تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

چیدمان اتاق خواب کوچک

دکوراسیون خانه اهمیت بسیار زیادی دارد به‌ویژه اگر خانه کوچک باشد. هر بخش از خانه اهمیت خاص خود را دارد و اگر درست چیدمان شود می‌تواند در روحیه اعضای خانه تاثیر به‌سزایی دارد ضمن این‌که حرکت‌ کردن در خانه را آسان‌تر می‌کند.

چیدمان اتاق خواب کوچک

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: چیدمان و دکوراسیون در خانه به‌ویژه در خانه‌های امروزی که کوچکند اهمیت زیادی دارد و البته به دلیل کوچک بودن دشوار هم است. یکی از مکان‌هایی که در خانه اهمیت زیادی دارد و حتما به دلیل کوچک‌بودن خانه چیدمان سخت‌تری هم دارد اتاق خواب است.

اتاق خواب یکی از مکان‌های بسیار مهم در خانه است چراکه فضاییست که شما در آن استراحت می‌کنید و جزو فضای خصوصی شما محسوب می‌شود. شما با اندکی نوآوری و خلاقیت می‌توانید آن را به‌خوبی بچینید. انتخاب‌های درست می‌توانند یک فضای کوچک را به یک مکان دلباز با عملکرد بالا تبدیل کنند.

ایده‌ها و راه‌کار‌هایی برای چیدن اتاق خواب کوچک

انتخاب تخت مناسب

نخستین کار این است که بتوانید تختی متناسب با فضای اتاق خوابتان انتخاب کنید تا بتوانید آن را در اتاق جا دهید و در اطراف آن هم فضا برای حرکت داشته باشید.
تلاش کنید از تخت‌خوابی استفاده کنید که کشو و جا برای جادادن وسیله‌هایی که می‌خواهید داشته باشید وسایلی مانند لباس و کفش.

در اتاق خواب کوچک، فضا کم است پس باید از هر یک سانت بهترین استفاده را کنیم. می‌توانیم به راحتی تخت را از دیوار کمی فاصله دهیم و در شکاف ایجاد شده یک فضای ذخیره‌سازی به‌وجود آوریم.

دکوراسیون خانه
نصب شلف روی دیوار

یکی دیگر از راه‌کار‌هایی که می‌توانید از آن برای گذاشتن وسیله و البته تزئین اتاق استفاده کنید شلف است. شلف روی دیوار نصب می‌شود پس روی زمین از شما فضایی نمی‌گیرد ضمن این‌که اتاق را هم زیبا می‌کند و شما می‌توایند وسیله‌های تزئینی خود را روی آن قرار دهید.

در اتاق‌های کوچک باید در انتخاب تزئینات دقت کنید. در این‌گونه اتاق‌ها رنگ هم اهمیت زیادی دارد چراکه در کوچک یا بزرگ نشان‌دادن اتاق نقش مهمی دارد. انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار مهم است. برای نمونه یک رنگ با طراوت مانند زرد آفتابی می‌تواند جلوه فضا را چند برابر کند. رنگ آمیزی دیوار‌ها با رنگ روشن تا اواسط ارتفاع اتاق، به لنگر انداختن رنگ در نیمه پایینی اتاق کمک می‌کند در نتیجه بهتر است بقیه دیوار را با رنگ سفید روشن یا خنثی تکمیل کنیم.

استفاده از آیینه

آیینه می‌تواند با انعکاس نور فضا را بزرگ‌تر جلوه دهد. کمد‌های آینه دار، یا پوشش یک دیوار با آیینه، نصب آیینه بالای دراور. انتخاب میز آرایش با آیینه بزرگ و یا پاتختی آیینه دار همگی از گزینه‌هایی هستند که می‌توانند جلوه بصری دکوراسیون اتاق خواب کوچک را چند برابر کنند.


بیشتر بخوانید: روش درست چیدمان کتاب‌خانه


بهره‌گیری از فضا‌های پرت

اتاق‌های کوچک معمولا در دیوار تورفتگی و فضا‌های پرت دارند که نمی‌توان از آن‌ها برای آیتم‌های اساسی بهره برد، اما می‌توان با کمی نوآوری از آن‌ها نهایت استفاده را کرد. در این تورفتگی‌ها می‌توان کمد یا کتاب‌خانه درست کرد و این‌گونه از آن‌ها استفاده درواقع می‌توان آن‌ها را به فضا‌های ذخیره‌سازی مانند کمد لباس، کتابخانه و یا یک فضای مطالعه کوچک تبدیل کرد.

استفاده از وسایل با چند عملکرد

در خانه‌های کوچک باید از یک وسیله برای چند کار استفاده کرد چراکه فضای برای داشتن تمامی وسایل نیست. یک ایده برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک، استفاده از یک میز با چند کاربریست. برای نمونه یک میز هم می‌تواند هم میز آرایش باشد، هم میز کار و هم پاتختی.

چیدمان اتاق خواب کوچک

استفاده از کمد و طبقات عمودی

یکی دیگر از راه‌کار‌هایی که در اتاق‌های کوچک به بزرگ‌نشان دادن فضای کمک می‌کند بهره‌گیری از کمد‌ها و نردبان‌ها و طبقات عمودیست. جایی‌که این‌گونه مدل‌ها روی کف زمین اشغال می‌کنند بسیار کم است، اما در ارتفاع جای زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهند.

انتخاب در کشویی برای کمد لباس

یکی از مشکلاتی که در اتاق‌های کوچک وجود دارد بازشدن در کمد‌ها و کشوهاست. در دکوراسیون اتاق خواب‌های کوچک، بهتر است حتما کمد‌هایی با درب کشویی بخریم تا بتوانیم بیش‌تر از فضا استفاده کنیم و در عین حال مشکلی برای باز کردن کمد و دسترسی به لباس‌ها هم نداشته باشیم.

استفاده از مبل تخت‌خواب شو و کم‌جا

اگر اتاق خوابتان بسیار کوچک است نگران نباشید، چون امروزه انتخاب‌های زیادی برای داشتن تخت در این‌گونه اتاق‌هاست. برای اتاق خواب‌های خیلی کوچک می‌توانیم به راحتی به جای تخت خواب یک مبل تختخواب شو بخریم. در این حالت می‌توانید هم یک فضای راحت برای خواب داشته باشید و هم در طول روز یک فضای زیبا و راحت برای نشستن.

شما حتی می‌توانید از تخت‌هایی کم‌جا هم استفاده کنید و پس از هر بار استفاده به‌آسانی جمع می‌شوند و فضای اتاق را برای ادامه روز برایتان فراهم و باز می‌کنند.

استفاده از رنگ سفید

یکی دیگر از راه‌کار‌هایی که در بزرگ و دلباز نشان‌دادن اتاق نقش مهمی دارد انتخاب رنگ سفید است. برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک رنگ‌آمیزی دیوار‌ها و سقف‌ها با رنگ سفید حائز اهمیت است. در این حالت فضا بسیار بزرگ‌تر، روشن‌تر و مرتب‌تر به چشم می‌آید. اگر اتاقتان از نور طبیعی و از خارج بهره‌مند نیست رنگ سفید می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

فراموش نکنید چیدمان و دکوراسیون اصولی خانه می‌تواند زندگی را برای شما و دیگر اعضای خانواده آسان‌تر کند و انرژی بیش‌تر و بهتری در فضای خانه پخش کند پس به آن توجه کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
هانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
1
16
شما به اینا میگید کوچک .اینا قد همه پذیرایی ماست.ایناهمه دکور خارجی هست. اتاق خواب کوچک ایرانی را در مناطق متوسط بگید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان