تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

۱۰ برنامه کاربردی GPS برای سفر

در این گزارش شما را با ۱۰ برنامه ناوبری GPS برتر برای سفر آشنا خواهیم کرد. خواندن این مطلب برای کسانی که قصد سفر نوروزی با ماشین را دارند، حتما توصیه می‌شود.

۱۰ برنامه ناوبری GPS برتر برای سفر

رویداد۲۴  حسین فلاحی: یکی از مزایای بزرگ سفر به مکان‌های جدید و عجیب و غریب، امکان کاوش است.  با این حال، نقاط و مکان‌هایی وجود دارد که این اکتشاف  و کاوش می‌تواند به گم شدن منجر شود. واضح است هیچ کس نمی‌خواهد در یک مکان ناآشنا گم شود. خوشبختانه، امروز تکنولوژی این مشکل را حل کرده است و شما هرگز مجبور نیستید بدون نقشه راه قبلی پا به چنین مکان‌هایی بگذارید.

تنها کافی است با یک دستگاه تلفن همراه از پیش نصب شده با سیم‌کارت داده (مثلاً در برنامه Lifetime)، یک نقطه اتصال WiFi قابل اعتماد و یک برنامه ناوبری تقریباً در هر مکان روی این سیاره پیمایش کنید.  با این حال، برخی از برنامه‌های ناوبری وجود دارند که برای مسافران بهتر از سایرین هستند. ما در اینجا ۱۰ برنامه ناوبری GPS برتر برای سفر را گردآوری کرده ایم که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

۱. Google Maps

گوگل مپ

اگر اپلیکیشنی در این لیست وجود داشته باشد که نباید بدون آن سفر کنید، گوگل مپ است. Google Maps قدیمی بهترین برنامه ناوبری است که در تلفن هوشمند خود دارید. یکی از بهترین برای مسافرت این برنامه است که علاوه بر مسیر‌های جاده ای، مسیر‌های حمل و نقل متعدد و گزینه‌های حمل و نقل عمومی را فراهم می‌کند.  بنابراین، مهم نیست که با اتوبوس، ماشین، دوچرخه یا با پای پیاده سفر می‌کنید، گوگل می‌تواند شما را راهنمایی کند.  برخی از ویژگی‌های دیگر که آن را برای مسافران ضروری می‌کند عبارتند از:

  •  کاوش در اطراف: می‌توانید رستوران‌ها، مغازه‌ها، جاذبه‌های مسافرتی و موارد دیگر را جستجو کنید.  از آنجایی که با جستجوی Google مرتبط است، می‌توانید مستقیماً از برنامه تحقیق و بررسی کنید.
     
  • نقشه‌های داخلی: ساختمان‌هایی را انتخاب کنید که بزرگ هستند و به سختی می‌توان آن‌ها را  پیمایش کرد، مانند موزه‌ها، فرودگاه‌ها و استادیوم‌ها که دارای نقشه داخلی هستند.
  • تطبیق پذیری: Google Maps یکی از گسترده‌ترین برنامه‌های ناوبری در دسترس است که برخی از بهترین پوشش‌ها را در جهان دارد.

  Google Maps دارای گزینه‌های آفلاین است و در دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس و رایگان است.

۲. Waze

برنامه ویز

Waze که در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل خریداری شد، دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های فوق العاده است که آن را به یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها تبدیل می‌کند.  این قابلیت‌های ناوبری GPS را با اشتراک‌گذاری اجتماعی ترکیب می‌کند تا از به‌روزترین شرایط ترافیک و سفر برخوردار باشد.  در اصل، این یک برنامه ناوبری با منابع جمعی چشمگیر است.

   اگر به یک سفر جاده‌ای بین‌المللی می‌روید، باید Waze را برای این سفر به همراه داشته باشید. این برنامه مانند نسخه پیشرفته‌تر بسیاری از برنامه‌های ناوبری دیگر است، زیرا نه تنها به فناوری GPS بلکه به همه رانندگان و مسافران کمک می‌کند.  این‌ها ویژگی‌هایی هستند که آن را به یک برنامه محبوب تبدیل کنند:

  •  به‌روزرسانی‌ها و هشدار‌های بی وقفه: از آنجایی که Waze مبتنی بر جامعه رانندگی است، به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ آن اغلب سریع‌تر از سایر برنامه‌ها است. رانندگان اطلاعاتی از قیمت ارزان بنزین و بسته شدن جاده‌ها گرفته تا پلیس و تصادفات رانندگی را به اشتراک می‌گذارند.
     
  • ادغام با فیس بوک و تقویم: می‌توانید به دوستان خود اطلاع دهید که در حال ملاقات با ETA خود هستید و زمان سفر خود را در اطراف رویداد‌ها و سفر‌های دیگر در تقویم خود برنامه ریزی کنید.
     مشکل اصلی Waze این است که فقط هنگام سفر با ماشین مفید است.  قبل از سفر بعدی خود می‌توانید Waze را در اندروید یا iOS به صورت رایگان دانلود کنید.

۳. Sygic

 

برنامه sygic

برنامه Sygic  یک برنامه ناوبری و GPS است که توسط TomTom پشتیبانی می‌شود و دارای نقشه‌های سه بعدی و دو بعدی دقیق از تقریباً تمام قاره‌های روی زمین است. این‌ها برخی از قابلیت‌های برتر است که آن را از سایر برنامه‌های ناوبری موجود در بازار متمایز می‌کند:

  •  اطلاعات پارکینگ: یکی از پیچیده‌ترین قسمت‌های سفر در یک مکان خارجی، به ویژه با ماشین، پیدا کردن مکان برای پارک است.  سپس، شما باید لیست قیمت‌ها و در دسترس بودن را مشخص کنید.  Sygic با ارائه اطلاعات پارکینگ از بیش از ۴۰ میلیون مکان، این کار را برای شما آسان می‌کند.
  • جفت شدن با دستگاه‌های هوشمند و پوشیدنی‌ها: اگر اهل فن هستید یا فقط عاشق دستگاه‌های پوشیدنی مانند Apple Watch هستید، Sygic Navigation سازگار است.

 Sygic یک برنامه ناوبری پیشرفته و حرفه‌ای است که سطوح اشتراک متفاوتی دارد.  دارای نسخه پایه رایگان با قابلیت‌های محدود است و خرید‌های درون برنامه‌ای و نسخه‌های پریمیوم را با هزینه اندک ارائه می‌دهد.  برای دانلود این برنامه برای دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

۴. Komoot

برنامه کوموت

اگر سفرتان ممکن است شما را از مسیر معمول خارج کند و به حومه شهر ببرد، حتما اپلیکیشن ناوبری معروف Komoot را مد نظر داشته باشید.   این برنامه در آلمان توسعه یافته است، اما ناوبری، نقشه‌ها و مسیر‌هایی را برای پیاده روی و دوچرخه سواری در اروپا، آمریکای شمالی، آسیا-اقیانوسیه، آفریقا و ... ارائه می‌دهد.  برای مسافران بین المللی که قصد کاوش در فضای باز را کوهنوردی را دارند، کوموت یک برنامه ضروری است.  در اینجا به چند دلیل اشاره میکنیم:

  •  نقشه‌های توپوگرافی و گزینه‌های آفلاین: Komoot برای کوهنوردان و دوچرخه سواران طراحی شده است، بنابراین نقشه‌های توپوگرافی کمک بزرگی برای برنامه ریزی سفر شما هستند.
     
  • ناوبری صوتی قدم به قدم: اگر می‌خواهید در فضای باز کاوش کنید، نمی‌خواهید تمام مدت به تلفن خود نگاه کنید.  با Komoot می‌توانید ناوبری صوتی با هندزفری داشته باشید.
  • راهنمای تور هوشمند و اشتراک‌گذاری اجتماعی: Komoot به شما کمک می‌کند تا با توصیه‌های سفر سفارشی‌شده و اطلاعات درباره سختی و ارتفاع مسیر پیاده‌روی، سفر خود را برنامه‌ریزی کنید.  همچنین با ابزار‌های اجتماعی ادغام می‌شود، بنابراین می‌توانید ماجراجویی‌های خود را دنبال کنید و آن‌ها را با سایر کاوشگران، دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

 Komoot را می‌توان به صورت رایگان بارگیری کرد و خرید‌های درون برنامه‌ای را برای ناوبری در مناطق خاص ارائه می‌دهد.   می‌توانید آن را در فروشگاه Google Play یا Apple iTunes دانلود کنید.

۵. HERE WeGo

HERE WeGo

یکی از برنامه‌های ناوبری کمتر شناخته شده در لیست، HERE WeGo است که به طور خاص برای سفر‌های شهری طراحی شده است.  می‌توانید نقشه‌های شهر‌های بیش از ۱۰۰ کشور را دانلود کنید. برخی از ویژگی‌های برتر عبارتند از:

  •  نقاط مورد علاقه (PoI): به شما کمک می‌کند تا نقاط مورد علاقه مانند دستگاه‌های خودپرداز، جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌ها را پیدا کنید.
     
  • حمل‌ونقل عمومی و تاکسی: این برنامه به‌روزرسانی‌ها، مسیر‌ها و قیمت‌های حمل‌ونقل عمومی را در شهر‌های منتخب در زمان حال را ارائه می‌دهد.  حتی می‌توانید یک تاکسی را مستقیماً از برنامه سفارش دهید و تخمین قیمت را دریافت کنید.
  • چند گزینه سفر: اگر گزینه حمل و نقل در شهری در دسترس است، HERE WeGo اطلاعات و مسیر‌ها را ارائه می‌دهد.  به عنوان مثال، حتی اطلاعات مسیر دوچرخه و مسیر دوچرخه را با جزئیات ارتفاع ارائه می‌دهد.

اگر در شهر سفر می‌کنید، HERE WeGo یک برنامه عالی برای سفر شما است.  با این حال، باید به یاد داشته باشید اگر سفر‌های شما خارج از محدوده شهر باشد، این برنامه به شما کمک نخواهد کرد.  این برنامه برای دانلود در دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

۶. MapQuest

برنامه mapquest

برنامه MapQuest برنامه است که اغلب بر روی نقشه‌ها و مسیر‌های رانندگی تمرکز دارد.  همچنین از ناوبری صوتی برای پیاده روی و رانندگی در حین کاوش در مکان‌های جدید در مقاصد سفر جدید استفاده می‌کند.  این برنامه ابزار‌های زیادی را ارائه می‌دهد که مسافران برای پیمایش در ایالات متحده و کانادا به آن‌ها نیاز دارند. علاوه بر برخی از مسیر‌های معمولی که سایر برنامه‌های ناوبری ارائه می‌کنند، MapQuest به شما امکان می‌دهد نقاط مورد علاقه اطراف مانند رستوران‌ها، بارها، پمپ بنزین‌ها و هتل‌ها را کاوش کنید. برخی از ویژگی‌های برتر که در برنامه MapQuest گنجانده شده است عبارتند از:

 برنامه ریزی مسیر از هر مکان فعلی به هر مقصد انتخابی.
 MapQuest به‌روزرسانی‌های ترافیکی آنلاین را ارائه می‌کند که به شما کمک می‌کند مسیر‌های جایگزین به مقصد خود را در حال حرکت ایجاد کنید.
 به لطف ناوبری گام به گام برای مسیر‌های رانندگی، می‌توانید در حین رانندگی از این برنامه استفاده کنید و هرگز در یک مکان ناشناخته گم نشوید.
 دوربین‌های ترافیکی لایف به شما در برنامه ریزی یک رانندگی ایمن کمک می‌کنند.
 این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم iOS به صورت رایگان قابل دانلود است.

۷. GPS CoPilot

GPS CoPilot

برنامه GPS CoPilot مخصوص رانندگان طراحی شده است.  این نرم افزار در سراسر جهان کار می‌کند.  این برنامه بر برنامه ریزی مسیر برای اتومبیل‌ها و کامیون‌های بزرگ تمرکز دارد. این برنامه مسیر‌های کاملاً قابل تنظیم را برای انواع وسایل نقلیه ارائه می‌دهد و پیشنهادات مسیر را بر اساس عرض جاده و فاصله کم ارائه می‌دهد.  همچنین می‌توانید از برنامه در حالت آفلاین برای یافتن مکان‌های اضافی مانند رستوران و هتل در حین مسیر سفر استفاده کنید.

   ویژگی‌های کلیدی برنامه:

  •  بهترین راه خود را با انتخاب حداکثر ۳ مسیر پیدا کنید.
  •  راهنمایی بدون حواس پرتی مناسب راننده در کابین
     
  • برنامه ریزی سفر‌های بهینه شده برای وسیله نقلیه و بار شما
  •  این برنامه برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است

۸. Spotted by Locals

Spotted by Locals

اپلیکیشن Spotted by Locals راهنما‌های شهری با پیشنهادات ساکنان محلی در بیش از ۷۰ مکان را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.  با بارگیری برنامه، پیشنهاد‌های انتخاب شده، به روز رسانی‌های منظم و امکان مشاهده مسیر‌ها در حالت آنلاین و آفلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 بنیانگذاران برنامه Sanne & Bart با تمام نقطه نگار‌ها شخصا ملاقات می‌کنند تا تضمین کنند که کاربران وب بهترین توصیه‌ها را برای برنامه ریزی مسیر سفر بعدی خود ارائه می‌دهند.  همه نقطه‌نگار‌ها در شهر‌هایی زندگی می‌کنند که در راهنما‌های خود درباره آن می‌نویسند.  آن‌ها همچنین به زبان محلی صحبت می‌کنند و توصیه‌های خود را همیشه به روز نگه می‌دارند.

 ویژگی‌های کلیدی برجسته:

  •  به روز رسانی‌های منظم
  •  ۱۰۰% آفلاین - بدون نیاز به اینترنت
  •  نقاط اطراف را فهرست کنید و به صورت آفلاین پیمایش کنید
     
  • نکات مورد علاقه خود را ذخیره کنید
  •  به شما امکان می‌دهد نقاط خود را اضافه کنید
     
  • این اپلیکیشن به صورت رایگان برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

۹. Roadtrippers

 Roadtrippers

با نصب این برنامه رایگان سفر بر روی دستگاه هوشمند خود، یک جعبه فوق العاده از راهنما‌های سفر دریافت خواهید کرد که به شما در تعیین مسیرهایتان کمک می‌کند.  این برنامه به شما کمک می‌کند ضمن دریافت مسیر‌های درست، جاذبه‌هایی را که ممکن است در طول مسیر آن را از دست بدهید نیز پیدا کنید.   این برنامه برای استفاده آنلاین و آفلاین آماده است.  بنابراین، می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به یک راهنمای خاص، از جمله توضیحات، عکس ها، فیلم‌ها و جزئیات نقشه را دانلود کنید.  هنگامی که در یک سفر جاده‌ای هستید، می‌توانید به تمام این جزئیات در حالت آفلاین دسترسی داشته باشید.

   ویژگی‌های کلیدی برنامه:

  •  راهنمای سفر از پیش ساخته شده برای استفاده آنلاین و آفلاین؛
     
  • همه سفر‌هایی که ذخیره کرده اید به طور خودکار در بین دستگاه‌ها همگام می‌شوند.
  •  محتوا در حال حاضر فقط در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند متمرکز است.
  •  این اپلیکیشن به صورت رایگان برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

۱۰. Scout GPS Link

Scout GPS Link

Scout GPS Link یک برنامه تلفن همراه رایگان است که ناوبری کامل را در دستگاه Android یا iOS ارائه می‌دهد.  این تجربه کامل ناوبری را با نقشه‌های متحرک و تعاملی ارائه می‌دهد که توسط اطلاعات ابری آنلاین ارائه می‌شود. همه این نقشه‌ها منحصراً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صفحه چندرسانه‌ای خودرو شما خوب به نظر برسند.  پس از اتصال به وسیله نقلیه خود از طریق USB یا بلوتوث، برنامه کنترل کامل مسیر خود را مستقیماً روی صفحه چندرسانه‌ای خودرو در اختیار شما قرار می‌دهد.

  ویژگی‌های کلیدی برنامه:

  •  کاملاً برای صفحه نمایش ماشین شما طراحی شده است.
  •  ناوبری با ترافیک زمان واقعی و جستجوی هوشمند.
     
  • هر ویژگی برای رانندگی بهینه شده است.
     
  • نمایش‌های تقسیم‌شده به شما این امکان را می‌دهند که با سایر برنامه‌های روی صفحه نمایش خود چند کار را انجام دهید
  •  مکان‌هایی را برای صرف غذا، خرید، دریافت بنزین و موارد دیگر کشف کنید.

 این برنامه برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان