تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

صحبت‌های معاون وزیر علوم درباره «برنامه‌ریزی» برای «حجاب»/ نباید این حکم الهی مغفول بماند

معاون وزیر علوم گفت: حجاب و عفاف موضوعی است که تاکید شرعی روی آن بوده و باید برای آن برنامه ریزی کنیم و نگذاریم این حکم معطل بماند. این واجب شرعی باید جدی گرفته شود چرا که یک وجهه هویتی دارد.

صحبت‌های معاون وزیر علوم درباره «برنامه‌ریزی» برای «حجاب»/ نباید این حکم الهی مغفول بماند

رویداد۲۴ عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در جمع معاونین فرهنگی دانشگاه های کشور با اشاره به تشکیل و تصویب کارگروه های تخصصی معاونت فرهنگی بیان کرد: کارگروه های تخصصی معاونت فرهنگی وزارت علوم مشخص شدند و احکام دبیران آن ها نیز داده شد.

به گزارش معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم بخش هایی از اظهارات کلانتری را در ادامه می خوانید:

برخی از دانشگاه ها دارای تجارب خوبی در حوزه های خاصی از فعالیت فرهنگی و اجتماعی هستند، بر اساس تجارب و ایده هایی که در این حوزه های خاص داشتند و ضرورتی که در رابطه با آن موضوع حس می شد؛ باید هم افزایی هایی شکل می گرفت که ما تصمیم گرفتیم در راستای این هم افزایی کارگروه ها شکل بگیرد.

درباره کارگروه ها چند هدف داشتیم که از جمله آن ها، تدقیق و تحلیل مسائل ویژه یک حوزه، تدوین نظام مسائل یک حوزه و استفاده از تجارب دانشگاه های مختلف می باشد.

پس از بررسی های لازم، در سه لایه ارائه راهبرد، ارائه راهکار و تدوین و طراحی آیین نامه در آن حوزه باید کار انجام گیرد.

نکته مهم دیگری که مطرح است و باید روی آن برنامه ریزی ویژه ای انجام گیرد؛ مسئله عفاف و حجاب در دانشگاه است.

حجاب و عفاف موضوعی است که تاکید شرعی روی آن بوده و باید برای آن برنامه ریزی کنیم و نگذاریم این حکم معطل بماند. این واجب شرعی باید جدی گرفته شود چرا که یک وجهه هویتی دارد.

باید کنش گری با درایت و با عقلانیت در این حوزه داشته باشیم و نباید بگذاریم تا این حکم الهی مغفول واقع شود.

قسمت اصلی و عمده کار در حوزه حجاب و عفاف بحث مشاوره ای و فرهنگی است و ما در این زمینه مسئولیم. باید به اندازه وسع و توانمان در حوزه عفاف و حجاب فعالیت داشته باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
تمباک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
0
حکم الهییی!!!!!!!!!!!! وای وای وای وای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
0
حکم الهی!!! نکنه خودت هم از سوی خدا اومدی!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
0
برادر رزمنده و بسیجی دوآتشه به احکام دیگر الهی از قبیل مجازات دزدان ثروتهای گوناگون ملی، اختلاس ،انواع فساد نهادینه شده ، دروغ و نفاق و حیله که همگی امری عادی و روزمره و مرسوم در نهادها و مسئولان گوناگون جمهوری اسلامی هستند که کشور را به این وضع کشاندند جز مطالبات قانون الهی است و نیز تحت تعقیب قرار دادن افرادیکه با نظریات و تصمیمات غلط خود و اصرار بر تکرار اشتباهات گوناگون خود در حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی زندگی خانواده ها را تباه ، باعث ایجاد انواع اختلافات خانوادگی و زن و شوهر و درنتیجه طلاق که همگی به دلیل بی عرضگی در اداره کشور هست کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم افسار گسیخته از دیگر زیانهایی است که مسئولان نالایق جمهوری اسلامی روزگار مردم را سیاه و آنها را ازدین خدا دور کردند ایجاد چند دستگی در جامعه و تقسیم مردم به خودی وغیرخودی و اختصاص انواع امتیازات به نیروهای خودی نظام و.... همه اینها منکراتی است که بشکل گسترده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف وابسته به حکومت در مدت ۴۳سال صورت گرفته همه اینها مطالبات مردمی ،مطالبات دین و بر زمین گذاشتن و مغفول ماندن احکام الهیست. البته بعید است که مثل خودیهای دیگر نظام بتوانید این فسادهای نهادینه شده را درک یا بپذیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
0
حجاب حکم الهی نیست . بفرمائید خداوند صریحا کجا اشاره به این مسئله داشته اند .
منظور کتاب الهی است که فقهای اصیل آنرا تائید میکنند . نه روایت های شخصی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان