تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

وسایل مورد نیاز برای میز کارتان

کسانی‌که پشت میزنشینند و بیش‌تر وقت خود را در شبانه‌روز پشت میز کارشان سپری می‌کنند می‌دانند که داشتن میز و صندلی مرتب و راحت و استاندارد و البته مجهز و منظم می‌تواند در بهره‌وری تاثیری زیادی داشته باشد.

وسایل مورد نیاز برای میز کارتان

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: کسانی‌که پشت میزنشینند و بیش‌تر وقت خود را در شبانه‌روز پشت میز کارشان سپری می‌کنند می‌دانند که داشتن میز و صندلی مرتب و راحت و استاندارد و البته مجهز و منظم می‌تواند در بهره‌وری تاثیری زیادی داشته باشد.

میز کار برای کسانی‌که کارشان نیازمند پشت میز نشینیست اهمیت زیادی دارد. میز کار مانند یک خانه کوچک است برای کسی که ساعات زیادی پشت آن می‌گذراند بنابراین باید چیز‌هایی را که نیاز دارد برای بهتر زیستن در آن ناحیه دراختیار داشته باشد که البته این‌گونه بخشی از شخصیت او هم نمایش داده می‌شود.

درواقع دکوراسیون و آن‌چه ما داریم بخشی از شخصیت و علایق ما را نشان می‌دهد و این مربوط به میز کار و وسایل روی آن هم می‌شود. تفاوتی ندارد میز شما کوچک باشد یا بزرگ و چه در اتاقی کوچک و یا بزرگ باشد اگر لوازم مورد نیازتان روی آن قرار داشته باشد و البته آن‌ها به‌درستی گزینش و انتخاب شده باشند می‌توانند راندمان کاری و اشتیاقتان برای انجام کار شما را بالا برند.

در این مطلب تلاش کرده‌ایم چند نمونه از وسایلی که باید روی میزکارتان داشته باشید و دلیل آن اشاره کنیم. امیداریم به کارتان بیاید.

دفترچه یادداشت

دفتر یادداشت را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین وسایل روی میز کار دانست، چون شما می‌توانید یادداشت‌ها و برنامه‌هایی که دارید در آن بنویسید و همیشه در دسترستان باشد. ممکن است بگویید دفتر یادداشت در روزگاری که همه چیز دیجیتال شده بی‌معنیست، اما باید بدانید صفحه کاغذی هنوز هم برای نوشتن سریع جزئیات راحت‌تر است. بردن دفترچه یادداشت به جلسات کاری از تایپ‌کردن با لپ‌تاپ آسان‌تر است و البته اصلا هم حواستان را پرت نمی‌کند.
دفترچه یادداشت در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف با صفحات ساده، خط‌دار یا شطرنجی تولید می‌شود و می‌توانید باتوجه به نیازتان دفتر دلخواه خود را پیدا کنید. اگر کارتان به‌گونه‌ایست که تنها با نوشتن ساده سروکار دارید خط دارد ساده برایتان کفایت می‌کند، اما اگر کارتان به شکلیست که گاه نیاز به کشیدن نمودار نیز دارید شاید دفتر‌های شطرنجی کاربردشان برایتان بیش‌تر باشد.

شارژر USB

اگر در محل کار و دفترتان چند دستگاه دارید و از تمامی آن‌ها استفاده می‌کنید ممکن است به شارژر USB با چندین درگاه نیاز داشته باشید تا بتوانید هم‌زمان دستگاه‌هایی مانند تبلت و لپ‌تاپ و تلفن هوشمند را به آن وصل و با آن شارژ کنید. با بهره‌گیری و کمک این شاژر می‌توانید مطمئن باشید اگر به خارج از دفتر یا جلسه کاری درازمدت می‌روید دستگاه‌هایتان همگی شارژ و آماده استفاده هستند بنابراین از این منظر نگرانی نخواهید داشت و با خیال آسوده می‌توانید به کارهایتان رسیدگی کنید و تمرکزتان تنها برروی کارتان باشد.

معمولا برای حرفه‌ای‌ترین افراد هم شارژی با ۴ یا ۵ درگاه کافیست تا بتوانند تمامی وسایل خود را شارژ کنند. داشتن شارژری با چندین درگاه به شما کمک می‌کند از شمار سیم‌ها و شلوغی میزتان کم شود در نتیجه میزکارتان مرتب‌تر به نظر آید.

میز کار

نظم‎‌دهنده

روی میز کار معمولا انواع و اقسام وسایل مانند انواع وسایل نوشت‌افزار و گیره کاغذ و کارت ویزیت و مداد و خودکار و غلط‌گیر و مانند آن وجود دارد که میز را شلوغ و تمرکز شما را به هم می‌ریزد ضمن این‌که ظاهر بد و نامرتب و زشتی به میزکارتان می‌دهند. بهتر است برای این‌که این صحنه را نخواهید بار دیگر ببینید برای خرده‌ریزهایتان از نظم‌دهنده کمک بگیرید.

شما این امکان را دارید که از نظم‌دهنده‌های ساده‌ای مانند جاقلمی یا مدل‌های پیچیده‌تری که برای نظم‌دادن به پوشه‌ها، اسناد، کتاب‌ها و لوازم اداری طراحی شده‌اند بهره ببرید. برخی از نظم‌دهنده‌ها چندمنظوره و مخصوص میز کار حرفه‌ای هستند، در حالی که برخی دیگر ظاهر یا رنگ خاصی دارند و می‌توانید طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.

