تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

بهترین گوشی شیائومی 2023

در این گزارش به بررسی برترین گوشی‌های هوشمند شیائومی سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

بهترین گوشی شیائومی 2023

رویداد۲۴  حسین فلاحی: شاید گوشی های شرکت شیائومی در ایالات متحده به فروش نرسند، اما این شرکت یکی از مهم ترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان است. شیائومی  پا به پای اپل و سامسونگ در رقابت است و به راحتی سومین بازیگر بزرگ در بازار جهانی تلفن همراه محسوب می شود.

بخشی از موفقیت شیائومی ناشی از چیزی است که شما می توانید آن را حجم انبوه دستگاه ها بنامید. خوب یا بد، شیائومی گوشی‌های زیادی تولید می‌کند و هم در برند اصلی خود و هم در زیر برندهای Poco، Redmi و Black Shark. این بدان معناست که گوشی‌های بسیار عالی شیائومی برای سلیقه های مختلف وجود دارد، اما همچنین یافتن بهترین آن برای شما دشوار است.

به خاطر داشته باشید که اگر به دنبال یک پرچمدار هستید، سری جدید Xiaomi 13 قبلاً در چین معرفی شده است و انتظار می رود در یکی دو ماه آینده در سراسر جهان (به جز ایالات متحده) عرضه شود.

شیائومی در کاتالوگ 2023 خود تعداد زیادی گوشی هوشمند (خیلی زیاد) دارد. برندهای فرعی آن Redmi و Poco وجود دارند که هر کدام یک مدل ورودی(پایین رده)، میان رده و رده بالا برای انتخاب وجود دارند. با چنین فرصت انتخاب گسترده ای، ما به شما کمک می کنیم بهترین گوشی هوشمند شیائومی، ردمی یا پوکو را انتخاب کنید.

در این مطلب لیست بهترین تلفن های همراه شیائومی، پوکو و ردمی فهرست شده‌اند. در ادامه گزارش با معرفی بهترین تلفن های همراه شیائومی 2023 با ما همراه باشید.

بهترین انتخاب موبایل در سال 2023: شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو، گران‌ترین گوشی هوشمند شیائومی در سال جاری است (ممکن است به زودی Xiaomi 12 Ultra جای آن را بگیرد). اما این گوشی هوشمند با قیمتی در حدود 999 دلار انتقادات زیادی را به خود جلب کرده است.

 شیائومی قیمت تلفن های همراه خود را افزایش داده است، اما در اینجا ما یک پرچمدار اندرویدی بسیار رقابتی با اسنپدراگون 8 نسل 1، صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED بسیار زیبا با کیفیت WQHD+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز تطبیقی ​​داریم. شیائومی 12 پرو همچنین با شارژ 120 واتی با آداپتور سازگار موجود در جعبه به کاربر ارائه می شود.

در تست ما Xiaomi 12 Pro عملکرد عالی، یکی از پیشرفته ترین شارژ در بازار و یک ماژول دوربین رقابتی را ارائه می دهد. از سوی دیگر در این گوشی پرچمدار نداشتن رتبه IP68 و  پیکربندی منحصربفرد فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی غیرقابل ارتقا کمی تعجب برانگیز است.

بهترین پرچمدار بازی: Poco F4 GT

Poco F4 GT

پوکو F4 GT به راحتی خود را در بخش میان رده بالایی قرار می دهد. این یک پرچمدار تمام عیار مانند شیائومی 12 نیست، اما با مشخصاتش جایگاه مناسبی را برای خود ایجاد می کند که بیشتر در مورد عملکرد و محتوای چندرسانه ای آن است.

این گوشی هوشمندی است که برای بازی ساخته شده است، مجهز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1، صفحه نمایش از نوع AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتزی و کنترل دما بسیار خوب است. گوشی هوشمند حتی در طول ساعات بازی طولانی بیش از حد گرم نمی شود و می توانید تمام وظایف بازی خود را با سرعت ثابت 60 فریم در ثانیه انجام دهید. Poco F4 GT یک ویژگی بسیار ویژه دارد - استفاده از ماشه های فیزیکی قابل جمع شدن که بسیار خوب است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ گلکسی 2023


باتری 4700 میلی آمپر ساعتی آن طولانی ترین باتری موجود در بازار نیست، اما با شارژر سریع 120 واتی Hyper Charge آن را جبران می کند. رسیدن از 0 به 100 درصد در 25 دقیقه چیزی است که در صنعت به عنوان "تغییر بازی" شناخته می شود. اگر به دنبال یک گوشی هوشمند ممتاز با MIUI هستید که بیشتر برای بازی مناسب باشد تا عکاسی، به نظر Poco F4 GT بهترین انتخاب است.

بهترین انتخاب جایگزین پرچمدار در سال 2023: شیائومی Mi 12T Pro

شیائومی Mi 12T Pro

اگر Xiaomi 12 Pro را خیلی گران می‌دانید، Xiaomi 12T Pro یک جایگزین خوب و گران قیمت است. Xiaomi 12T Pro تقریباً تمام نقاط قوت Xiaomi 12 Pro، پرچمدار شیائومی را دارد، با مصالحه های بسیار جزئی که با توجه به قیمت پایین تر، قابل اغماض است.

صفحه نمایش از نوع AMOLED  با نرخ رفرش 120 هرتزی وضوح کمی بالاتر از Full HD + و نه WQHD + همانطور که در Xiaomi 12 Pro شاهد بودیم. همچنین دارای ماژول دوربین سه گانه 200 مگاپیکسلی، Snapdragon 8+ Gen 1 SoC پردازنده ، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و همچنین یک باتری قابل شارژ 120 واتی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است.

کیفیت صفحه نمایش فوق العاده است، عملکرد بی عیب و نقص و عمر باتری و شارژ سریع عالی است. با این حال، ماژول دوربین 200 مگاپیکسلی آن چندان کامل به نظر نمی رسد، طراحی آن کمی پایین تر از رقبا است و شارژ بی سیم برای آن وجود ندارد. اما به طور کلی، شیائومی 12 تی پرو قابلیت های خوبی را ارائه می دهد و طبق این بررسی، اگر به دنبال یک گوشی هوشمند اندرویدی پیشرفته هستید این گوشی یک انتخاب مناسب است.

بهترین ارزش در برابر پول پرداخت شده: Redmi Note 11 Pro+ 5G

Redmi Note 11 Pro+ 5G

اگر نام آن را نادیده بگیریم، Redmi Note 11 Pro+ 5G گوشی هوشمندی است که بهترین نسبت قیمت/عملکرد را در این انتخاب ارائه می دهد. با قیمتی کمتر از 500 دلار، شما در این گوشی یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED با کیفیت Full HD+ و نرخ رفرش 120 هرتز تطبیقی، پردازنده مدیاتک Dimensity 920 SoC، ماژول عکس سه گانه 108 مگاپیکسلی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ 120 وات دریافت می کنید.

به طور خلاصه، Redmi Note 11 Pro+ 5G تقریباً همه ویژگی های حمکرانی بر بخش میان‌رده را داراست. مشخص می‌کند. بر روی کاغذ، قطعا مقرون به صرفه ترین مدل در این لیست است.

بهترین عملکرد: Poco X4 GT

Poco X4 GT

Poco X4 GT را به عنوان جایگزینی برای Redmi Note 11 Pro+ 5G پیشنهاد می کنیم که با قیمت کمتر از 400 دلار در دسترس شما است. این گوشی دارای چند نقطه ضعف مانند صفحه نمایش LCD به جای صفحه نمایش AMOLED و پیکربندی دوربین نسبتاً متوسط ​​است. با این حال، برداشت کلی از این گوشی هوشمند واقعاً خوب است زیرا این گوشی پوکو دارای قابلیت های دیگر ممتازی است.

پنل LCD صفحه نمایش بسیار مناسبی را ایجاد می کند و حتی نرخ تازه سازی 144 هرتز را ارائه می دهد. دوربین اصلی نتایج فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد (حداقل در طول روز) و یک باتری 5080 میلی‌آمپر ساعتی نیز برای آن وجود دارد که می‌تواند به سرعت با شارژر 67 وات شارژ شود.

تراشه مدیاتک Dimensity 8100 عملکردی فراتر از خوب را ارائه می دهد. این گوشی مجهز به 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که البته متأسفانه غیرقابل ارتقا است. سیاست به‌روزرسانی نسبتاً محدود نیز چیزی است که باید در این مدل از آن باخبر بود. در غیر این صورت، واقعاً چیز زیادی برای انتقاد از این دستگاه وجود ندارد.

بهترین گوشی هوشمند ارزان: Redmi Note 11

Redmi Note 11

هر سال، شیائومی محدوده پایه خود را با Redmi تجدید می کند. Redmi Note 11 مدل پایه در بین 5 تغییری است که این محدوده در حال حاضر دارد. این گوشی کمی پریمیوم تر از Redmi 10 است که امسال توسط شیائومی عرضه شد (نباید آن را با Redmi Note 10 اشتباه گرفت).

بنابراین، با کمتر از 300 دلار، ما شاهد یک صفحه نمایش 6.43 اینچی از نوع AMOLED با کیفیت Full HD+ و نرخ تازه سازی 90 هرتز هستیم. صفحه نمایش شگفت انگیز است، قدرت کافی برای انجام بازی ها و همچنین برای برنامه های روزمره وجود دارد و ماژول دوربین نسبت به قیمتش بسیار مناسب است. Redmi Note 11 همچنین عمر باتری عالی و فضای ذخیره سازی قابل ارتقا را ارائه می دهد.

بین شیائومی و ردمی: در سال 2023 کدام را انتخاب می کنید؟

اگر بخواهیم شیائومی و ردمی را در نظر بگیریم، باید آنها را به عنوان دو برند متمایز و دو محدوده در یک کاتالوگ در نظر بگیریم. بله پیچیده است، اما اساسا، شیائومی در مجموع کمی بالاتر از Redmi است.

با این حال، مواقعی وجود دارد که محدوده پرچمدار ردمی گاهی جالب‌تر از گوشی‌های سطح پایه شیائومی است. به عنوان مثال، Redmi Note 11 Pro با قیمت 280 دلار، رقابتی تر از Xiaomi Mi 11 Lite با قیمت 300 دلار است. به هر حال، ما در نظرسنجی خود از شما پرسیدیم که آیا هنوز با شیائومی احساس راحتی می‌کنید یا خیر، و پاسخ یک نه بزرگ بود.

گوشی بالارده

بیایید با طیف وسیعی از پرچمداران شیائومی شروع کنیم. اینها گوشی های هوشمند برتر تولید کننده هستند که به طور کلی دارای بالاترین مشخصات فنی هستند. پرچمدار این محدوده، شیائومی 12 پرو با نسخه وانیلی خود، شیائومی 12 است. اما این طیف همچنین در چند نسخه کم و بیش پریمیوم در ماه های آینده عرضه خواهد شد، همانطور که در سال گذشته شیائومی Mi 11 و آن بود. نسخه های Mi 11 Ultra، Mi 11i، Mi 11 Lite 5G و Mi 11 Lite.

با حرکت به سمت پایین سلسله مراتب، به Mi Note می رسیم. در اینجا نیز مانند سال گذشته در چندین مدل با شیائومی می نوت 10، می نوت 10 لایت و می نوت 10 پرو عرضه می شود. باید دید که آیا شیائومی امسال این محدوده را تمدید خواهد کرد یا خیر، با علم به اینکه سال گذشته شیائومی نوت 11 وجود نداشت و به نظر می رسد ردمی آن را جذب کرده است.

گوشی میان رده

اگر شیائومی را به عنوان برندی در مقیاس جهانی در نظر بگیریم، ردمی، میان رده کاتالوگ آن را تشکیل می دهد، اما اگر شیائومی و ردمی را به عنوان دو برند در نظر بگیریم، ردمی نیز زیرمجموعه های خاص خود را دارد، از پرچمداران گرفته تا پایین رده

برترین ردمی که با میان رده های شیائومی مطابقت دارد، ردمی نوت است. آنها نیز در چندین نسخه شماره گذاری شده مانند Redmi Note 11، Note 11S، Note 11 Pro، Note 11 Pro 5G و Note 11 Pro+ 5G، از پایه تا پریمیوم ترین مدل، عرضه می شوند.

گوشی پایین رده

ردمی های بعدی در سطح پایین رده هستند که Redmi 10 در صدر آن قرار می گیرد. در اینجا دوباره احتمالاً شاهد تغییراتی از Redmi 10A خواهیم بود که مقرون به صرفه تر است و Redmi 10C که یک مدل متوسط ​​است. خوب، حداقل مطمئناً در مدل‌های سطح پایه شیائومی و ردمی حضور خواهید داشت.

کاتالوگ پوکو

پوکو یک برند فرعی نسبتاً غیرمعمول است. به نظر می رسد این برند در مقایسه با Redmi کاملاً مستقل از شیائومی است. در کاتالوگ پوکو، دوباره می‌توانید تفاوت‌ها و کلاس‌های بیشتری را بر اساس طیف وسیع قیمت پیدا کنید.

مدل‌های Poco F، مانند Poco F4 GT، مدل‌های پرچم‌دار هستند و قدرتمندترین و گران‌ترین گوشی‌های هوشمند سازنده هستند. مدل‌های Poco X مانند Poco X5 5G (بررسی) بخش قیمتی میان‌رده پوکو را نشان می‌دهند، با گوشی‌های هوشمندی که تاکید بیشتری بر کیفیت صفحه‌نمایش و دوربین دارند. Poco M مانند Poco M4 Pro بخش پایه پوکو را تشکیل می‌دهد، با قیمت‌های کمتر از 200 دلار در حالی که مشخصات محدودتر (اما همچنان کاربردی) را ارائه می‌کند، علاوه بر عمر باتری طولانی‌تر.

اگرچه تلفن های هوشمند پوکو در خارج از آسیا محبوبیت کمتری دارند، احتمال اینکه دستگاه شیائومی یا ردمی را در فروشگاه پیدا کنید بیشتر از دستگاه پوکو است. از سوی دیگر، مدل‌های پوکو، مدل‌های شیائومی هستند که معمولاً با گذشت زمان بیشترین کاهش قیمت را تجربه می‌کنند.

شیائومی و ردمی

Model Price (varies)
Xiaomi 12 Pro $1,119.90
Xiaomi 12 $909.90
Xiaomi 11T Pro $569.90
Xiaomi 11T $469.90
Xiaomi 11 Lite 5G NE $349.90
Redmi Note 11 Pro+ 5G $449.90
Redmi Note 11 Pro 5G $369.90
Redmi Note 11 Pro $329.90
Redmi Note 11S 5G $249.90
Redmi Note 11 $199.90
Redmi 10 $179.90


خب در اینجا فهرست بهترین گوشی های هوشمند شیائومی در ژانویه 2023 به پایان رسید. نظر شما درباره گوشی های انتخاب شده که در لیست قرار گرفتند چیست؟ در این مقایسه فکر می کنید کدام مدل از گوشی های شیائومی باید در لیست قرار می گرفت که ما به آن اشاره نکردیم؟ گوشی مورد علاقه شما برای بهترین گوشی هوشمند شیائومی یا ردمی در سال 2023 کدام است؟ شما می توانید در بخش نظرات همه چیز را با ما به اشتراک بگذارید!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
2
0
گوشی شیایومی 12x بهترین میان رده هست
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
1
1
چرا دروغ تحویل مردم میدید پوکو اف 4 جی تی کنترول دما داره؟ مثل کوره داغ میشه تو همون لود کردن بازی به مشکل میخوره بدترین و بی کیفیت ترین گوشی جهانه
m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
1
1
همین که f4 gt رو بعنوان بهترین‌گوشی‌بازی انتخاب کردی نشون میده هیچی از گوشی بارتون نیست،چون همه کسایی که این‌گوشیو تست کردن به مزخرف بودن‌بودن توی‌ بازی اعتراف کردن
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
0
0
می توانستید در خصوص گوشی poco x3 pro5 توضیح جدیدی بدهید. این گوشی دو ماه است که به بازار آمده و ویژگی های جالبی دارد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان