تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

کاهش ۵ درصدی قیمت خودرو در ازای افزایش ۳۰ درصدی!

تجارت‌نیوز نوشت: سایه نوسان همچنان بر سر قیمت خودرو در بازار آزاد کشور است. آن‌گونه که فعالان بازار می‌گویند، خودرو‌ها در روز‌های اخیر تنها پنج درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. این درحالی است که پیش از این خودرو ۳۰ درصد گران شده بود.

کاهش ۵ درصدی قیمت خودرو در ازای افزایش ۳۰ درصدی!

 رویداد۲۴  قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه، ۲۰ بهمن ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روز‌های گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است و ثبات نسبی دلار در این روز‌ها کمکی به ثبات قیمتی بازار خودرو نکرده است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:

پراید ۱۱۱ هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو مجددا به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر می‌رسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چراکه امروز صبح این خودرو به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز امروز در نرخ ۲۸۶ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که این روز‌ها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو که روز‌های گذشته وارد کانال ۸۰۰ میلیون تومانی شده بود، امروز نیز با یک میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ ۸۰۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

اما پژو ۲۰۷ که روز‌ها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز با ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت مواجه شد و به ۸۱۰ میلیون تومان رسید.

دنا معمولی هم امروز سه میلیون تومان کاهش قیمت داشت و در نرخ ۶۳۵ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روز‌های گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ ۶۳۵ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودرو‌های پرطرفدار

در این میان، خودرو‌های پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

تیبا هاچ‌بک پلاس که از خودرو‌های پرطرفدار است، صبح امروز، پنجشنبه، در محدوده ۳۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روز‌های گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز یک میلیون تومان گران شد و اکنون در نرخ ۴۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز مجددا وارد کانال بالاتر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روز‌های گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۱۷ میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز ۶۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، امروز با هفت میلیون تومان افزایش در قیمت ۵۳۳ میلیون تومان عرضه شد.

به نظر می‌رسد بورس کالا تنها به صورت موقت بر کاهش قیمت شاهین تاثیر گذاشته بود و این خودرو مجدداً درحال صعود به کانال بالاتر ۶۰۰ میلیون تومان است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نوسانات نرخ ارز بسیار بر قیمت خودرو در بازار تاثیرگذار بود. اما از زمانی که عرضه خودرو در بورس کالا افزایش یافت، بازار آشفته‌تر شد. برای مثال، خودرو‌هایی که در بازار با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، در بورس کالا با قیمت دو میلیارد تومان معامله شد.

او افزود: حدود ۱۵ روز است که نرخ دلار از ۴۳ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان افزایش یافته است، اما بازار خودرو به این نوسان واکنشی نشان نداده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که بازار در وضعیت رکود قرار دارد و هیچ خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران توضیح داد: خودرو داخلی در بازار کشور طی ۱۵ روز گذشته تنها پنج درصد کاهش قیمت داشته است. این درحالی است که پیش از آن ۳۰ درصد افزایش قیمت‌ها را تجربه کردیم. خودرو‌های خارجی نیز با افزایش قابل توجه قیمت‌ها همراه شده‌اند. برای مثال، خودرویی ۱۲ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، در حالی که چهار سال پیش این خودرو ۴۰۰ میلیون تومان ارزش داشت.

کرمی گفت: هر سال بازار شب عید با ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش قیمت همراه می‌شود. این افزایش قیمت ارتباطی با نوسانات دلار ندارد. به نظر می‌رسد بازار خودرو در شب عید نیز به همین شکل باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
0
این ریال است که بی ارزش می شود. حال هرکس زودتر گران کند برد کرده.
نظرات شما
پیشخوان