تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

کار‌هایی که حتما بعد از سرقت گوشی باید انجام دهید

امروزه با افزایش استفاده از گوشی‌های همراه و تکنولوژی بسیاری از کار‌ها به سهولت و سریع انجام می‌شود، اما این افزایش استفاده از تکنولوژی به تبع مشکلات و مسائلی را هم در جامعه به وجود آورده است، از جمله مفقودی یا سرقت موبایل.

کار‌هایی که حتما بعد از سرقت گوشی باید انجام دهید

رویداد۲۴ اقداماتی پس از سرقت موبایل وجود دارند که باید انجام دهید. از جمله شایع‌ترین جرایم که روزانه اتفاق می‌افتد سرقت تلفن همراه است، که در اغلب موارد با اعمال راهکار‌های قانونی قابل پیدا شدن است. برای پیگیری مشکل به وجود آمده راهکار‌هایی از سوی قانون‌گذار بیان شده است. 

اقداماتی پس از سرقت موبایل

نخست به محض این‌که متوجه فقدان موبایل‌تان شدید، سریعا با شماره خود تماس بگیرید؛ چرا که ممکن است خوش شانس باشید و کسی آن را پیدا کرده باشد و پاسخ دهد.

اما قدم بعدی پس از به سرقت رفتن تلفن همراه این است که سریعا مراتب را به اپراتور مربوطه اعلام و سیم‌کارت خود را از دسترس خارج کنید (بسوزانید) تا حداقل مسئولیت حقوقی در قبال احتمال ارتکاب به اعمال مجرمانه گریبان‌گیرتان نشود.

سپس جهت ردیابی گوشی می‌بایست با در دست داشتن مدارک شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه و هم چنین جعبه گوشی به نزدیک‌ترین کلانتری یا دادسرا مراجعه کرده و تقاضای خود را ارائه دهید تا اقدامات فنی و اطلاعاتی دیگر صورت پذیرد

اقداماتی پس از سرقت موبایل از طریق مراجع قضایی

اقدامات پس از سرقت موبایل از طریق مراجع قضایی به این‌صورت است که فرد مال باخته با مراجعه به کلانتری و توضیح شرایط و موضوع به آنان، پیگیری لازم را از مامورین کلانتری بخواهد.

مامورین کلانتری یا دادسرا بعد از این که شکایت شما مکتوب شد با صدور درخواستی به اپراتور‌ها ردیابی گوشی را می‌خواهند.

دادسرا بعد از تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست پرونده را به دادگاه ارسال می‌کند. دادگاه به بررسی دقیق‌تر و ردیابی گوشی از طریق مخابرات می‌پردازد.

در صورتی‌که موبایل یافت شد، فرد متهم را احضار می‌کند و به پرونده جرم سرقت گوشی رسیدگی می‌نماید و رای مقتضی صادر می‌شود.

اقداماتی پس از سرقت موبایل از طریق مخابرات

دومین راه پیگیری سرقت موبایل، از طریق مخابرات است. در این راه باید به مخابرات مراجعه شود و درخواست مسدود کردن خط شود.

در صورتی‌که فرد سارق هرگونه سواستفاده‌ای از خط تلفن همراه کند شخص دارنده خط مسئول است؛ بنابراین مسدود کردن خط برای جلوگیری از سواستفاده سارق بسیار ضروری و مهم است.

منبع: مجله دلتا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
2
سرعت عمل مهم است اما برای نیروی انتظامی، شما اهمیتی نداری. باید دزدت رو خودت دستگیر کنی و صحیح و سالم بدون خط و خش تحویل بدی... معمولا دزدا فک و فامیل خودشونن و بلافاصه آزاد می شن. درگیر دادگاه اصلا نشو. ۴ سال عمرت تلف میشه واسه هیچ. دقیقا هیچ!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
0
تا حالا شنیدین گوشی دزدیده شده بعد از شکایت صاحبش توسط پلبس پیدا بشه ؟؟؟؟؟؟!!!
نظرات شما
پیشخوان