تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

راه‌های افزایش قد در بزرگسالان

قد یکی از جنبه‌های مهم ظاهر بدنی و اعتمادبه‌نفس ما است و بسیاری از مردم آرزو می‌کنند قد بلندتر باشند و یا حداقل به گونه‌ای قد بلندتر جلوه کنند.

راه‌های افزایش قد در بزرگسالان

رویداد۲۴ نازنین احمدی: قد اغلب به‌عنوان یک ویژگی فیزیکی مطلوب در نظر گرفته می‌شود، و درحالی‌که ژنتیک نقش مهمی در تعیین قد دارد.

آیا می‌دانید که راه‌هایی برای به حداکثر رساندن پتانسیل رشد و افزایش قد، حتی پس از ۱۸ سالگی وجود دارد؟ آیا شما از آن دسته افرادید که از کوتاهی قد خود رنج می‌برید؟ قصد داریم باهم در این مقاله به بررسی چند روش مؤثر برای افزایش قد بعد از ۱۸ سالگی می‌پردازیم.

در مقاله راه‌های افزایش قد در بزرگسالان می‌خواهیم روش‌های مختلفی را بررسی کنیم که می‌تواند به افزایش قد در بزرگسالی کمک کند، از تغییر سبک زندگی گرفته تا مداخلات پزشکی؛ پس ما را تا انتها همراهی نمایید.

تاثیر تغذیه بر افزایش قد

تغذیه مناسب برای افزایش قد بسیار مهم است و مصرف یک رژیم غذایی متعادل که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است در طول سال‌های رشد بسیار مهم است.

حتی پس از رسیدن به بزرگسالی، همچنان حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای رشد و ترمیم خود مهم است.

بدن برای حمایت از رشد و تکامل استخوان به انواع مواد مغذی نیاز دارد. کلسیم، ویتامین D، ویتامین K و منیزیم همگی برای سلامت استخوآن‌ها ضروری هستند.

غذا‌هایی که سرشار از پروتئین، کلسیم و ویتامین‌های D، C و A هستند، برای افزایش قد مفید می‌باشند.

پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت‌ها ضروری است، درحالی‌که کلسیم و ویتامین D برای سلامت استخوآن‌ها لازم و ضروری هست. همچنین ویتامین C و A برای سلامت کلی و رشد استخوان نیز مهم هستند.

برخی از بهترین غذا‌هایی که باید در رژیم افزایش قد گنجانده شوند شامل محصولات لبنی، سبزیجات سبز برگ، گوشت بدون چربی، ماهی، تخم‌مرغ، آجیل، میوه‌ها و غلات کامل است.

رابطه ورزش با افزایش قد

ورزش برای سلامتی و تندرستی بسیار مهم است، تا میزانی که می‌تواند افزایش قد را در بزرگسالان نیز افزایش دهد.

ورزش منظم به بهبود وضعیت بدن، افزایش توده عضلانی و تحریک ترشح هورمون رشد انسانی HGH که برای افزایش قد ضروری است کمک می‌کند.

تمرینات تناوبی با شدت بالا HIIT و تمرینات مقاومتی به ویژه در ترویج ترشح HGH مؤثر هستند که برای افزایش قد ضروری است.
علاوه بر این، حرکات کششی و یوگا می‌تواند به بهبود وضعیت بدن و انعطاف‌پذیری کمک کند، این تمرینات می‌توانند شما را بلندتر نشان دهند.

خواب و سلامت و تندرستی

خواب کافی برای سلامت و تندرستی کلی ضروری است و به‌ویژه برای افزایش قد بسیار مهم است. در طول خواب، بدن HGH ترشح می‌کند که برای رشد و ترمیم استخوان ضروری است؛ بنابراین، خواب کافی برای افزایش قد از ضرورت خاصی برخوردار است.

بیشتر بزرگسالان هر شب بین ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. برای ترویج عادات خواب سالم، سعی کنید به یک برنامه خواب منظم و پایبند داشته باشید، یک محیط خواب آرام ایجاد کنید و قبل از خواب از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید.


بیشتربخوانید: پروتئین مورد نیاز روزانه در بدنسازی چقدر است؟


وضعیت بدن در رشد قد

وضعیت بدنی خوب برای سلامتی و تندرستی کلی ضروری است و همچنین می‌تواند شما را بلندتر نشان دهد. وضعیت نامناسب می‌تواند باعث فشرده شدن ستون فقرات شده و در نتیجه می‌تواند باعث کاهش قد شود.
برای بهبود وضعیت بدن، سعی کنید صاف و بلند بایستید، شانه‌های خود را به عقب و سر خود را بالا نگه دارید. از خم شدن یا قوز کردن شانه‌ها خودداری کنید و سعی کنید با پشت صاف بنشینید و بایستید.

کشش موثر

به گزارش رویداد24 حرکات کششی برای انعطاف‌پذیری ضروری هستند و می‌تواند به افزایش قد نیز کمک کنند. برخی از تمرینات کششی می‌توانند به طولانی شدن ستون فقرات کمک کنند که نتیجه‌ای خوب مانند بلندتر شدن قد شما را به همراه دارد.

برخی از بهترین تمرینات کششی برای افزایش قد عبارت‌اند از ژست کبرا در یوگا و کشش گربه.

ژست کبرا

برای انجام ژست کبرا، به‌صورت روی زمین دراز بکشید و دستان خود را زیر شانه‌های خود قرار دهید. به‌آرامی بالاتنه خود را از روی زمین بلند کنید، کمر خود را قوس دهید و ستون فقرات خود را بکشید. قبل از اینکه بدن خود را به‌آرامی به زمین برگردانید، این حالت را چند ثانیه نگه دارید.

کشش گربه
برای انجام کشش گربه، از روی دست و زانو شروع کنید و پشت خود را صاف کنید. به‌آرامی ستون فقرات خود را گرد کنید، چانه خود را به سینه بچسبانید و ناف خود را به سمت ستون فقرات خود بکشید. قبل از اینکه به‌آرامی رها کنید، حالت را برای چند ثانیه نگه دارید.

مکمل‌های HGH

مکمل‌های HGH یک راه محبوب برای افزایش قد به‌خصوص در بزرگسالان هستند. این مکمل‌ها حاوی مواد طبیعی هستند که به تحریک ترشح HGH کمک می‌کنند و برای رشد و ترمیم استخوان ضروری است.

برخی از بهترین مکمل‌های HGH عبارت‌اند از مکمل‌های اسیدآمینه، مکمل‌های ویتامین D و آزادکننده‌های طبیعی HGH.

این مکمل‌ها فقط باید تحت راهنمایی یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی استفاده شوند، زیرا می‌توانند عوارض جانبی و تداخل با سایر دارو‌ها ایجاد کنند.

مصرف دخانیات و الکل ممنوع

استعمال دخانیات و مصرف الکل می‌تواند تأثیر منفی بر سلامت و تندرستی کلی از جمله افزایش قد داشته باشد. سیگار می‌تواند باعث شکننده و ضعیف شدن استخوآن‌ها شود.

درحالی‌که مصرف الکل می‌تواند توانایی بدن در جذب مواد مغذی ضروری را مختل کند؛ بنابراین، اجتناب از سیگار کشیدن و محدود کردن مصرف الکل برای ارتقای سلامت کلی و افزایش قد ضروری است.

هورمون‌درمانی

هورمون‌درمانی می‌تواند یک راه مؤثر برای افزایش قد در بزرگسالان، به‌ویژه برای کسانی که کمبود هورمون دارند، باشد. هورمون‌درمانی شامل استفاده از هورمون‌های مصنوعی مانند HGH برای تقویت رشد و تکامل است.

بااین‌حال، هورمون‌درمانی فقط باید تحت راهنمایی یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی استفاده شود، زیرا می‌تواند باعث عوارض جانبی و تداخل با سایر دارو‌ها شود.

عمل جراحی برای افزایش قد بعد از ۱۸ سالگی

جراحی گزینه دیگری برای افزایش قد است، اما معمولاً برای موارد شدید در نظر گرفته می‌شود. جراحی افزایش طول اندام شامل شکستن و بازنشانی استخوآن‌ها در استخوان پا‌ها برای افزایش قد است.

بااین‌حال، این جراحی گران است و می‌تواند دردناک و خطرناک نیز باشد؛ بنابراین، معمولاً فقط برای افرادی با کمبود شدید قد توصیه می‌شود.

کلام پایانی

با خواندن این مقاله متوجه شدیم، درحالی‌که ژنتیک نقش مهمی در تعیین قد ایفا می‌کند، راه‌هایی برای به حداکثر رساندن پتانسیل رشد و افزایش قد حتی پس از ۱۸ سالگی وجود دارد.

این موارد شامل تغذیه مناسب، ورزش، خواب، وضعیت بدنی، حرکات کششی، مکمل‌های HGH، اجتناب از سیگار و الکل، هورمون‌درمانی و جراحی همگی راه‌های مؤثری برای افزایش قد هستند.

بااین‌حال، ضروری است قبل از امتحان هر یک از این روش‌ها با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید، زیرا می‌توانند عوارض جانبی و تداخل با سایر دارو‌ها ایجاد کنند.

با فداکاری و تلاش می‌توان افزایش قد را ارتقا داد و به قد دلخواه خود رسید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان