مثل عبارت (شامل عبارت هواپیمای جنگی)
نیروی هوایی زمان شاه بیشتر از 500 جنگنده نداشته.در زمان جنگ بسیاری از اف4 و5 ها یا از بین رفته یا زمینگیر شدند حتی با در نظرگرفتن هواپیماهای عراقی پناهنده شده و خریدهای دهه هفتاد وبعلاوه هواپیماهای سپاه هم در نظر بگیریم. تعداد بعید است به 973 برسد.
برکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
23
30
الان عکس دکتر فرهاد میثمی رو دیدم
گریم گرفته
اعتصاب غذا کرده ،اسکلت شده
یکی از موضوعاتی که براش تو زندانه
مبارزه با حجاب اجباریه
گفته دست از آزار برای حجاب ،بردارید
الان فقط جون این مبارزا مهمه
ادم حسابی خودتی فرهاد
انسان آزاده تویی
پاسخ ها
مرد تاجیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
برکه عزیزم،تو هم به جنگ میروی؟؟
در اوکراین ،زنان هم در جنگ بودند!!سیستم کشور شما چگونه است..؟؟
اگر تو به جنگ رفتی
من به کمکت خواهم امد
غصه نخور
برکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
من همین الانم تو جنگم
جنگ با عقب موندگی فرهنگی
جنگ با زن ستیزی
جنگ با به بردگی کشیدن ادما،
برای منافع شخصی یه عده زورگو
اینا از جنگ نظامی خیلی سخت تر هست
شیر فهم ،جناب تاجیک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
؟!!
؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
تو نمی دونی داری با قوانین خداوند مبارزه می کنی، در حالی اینکه جمهوری اسلامی داره قوانین پروردگار رو اجرا میکنه،
یه خرده فکر کن، فردای قیامت می خوای به خدا بگی زن زندگی آزادی؟
آیا تو تا ابد زنده ای؟
بعد می خوای چه کار کنی،
لطفا حرف من رو تهاجمی نگیر، تفکر کن بیزحمت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
10
12
کره شمالی خط و نشان کشید. مقایسه قدرت نظامی ایران با همسایه اش. اینترنت صیانت کند اونو بگیرید اونو ببندید ...
اخبار فناوری های جدید دنیا را دنبال می کنید!؟ درحالی که ذنیا بسرعت درحال پیشرفت است دیکتاتورها ملت ها چی خود را در توهمات و چیزهای بی ارزش گرفتار کردند‌
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
11
28
دفاتر کنسولی آذربایجان در شمال غرب ایران باید تا الان تعطیل می شدند
هدف آذربایجان زیر سوال بردن حق حاکمیت در ایران است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
24
42
یک گروهبان ایرانی از هزار ژنرال آذربایجانی بهتر است
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
34
36
اگر این احمقها دست از نوکری اسرائیل برندارند بزودی موشک های سپاه بر سرشان فرود می آید
H
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
19
16
اصلا این آمار و ارقام مهم نیست نباید جنگ روسیه و اوکراین را فراموش کرد همه وقتی روسیه حمله کرد گفتن نهایتا اوکراین یک هفته دیگه کامل برای روسیه میشه ولی الان نزدیک به یک سال نه تنها روسیه کاری نتوانسته بکن بلکه تو برخی جبه ها هم عقب رفت حالا ایران و آذربایجان هم همین اگه قرار کل ناتو و امریکا و همه دنیا پشت آذربایجان باشند یکم بیشتر باید تحلیل کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
آذرباییجان بخواد به ناتو نزدیک بشه روسیه نابودش میکنه کار به ایران نمیرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
دوست عزیز روسیه تنها بااکراین نمی جنگه باآمریکاواتحادیه اروپا هم درجنگه
اکراین که ب خرابه ای تبدیل شده این ابرقدرتها وقتی یه کشوروقدرتمندمیبینن به هر طریق میخوان نابودش کنند مثل روسیه و ایران ولی ازطرف روسیه کم آوردن ابدٱحریف روسیه نیستن .
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
17
13
وقتی برای حفظ نظام می توان مهدی موعود را که اولش قرار بود نظام را به او تحویل دهند از بین برد اتحاد با ارمنستان علیه آذربایجان و ترکیه و پاکستان که چیزی نیست
رسول خادم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
13
24
درسته دل خوشی از ج.ا ندارم اما فکر نکنم الهام علی اف بتونه کاری از پیش ببره اینا 44ساله دارن خرج موشک میکنن فقط خدا عاقبتمون رو به خیر کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
17
15
روسیه هم از اکراین قوی تره ولی شده رسوای دنیا و توی باتلاق تحریم گیر افتاده و سالها باید امتیاز بده تا تحریم هاش رفع بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
حالا صبر کن جنگ بشه می بینیم کی از کی قویتره انقدر نفهمید که نمیفهمید بین ارمنستان باکو جنگ شد چند تا خونه تو خداآفرین خراب شد دیگه بین ایران و باکو جنگ بشه چی به سر تبریز و اردبیل و زنجان و ...میاد ! مخصوصا که پررویید و از نصف ایران و عاظرباییجان میدونید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
روسیه که طرفش اکراین تنها نیس غرب واروپا هم با روسیه غیرمستقیم درجنگن بعدش اکراین که ب ویرانه تبدیل شده
اتحادیه اروپا که روسیه روتحریم کردن خودشون تحریم شدن.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
8
23
درود ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
34
15
زنده باد آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مرگ
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
به عنوان یه اردبیلی و ایرانی میگم ؛ ننال
یونوس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
15
15
به جای جنگ و گنده گویی،به فکر ملت باید بود
الان آذربایجان سی سال کشور شده داره روز به روز پیشرفت می کنه چون برا کشور علم میارن شادی میارن برا زن محدودیت نمیارن برا مردم فرهنگ میارن
تو اینجا هم دغدغه ملت یع تیکه نون ،اینجا هم هنوز روی حجاب جنگه ،به خاطر دو سه تا کشور با کل دنیا دشمن شدیم

زمان گنده گویی تموم شده،اگه جنگی هم باشه از قبل معلومه فنای هزاران جوان ایرانی و آخرش باخت ایران نمیشه یک کشوری با این همه مخالف تو دنیا با کشوری که با کل دنیا سیاستشو حفظ کرده جنگ کنه در کنار این که نصف ملت خودش هم تورک هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
خداشفاتون بده آمارتون که از ترکیه گرفتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
یکم اطلاعات سیاسی واجتماعی رو زیاد کن بعد حرف بزن.در آذربایجان تنها جای اباد باکو پایتخت‌ هست اونم نصفش که همیشه نشون میدن نصف دیگه شبیه خرابه های که اگه ببینی دهانت باز می مونه.
برادرم پارسال زمینی رفته بود ترکیه میگه اکثر روستاها وشهرهای کوچیک وضعیت خوبی ندارن وروستای ایران خیلی بهتر از ترکیه هست.من خودم یه روستایی هستم
رضا بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
6
8
مدیر محترم رویداد 24
مطمئنا باید اطلاع داشته باشید رخ دادن جنگ میان ایران با هر کدام از همسایگان شرقی و شمالی و غربی و جنوبی ، هیچ برنده ای ندارد ؟ و هیچ نتیجه ای نیز جز برادرکشی و تضعیف طرفین و سو استفاده قدرت های خارجی از ایران و کشورهای همسایه ندارد؟
پس لطفا به جای چنین گزارش هایی بعنوان یک رسانه حرفه ای در پی یادآوری و تبلیغ ارتباط عمیق فرهنگی و مذهبی و برادری ایران با کشورهای همسایه باشید! آمار و ارقام تجهیزات نظامی و..را آنان که باید می دانند!
لطفا هوشیار باشیم! به خاطر ایران هوشیار باشیم!
سربلند باشید.
غلامعباس نوری نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
10
19
اگر آذربایجان کوچک ترین تعرضی به خاک ما ایران انجام دهد می بایست در اسرع وقت تمامی خاک آذربایجان که جز سرزمین ایران می باشد از اشغال اسرائیل و نیروهای ناتو پس گرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
بسیار خوب. حتما. روسها همینطور دست بسته نشستند!
این فتنه الهام کار روسیه است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
14
9
اگر‌که‌ما‌خوب‌هستیم‌چرا‌با‌تمام‌همسایگان‌خود‌‌مشکل‌داریم‌عربستان‌ازربایجان‌‌عراق‌افغانستان‌ترکیه‌‌باید‌از‌اشتراکات‌سخن‌گفت‌‌کاری‌کردیم‌که‌اعراب‌مسلمان‌هم‌به‌دامن‌‌دشمن‌ما‌پناه‌بردن‌تندروی‌را‌کنار‌بگذاریم‌اول‌دوستی‌‌با‌مسلمانان‌‌‌برای‌ما‌مهم‌است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
چون کشورهای دیگه از ترس امریکا ریدن تو خودشون با یه تشر امریکا با ایران دشمنی میکنند عربستان فهمید امریکا گوهی نیست اومد سمت ایران
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
12
15
بنظر من، جدا از شرایط داخلی کشور فقط باید همه مردم جلوی یه همچین کشورکهایی مثل جمهوری آذربایجان متحد باشن که نتونن از شرایط کشور سواستفاده کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
12
20
در پاسخ به اونایی که از جنگ اوکراین حرف میزنن و جنگ احتمالی ایران و مزدوران علیف رو با این جنگ مقایسه میکنن
۱. اوکراین اصلا تنها نیست. روسیه با کل دنیای غرب میجنگه. اما علیف در نبرد احتمالی باید نهایتا با پشتوانه ترکیه (که اونم شاید وارد جنگ نشه به دلیل اینکه اقتصادش به گردشگری وابسته است و در افتادن با ایران براش به معنای نابودی اقتصاد و در نهایت کل کشور ترکیه هست یادمون نره چه ارزپاشی عجیبی داشتن) و اسرائیل (که اونم ای کاش نبرد با اونا سهممون میشد ولی قبل از ما کسایی هستن که فاتحه اش رو بخونن) میتونه واردشه. اروپا و آمریکا درگیر روسها و چینی ها(تایوان) هستن و میمونند
۲. جنگهای امروز پارتیزانی شده و جمهوری اسلامی متخصص این جنگهاست همون اوکراین به واسطه جنگ پارتیزانی مدتی روسیه رو عذاب داد ولی با ورود پهپادها و اتخاذ نبرد پارتیزانی و حمله به نقاط استراتژیک اوکراین ...
۳. به محض شروع جنگ با ایران نیروهای نیابتی تامین کننده های تسلیحات برای مزدوران علیف رو ...
۴. مرزهای باکو اشغالی و اوکراین اصلا و ابدا قابل قیاس نیست
۵. موقعیت سوق الجیشی ایران و باکو اشغالی...
۶. شهادت طلبی ما ایرانیها و ترسو بودن مزدوران علیف. تو جنگ اول قره باغ ارمنیها با شایعه پیشروی میکردن و مزدوران علیف از ترس فرار میکرد
۷. نظر لطف خدا و امام زمان(عج) به پایگاه اصلی شیعه
در ضمن از اوکراین هم چیزی نموند دسترسی به نقاط استرتژیکش که کلا از دست رفت زیر ساختهای برق و... هم که بماند.
اما علیف
مردک قمار باز که ناموسشم تو قمار باخته این دفعه جانش رو تو قمار از دست خواهد داد و نه اردوغان عوضی و نه نتانیابو هیچ کدوم نمیتونن سگ قلاده شکستشون رو نجات بدن حالا چه مدیران سایت( که از توانمندی پهپاد ناکارآمد ترکیه ندشتن و اشاره ای به پهپادهای فوق پیشرفته و کارآمد ایران نداشتن و سعی در قدرتمند نشان دادن مزدوران علیف کردند) خوششون بیاد یا نه پاسخ کسی رو که با کلوخ به حرم (جمهوری اسلامی ) حمله کنه رو با سنگ خواهیم داد
آذربایجان سنه بیگانلر دینن سالابیلمز...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
صاحبان افکار مریض
شل مغزان با ذهنیت های شپش زده
عقده ای هایی که حیات خود را در جنگ با دیگران می بینند چون در اوضاع بلبشو و جنگ بهتر به غارت بیت المال می پردازند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
احسنت بسیار عالی و اطلاعات کافی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
مرحبا بهترین تحلیل بود من ترکم واین پانترکهای ترسو رو میشناسم هیچی نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
13
28
چقدر پان ترکها احمقن که فکر میکنن آذریها هم مثل خودشون بیغیرتن و قرار طرف علیف و خردوقان رو بگیرن
اخه اشکلر ایران ولیجیخ قمار باز کوپ اوغلی دان حمایت ایلیاخ بیغرت کوپی اشاغلاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
تو که نه ادب داری و نه ترکی بلدی چرا ادای یک آذری وطن دوست را در میاری!؟ دم درازت تو رو لو میده فاشیست مریض! برای اثبات وطن دوستی نیازی به فحش دادن نیست. همه اون فحش ها هم به خودت بر میگردد چون لیاقتت بیش از اینها نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
درود احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
16
18
این نظام جمهوری اسلامی ایرانه مثل بیغیرتای الپهلوی و قاجار نیست که در برابر خودی و هموطن چکمه نشون بده و در برابر بیگانه سرخاب سفیداب بزنه علیف از غرب و آمریکا گنده تر نیست که پایگاهاشون امنیت ندارن در برابر جمهوری اسلامی
جمهوری اسلامی اشدا الکفار و رحما بینهم هست و نه مثل رضاقلدر که با خواهش آتاترک آرارات و قره سو ببخشه و یا مثل محمد رضا دختر شهر بده و در برابر مردم قتل عام گوهرشاد و میدان ژاله رو علم کنه اتفاقا جمهوری اسلامی پسراش بزرگ شدن زن میخوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
درودبرشماایرانی اصیل❤️
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
مادرتم زن هست
درست حرف بزن
تورک تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
28
17
از پدرتون روسیه صغیر درس عبرت بگیرید چون درگیری با دولت آذربایجان مصادف میشه با نابودی خود ایران حداقل ده میلیون آذربایجانی تو تهران زندگی میکنند سی میلیون هم در جای جای ایران در واقع ایران روی مین هست حتی اگر سی میلیون نفر از آذربایجانی‌های ایران اهل جنگ نباشند ده میلیون نفر آذربایجانی جنگجو برا کل دنیا کافی هست پس چرت نگید نه ایران نه هیچ دولتی تو سطح دنیا در قواره جنگ با آذربایجان نیست تبریز قهرمان ارتش بزرگ آذربایجان یاشاسن اذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
همون دیگه توهم داریم حداقل ده میلیون ترک تو تهرانن جان تو و همشهریهات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
روسیه پدر صغیر کسانی که خودشون ترکمنچای و بستن و الان بخاطر جدایی جاهایی که خودشون جدا کردن از وطن اصلی با ایران دشمنی میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
این آماروازمامان جونت الهام گرفتی اگه ایرانی اصیل هستی چراوطنتوبقول خودت چندملیون ترک ایران رو فدای یه کشوربی اصل و نصب مثل آذربایجان زن صیقه ای اسراییل کنی تو دیگه چغدبی شرفی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
فکر نکنم تو اصلا ایرانی باشی چه بره به آذری.صدام وقتی به ایران حمله کرد فکر می کرد عرب های ایران طرفدار اون هستند اما تعداد اندکی به کشور خیانت کردند واکثریت جان بر کف از ایران دفاع کردن.ما آذری ها هم از وطنمان ایران دفاع خواهیم کرد.دشمنان ما بهتر بدونند که اگه آذری های آذربایجان برادر ما هستند ایران مادر وهستی ماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
بابا این پان ترکا از ترسشون دارن واق واق میکنند من اذری هستم میدونم اینا چقدر ترسوند اهای پانترک احمق چرا ترسیدی مگه نمیخوای تهران رو قاطی اذربایجان کنی شروع کن جنگو تاببینیم ایران بزرگ میشه یا باکو یاشاسن ایران یاشاسن اذربایجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
7
13
ایران با دریافت سامانه ۱۴۰۰، هلکوپتر کا۵۲ تمیاح و سوخو ۳۵ نیروی خود را قوی تر خواهد کرد . قطعا قدرت ایران بیشتر از آذربایجان است . منتها جنگ جنگ است چه یک روز چه صد روز. تا آنجایی که می شود باید از آن دوری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
ما رو باش فکر می کردیم جمهوری اسلامی ابر قدرتی است واسه خودش پس نگو تازه منتظر دستور ارباب پوتین هستند تا روس ها ابوقراضه هاشون رو دولا پهنا به اینا بندازن تا اینا بتونن سری تو سرها در بیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
ما شروع کننده جنگ نیستیم پایانش دست ماست
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
24
12
از جنگ تقریبا هیچی نمیدانی،، اونم جنگ با آذربایجان،، عزیزم نصف ایران آذربایجانی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
یک سوم ایران هم آذرباییجانی نیست چه برسه به نصفش بر فرض هم باشه اون نصف دیگه که آذرباییجانی نیست دلش نمیخواد زیر یوغ آذرباییجانیهای نژادپرست بره میزنن مهاجرانتونم بیرون میکنن تو روایات هم اومده آتشی از آذرباییجان برمیخیزد و عاقبت بعضیا چی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
معلومه که آذری ها دست به برادر کشی نمی زنند. هر چند فاشیست ها مردم را تحریک کنند بالاخره عقل سلیم حاکم خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
آمارنصف روازمامان الهامت گرفتی یابابا نتانیابو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
این نصف رو رژیم علی اف هی تکرار می کنه بلکه فرجی بشه.یه سوال منطقی دارم شوروی نصف منطقه آذری زبان را از ما جدا کردوحالا خودشون میگم سرو ته ۱۰ میلیون نفر هستند که نصفشون تو خارج که اکثریت روسیه ترکیه و...زندگی می کنند اونوقت چطور میشه نصف دیگه که تو ایران هستن ۸۰ میلیون میشن. خیلی بخوای پیاز داغش رو زیاد کنی ۱۵ میلیون شاید بشیم.
بعدشم ما آذری ها وطن پرستیم نه بیگانه ایران وطن اول واخر ماست. اون مزدوری هم که بخواد باسه علی اف صهیونیست سینه سپر کنه مثل منافقین به زباله دان تاریخ میره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
مند ترکم اما ایرانی
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
9
15
داستان سفارت کار خود الهام،یه نقشه ای که الهام یه سال باهاش ور رفت تا بتونه رضایت اربابش بگیره. درود ملت غیور ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
دقیقا مخصوصا که عامل حمله به سفارت ترک ارومیه بود خودت دیگه تا آخر کار و بخون از بعد از جنگ قفقاز علیف مدام داره ایران و تهدید میکنه جدیدا هم که نوچه اش اصفهان و شیراز و حتی زاهدان و آذرباییجان اعلام کرده این اتحاد آذرباییجان با پاکستان بخاطر سرکوب بلوچهاست که علیف میدونه پاکستان باهاشون مشکل داره و همون دوسال پیش که جنگ قره باغ بود عمران خان داشت سرکوبشون میکرد
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
4
7
***تنش‌های چند ماهه ایران و آذربایجان بر سر درخواست باکو برای ایجاد یک کریدور از نخجوان به سرزمین اصلی و بستن مرز‌های جغرافیایی ایران و ارمنستان***
اگر کسی خودش رو روزنامه نگار از نوع سیاسی اون میدونه بعد قضایا رو به طور ساده انگارانه و تحلیلهتای مبتدیانه تحلیل کنه باید به حالش زار زار گریست.
فرضا ارمنستان طی توافق با اذربایجان اجازه اتصال نخجوان به خاک اصلی اذربایجان رو بدهد. این اتفاق چطور به ضرر منافع ملی ایران تمام میشود.توجه کنید قرار نیست خاک کشور رو در اختیار اذربایجان قرار دهد. قرار بر احداث یک جاده مواصلاتی است که ارمنستان هم از قبل ان دارای درامدی میشود. مانند بسیاری از جادههای ترانزینی دنیا
البته نگرانی جمهوری اسلامی و روسیه از احداث این جاده میتواند این باشد که مباد ناتو به ساحل کاسپین برسد که این نگرانی با درخواستی از دولت ارمنستان قابل مذاکره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
نابغه علی اف یه جاده ساده که بخواد به نخجوان وصل شه نمی خواد چون العان هم داره از خاک ایران استفاده می کنه اون یه جاده ای می خواد که جزو خاک آذربایجان و تحت کنترل آنها باشه تا بعدا علیه ایران ازش استفاده کنه.من آذری هستم در یه منطقه آذری و سال هاکینه ونفرت رژیم علی اف رو علیه ایران احساس کردم و حالا خیلی آشکارتر شده آنها در آرزوی نابودی ایران هستند تا بتوانند بلکه بر آذری های ایران هم سلطنت کنند.علی اف سگ کی باشه که البته سگ اسرائیل شده که بخواد بزرگ ما باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
8
12
مردم کشور آذربایجان خودشان می‌توانند الهام سرنگون کنند به زودی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
7
17
جنگ به نفع ایران و به ضرر آذربایجان میباشد ایرانیان سالهاست به دنبال به آتش کشیدن عهد نامه ننگین گلستان و ترکمنچای هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
6
17
قطعا ایران سر تره و نیروهای جان بر کف و ذخیره زیادی داره و قطعا پیروز خواهد شد.
وحدت امت اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
7
11
مردم عزیز آذربایجان و مردم ترکیه عزیز و ایران عزیز برادران و خواهران مسلمان همدیگر هستند و الان فقط دشمنان هر سه مردم مسلمان و ضد برادری آنها ، صهیونیست های غاصب و فتنه گر هستند که با فریب و فتنه گری می خواهند مسلمانان را دچار تفرقه و پراکندگی کنند و از قدرت اتحاد و برادری آنها واهمه و وحشت دارند چرا که در صورت برادری و اتحاد و قدرت قوی مسلمانان ، زلزله ای سهمگین برای موجودیت و بقای صهیونیسم بین المللی در منطقه ی اسلامی خواهد بود و امکان دوام و بقای صهیونیسم جز با تفرقه در صفوف متراکم مسلمانان منطقه امکان پذیر نیست و نبوده و نخواهد بود ؛ مسلمانان آگاه با آدرس اشتباه دادن نژاد و زبان و ملیت و غیره ... توسط دشمنان فریبکار و حیله گر بر علیه وحدت و اتحاد و برادری اسلامی مسلمانان ، بایستی با فهم و درک صحیح از هر شرایط تحمیلی روز ، هرگز نباید دشمنان خود را گُم کنند و در شناخت دشمنان واقعی مسلمانان اشتباه کنند به اذن الله... پیروزی و عظمت مسلمانان و ملت های آگاه در اتحاد، یگانگی، پیوستگی و وحدت ایمانی است...
وحدت امت اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
5
7
مردم عزیز آذربایجان و مردم ترکیه عزیز و ایران عزیز برادران و خواهران مسلمان همدیگر هستند و الان فقط دشمنان هر سه مردم مسلمان و ضد برادری آنها ، صهیونیست های غاصب و فتنه گر هستند که با فریب و فتنه گری می خواهند مسلمانان را دچار تفرقه و پراکندگی کنند و از قدرت اتحاد و برادری آنها واهمه و وحشت دارند چرا که در صورت برادری و اتحاد و قدرت قوی مسلمانان ، زلزله ای سهمگین برای موجودیت و بقای صهیونیسم بین المللی در منطقه ی اسلامی خواهد بود و امکان دوام و بقای صهیونیسم جز با تفرقه در صفوف متراکم مسلمانان منطقه امکان پذیر نیست و نبوده و نخواهد بود ؛ مسلمانان آگاه با آدرس اشتباه دادن نژاد و زبان و ملیت و غیره ... توسط دشمنان فریبکار و حیله گر بر علیه وحدت و اتحاد و برادری اسلامی مسلمانان ، بایستی با فهم و درک صحیح از هر شرایط تحمیلی روز ، هرگز نباید دشمنان خود را گُم کنند و در شناخت دشمنان واقعی مسلمانان اشتباه کنند به اذن الله... پیروزی و عظمت مسلمانان و ملت های آگاه در اتحاد، یگانگی، پیوستگی و وحدت ایمانی است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
9
15
بلاخره نتیجه چی شد؟؟؟ میشه شتکشون کردیا نه؟جوری که علی اف از اسم این مردک کنده بشه و تبدیل به الهام خانم بشه!!تا دیگه پاچه خواری گنده باقالیای باصطلاح رفیقاشو نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
بلی جنگ بشه ملا ها با وعده بهشت همه مفرستن جبهه خودشون هم حکومت مکنن حتی از بیوه شدن زنها هم نگران نباشید وشما ها خودتونو جر ندهید
ژنرال امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
14
17
ای کاش زودتر جنگ شروع بشه تا جمهوری جعلی باکو را صاف کنیم و ضمیمه کشورمون کنیم و آب چشم ترکیه و خردوغان را هم میگیریم . در آخر درود بر تمام اقوام ایرانی اعم از ترک و کرد و بلوچ و فارس و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
زمان که ازر بایجان درتصرف ارامنی خوک خور بود التماس می کردن دو دستی تحویل ایران بدهند چون چارهای نداشتن گفتن تحویل بگیرین و دفاع کنید ولی اکبر بحرمانی گفت ما جلسه می زارم به شما جواب میدیم جمهوری اسلامی هیچ کار انجام نداد حتی مسجد هارا تبدیل به پرورش خوک کرده بودن و چه کشتار نا جوان مردانه ولی پول ایران به غزه وفلسطین سوریه لبنان خرج میشد دگه دیر شده چون سران کشور ایران ایرانی نیستن نه ترکن نه لر نه کرد نه بلوچ اکثر قویا عرب نسبن چطور که میبینی
انزلیچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
11
12
ما گیلانی ها اذربایجان روپس میگیریم ،بذارجنگ بشه به یک هفته نمیذاریم برسه،زمینی باکو هستیم،کشته وشهید هم میدیم اماا دیگه نمیذاریم ازایران جدا بشه،منم ترکم اما عاشق وطنمم،شاهان ایران هم خیلی ها ترک بودن ،ایران مال همه است،الهام خانم یکم دیگه لاس بزن یه حرکتی کن،ببین به چندروز نمیکشه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
رویداد خواهشا منتشر کن ما تو گیلان هیچ ترک بومیی نداریم ترکها مهاجرن به گیلان و از اونجایی که خودشون کسی رو تبریز و اردبیل راه نمیدن اما خودشون همه جا مهاجرت میکنن خودشون و گیلانی هم میدونن تو مازندران هم خودشون و مازندرانی میدونن ضمن اینکه تو انزلی ادعا میکنن انزلی بخشی از آ ذ ر ب ا ی ی ج ا ن هست اتفاقا گیلانیهای اصیل ( گیلکها و تالشها ) باید شما ترکها رو از استانشون بیرون کنن چون اولین جایی که علی اف بهش حمله میکنه گیلانه که مرز داره با آذرباییجان شما هم لطف کنید کانال نزنید انزلی تورکلری ، رشت تورکلری جنگیدن با آذربایبجان پیشکشتون خواهشا به مازندران هم نگید ترکمنستان و به ساری نگید ساری کند ، شرق مازندران ‌و هم اقلیم ترک ندونید شما ترکها با تهاجم و مهاجرت وارد مازندران و گیلان شدید هیچکدومتون بومی نیستید حداکثر چند صد ساله اومدید بعضیتونم از دهه ۷۰ ، ۸۰ اومدید گیلان و مازندران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
جناب ناشناس هدف شما ساندیسیها ایجاد اختلافات قومیتی در ایران هست وگرنه من خودم دوست کرد زبانی دارم سالها در تبریز ساکن هستند همه اقوام ایران برادر هستند این کارها برای تهییج حس وطنپرستی و خواباندن غائله جواب نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
۱:۱۷
رویداد منتشر کن من ساندیسی نیستم واقعیت و نوشتم شما ترکها با زور و جنگ وارد شمال شدید حکومت محلی گیلان و مازندران و شما زمان صفویان از بین بردید ، و مردم شمال و نسل کشی کردید ، تو تبریز سال ۹۸ که شعار مرگ بر کرد میگفتن ، فیلمش هست اونم میخوای بگی دروغه ؟ یادت رفته تشویق و سلام نظامی به ترکیه بابت حمله ارتش ترکیه به کردها ؟ دروغ میگی مثل چی ، اونیکه اختلاف میندازه شمایید ، الانم دارید حق مردم مازندران و گیلان و میخورید پای ثابت دعوا تو همون گیلانی که ادعای گیلانی بودنش و دارید خودتونید ، بین گیلک و تالش دعوا میندازید کانالهای رشت تورکلری انزلی تورکلری رو هم شما نزنید ؟ جان خودتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
15:22 برخورد شما در گیلان با مسافران گویای همه چیزه هزاران نفری میریزید سرش در شهرهای ما ازینکارها خبری نیست چون ما غیرت داریم صدها ساله کردها در ارومیه با ترکها برادرانه زندگی میکنند فامیل هستند هدف شماها ایجاد اختلاف قومیتی بین ترکها و دیگران هست چه کسی در سفر به شمال مورد مهمان نوازی شماها قرار گرفته؟ دروغ میگی مثل چی؟ وقتی یک کشور حکومت مرکزی داره حکومت محلی چه احتیاج داره؟نکنه میخواستید حکومت جمهوری گیلان شوروی راه بیندازید؟ترک بومی ندارید؟چقدر از حرفهات بوی تعفن نژادپرستی میاد مگه قراره ساکنین یک منطقه باید همزبان و بومی اون منطقه باشند؟هزار سال زیر حکومت ترکها بوده ایران و طبیعیه ترکها همه جا حضور داشته باشند شما ناراحتی برو به اداره ثبت بگو بهشون ملک نفروشه؟چقدر ادم میتونه نژادپرست باشه همین استارا و تالش ببین چقدر عقب موندن بخاطر همین ترک و تالشی بودنشون سری به امازاده استارا بزن قبر اق سقل نشون دهنده قدمت تاریخی ترکها در استارا و گیلانه یک صندلی میزارید تو ساحل بابت نشستن روش 50 هزار تومن میگیرید شما به مردم به عنوان قلک پول و کارت بانکی نگاه میکنید و همانند کلونی مورچه ها و زنبورها محدود و محصور ماندید
راننده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
ماشین من در استان قیل لان چپ شده بود بارم به سرقت رفت یکبار در آذربایجانشرقی خراب شد سه روز در حاشیه اتوبان مونده بود اهالی منو شب بردند خونشون در روستا ماشینمم مکانیک اوردن درست کرد بار گرون داشتم درود بر شرف مردمان آذربایجانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
۱۵:۰۳
رویداد لطفا منتشر کن
تو آستارا پارسال آیا ترک اردبیلی نبود که دعوا راه انداخت با ترک ساکن آستارا ؟ دعوای ترک با ترک و هم‌ تو آستارا گردن گیلانیها میندازی ؟
من خودم اصالتا تالشم نه گیلک ببین وقتی میگم بین گیلک و تالش اختلاف میندازید همینه با فرض گیلک بودن من ، هرچی از دهنت اومده نوشتی دلیل عقب ماندگی آستارا همین اختلاف افکنیها شماست در مورد برخورد ترکها با کردها در ارومیه هم بهتره بری از خود کردهای ارومیه بپرسی که چقدر دلشون از دست ترکها خون شده ، بله وقتی کشور حکومت مرکزی داره حکومت محلی معنایی نداره اما ایران به دلیل داشتن اقوام متعدد تا دوره صفویان ملوک الطوایفی اداره میشد که صفویان این و از بین بردن و الان همزبانانت تو تبریز دم از فدرالیسم میزنن اونم با ترک دونستن سنندج و کرمانشاه و گیلان و قم و حتی لرستان

از سفر میگی سفر امری دل بخواهیه با مهاجرت و سکونت دائمی فرق میکنه اگر کسی واقعا برخورد بدی می بینه میتونه اصلا سفر نکنه ضمنا تویی که ساکن شرق گیلانی تو همون تبریز پلاکارد توهین آمیز تو ورزشگاه واسه گیلکها نبردن تویی که نژادپرست نیستی و امثالت چی کار کردید ؟ اگر واقعا خودتون و گیلانی میدونستی حمایت میکردی به کامنتهای ترکها تو صفحه نگاه کن می بینی کیا نژادپرست و زیاده خواهن
خطاب به کاربر پایینیت هم میگم اولا درست اسم استان ما رو بنویس من اسم آذرباییجان و توهین آمیز ننوشتم‌ ، رویداد ۲۴ لطفا بی کم و کاست منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
بهتر نیست بجای حذف صورت مجلس مشکل که رفتار بد با مسافرین هست حذف بشه؟ شما چطور پلاکارد چند جوانو در تبریز میبینی ولی حماسه لشگر 21 حمزه و تیپ 40 سراب رو نمیبینی؟ مشخصه دنبال بهونه و ایراد میگردی وگرنه کسی با قوم پرستی به جایی نرسییده بزرگتون هیتلر بود ببین چجور تحقیر شد؟ ازینکارها نفعی نمیبرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
‌سلام
از شهرستان سراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
6
9
در واقع هیچ جنگی نخواهد شد فقط حکام میخواهند با این روشها حس ناسیونالیست وطن پرستی مردم رو تههیج کرده و به اختلافات قومیتی داخلی اقدام کرده و بیشتر سلطنت کنند
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
8
12
یه چیزی فراموش کردی برای ایران حساب کنی و اونم شهرهای موشکی زیر زمینی هستش ما به اندازه تمام موهای سر دشمنانمون موشک داریم
در ضمن ما توی گوش کسی زدیم که خیلی ها جرئت ندارند زنگ در خودشون بزنن
از آنجایی که اینجوری توی شاخ آمریکا و کشورهای غربی ایستادم کشورهای کوچک و ضعیفی مثل جمهوری جعلی باکو یک شوخی بی مزه محسوب میشه از اسم آذربایجان برای این کشور تازه به دوران استفاده نکنید قدمت درخت های خیابان محله ما از قدمت این کشور جعلی بیشتره
زنده باد ایران زنده باد آذربایجان ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
به خودت بیا اینهمه شعار نده تو گوش کی زدی؟ دلار شده 45 هزار تومن داره همینجور میره بالا تورم ایران رو نمیبینی؟ چند تا موشک زدی تو حیاط پایگاه امریکا اونم با اطلاع سفارت س.وئیس
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
6
6
بنظر بنده اصل قضیه چیز دیگریست روسیه مجبور بود با اکراین بجنگد چین هم شاید مجبور به جنگ با تایوان بشه ،ایران را هم میخواهند وارد جنگ با آذربایجان کنند حالا روسیه و چین و ایران را در یک جبهه ببینید که هست قضیه برایتان روشن خواهد شد الهام دارد همان اشتباه زلنسکی را تکرار میکند اگر ایران مجبور به جنگ با آذربایجان شود در واقع دارد با اسرائیل و غرب میجنگد (اردوغان مثل لاشخور عمل میکند وتوهم امپراطوری عثمانی دارد) روسیه هم در اصل با ناتو وغرب میجنگد اگر چین هم با تایوان وارد جنگ شود در اصل با آمریکا وغرب میجنگد سران احمق سه کشور اکراین ،اذربایجان و تایوان مردم و منابع وثروت خود را فدای آمریکا و اسرائیل وغرب میکنند تا به هدفشان برسند الهام بعد از قریب سی سال تحقیر شدن کمی احساس قدرت وغرور میکند با آلت دیگری داماد شده واحساس مرد بودن پیدا کرده ، خویشتن داری ایران اینجا معنی پیدا میکند مسایل را درست ویدور از تعصب قومی ببینیم در ضمن من ترک واذربایجانیم
کامبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
5
4
باید حمله کرد . همه رو ازبین برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
5
6
بیخیال بابا چه جنگی چه کشکی . الهام یابو ورش داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
3
4
چرا نشستید چرت میگید اینها همش برا منحرف کردن افکار شما هست چه جنگی چه کشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
8
5
اگه آذربایجان قصدش جدی باشه ایران باید اول اسراییل رو بزنه چون حتما از اونجا تغذیه خواهد کرد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
6
9
ترک لر کورد فارس ندارم باید مقابل هر لاشخوری از وطنمون محافظت کنیم
لر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
6
7
اگر جنگ شد باقی کار را به لشکر خرم آباد بسپارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
لسگر خرم اباد با ادوات 50 سال قبل در مرز توسط پهپادهای مدرن و بروز آذربایجان خاکستر میشه اینهمه ادعا نکن تازه اونهایی که از انقلاب نفع میبرن برن به جنگ بماچه؟لااقل اندازه نصف اون دختر شاه کرمی غیرت داشته باش
T@11h@
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
۱:۱۴
از انقلاب که هیچکس اندازه شما ترکها بهره نبرد نعمت زاده و دختر و دامادش ، صادق محصولی و ....ضمنا عاظرباییجان در داخل خاکش با تاتها و تالشها مشکل داره ادواتشم پیشرفته تر از ایران نیست یه کم بیشتر هم به ناتو نزدیک بشه روسیه و چین برش میگردونن به دوره مهاجرت مغولها و دیگه اثری ازش نمیمونه پس زیاد رجز نخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
20:44 پهپادهای اذبایجان 40 روزه ارمنستان رو برگردوند به عصر اورارتور شما هم زیاد در گیل لان بخوایی مزاحمشون بشی برمیگردونه به عصر جنگل ادوات نظامی ایران مربوط به 50 سال قبله چین کیو برمیگردونه؟ چین دنبال انرژی ارزون دنبال دشمنی با غرب نیست شاخ روسیه هم شکسته هر کشوری با غرب دربیفته داغون میشه فقط شعار
پارسا بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
8
5
کی گفته ۳۰میلیون ترک تو ایرانه چجوری حساب کردی یا خیلی بی سوادی یا خیلی عقب مند بزرگ ترین قوم تو ایران بختیاریه اگه بخایم حساب کنیم تبق آمار ۴۴میلیون لر داره تو ایرن زندگی میکنن ترکا ۱۶میلیونن کلن تو ایران ؟من دل خوشی از اینا ندارم اما اگه کشور آزربايجان بخاد جنگ را بندازه با ایران لره اولین کسای هستن که مثل شیر میرن و العام خانمو میندازن تو کونی میارن اگه وجود داره حمله کنه تا با چشماش ببین که چه بلای به سرش میاریم خدا شاهد با خاک یک سانت میشه کشورش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
هرجا ترکها مهاجرت کردن یا زمانی اشغال کردن با نادیده گرفتن مردم بومی جمعیت کل اونجا رو ترک حساب کردن مثلا الان اکثر جمعیت قزوین فارس و لرن ولی میگن قزوین عاظرباییجانه‌ یا گیلان بیشتر جمعیتش گیلک و تالشن ولی میگن عاظرباییجانه همدان بیشتر جمعیتش فارس و لرن میگن عاظرباییجان قم که انقدر طلبه خارجی داره‌ همه اونا رو هم ترک حساب کردن و میگن عاظربایبجانه به اینجا ختم نمیشه کوهدشت و ازنای لرستان و ترکها گرفته بودن یه زمانی بخاطر همین لرستان هم عاظرباییجانه تقصیر ترکا نیست تقصیر غیرترکهاست که برخوردی که ترکها تو اردبیل و تبریز و ...با غیرترکها دارن ، سر ترکها تو شهرهاشون درنمیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
20:52 نه برخورد شماها با مردم در گلان خیلی خوب و مفیده؟ ما هر وقت اومدیم استان شما پشیمون شدیم انگار سر جنگ با مسافران را دارند و با بهانه کوچک صد نفری بروی مسافر میریزند یک قوری چای رو برو ببین چند تومن به مسافران میفروشید؟ما تبریز و اردبیل هم رفتیم ازین چیزها ندیدیم ماشینمون خراب شده بود یکی از اهالی سراب تا شهر ما رو بکسل کرد ریالی نگرفت تو سرمای وحشتناک ولی تو گلان شما برای بکسل کردن مسیر40 کیلومتری تو روز دو میلیون گرفتند اونم وضع دریا که گندیده فاضلاب توش میریزید هرکسی میاد مریض میشه بیماریهای عفونی میگیره در مورد رفتارتون با مسافرها کم میگی؟ ما خودمون در گیلات اپارتمان خریدیم راستی دیدیم ثبت تعاونی همه کلاهبردارند بزور فروختیم فرار کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
من گیلانی نیستم دلبندم لرم اون بالا که به اسم انزلیچی جواب گیلانیه رو دادی دیگه اینجا زیر کامنت لرها چه غلطی میکنی ؟ خواب کوهدشت و ازنای لرستان و ببینید که عاظرباییجان بشه به علیف هم بگو بیایید طرف لرستان بدتر جوای می بینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
وقتی خواستی کلمه آذربایجان رو بنویسی وضو بگیر وگرنه من یک آقا محمدخانی میشم و تو لطفعلی خانی که فقط ادعا دارید منظورمو متوجه شدی یا واضحتر بگم؟
هیوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
لر مگه قومه؟ لری یک لهجه از کردی هست 44 میلیونو از کجات دراوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
هیوا از همونجایی که شما ترکها میگید ۴۰ میلیونید کنتور که نمیندازه چطور شما دروغ میگید خوبه بذارید حالا یه کمم بقیه اغراق کنن تو آمارشون
هیوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
هیوا اسم کردیه این یک دو مگه کلونی زنبور و مورچه هست تعداد همدیگه رو به رخ میکشید؟
احمد بختیاری اصل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
4
6
اولن برادارن ترک آرام باشین دومن ایران یه کشوری هست که ترک کرد عرب بلوچ لر داره اگه هر کدوم بخاد حرف شما ترک هارو بزنه که ایران یه شبه به باد میره فرض کنید جنگ ایران عراق اگه عربها میگوفتن ما با عراق نمیجنگیم الان شما زیر چکمها سربازان عراقی بودین که بابا آب رو ایران ایرانی بردین خودتون حرفاتون ؟ایران کشور ماست فرقی هم نداره لر عرب کرد بلوچ ترک باشیم هممون ایرانی هستیم خاک وطن هم مثل ناموس آدم میمونه کمون نکنم کسی باشه که خاطر ناموسش جونشو نده پس تو که چرت پرت میگی اگه یه نفر از کشور آزربايجان نگا بد به ناموست کنه کارش نداری شک نکن پای سرباز آزربايجان برسه به ایران باید بمونی نگا کنی ببینی چجوری با ناموست برخورد میکنن پس اول حرفتو مز مزه کن بد بنال به نظر من کسی که از این حرفا میزنه قیرت نداره ناموسش براش ارزشی نداره چون خاک ناموس فرقی ندارن با هم من خودم کارگرم خدا شاهد کارم به گیرم نمیاد الان بی کارم همه دار ندارم ۳۰۰هزار تومانه خدا شاهد یه وقت فکر نکنین حقوق بگیرم یا کاریه هستم نه اما خاکم نلموسمه چشم اونی که بخاد چپ نگا کنه در میارم اینو برا کسانی میگم که هیچ نشده وطن فروشی میکنن آخه کشور آزربايجان که انداز یه استان ما میشه میتونه با ما بجنگه نه اگه همچین گوی بخاد بخوره شک نکنید دو هفته بدش دیگه کشور ی به نام کشور آزربايجان وجود نخاهد داشت چون نابود میشه با ۱۰۰موشک کارش تمامه اینو خودشون هم میدونن اگه گوی هم میخورن از پشت گرمی آمریکا ست که هندونه میزار زیر بقلشون دومن هیچ وقت ایران رو با روسیه مقایسه نکنید همچی بمب موشک نیست ایرا ن مردمش قیرت دارن اینو دنیا هم میدونه پاش بیوفته ما از آمریکا خطرناک تر هستیم یادتون باشه در جنگ عراق ایران ما با چند کشور اول قدرت میجنگیدیم عراق بهانی بیش نبود با دست خالی جلو موشک ها ایستادیم تا آخرش یه زره از خاکمون هم ندادیم بد ۸سال جنگ این خیلی حرفه خیلی
پاسخ ها
درنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
میگی سرباز دشمن بیاد
فلان طور میشه
خب اینا خودشون تو اون سه ماه
بدترشو انجام دادن با خانمها
با مرداهم همینطور
دقیقا مثل دشمن رفتار کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
حکومتها با تهییج افکار ناسیونالیستی سعی در بقای خویش دارند و در این راستا افرادی چون شما که ساده لوح هستند زود جوگیر میشوند جنگ کجا بود ؟چرا یک آقا زاده که با پول بیت المال داره در اروپا و امریکا کاندا خوشگذرانی و تجارت میکنه رگ غیرتش باد نمیکنه مثل تو؟همین امثل تو ساده لوحند که سوارمون میشوندتو اگه عقلت کار میکرد ماهی 300 هزار نداشتی البته ببخشا اینو میگم کمی بخودت بیایی و مغزتو در امور چرت بکار نبری برای خودت تلاش کنی همین کشوری که براش جون میدی داره بیت المالتو صرف کشورهای عربی میکنه اونوقت تو اومدی اینجا وطنپرست شدی برای کی؟
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
5
4
آذربایجان گ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
4
2
الهام خانم یک چی میگه جدی نگیرید
بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
3
4
من زیاد طرفدار این حکومت نیستم ولی اجازه ورود بیگانه به کشورم ایران را نخواهم داد بلوچ کرد ترک و فارس و لر در ایران برادر و برابرند و اینو مطمئنم اگر ایران باد معده بزند تا مرز روسیه با خاک یکسان میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
2
2
باسلام.اولا بنده ساکن شهر مرزی گرمی مغان هستم. اینو همشهریان ترک زبان خودم میگم که زیاد طرف الهام علی‌اف را نگیرید به گفته خود مردم آذربایجان که سفر میکنن به مغان از سر کنجکاوی با چندتاشون خودم صحبت کردم گفتن علی اف جنایتکار هستش شما از تلویزیون نگاه می‌کنید میگید به به چه چه ولی اونجوریاهم نیست...دوما. چطور میشه الهام باده میلیون داره طلب حالا به گفته شما چهل میلیون ترک ایرانی رو می‌کنه فکر کنم داره از زمین به آسمان می باره یه کم منطقی فکر کنیم خوبه... یاشاسین ایران وایران آذربایجانی
Amo
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
1
0
بعد با این تفاصیل نیاد اقلیم کوردستان رو میزنه چندتا ساختمان پرغیزنظامی!!!!! عرضه داری آذربایجانو بزن علنی باهات دشمنی میکنه بدبخت! :))))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
1
3
ایران و آذربایجان همین یک ماه پیش جنگ کردند مثل اینکه بی خبرید نتیجه چه شد آذربایجانی دست خالی ایرانی مسلح را مثل کور اوغلی گرفت بلند کرد سپس به زمین کوبید .
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
4
وای به روزی که تورکها بیایند، هیتلر با اون دب دبه اش از تورک حساب میبرد حالا یکی از گی لان اومده میگه پارس، اقوام غیر تورک ایرانی خیلی با تورکها دشمن دشمنی میکنند با افغانستان چرا نمیکنید با اینکه این همه آزار میرسانند؟؟؟
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
2
1
عزیزای دلم دعوا نکنید اولش جنگ نمیشه هیچوقت چون این جنگ آرزوی اسرائیل و امریکاست شک نکنین.دوما اگه جنگ بشه هیچ ترکی بی غیرت نیست که طرف علیف رو بگیره و کشورشو ول کنه من خودم اهل تبریزم و ترکارو خوب میشناسم نگاه به چد تا ابله پانترک نکنین.سوما اردوغان بیشرف هم نمیتونه علنن وارد جنگ بشه چون ایران ارمنستان نیست.به امید سرفرازی کشور عزیزمان و نابودی اسقاطیل کثیف که هر چه خباثته از این بیشرفهاست
امید تورک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
7
یاشاسن تمام تورکا ۰۰۰۰زنده باد تورک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
هربژی کوردستان
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
1
6
یاشاسین ازربایجان دوطرفه اراز دو دولت و یک ملتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
2
0
خدا همه تون شفا بده مثل بچه ها حرف میزنید و همدیگه میخواین پاره کنید اخه لامصب اذربایجان .....جنگ عراق با ایران کل دنیا وایساد جلو ایران اما غیرت ایرانی اجازه نداد ی وجب خاک مون بره ایرانم یعنی فارس کرد بلوچ لر و عرب و ترک حالا خاله الهام اومده ی بلوفی زده ی گوهی خورده شما جدی نگیرید چون اذربایجان در حد ی شهر های ایرانم نیست شما فکر کردین ایران باکو با پهباد برین بزنین فیلم هندی مگه ایران خودش قدرت پهبادی و موشکی خاورمیانه‌و جهانه چی میزنین ب خدا انقدر تو فاز هستین امریکا اسراییل جرات حمله ب ایران و‌ندارن مستقیم حالا خاله الهام انداختن جلو ک چی در عرض 24ساعت با موشک فاتح کل خاک شو شخم میزنن ی گردان ایران کافیه بعدشم دوباره میشه جز خاک ایران ک با سیاست انگلیس جداش کردن ...زنده باد ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
0
4
اونهایی که وطن وطن میکنن و حاظر نیستن یه وجب از خاک‌کشور رو بدن، محض اطلاع تمامی معادن مس و طلای کشور تقسیم بر ۲ شده و داره میره روسیه و چین، نفتمون رو هم چین‌میبره به جاش دسته بیل و ام وی ام میده، دریای شمال مال روسیه و جنوب دست چینی هاست، ما مستاجریم خودت ن رو پاره نکنید، هر روز داریم ضرب در صفر میشیم با این وضع دلار، همه زیر خاکی ها میره انگلیس و ما حتی هویتی هم نداریم، ارووم‌باشید ،
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
2
0
تاریخ از جنایت عثمانی ها تو آذربایجان ایران نوشته، حالا بعضی بچه های تازه به دوران رسیده میان میگن نصف ایران تورک هست جنگ بشه اینکارو میکنیم اونکارو میکنیم.. ایران یه کشوره و جنگ بشه شک نکنید همه قوم ها تا آخرین نفر جلو دشمن می ایستن. آذربایجان در حال دادن امتیاز به ترکیه و روسیه و اسرائیل هست و این ۳ تا کشور عاشق و دلباخته ی تورک های ایران نیستن. یاشاسین ایران تورک لری
گابان پارسیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
6
1
ما ارمنیهای گریگوری و پارسیان برادر و هم نژاد و به هیچ وجه نمی زاریم این تورکها و عربهای بی دین قد علم کرده و با جنگ بهر بهانه ای نسلشان را از روی زمین می کنیم پارس و ارمنی دو ملت اصیلند و نژاد برتر ،و سابقه تاریخیشیان اینو نشون داده است،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
2
0
تو که دم از برادری ارمنی با فارس میزنی شک نکن یا اسقاطیلی کثیف هستی یا عنگلیسی کثیف.فقط این دو جرثومه هستند که بر طبل جدایی میزنن.والا تو ایران فارس وترک وکرد و عرب همه برادرن این تو جنگ ۸ ساده کاملا مشخص بود.جنگ هم نمیشه شک نکنین علیف بادکوبه ای هم مثل عربستان خودش راه میاد.به فضل خدا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
3
0
اذربایجان واس ایران عددی نیست زیار زارت زورت نکنید
هاکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
4
0
ما ایرانیا چه ترک و کرد و تهرانی،باید کنار حق بایستیم.حق با ارامنه اس.و متجاوز آذربایجان و ترکیه و اسرائیله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
4
0
ما از نسل خشایارشا هخامنشی هستیم که آتن،پایتخت یونان رو فتح کرد.اذربایجان که همین بغله
عرشیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
0
0
ببینید به روسیه اعتاد نیمیشه کرد مگر چین و مقداری از ارتش وسپاه به امنیت خلیج بپردازه و الباقی به جنگ بپردازند البته باید حواسمان به جنگ داخلی باید باشد

جواب آزاد سازی آذربایجان توسط پسر رضا گاری چی (رضا شاه) اینه حالا بگن شاه خوبه

ولی ما این همه بگیم نمی توانیم کاری کنیم ، فقط باید اگر جنگ بشه میتوانیم بریم کمک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
2
0
اولا ترکیه خ دش هم می دونه مرز غربیش با اروپا همون مرزیه که از زمان هخامنشی با رومیها مونده بعدش هم زبان با اصالت خیلی فرق داره خو د مردم آذربایجان خودشونو ایرانی می دونن
بعدش به نظر من عاقبت علیف میشه عین اشرف غنی
علیف که اینقدر سرمایه گذاری کرده رو دشمنی با ایران مردمشون آزاد می ذاشت می فهمید مردم کشورش آذری ایرانین یا تورک ترکیه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
3
0
زنده با ایرانی از کردهای سوریه و عراق تا کردهای جنوب ترکیه
از ماخاچ قلعه تا مرز هندوستان تا جامو و کشمیر و در آخر روستای غریب تو خاک چین که هنوز عید نوروز میگیرن
تنوع قومیتی تو ایران باعث شده ناسیونالیسم و قوم گرایی نباشه و کشوری با فرهنگی قوی و متعادل و انسانی باشه
امیدوارم مسولین آذربایجان عاقلانه رفتار کنن اگر اونا خجالت می کشن خودشونو ایرانی بدونن
ما خجالت نمی کشیم خودمونو آذربایجانی بدونیم خون
جوانان رشید ایران که در جنگهای عثمانی و شوروی به زمین ریخته شد هرگز پایمال نمیشه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
3
0
عثمانی زاده ها تاریخ رو انگار خوب نخوندن یادشون رفته کدوم کشور شمشیر عثمانی رو کند کرد. بنده اولین نفر به عنوان یه آذری که جدم از باکو اومده به جنگ میرم و زیاد گول هارت و پورت پان ترکها رو نخورید هیچ پایگاهی جز معدود بیسوادایی که .... ندارن ما همه اول ایرانی هستیم بعد ترک فارس کرد و بلوچ و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
5
1
خودم ترک هستم و وطنم ایران بزودی برادران آذربایجانی گرفتار در باکو رو از چنگ اسقاطیل نجات میدیم
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
2
0
سلام
اصلاً ترس به دلتون نیارید
برادران لر هستند
پیمان
|
Turkey
|
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
4
0
من آذری هستم و در مرز ایران و آذربایجان زندگی میکنم. علییف هیچ غلطی نمی تواند بخورد از موقعی که بین ایران و آذربایجان تنش بوجود آمده سربازان آذربایجان حتی جرات نمی کنند برای گشت به میله های مرزی نزدیک شوند در حالی که چوپان‌های ما ا ز مرزرد شده و ترشی ندارند روستای ما کمتر از یک کیلومتر با مرز فاصله ندارد به لطف و عظمت تمام اقوام ایرانی هیچ ترسی از کشور خارجی نداریم آذربایجان عددی نیست ما به هم وطن عرب و لر ،بلوچ،کرد،فارس،ترک،وسایر اقوام ایرانی خودمان افتخار می کنیم نقاط استراتژیک مرزی با آذربایجان دست ایران است یعنی عوارض جغرافیایی در مناطق مرزی استان اردبیل به طول حدود 200کیلومتر به نفع ایران است قلب همه ما ترکان با ایران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
4
0
دوستان

بزودی علی اف توسط مردم خودش به درک واصل خواهد شد
Alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
2
0
زنده باد ایران.زنده باد ایرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
4
0
بخدا اگه جنگ شد بهتر ان تکه از ایران باز پس مگیریمش
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
2
مطالب ارسالی صاحبنظران فخیم را که خواندم
فهمیدم
ما مردم ایران چقدر تشنه بخون یکدیگریم و اصلا نیازی به هجوم بیگانه نیست، کافیست حکومت مرکزی اندکی تضعیف شود خود دمار از روزوار یکدیگر درخواهیم آورد
من فکر میکردم اقوام ایرانی به کمک خم نه تنها شر این حکومت منحوس را از سرخودشان باز میکنند بلکه ایالتهای جدا شده را نیز با توسعه داخلی و مهربانی ترغیب به پیوستن به ایران میکنند
اما تاسف اینکه فریب این اخبار و دروغها را میخورند و هرکس خود را ایرانی تر از دیگری میداند
عدم توجه حکومت مرکزی به اقوام همیشه باعث چنین نفرتهایی میشود که اگر مراقبش نباشید نتنها به تجزیه منجر می‌شود بلکه خیل عظیمی از انسانها (هموطنان) کشته خواهند شد
و این هدف استکبار جهانی ست ایرانی کوچک یا ایرانهایی کوچک و ضعیف شده
میگوید گیلانیها و مازنیهت با مسافران بدرفتاری میکنند اگر او ظلم میکند توی تهرانی یا آذربایجانی نپذیر، نخر، با ایرانی هتی بد، بدرفتاری نکنید بلکه حسابس نکنید، مگر سفر نیاز مبرم است وقتی مردمی مهمان نواز نیستند به خانه یشان نروید
میگوید آذربایجانیها را از شمال بیرون کنید این حرف هم باطل است همه جای ایران متعلق به همه ایرانیان است
ان یکی میگوید جمهوری آذربایجان با ترکهای ایران، ایران را نابود خواهد کرد، واقعا تاسف عمیقم برای ترک بودنم بخاطر این حرف عجیب و غریب
بخود بیایید و از تفرقه دوری کنید
حق ما را رژیم فعلی و قبلی و قاجار و بقیه خورد هاند
و همه اینها ناشی از تفرقه ما و فراموش کردن اصل انسان بودن، بوده
یادمان نرود تفاوت زبانی صرفا بواسطه تفاوت جغرافیایی ست
از نژاد پرستی بپرهیزید که هدف حکومتها استفاده ابزاری از آن است
m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
2
0
سلام ایران هر چقدر که قدرت نظامی داشته باشد خیلی هم خوبه الحمدلله و لطف خداست
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
3
0
همه جوگیرشدن حالا خیلی جلوهستیم حالا بایدجنگ هم بکنیم باکی بااذربایجانی بااذربایجانی که مال خودمون خودمون یک قاطرنفهم به نام علی پخ نمیفهمه که باباتومثل توف سربالایی احمق فریب اسراییل ترکیه روباه مکاررونخوراین جنگ فقط به نفع روباه مکارترکیه یست اسراییل هم چوب دوسرگوهیست نتیجه خداکنه که دیپلماسی نتیجه بده درغیراین صورت جنگ خاورمیانه دامان اروپاروهم میگیره
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
1
0
نترسید لر ها با سنگ نابودشون میکنن
صرفا جهت شوخی بود. زنده باد لرهای عزیز
حسین.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
3
0
هیچوقت ایران جنگ مستقیمی با آذربایجان نخواهد داشت و شروع کننده جنگ نخواهد بود.تنها چیزی که برای ایران مهم هست قطع نشدن ارتباط زمینی و عبور کامیون ها به سمت روسیه هست.نه ارمنستان مهمه نه شاخ و شونه کشی های باکو. علی اف میدونه ایران به هیچ عنوان حمله کننده نخواهد بود به همین دلیل هست کلیپ سازی و قلدری میکنه. علی اف الان مثل بازیکنی میمونه که تو محوطه جریمه هست با یه اشاره خودشو میندازه زمین که بتونه سو استفاده رسانه ای بکنه. از طریق اسرائیل رسانه دستشونه. اگر ایران یه گلوله کلاش به سمتشون شلیک کنه تو رسانه ها حکم موشک شهاب رو داره. تنها راه مقابله تجهیز لشگر حسینیون و شیعیان آذربایجان هست که از حکومت هم ناراضی هستن و داخل اذربایجان هم بهشون ظلم شده و حتی تقاضای سلاح و عدوات جنگی از ایران دارن که با چنتا حمله هدفمند به مراکز نظامی میتونن به باکو از داخل ضربه بزنن و علی اف رو ساکت کنن. که در حال حاضر اجازه همین کار رو هم ایران نداده چه برسه به حمله نظامی مستقیم و کشتن برادرای اذری عزیزمون....
کریم . اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
3
0
من ارتشی بودم . این آمار اشتباه عمدی است . قدرت ایران چندین برابر این آمار است . با وجود این که منتقد این نظام هستم ولی در صورت جنگ داوطلب هستم برای جبران تحقیر ترکمنچای و آذربایجان قطعا به ایران بازمی گردد.
تک تیرانداز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
3
0
سلام من۳۷ ساله هستم که اگر ایران با هر کشوری در گیر شود من اولین کسی هستم که به جنگ میره
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
3
0
سلام
من از جنوب استان تهران، با افتخار به ابراز ارادت های تمام اقوام عزیز ایران به خاک مقدس کشورمون، باید بگم که از خوندن نظرات و غیرت هموطن هام احساس غرور میکنم.
و به دشمنان میگم که ایران در طول تاریخ ثابت کرده که بیگانه با تمام امکاناتش زیر لگد اراده مردان این سرزمینه.
ایران اون اسمیه که باید ازش بترسید، اینجا سرزمین اسطوره های مقاومته از اقوام مختلف ...
ان شاءالله به زودی نابودی اسرائیل رقم بخوره که وعده خداست و امثال حکومت آذربایجان خودشون خوب میدونند که در زمان وقوع خشم ایران هیچ پناهگاه و فریادرسی نخواهند داشت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
3
0
اخه عقده ایی اذربایجان پهبادش کجا بود بدبخت ایران که خودش خدای پهباده بی شرف اخه تو چیزی حالیت میشه گوه میخوری بزار جنگ شروع شه با خواهر مادر علیف وصلت میکنیم مادرشو به عزاش مینشونیم با اون دماغ گنده تخمیش
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
3
0
برو بچ...
اینو برسونید الهام ببینه!
گونی چ رنگی میخوای گلم؟ البته اگه دماغت توش جاشه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
2
مسئولان فکری به احوالاقتصاد وبعد فساد و پارتی بازی و واسطه‌گری کنند دشمن کشور بیرون نیست بلکه دزدان وفاسدان درون کشور هستن و آدمهای سر کار هستن که نه اخلاق ونه انسانییت‌
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
3
0
سلام عزیزان. ما نیروهای نظامی دست به ماشه ایم و منتظر امر فرمانده کل قوا. اگر امر کنند حضرت آقا مثل ابابیل بر سر سپاهیان ابرهه فرود می‌آییم. اصلا نگران نباشید. این کشور صاحب و رهبر داره و ماها هم جان فدای این کشور. به اراجیف قماربازهایی مثل علی اف اهمیت ندین. این قمار باز اگر بلد بود زن و زندگی و دخترش رو در قمار نمیباخت. تمام
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
ترک های ایران و ترک های ترکیه یا باکو هیچ برادری با هم ندارن مسأله خاک کشوره ربطی به ترک فارس عرب نداره .به خاطر یک متر زمین برادر با برادر درگیر میشه چه برسه به هم زبان
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
3
0
اگر قرار بر این بود که کشورهایی مثل ترکیه و آذربایجان بتونن به ایران حمله کنند چند سال پیش کشورهای ابر قدرت به خاطر منابع ایران حمله می کردند اونا نتونستن حالا آذربایجان و ترکیه می‌خوان به ایران حمله کنند اینها همش حرفه. همه کشورهای منطقه می‌دونن که ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزه .باکو رو اسراییل و ترکیه حساب کرده ولی نمیدونه که با چندتا پهباد و موشک انداز نمیشه مرز نگه داشت .اینها همش سیاست اسراییل و ترکیه هست که خودشون کاری نتونستن بکن الهام خانم رو انداختن وسط که شاید بتونن به ایران ضربه بزنن حالا شد شد نشد هم به تخمشون .فوقش باکو از مستقل بودن حذف و به یک شهر ایران تبدیل میشه
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
2
0
اگر قرار بر این بود که کشورهایی مثل ترکیه و آذربایجان بتونن به ایران حمله کنند چند سال پیش کشورهای ابر قدرت به خاطر منابع ایران حمله می کردند اونا نتونستن حالا آذربایجان و ترکیه می‌خوان به ایران حمله کنند اینها همش حرفه. همه کشورهای منطقه می‌دونن که ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزه .باکو رو اسراییل و ترکیه حساب کرده ولی نمیدونه که با چندتا پهباد و موشک انداز نمیشه مرز نگه داشت .اینها همش سیاست اسراییل و ترکیه هست که خودشون کاری نتونستن بکن الهام خانم رو انداختن وسط که شاید بتونن به ایران ضربه بزنن حالا شد شد نشد هم به تخمشون .فوقش باکو از مستقل بودن حذف و به یک شهر ایران تبدیل میشه
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
2
0
سلام دوستان و هموطنان عزیز اگرشهری مثل آذربایجان وشهری مثل ترکیه میتونستم با ایرانی بجنگه که خیلی وقت جلوترکشورعراق و امریکا و انگلیس ایران راگرفته بودن ما ایرانی ها کاری نداریم که چه وسایل نظامی داریم یا اونها چی دارن مساحتی بادست خالی ولی یه چیزمثل غیرت داریم که کسی را نمی بینیم باچه سلاحی داره میادیاچندتاکشورهستن مازن ومردباهم هستیم اون وقت ایران یه جنگنده هایی داره که تا حالا رونکرده ولی الان وقتش است بنام جنگنده های ده شصتی که تا حالا مثل شیرتوقفس تشنه خون هستن که دستورجنگ بهشون بدن زنده باد ایرانی وغیرت ایران وایران پرستی ما دنبال جنگ نیستیم ولی تشنه جنگیم زنده باد ایران وطنم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
1
0
سلام زنده باد ایران و ایرانی پشت پرده جنگهای صلیبی و جنگهای ایران و عثمانی ک فقط برادر کشی بود یهود است برادران ترک ما تاج سر ما هستند این الهام بی همه چیز ک دم دز جهان ترک میزنه ک صداش دراومده تودش اصالتا ترک نیست و کرد کرماجه من بچه من ب استان بوشهرم هیچ نگاه نژاد پرستانه هم ندارم ایران مال همه ماست چ من ک اصالتا بختیاری ام چ ترک چ کرد چ بلوچ چ عرب ایران مد رنگیک کمان زیبایی از اقوام مختلفه ترکها مردم با غیرتی هستن عیدتون اجازه نمیده طرف این الهام قمارباز بگیرن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
2
0
مادر ایران بالاخره روزی فرزندانش رو فرا خواهد خواند امروز هم نوبت آذرباییجانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
3
0
اقا واقعاً اذربایجان چیکار میتونه بکنه شما برین تاریخ هخامنشی رو نگاه کنین اون زمان ایران اونقدر وسعت داشت که هزار تا باکو هم جاشو نمیگرفت الان اومده ادعا میکنه اصلاً گیرم جنگ شه اقا الهام فکرشو نکرده که بیخودی نیرو هدر بده ایران اونقد سلاح او... داره که صد تا مثل باکو رو روشن خاموش میکنه من خودم ترکم مرز نشین باکو و این غیرتم اجازه نمیده که باکو به ناموس ما توهین کنه یاشاسین ایران
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
2
1
سلام وعرض ارادت خدمت تمام اقوام ایران زمین افتخار میکنم که هموطن های باغیرتی مثل شما دارم ایران کهنه سرباز این کره خاکی مردمانی از نسل اتش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
0
آمریکا اونجا نشسته با راه انداختن جنگ دشمنانش ظعیف می‌کنه بعد سلاح هم میفروشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
1
تنها نیرویی که توانست هشت سال جنگ ایران-عراق رااداره کند،نیروی مردمی ونشأت گرفته ازاتحادملت ایران بود-متأسفانه یاخوشبختانه به برکت وجوداختلاسگران داخلی وآقازادگان دزد وایجادتورم وکوچک شدن سفره مردم وتبعیض طبقاتی مردم ایران نه اینکه میلی به استقامت ندارندبلکه به نوعی منتظرتغییروتحول درپایه حکومتی هستندبلکه دراین تغییربتوانند لااقل چرخ زندگیشونوبچرخونن
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
6
ایروان خاک مادری تورکها است به زودی فتح میشه یاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک این را همه مردم ایران می دانند که آزربایجان در خاکش خورش می جنگه این ارمنستان است که ۳۰ سال خاک آزربایجان را اشغال کرده بود بازم میگم یاشاسین آزربایجان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
3
0
4 تا صهیونیست مرتد با مترجم گوگل اومدن کامنت فرستادن
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
0
1
با سلام اونا هم برادران و خواهران ما هستند . هرگز جنگی صورت نمی گیرد . شما ملت احساساتی هستید . باید یاد بگیرید بین عقل و احساس نه تنها فرق که خیلی وقتها تضاد هم هست . نه ایران اونجا می دونه حمله کنه و نه آذربایجان به ایران . بیشتر قیافه می گیرند
نظرات شما
پیشخوان