تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

چگونه به روانشناس آنلاین اعتماد کنیم؟

هر فردی ممکن است برای حل اختلالات روحی و روانی خود، مقابله با بحران‌های زندگی، مسائل کاری و... به روانشناس مراجعه کند. این موضوع به هیچ عنوان ناپسند نیست، مراجعه به روانشناس قطعا بهترین راه برای گذر از چالش‌های زندگی است.

روانشناس آنلاین

رویداد۲۴ اما آیا با شیوه درمان روانشناس آنلاین آشنا هستید؟ روانشناس آنلاین چگونه می‌تواند موجب بهبود اختلالات و چالش‌ها شود؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن معرفی روانشناس آنلاین و مزایای آن با دلایل مراجعه به روانشناس نیز بیشتر آشنا شوید.

روانشناس آنلاین کیست؟

در دنیای امروز نیاز به روانشناس یک امر غیرقابل انکار است. همه افراد حداقل برای یک بار هم به روانشناس مراجعه کرده‌اند. در زمان مشکلات روحی و روانی، چالش‌های زندگی و.... نیاز به روانشناس بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود. روانشناس در واقع یک متخصص بخش سلامت است که مشکلات مربوط به بهداشت روحی و روانی افراد را برطرف می‌کند اما پزشکان وظیفه دارند تا مشکلات جسمی مردم را درمان کنند. روانشناسان به صورت مستقل و انفرادی یا به صورت گروهی کار می‌کنند. روانشناس آنلاین همان روانشناس معمولی است که خدمات درمانی خود را به صورت چت آنلاین صوتی، تصویری، نوشتاری  یا موارد مشابه ارائه می‌دهد.

مشاوره آنلاین برای چه کسانی مفید است؟

مشاوره آنلاین برای همه افراد مناسب است و در کاربرد آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. اما این نوع مشاوره برای برخی افراد بسیار کارآمد و مفید است که در ادامه به معرفی این دسته افراد می‌پردازیم:

  • ایرانیان خارج از کشور: در مشاوره و روانشناسی آنلاین، نزدیک بودن فرهنگ‌ها و زبان صحبت کردن بسیار مهم است. این دو عامل می‌توانند ارتباط بین مراجعه کننده و روانشناس آنلاین را محکم‌تر کنند. به همین دلیل یک گزینه مناسب برای ایرانیان خارج از کشور است.
    این دسته از افراد به دلیل مهاجرت، دوری از خانواده، فرهنگ و محل سکونت جدید و.... با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند. از این رو جلسات روانشناسی می‌تواند برای این دسته افراد بسیار کارآمد و مفید باشد.
  • افراد شاغل: روانشناس آنلاین نیازی به مراجعه حضوری ندارد. افراد به راحتی می‌توانند در جلسات تراپی آنلاین شرکت کنند. افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و نمی‌توانند به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنند از این روش درمانی استفاده می‌کنند.
  • افراد داری مشکلات جسمی: برای کسانی که با مشکلات جسمی شدیدی روبه‌رو هستند و نمی‌توانند به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنند، این نوع جلسات تراپی می‌تواند گزینه مناسبی باشند.
  • در دسترس نبودن متخصص: اگر مطب روانشناس فاصله زیادی تا محل سکونت شما دارد یا احیانا در شهری زندگی می‌کنید که به روانشناس خوب دسترسی ندارید، می‌توانید به صورت آنلاین در جلسات روانشناسی شرکت کنید.

چگونه به روانشناس آنلاین اعتماد کنیم؟

مشاوره آنلاین برای چه کسانی مناسب نیست؟

با وجود اینکه مشاوره آنلاین مزایای بسیاری دارد اما تنها چهار گروه از افراد نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

  1. افرادی که تمایل به خودکشی دارند.
  2. افرادی که تماس خود را با واقعیت از دست داده‌اند، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی
  3. افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند.
  4. افرادی که از دارو درمانی استفاده می‌کنند.

این چهار گروه از افراد بهتر است برای بازده بیشتر، به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنند.

مزایای انتخاب روانشناس آنلاین

برخی افراد تصور می‌کنند که جلسات روانشناسی آنلاین در برابر جلسات حضوری هیچ فایده‌ای برای مراجعه کننده ندارد. در صورتی که اینگونه نیست، در واقع جلسات آنلاین مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

  • در دسترس بودن: شما در هر زمانی می‌توانید به صورت آنلاین با روانشناس خود صحبت کنید، در حالی که در مراجعه حضوری اینگونه نیست. برای شرکت در جلسات تراپی دیگر لازم نیست مسیرهای طولانی را طی کنید، تنها کافیست به صورت آنلاین در این جلسات شرکت کنید.
  • مقرون به صرفه بودن: هزینه شرکت در این جلسات به مراتب کمتر از جلسات حضوری است.
  • راحت بودن: روانشناس سعی می‌کند تا جلسات تراپی در بهترین زمان برای شما برگزار شود. می‌توانید در پارک، کافه یا خانه در این جلسات شرکت کنید.
  • محرمانگی: تمام جلسات تراپی به صورت کاملا محرمانه برگزار می‌شود. با وجود اینکه از طریق پیام‌رسان‌های مختلف یا پلتفرم‌های مختلف این جلسات برگزار می‌شوند اما کاملا محرمانه خواهد بود.

از مشاوره آنلاین در چه زمینه‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

از مشاوره آنلاین همچون جلسات مشاوره حضوری می‌توان در همه زمینه‌ها برای درمان اختلالات روحی و روانی استفاده کرد مثل درمان افسردگی، عدم اعتماد به نفس، مشاوره جنسی، مشاوره خانواده، اختلالات روحی و روانی، ازدواج، ترک اعتیاد، تحصیل آنلاین، استرس و اضطراب، مشکلات کودکان و نوجوانان، مشکلات عاطفی و…
البته این نکته لازم به ذکر است که برخی از تکنیک‌های روانشناسی را نمی‌توان در جلسات آنلاین انجام داد. همین امر باعث می‌شود تا فرد برای تکمیل جلسات تراپی خود به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کند. موسیقی درمانی، هنر درمانی و.... از تکنیک‌های درمانی هستند که باید در جلسات حضوری از آن‌ها استفاده کرد.

بهترین روانشناس آنلاین را چگونه پیدا کنیم؟

پزشک خوب یکی از معتبرترین وبسایت‌ها در زمینه ارائه خدمات پزشکی و آنلاین است. در این وب‌سایت می‌توانید اسامی بهترین پزشکان و متخصصان سراسر کشور را مشاهده کنید، بر اساس تخصص و شهر مورد نیاز یکی از بهترین متخصصان را انتخاب کنید.
وب‌سایت پزشک خوب بخش مشاوره و روانشناسی را به خوبی پوشش داده و بیشتر تمرکز این سایت روی همین حوزه است. سرویس مشاوره آنلاین پزشک خوب دسترسی به روانشناس آنلاین را بسیار ساده کرده است بطوریکه با چند کلیک در هرکجا که باشید میتوانید از بهترین روانشناسان آنلاین نوبت بگیرید.

چگونه به روانشناس آنلاین اعتماد کنیم؟

هزینه جلسات روانشناسی آنلاین

هزینه جلسات روانشناسی آنلاین با توجه به عوامل مختلفی می‌تواند متغیر باشد. این نوع جلسات تراپی معمولا در مقایسه با جلسات حضوری هزینه کمتری دارند. البته این موضوع باز هم به تعداد جلسات، روانشناس، شدت اختلالات روحی و روانی و... بستگی دارد.
یکی از مزایای وب‌سایت پزشک خوب آن است که می‌توانید قبل از رزرو نوبت، تعرفه جلسات روانشناسی را با هر پزشکی که می‌خواهید ببینید و در صورت تمایل نوبت خود را رزرو کنید.

جمع بندی

روانشناسی یک حوزه بزرگ و گسترده است، با کمک علم روانشناسی می‌توان تمام مشکلات و اختلالات روحی و روانی را درمان کرد. اما امروزه برخلاف گذشته مشاوره و روانشناسی محدود به مراجعه حضوری نبوده و تمام افراد می‌توانند به صورت آنلاین و غیرحضوری برای حل مشکلات خود به روانشناس مراجعه کنند.

تمام جلسات روانشناسی در مشاوره آنلاین درست مانند مشاوره حضوری و با همان کیفیت برگزار می‌شود. بدین ترتیب نباید نگران کیفیت جلسات درمانی باشید. روانشناس سعی می‌کند تا با علم و دانشی که دارد مشکلات و اختلالات موجود را به بهترین شکل ممکن حل کند.

در این مقاله سعی کردیم تا درباره روانشناس آنلاین و مزایای این نوع مراجعه به روانشناس اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم. اکنون می‌توانید با شناخت روانشناس آنلاین، مزایای آن، مقایسه آن با مراجعه حضوری در رابطه با نحوه مراجعه به روانشناس تصمیم خود را بگیرید.

برچسب ها: روانشناس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان