تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

یارانه‌بگیران از کجا پیگیر اعتراض خود باشند؟

مسئولان مربوطه می‌گویند مردم از چند روش می‌توانند به دهک‌بندی یا دیگر مشکلات خود درباره یارانه نقدی اعتراض کنند. دو سامانه‌ای که معرفی شده؛ یکی سامانه ثبت اعتراض و درخواست بازبینی و دیگری سامانه ثبت‌نام از جاماندگان یارانه است.

یارانه نقدی

رویداد۲۴ به گزارش تجارت نیوز، نوبت واریز یارانه بهمن ماه سر رسید، اما صدوچهل‌وچهارمین مرحله‌ی این کمک معیشتی نیز بدون حاشیه نبوده است؛ گروهی از سرپرستان خانوار یارانه نگرفته‌اند و گروهی دیگر به دستشان رسیده، اما نه با رقمی که انتظارش را داشتند! اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید چند راه را برای پیگری یارانه پیش روی خانوار قرار داده‌ایم.

قرار شد این ماه نیز به روال ماه‌های دیگر واریز یارانه در بیستم بهمن ماه انجام شود. هرچند گاهی یکی دو روزی وقفه در پرداخت یارانه نقدی مشاهده می‌شود. سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز خبر از پرداخت یارانه نقدی در این روز داد، اما در ادامه سروصدای برخی خانوار بلند شد؛ می‌گویند یارانه به دستشان نرسیده یا اگر هم رسیده نه ۴۰۰ هزار تومان بلکه ۳۰۰ هزار تومان. با پیگیری‌هایی که تجارت‌نیوز انجام داد، مشخص شد اشکال کار کجاست؛ اختلال سامانه در دو بانک. افرادی که یارانه خود را از دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک رفاه دریافت می‌کنند، هنوز مبلغ یارانه به دستشان نرسیده است.

اختلال سامانه -اشکالی که برای ایرانی‌ها چندان هم تازه نیست- علت این امر عنوان شده، اما به نگرانی خانوار از این بابت که مبادا از گروه یارانه‌بگیران حذف شده باشند، دامن زده است. این در حالیست که پیشتر، داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر داده بود که فعلا دولت برنامه و سیاستی برای حذف یارانه‌بگیران تا پایان سال ندارد.


بیشتر بخوانید: احتمال پرداخت یارانه معیشتی ۳ تا ۵ میلیون تومانی دولت به خانوار‌ها


اما گروه بعدی یارانه‌بگیران به مبلغ یارانه اعتراض دارند؛ ظاهرا برخلاف ماه‌های قبل به‌جای ۴۰۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان کمتر به حسابشان واریز شده است. در این باره هم پیشتر وزیر اقتصاد توضیح داده بود که قرار نیست در رقم یارانه نقدی تغییری ایجاد شود که حالا از الان شاهد این تغییر باشیم. لایحه بودجه هم در حالی تقدیم مجلس شد که رقم یارانه نقدی ثابت مانده بود. در این باره هیچ مسئولی اظهار نظری نداشته است، فقط امروز طیبه حسینی، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده که پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال تغییری ندارد، اما در بودجه سال آینده هر رقمی که برای یارانه ابلاغ شود، همان مبلغ پرداخت خواهد شد. با اینحال، سرپرستان خانوار از کجا می‌توانند پیگیر اعتراضات خود باشند؟

چند روش برای پیگری پرداخت یارانه نقدی

مسئولان مربوطه می‌گویند مردم از چند روش می‌توانند به دهک‌بندی یا دیگر مشکلات خود درباره یارانه نقدی اعتراض کنند. دو سامانه‌ای که معرفی شده؛ یکی سامانه ثبت اعتراض و درخواست بازبینی و دیگری سامانه ثبت‌نام از جاماندگان یارانه است. وزارت رفاه هم اعلام کرده که سرپرستان خانوار می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

همچنین، یکی دیگر از راه‌ها پیگیری با کمک کد ملی است. افراد می‌توانند با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند. با وارد کردن کد ملی و شماره تماس سرپرست خانوار، مشخص می‌شود که آیا یارانه به خانوار تعلق می‌گیرد یا نه.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یارانه نقدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
0
0
سلام در ارتباط با اعتراض به دهک چند نکته را باید بیان کرد:
1-اعلام دوسامانه که سهل است اگر صد سامانه هم بخواهد به این طریق عمل کند بی فایده است چرا چون معلوم نیست رسیدگی شده یا خیر و هر وقت وارد می شوی پیام در دست پیگری می دهد
2-معیار محاسبه دهک اشتباه است.کافی است دو ماشین در خانواده باشد پوکیده باشند یا نو،پراید باشد یا بنز،خانوار دو نفره باشد یا ده نفره ثانیا تراکنش خانواده فقط ورودی یک حساب در نظر گرفته می شود خروجی را کاری ندارند آیا هر پولی وارد یک حساب شد می شود مبنای محاسبه درآمد خانوار
3-همین دو مورد هم در مورد همه افراد نیست و مثل اینکه بطور شانسی اتفاق افتاده چون در اطراف ما هستند کسانی که دو خودرو در منزل دارند و وضعیت حقوقی بسیار عالی ولی حذف نشده اند4-باید مرجعی باشد که شفاها با هم صحبت منند و دلیل هم دیگر را بشنوند
نظرات شما
پیشخوان