به گزارش رویداد۲۴ ممکن است حتی شما کسی باشید که تلاش می‌کنید ساده و مینیمال زندگی کنید و از آن‌جاکه اشاره کردیم میزکار هم مانند هر چیز دیگر بیان‌گر شخصیت شماست می‌توانید از هر وسیله‌ای که دوست دارید روی آن براساس نیازتان استفاده کنید. برای نمونه نظم‌دهنده شما حتی می‌تواند یک لیوان سرامیکی زیبا باشد که خودتان با آن احساس راحتی می‌کنید.


بیشتر بخوانید: روش درست چیدمان کتاب‌خانه


هدفون

یکی دیگر از وسایلی که روی میز کارتان به آن نیاز دارید هدفون است آن هم از نوع خوب و باکیفیتش. تلاش کنید هدفونی باکیفیت بخرید که برای گوش‌دادن به موسیقی، تماشای سخنرانی‌های مجازی یا شرکت در کنفرانس‌ها یا جلسات کاری تصویری مناسب باشد. استفاده از هدفون با کاهش حواس‌پرتی‌ها به افزایش تمرکز روی کار و بهره‌وری در محیط پرصدا کمک می‌کند. به‌علاوه می‌توانید خصوصی به جلسات و سمینار‌ها گوش دهید

ویژگی‌های کاربردی هدفون‌ها مانند حذف نویز یا بی‌سیم‌بودن را در نظر بگیرید، زیرا سبب افزایش بهره‌وری و بهبود فضای کار شما می‌شوند. سپس تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید هدفون خود را نگه دارید تا میز شما مرتب بماند. برخی از هدفون‌ها کیفی کوچک دارند که می‌توانید آن را داخل کشو یا نظم‌دهنده بگذارید.
اگر در طول روز زیاد به هدفون نیاز پیدا می‌کنید، آن را روی نگهدارنده هدفون قرار دهید. همچنین می‌توانید قلابی به قسمت زیرین میز خود بچسبانید و هدفون را به آن آویزان کنید.

لیوان

شاید از دید شما این مورد چندان کاربردی و نیاز نباشد، اما بسیاری از ما در درازای روز نیاز به نوشیدن چای یا قهوه داریم که هم تفریح کرده باشید هم انرژی خود را بازگردانیم بنابراین این موضوع را جدی بگیرید و یک لیوان شخصی روی میز خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید آن را دوباره پر کنید و از لیوان‌های یک‌بارمصرف استفاده نکنید. ماگ یا لیوانی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده شخصیت شما باشد و سلیقه شخصی شما را به نمایش بگذارد. می‌توانید با لیوان منحصربه‌فرد میز خود را شخصی‌سازی کنید و حس بهتری به آن داشته باشید.

وسایل روی میز کار

پایه لپ‌تاپ یا نمایش‌گر

دقت داشته باشید که صفحه لپ‌تاپ یا صفحه نمایش‌گر کامپیوتر باید دقیقا در برابر چشمان و صورت شما قرار بگیرد به همین دلیل نیاز به داشتن پایه دارید تا این کار را برایتان انجام دهد.

ارتفاع مناسب صفحه نمایش سبب می‌شود بدن در وضعیت مناسب قرار بگیرد و به گردن و چشمانتان فشار بیش‌تر نیاید.

پایه لپ‌تاپ قطعه کوچکی است که زیر دستگاه قرار می‌گیرد و آن را بالا می‌آورد و به خنک نگه‌داشتنش هم کمک می‌کند. پایه نمایشگر هم آن را چند سانتی‌متر بالاتر می‌آورد. برخی از پایه‌ها حتی فضای ذخیره‌سازی اضافی دارند، مثلا کشویی کوچک. انواع این پایه‌ها با اشکال و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند و حتما می‌توانید پایه‌ای را پیدا کنید که با چیدمان اداره شما هماهنگ باشد.

خودکار

خودکاری باکیفیت و زیبا بخرید و از آن برای یادداشت‌برداری استفاده کنید. می‌توانید این خودکار را به جلسات هم ببرید. خودکاری انتخاب کنید که نوشتن با آن و دردست‌گرفتنش راحت باشد. نام یا حرف نخست و آغازین نام خود را روی خودکار حک کنید تا همکارانتان اشتباهی آن را برندارند.

گیاه

شاید تاکنون به این موضوع نیندیشیده باشید که می‌توانید روی میز کارتان از گیاه و گل استفاده کنید. این کار سبب می‌شود میز کارتان زیباتر از همیشه به نظر آید ضمن این‌که گل و گیاه انرژی خوبی برای کارکردن به شما می‌دهد. گیاه هم‌چنین با افزایش سطح رطوبت و حذف آلاینده‌ها به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند در نتیجه حالتان بهتر خواهد شد.

شارژر بی‌سیم گوشی

اگر برای کارتان زیاد از تلفن هوشمند استفاده می‌کنید و مدام باید چیز‌های مختلفی را در آن ببینید، آن را روی شارژری عمودی و بی‌سیم روی میزتان بگذارید. پایه شارژر بی‌سیم و عمودی، تلفن را در دید و دسترس نگه می‌دارد و در عین حال آن را شارژ هم می‌کند. این شارژر‌ها معمولا فضای کمی را اشغال می‌کنند و، چون بی‌سیم هستند، می‌توانید آن‌ها را در اطراف میز خود جابه‌جا کنید یا به جلسات طولانی ببرید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان