تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

انتقاد تند عبدالکریم سروش از نشست اپوزیسیون در دانشگاه جرج‌تاون

عبدالکریم سروش با بیان اینکه بیشتر این افراد حتی هرگز در میان مردم ایران هم نزیسته‌اند گفت: این‌ها با درد‌ها و ارزش‌های مردم ایران آشنایی ندارند بعد با کمال بی‌خیالی و بلکه با کمال جسارت دعوی رهبری این قوم را هم دارند و گمان می‌کنند که کافی است زمام امر به دست آن‌ها سپرده شود تا کشور گلستان شود!

انتقاد تند عبدالکریم سروش از نشست اپوزیسیون در دانشگاه جرج‌تاون
رویداد۲۴ تسنیم نوشت: عبدالکریم سروش که خود از مخالفان جمهوری اسلامی است، در صحبت‌هایی با اشاره به کنفرانس دانشگاه جرج‌تاون در واشنگتن که با حضور افرادی مانند رضا پهلوی و نازنین بنیادی و مصی علی‌نژاد و نازنین بنیادی و... برگزار شد، می‌گوید: جلسه‌ای بود و چند نفر شرکت کرده بودند که تقریباً بساط رهبری برای ایران پهن کردند و به‌گمان اینکه نامی در رسانه‌ها دارند، فکر کردند که در دل‌ها هم جایی دارند.

به گزارش تسنیم، سروش اضافه کرد: یکی از آن‌ها که تا امتحان نداد و سر تا پا برهنه نشد او را به درون خانواده هنری نپذیرفتند، چندتایی از آن‌ها که هم اصلاً از عالم سیاست خبری ندارند.

عبدالکریم سروش با ابراز اینکه در میان آن‌ها حتی یک پرچم ایران هم به چشم نمی‌خورد اضافه کرد: نامی از اسلام و دیانت قاطبۀ مردم ایران در میان نبود بلکه اکثریت آن‌ها کمال ناآشنایی با این سنت عظیم و قویم ایرانی داشتند و یکی از آن‌ها هم که از تجزیه‌طلبان مشهور و به‌نام است.


بیشتر بخوانید:  ائتلاف جرج تاون و یک سوال مهم/ اهمیت اپوزیسیون خارج‌نشین برای مردم ایران چقدر است؟


سروش با تأکید بر اینکه این‌ها نمی‌توانند برای ملت ایران کاری کنند گفت: بنابراین این‌ها مگر برای دلخوشی خود و برای پر کردن برنامه‌هایی که می‌دانیم از کجا‌ها سرمایه و خط سیاسی آن می‌رسد کاری کنند، [و گر نه]برای ملت ایران کاری نمی‌توانند بکنند [چون]نه از ایران چندان شناسایی و آشنایی دارند و نه از دیانت و سنت و ارزش‌های مردم آن.

او با بیان اینکه بیشتر این افراد حتی هرگز در میان مردم ایران هم نزیسته‌اند گفت: این‌ها با درد‌ها و ارزش‌های مردم ایران آشنایی ندارند بعد با کمال بی‌خیالی و بلکه با کمال جسارت دعوی رهبری این قوم را هم دارند و گمان می‌کنند که کافی است زمام امر به دست آن‌ها سپرده شود تا کشور گلستان شود!

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عبدالکریم سروش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
2
6
جناب سروش ، بیرون نرفتن بی بی از بی چادریه !
اگر نه هیچ آدم عاقلی دنبال این عروسک ها نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
2
4
جناب سروش ، مرحوم عزت ا.. سحابی سخنی داشتند که در سال ۱۳۵۷ ، مردم می دانستند چه نمی خواهند ، ولی نمی دانستند چه می خواهند .
متاسفانه الان هم همین شرایط در بین مردم هست .
و این خطر بزرگی است .
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
6
5
استفراغ فکری خودت رو چرا بیرون میریزی؟
خیلی سخته کسی حتی نمیشناسه تورو بجز یه سری مثلا روشنفکر نمای مسلمان دهه ۶۰.بله قبول دارم خیلی سخته با این همه ادعای فیلسوفی و ژست سیاسی این چند ده سال نتونستی حتی به قول خودت یه دور همی راه بندازی.ولی همین چند نفر یه دنیا رو شوروندن.تو و همفکرات به همین زودی به زباله دان تاریخ میپیوندید.
لطفا تایید کن استاد رویداد
رضا بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
1
6
زمانی آقایان تصمیم گیری خارجی ها برای ایران را توهم توطئه می دانستند، برگزاری سیرک دانشگاه آمریکایی و معرفی این فاسدهای اخلاقی بعنوان رهبران سرشناس توهین به شعور و تمدن مردم ایران بود. امیدوارم از توهم توهم توطئه خارج بشیوم.
امیدوارم روزی مردم آگاه شوند و از این نکبت دویست ساله که موجب شکست و انحراف جنبشهای مردمی همچون نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی 57 شد رهایی یابند.
فهرست نمایندگان مجلس و اعضای هیئت دولت و اعضای مجمع تشخیص و..را مشاهده فرمایید از نظر بینش و سواد و اخلاق هیج تفاوتی با این افرادی که در دانشگاه آمریکایی معرفی کردند ندارد!..امیدوارم روزی از این شرایط رهایی یابیم.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
4
4
آقای سروش کمی واقع بین باشید،فقط همین...
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
1
1
و به‌گمان اینکه نامی در رسانه‌ها دارند، فکر کردند که در دل‌ها هم جایی دارند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان