تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

بدهی معوقی که وصول می‌شود؛ استقلال در یک‌قدمی خروج از بحران

به نظر می‌رسد پیش از مهلت قانونی، بدهی «آندره‌آ استراماچونی» قرار است از سوی مدیران باشگاه استقلال پرداخت شود.

بدهی معوقی که وصول می‌شود؛ استقلال در یک‌قدمی خروج از بحران

رویداد۲۴ آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی سابق تیم استقلال چهره خبرساز فوتبال ایران در روز‌های گذشته بوده است و اخبار ضدونقیضی درباره او مطرح شد؛ از شایعه بازگشت او به فوتبال ایران با هدایت تیم ملی و یا تیم فولاد خوزستان تا موضوع مطالباتش از باشگاه استقلال. بدهی سنگین آبی‌ها به استراماچونی باعث شده تا آن‌ها در آستانه آغاز فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی، مدارک‌شان ناقص بماند و در تسویه‌حساب با طلبکاران خود ناکام بمانند و اگر بدهی این سرمربی ایتالیایی پرداخت نشود، قطعا آبی‌ها در فصل آینده شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند.

مدیران فعلی باشگاه استقلال با گلایه از مدیران قبلی که چرا در دوران کم‌نوسان قیمت دلار این بدهی را پرداخت نکرده‌اند، در روز‌های گذشته جلساتی را با محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان داشته‌اند تا بتوانند با رایزنی با نهاد‌های دولتی، برای تسویه‌حساب با سرمربی سابق تیم‌شان منابع مالی لازم را تامین کرده و به حساب او واریز کنند تا یکی از مهم‌ترین پرونده‌های مالی علیه باشگاه استقلال، بسته شده و یکی از موانع در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی برداشته شود.

بودجه ۸۰ میلیاردی در راه حساب باشگاه استقلال

آبی‌ها در سالیان گذشته با یک اپراتور تلفن‌همراه به عنوان اسپانسر قرارداد امضا کرده بودند که در پایان مدت قرارداد، همه مبلغ توافق شده از سوی اسپانسر پرداخت نشده، اما مدیران باشگاه استقلال نتوانسته بودند این مطالبات خود را وصول کنند. بعد از رایزنی‌های انجام شده و مساعدت معاون اول رئیس‌جمهور و البته وزیر ورزش‌وجوانان، قرار است بخشی از این مطالبات امروز به حساب باشگاه استقلال واریز شود و طبق شنیده‌ها، ۸۰ میلیارد تومان از مطالبات استقلال از اپراتور تلفن‌همراه به حساب آبی‌ها واریز می‌شود.

باشگاه استقلال حدود ۱.۶ میلیون یورو (معادل حدوداً ۷۳ میلیارد تومان) به آندره‌آ استراماچونی بدهکار است و آبی‌ها در تلاش هستند تا با وصول مطالبات خود از اسپانسر قبلی بتوانند با سرمربی ایتالیایی تسویه‌حساب کرده و رضایت او را جلب کنند تا یکی از جنجالی‌ترین شکایت‌های علیه باشگاه‌ای ایرانی در فیفا طی سالیان گذشته به نقطه پایان خود برسد.

قطر، فرشته نجات آبی‌ها می‌شود

استقلالی‌ها برای انتقال پول به حساب آندره‌آ استراماچونی با چالش تحریم مواجه هستند و نمی‌توانند مطالبه ۱.۶ میلیون یورویی او را به صورت یک‌جا به حساب سرمربی ایتالیایی واریز کنند و واریز مرحله به مرحله آن هم زمان‌بر است و احتمال دارد که باعث بلوکه شدن پول شود. همین مسئله باعث شده تا با رایزنی‌های انجام شده، فدراسیون فوتبال قطر در نقش واسطه عمل کند و ابتدا مبلغ مورد نظر از طریق قطری‌ها به صورت مستقیم و یک‌جا به حساب آندره‌آ استراماچونی واریز خواهد شد و سپس از سوی باشگاه ایرانی با فدراسیون فوتبال قطر تسویه‌حساب انجام می‌شود.

قطری‌ها برای نخستین‌بار نیست که در نقش واسط عمل می‌کنند و در دوره حضور کارلوس کی‌روش هم مدیران فدراسیون فوتبال برای پرداخت مطالبات سرمربی پرتغالی از این راه استفاده می‌کردند و مهدی تاج رئیس فدراسیون هم مدعی شد که اگر فلیکس سانچز هدایت تیم ملی را می‌پذیرفت، قرار بود مطالبات او از راه فدراسیون فوتبال قطر پرداخت شود تا مسائل تحریمی دامان‌گیر آن نشود.

آندره‌آ استراماچونی در ماه‌های گذشته از هر گونه توافق با استقلالی‌ها سر باز زده، اما به نظر می‌رسد با توجه به دریافت مطالباتش طی روز‌های آینده و پیش از آغاز تعطیلات نوروزی در ایران، این سرمربی ایتالیایی دریافت مطالبات خود و توافق با استقلالی‌ها را به فیفا گزارش خواهد داد تا هم یکی از بزرگ‌ترین موانع از سد راه صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی استقلال برداشته شود و هم اینکه آبی‌ها از خطر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر مصون بمانند.

منبع: فوتبال ۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
بنجامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
0
0
هیچ خطری برای استقلال مون متوجه نیست ‼️ فرض محال اگر اون پول
Gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
0
0
موقعی که فتح اله زاده اومد دلار بالا نرفته بود پس نتیجه گیری درستی ندارید
نظرات شما
پیشخوان