تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

معاون وزیر بهداشت: مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود!

یونس پناهی با تایید عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان قمی اظهار داشت: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

معاون وزیر بهداشت: مسمومیت دانش آموزان قمی عمدی بود!

رویداد۲۴ معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

 یونس پناهی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در جریان اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد برگزار شد، با تایید عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان قمی اظهار داشت: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

به نوشته تسنیم، پناهی بیان کرد: وظیفه ما تولید علم و انجام اقدامات پژوهش و فناورمحور بوده و همواره به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با داشتن پژوهش‌های کارآمد به‌خوبی در جهت اثرپذیری بیش از پیش اقدامات و فعالیت‌های مرتبط حوزه سلامت مثمرثمر باشیم.

وی تصریح کرد: ما در سطح کشور ۲۵ شبکه تحقیقاتی، ۶۹ پژوهشکده و بیش از ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی داریم که به تحقیق و پژوهش بر روی موضوعات مختلف از جمله مسئله جمعیت می‌پردازند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما ۸ هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور داریم که ۲ هزار مورد آن و معادل ۲۵ درصد این تعداد در حوزه سلامت فعال هستند تصریح کرد:۳۳ درصد اشتغال‌ها و ۲۷ درصد نیاز بازار را این شرکت‌ها تامین کرده‌اند.

پناهی خاطرنشان کرد: در کنار این موارد تاسیس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری سلامت را داشتیم و ابزاری جدید جهت تشکیل گروه‌های تخصصی پژوهشی فراهم کردیم، ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کنیم که نگاه ویژه‌ای روی موضوع فناوری داریم و می‌خواهیم که این حوزه را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر موضوع مرجعیت علمی تاکید کردند و ما هم به این موضوع بسیار مهم توجه ویژه‌ای در سال تولید و اشتغال دانش‌بنیان داشتیم تا محصولات تولیدی قابلیت صادرات و استفاده حداکثری در حوزه سلامت داشته باشد. ما به دنبال تولید علمی هستیم که منجر به ثروت و سرمایه بشود و اثرات بالای اجتماعی و اقتصادی را داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: آئین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در وزارت بهداشت تالیف شده و اعلام کردیم که حمایت لازم را در بحث ساخت دستگاه‌های داخلی مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم و ۵۰ درصد آن را تقبل می‌کنیم، ضمن اینکه تسهیلاتی هم برای شرکت‌ها لحاظ کردیم و این شرکت‌ها می‌توانند از امکانات پارک‌های علم و فناوری سلامت استفاده کنند.

پناهی تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور معاونان بهداشت و درمان با پژوهشگران و فعالان شرکت‌های دانش بنیان داشتیم و اعلام کردیم که از محصول باکیفیت ایرانی در جهت تامین نیازهایمان استفاده خواهیم کرد و مشابه این جلسه را در حوزه دارو هم داشتیم و در همین تفاهم نامه همکاری را با ستاد کل نیرو‌های مسلح امضا کردیم تا دارو‌های پر هزینه که به دلیل به کشورمان داده نمی‌شود و یا با قیمت بالا و غیرمعقول داده می‌شود در داخل کشور تولید شود، دارو‌هایی که در درمان sna، تالاسمی، پانسمان بیماری پروانه‌ای و ... موثر است.

وی با ذکر این نکته که ماموریت‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور متناسب با توانمندی و ظرفیت هر منطقه بوده و به‌طور مثال موضوع سرطان را به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واگذار کردیم، تاکید کرد: همچنین بسیاری از بیماری‌ها با مصرف زیاد نمک ارتباط مستقیم دارند که در این زمینه هم به تعدادی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها واگذاری ماموریت این حوزه را داشتیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ما باید با همکاری رسانه‌ها پایش‌های لازم را در بحث دخانیات داشته باشیم تا سن مصرف سیگار و قلیان پائین نیاید و در کنار آموزش‌های لازم و تبیین آسیب‌های آن را داشته باشیم، بیان کرد: موضوع دخانیات و مصرف بالای آن به خصوص در بانوان و همچنین کاهش سن مصرف سیگار و قلیان بسیار نگران‌کننده بوده و موجب ایجاد بسیاری از بیماری‌ها از جمله انواع سرطان‌ها می‌شود و باید روی موضوع مبارزه با دخانیات به‌طور ویژه کار شود.

پناهی عنوان کرد: ما در دنیا می‌بینیم که فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است، ضمن اینکه در کشور‌های مختلف دنیا رقم بالای مالیات دخانیات لحاظ شده تا مردم کمتر به این سمت بروند و ما هم پیشنهاد آن را مجلس شورای اسلامی داده‌ایم تا این رقم افزایش یابد و رقم اضافه آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یابد و این هزینه صرف تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با این حوزه بشود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
1
17
حالا کی این کار رو کرده نیروهای عرزشی یا ارزشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
نیروهای بی ارزش عرزشی!!! خخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
6
اقایان علمای دین
چرا میترسید
موضع بگیرید برای حاکمیت تورم و کشتار ملت مسلمان
نترسید از تهدید سم و سموم
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
9
هیچ مسئولی دنبال پیدا کردن عاملین وآمرین اینکار نیست ، هرچند اگر اسیدپاشهای اصفهان پیدا شدند اینها هم پیدا میشوند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
7
برادران عرزشی - کمی مترقی شده اند. به جای اسید پاشی به صورت - رو آورده اند به مسمومیت خفیف دختران مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
عرزشی!! طالبان!! پیوندتان مبارک!!!! خخخخخخ
نظرات شما
پیشخوان