تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

جزییات مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه خیام پردیس/ معاون سیاسی فرماندار: نشتی گاز نبود، اما بویی شبیه به گازوئیل و نفت استشمام شد

قطار مسمومیت‌های سریالی مدارس دخترانه به نزدیکی تهران رسیده است. بعد از دو ماه مسمومیت چند صد دانش آموز دختر قمی و بروجردی، این بار یک دبیرستان دخترانه در پردیس استان تهران قربانی حادثه مشابهی شده است. معاون سیاسی-امنیتی فرمانداری پردیس ابعاد حادثه را توضیح داده است.

مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه خیام پردیس

رویداد۲۴ مسمومیت سریالی مدارس دخترانه مسری است. ساعاتی پیش خبر مسمومیت دانش آموزان دبیرستان دخترانه خیام پردیس منتشر شد. ظاهرا دانش آموزان این مدرسه هم بعد از استنشاق یک گاز مسموم، راهی بیمارستان شده‌ اند. رضا کریمی صالح معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان پردیس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ از استشمام گازی با بوی شبیه به گازوئیل و نفت در محل مدرسه خیام خبر داده و گفته در اثر مسمومیت ناشی از این گاز ۳۷ دانش آموز راهی بیمارستان شدند.

او درباره ابعاد این اتفاق گفته قبل از ظهر امروز سه‌شنبه ۹ اسفند گزارش یک مسمومیت خفیف در دبیرستان دخترانه خیام به دست ما رسید. با حضور عوامل اورژانسی و امدادی، ۳۷ دانش آموز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که حال عمومی همه آن‌ها خوب است.

کریمی صالح از تشکیل یگ تیم تخصصی متشکل از شبکه بهداشت شهرستان، اورژانس و فرمانده انتظامی با حضور شورای تامین شهرستان، برای بررسی ابعاد حادثه خبر داد و گفت: از محلی که احتمال نشتی گاز در آن وجود داشت نمونه برداری شده و از خون دانش آموزان هم نمونه گیری شده است که به محض مشخص شدن نتیجه نمونه گیری، علت حادثه را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

هیچ شی‌ای به داخل مدرسه پرتاب نشده است

معاون سیاسی فرمانداری پردیس گفته هیچ یک از دانش آموزان از وجود یک شی پرتابی و نشست گاز از این شی خبر نداده‌اند. او در مورد اینکه آیا دوربین‌های مدار بسته محل حادثه کنترل شده یا خیر؟ گفت: در این باره دستگاه‌های امینتی در حال بررسی هستند.

نکته حائز اهمیت این است که به گفته کریمی صالح، اداره گاز مساله نشتی احتمالی گاز را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که عامل انتشار گاز چنین چیزی نبوده است. کریمی صالح گفته تا این لحظه علت وقوع حادثه نامعلوم است و باید صبر کنیم تا نتایج آزماش‌ها مشخص شود.


بیشتر بخوانید: آیا پرونده مسمومیت سریالی مدارس دخترانه قم بدون رسیدگی، مختومه می‌شود؟


با این وجود به گفته معاون سیاسی امنیتی فرمانداری پردیس که بعد از گزارش حادثه در مدرسه جضور پیدا کرده، بویی در محیط استشمام شده است. او گفته «ما خودمان (در محل) حضور پیدا کردیم و این بو را حس کردیم. بو شبیه به بوی گاز ترکیبی از گازوئیل و نفت بود.»

مصطفی بابایی رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش هم در گفتگو با رویداد۲۴ ضمن تایید خبر مسمومیت دانش آموزان مدرسه دخترانه خیام در پردیس تهران گفت: بنده اطلاعی از انداختن بمب دستی به داخل مدرسه خیام ندارم.

او گفته دلیلی برای تعطیلی مدرسه خیام و سایر مدارس وجود ندارد.

بابایی از انتقال ۳۵ دانش آموز به بیمارستان الغدیر در اثر مسمومیت خبر داده و گفته تمامی این دانش آموزان به صورت سرپایی درمان شدند. به گفته بابایی «در حال حاضر حال تمامی دانش‌اموزان خوب است و هیچکدام هیچ علامت خاصی ندارند.»

به گزارش رویداد۲۴ دبیرستان دخترانه پردیس اولین قربانی  مسمومیت گازی نیست. از آذرماه امسال گزارش‌های متعددی از بروز مسمومیت‌های ناشی از استنشاق گاز در مدارس قم و بروجرد رسانه‌ای شده است. به تازگی معاون وزارت بهداشت اعلام کرده علت بروز این حوادث سریالی، جریانی است که «دلش می‌خواهد مدارس دخترانه تعطیل شوند.» با اینکه بیش از دو ماه از شروع این حوادث که به اذعان مقامات عالی‌رتبه، عمدی و تروریستی بوده، هنوز عوامل آن شناسایی نشده‌اند. گروهی بنیادگرا شبنامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و در آن تحصیل دختران را حرام اعلام کرده و خواستار تعطیلی مدارس دخترانه شده‌اند.

از زمان انتشار این بیانیه موضع برخی مسئولان در پیگیری این سلسله حوادث محافظه‌کارانه‌تر شده است. هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در پاسخ به رویداد۲۴ درباره احتمال دست داشتن گروه‌های افراطی مخالف تحصیل دختران در مسمومیت‌های سریالی قم گفته پیگیر موضوع است و از نظر او «قصه سر دراز دارد»، اما در این باره حرف نمی‌زند.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس که جزو اولین نفراتی بود که عمدی و امنیتی بودن مسمومیت مدارس قم را گزارش کرده بود، بعد از انتشار شبنامه از موضع خود عقب‌نشینی کرده و رسانه‌ها و دانش آموزان را به «بزرگ‌نمایی» حادثه متهم کرده و مسمومیت‌ها را ناشی از «فوبیا» خوانده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
5
واقعا چالب است درکشورده ها سرویس امنیتی ازاطلاعات سپاه اداره اطلاعات اطلاعات بسیچ اطلاعات نیروی انتطامی اطلاعات قوه قصاییه بازم بنویسم اقای منتطری دادستان کل رسمااعلام کرده کارنیروهای خودسراست چراعواملش دستگیرنمی شوند وداستان اسید پاشی اصفهان وکرمان دوباره باعواملی ازدولت ریسی دارد انچام می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
7
رییسی الدنگ نمیخواد استعفا بده؟
هیچ خری نمیخواد استعفا بده؟
خاک بر سرتون محلس و دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
صندلیاشونو سنجاق کردن پشتشون!!
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
8
وقتی حضرات ابله ازقدرت گرفتن طالبان حمایت وشادی کردندمثل همیشه ابلهانه وخائنانه به عواقب وخیمش نیندیشیدندومثل همیشه ازبغض آمریکا به دشمنان ایران چراغ سبز نشان دادند،جنایات سریالی علیه دختران معصوم مامصداق افسادفی الارض وجنایت علیه بشریت وشاید نسل کشی باشد و قابل پیگرددرمحاکم داخلی ودرصورت قصوروتقصیر درمحاکم خارجی ومستوجب اشدمجازات است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
4
این ماده شیمیایی که باعث مسمومیت دانش اموزان شده از اکسیژن سبک تر است و قابلیت ایربورن دارد.
و احتمالا ساخته شده در ازمایشگاه هست!
دانش اموزان و خانواده های انها در صورت استشمام این ماده مشکوک دستمالی خیسی را در جلوی بینی و دهان خود قرار دهند تا کمتر دچار الودگی و عوارض ناشی بعد از ان شوند
امیرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
4
معلومه کار خودتون هست ، آره چیزی به داخل پرت نشده ، ما مردم نادان هستیم !!!؟ این دفعه دیگه آگاه شدیم از کار هاتون
پیروز هم که امروز منقرض شد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان