تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

بازدهی بورس در هفته آخر سال ۱۴۰۱

اقتصاد نیوز نوشت:در پایان هفته اخیر شاخص کل بورس تهران نسبت به پایان هفته پیش اندکی بالاتر ایستاد. در هفته‌ای که شاخص به کانال ۱.۷ سقوط کرده بود، در آخرین روز بالاتر از مرز یک میلیون ۸۰۰ هزار واحد ایستاد.

بازدهی بورس در هفته آخر سال ۱۴۰۱

رویداد۲۴ در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه ۸۴۵ واحد افت کرد و روز یکشنبه نیز شاخص با ریزش ۳۳ هزار و ۵۷۱ واحدی به کانال ۱.۷ میلیونی تنزل کرد. روز دوشنبه شاخص هزار و ۵۷۱ واحد پائین آمد.

روز سه‌شنبه شاخص هزار و ۳۶۴ واحد رشد کرد و در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل ۳۸ هزار واحد صعود کرد و به کانال ۱.۸ میلیونی بازگشت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۳ هزار و ۳۷۹ واحد بالاتر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۲ دهم (۰.۲) درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۸ هزار و ۵۴۰ واحد بالاتر ایستاد و به رقم ۵۵۴ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن در هفته آخر اسفند ماه بازدهی مثبت ۱.۶ درصدی را ثبت کرد.

بازدهی بورس در هفته آخر سال ۱۴۰۱

افت ارزش معاملات سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات کل بازار سهام ۵۷ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل افت ۲۷ درصدی داشته است. میانگین روزانه ارزش معاملات خرد بورس ۷ هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۷ هزار و ۶۹۱ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۴ درصدی داشته است.

میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید و فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۲۸۶ میلیارد تومان بود. بالاترین رقم هفته ۴۲۲ میلیارد تومان بود که در روز یک‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۱۸۳ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۴۴۲ میلیارد تومان بود. بالاترین رقم هفته هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود و در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که ۲۰۶ میلیارد تومان بود.

کاهش خروج سرمایه حقیقی از بورس

در هفته اخیر شاهد از سر گرفتن روند خروج پول حقیقی از بازار بودیم. در روز شنبه ۵۴۲ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد و روز یکشنبه ۸۲۷ میلیارد تومان و روز دوشنبه ۱۳۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

روز سه‌شنبه نیز این روند برای چهارمین روز تداوم داشت و ۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

اما در آخرین روز هفته و همزمان با رشد شاخص‌ها، ۷۳۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد.

در مجموع کل هفته ۷۸۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۵۷ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت ۳۳ درصدی داشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان