تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

واكنش يونيسيف به مسموميت دختران دانش‌آموز در ايران + عکس

صندوق كودكان سازمان ملل(يونيسيف) در توییتی در واکنش به مسمومیت دانش‌آموزان در ایران اعلام کرد: یونیسف اخبار مربوط به موارد مسمومیت دانش آموزان در مدارس را دنبال می‌کند.

واكنش يونيسيف به مسموميت دختران دانش‌آموز در ايران + عکس

رویداد۲۴ صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسیف) در توییتی در واکنش به مسمومیت دانش‌آموزان در ایران اعلام کرد: یونیسف اخبار مربوط به موارد مسمومیت دانش آموزان در مدارس را دنبال می‌کند. مدرسه، پناهگاهی امن برای یادگیری کودکان و نوجوانان در محیطی ایمن و حمایتگر است. این گونه حوادث می‌تواند تاثیر منفی بر نرخ بالای آموزش کودکان، به ویژه دختران، که در دهه‌های اخیر به دست آمده است، بگذارد. یونیسف آماده ارائه هرگونه حمایت مورد نیاز است.


بیشتر بخوانید: ویدیویی غم‌انگیز از تلاش مردم برای بردن دختران دانش آموز به بیمارستان


به گزارش رویداد۲۴ حدود ۱۰۰ روز از بروز مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان در مدارس مختلف می‌گذرد؛ مسمومیت‌هایی که از مدارس دخترانه قم آغاز شد و دامنه آن به شهر‌های دیگری، چون بروجرد رسیده است. حالا والدین از مسمومیت فرزندان‌شان در مدرسه‌ای در محله تهرانسر خبر دادند. 
 
استنشاق گازی با منشاء نامعلوم تا کنون در حدود ۵۰ مدرسه تکرار و بالغ بر ۳۵۰ دانش‌آموز را گرفتار خود کرده است. بروز علائم مشکوک به مسمومیت اعم از بی‌حالی، ضعف، مشکلات تنفسی، گرفتگی عضلانی و ... دانش‌آموزانی از شهر‌های مختلف را راهی بیمارستان کرده است. 
 
در حالی بروز مسمومیت دانش آموزان در استان قم موجب نگرانی خانواده‌ها شده بود و حتی در هفته‌های ابتدایی مدارس این استان چند روزی تعطیل شدند تا به موضوع رسیدگی شود، اما با تداوم اتفاقات مذکور و نرسیدن به نتیجه مشخص، موضوع ابعاد ملی پیدا کرد و از نمایندگان مجلس گرفته تا اعضای کابینه دولت، دادستانی و فراجا اظهاراتی در این زمینه مطرح و از بررسی موضوع به صورت ویژه خبر دادند.

واكنش يونيسيف به مسموميت دختران دانش‌آموز در ايران + عکس

یونیسف بزرگترین نهاد بین‌المللی در حوزه کودکان است و در بیش از ۱۹۰ کشور جهان در زمینه بهداشت و تغذیه، آموزش، مراقبت از کودکان و دسترسی به فرصت‌های برابر برای کودکان فعالیت می‌کند.

یونیسف از اوایل دهه پنجاه میلادی از برنامه‌های دولت ایران برای کودکان، حمایت کرده است. از اولین سال‌های تأسیس، یونیسف از برنامه واکسیناسیون کودکان علیه بیماری سل حمایت کرد و همچنین در تجهیز اولین کارخانه شیر پاستوریزه کشور مشارکت داشت. بعدها، تمرکز یونیسف بر حمایت از برنامه‌های سلامت کودکان بیشتر شد، برنامه‌هایی مانند ترویج تغذیه با شیر مادر، واکسیناسیون و مبارزه با بیماری‌های اسهالی. این همکاری‌ها بین دولت جمهوری اسلامی ایران و یونیسف به حوزه‌های دیگر از جمله تقویت نظام مراقبت بهداشتی کشور، برنامه‌های سلامت مادران، تغذیه، مبارزه با کمبود ریزمغذی‌ها مانند کمبود ید و همچنین عفونت‌های حاد تنفسی گسترش یافت. بعد‌ها برنامه‌هایی برای حمایت از آموزش و حمایت از کودکان به حوزه همکاری‌های مشترک اضافه شد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
سامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
3
0
دیگه حتی مردم کوچه و بازار هم می‌دونن این کارا صرفا برای فشار آوردن دشمنان به دولت و کشور هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
عجبه
نظرات شما
پیشخوان