تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

بهترین برندهای دنیا

‌می‌دانیم که دنیای تجارت محیطی دائماً در حال تغییر و پویایی است که شرکت‌های جدیدی در حال ظهور هستند و شرکت‌های موجود برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان خود تکامل پیدا می‌کنند.  

بهترین برندهای دنیا

رویداد۲۴ نازنین احمدی: بازار جهانی به طور فزاینده‌ای رقابتی شده و کسب‌وکارها در تلاش هستند تا مرتبط باقی بمانند. در این مقاله به بررسی 16 برند برتر دنیا، تاریخچه و سیاست‌های تجاری آن‌ها می‌پردازیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

اپل

اپل یک شرکت فناوری است که در سال 1976 توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین تأسیس شد. امروزه اپل یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های جهان است و محصولات آن توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود. 
از محبوب‌ترین محصولات این شرکت می‌توان به آیفون، آی پد، مک‌بوک و اپل‌واچ اشاره کرد. اپل به دلیل طراحی‌های خلاقانه، رابط‌های کاربرپسند و محصولات باکیفیت بالا شناخته شده است.

آمازون

آمازون یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که بر تجارت الکترونیک، محاسبات ابری، جریان دیجیتال و هوش مصنوعی تمرکز دارد. این شرکت در سال 1994 توسط جف بزوس تأسیس شد و در حال حاضر بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین در جهان است. آمازون به دلیل طیف گسترده محصولات، تحویل سریع و خدمات عالی به مشتریان شناخته شده است. آمازون علاوه بر پلت فرم تجارت الکترونیکی خود، خدماتی مانند Amazon Prime، Amazon Web Services و Amazon Music را نیز ارائه می‌دهد.

مایکروسافت

مایکروسافت یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که نرم‌افزارهای رایآن‌های، لوازم الکترونیکی مصرفی و رایانه‌های شخصی را توسعه، مجوز می‌دهد و می‌فروشد. این شرکت در سال 1975 توسط بیل گیتس و پل آلن تأسیس شد. 
مایکروسافت بیشتر به‌خاطر سیستم‌عامل ویندوز خود که توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود، شناخته شده است. این شرکت همچنین محصولات و خدمات دیگری از جمله کنسول بازی ایکس‌باکس و مایکروسافت آفیس را تولید می‌کند.

بهترین برندهای دنیا

گوگل

گوگل یک شرکت فناوری آمریکایی است که در خدمات و محصولات مرتبط با اینترنت تخصص دارد. این شرکت در سال 1998 توسط لری پیج و سرگئی برین در زمانی که دکترا بودند تأسیس شد. 
پرکاربردترین موتور جستجو در جهان است. این شرکت همچنین طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات دیگر از جمله Google Maps، Google Drive و YouTube را ارائه می‌دهد.

کوکاکولا

کوکاکولا یک نوشیدنی گازدار است که در اواخر قرن نوزدهم توسط جان پمبرتون اختراع شد. شرکت کوکاکولا در سال 1892 تأسیس شد و امروزه یکی از باارزش‌ترین برندهای جهان است. 
کوکاکولا به دلیل مارک قرمز و سفید نمادین خود و شعار آن "Taste the Feeling" شناخته شده است. این شرکت همچنین نوشابه‌های غیرالکلی دیگری از جمله فانتا و اسپرایت تولید می‌کند.

سامسونگ

سامسونگ یک شرکت چندملیتی است که در سال 1938 تأسیس شد و در زمینه الکترونیک، لوازم‌خانگی و تجهیزات مخابراتی تخصص دارد. خط‌مشی تجاری آن بر نوآوری، کیفیت و رضایت مشتری متمرکز است.

تویوتا

تویوتا یک خودروساز ژاپنی چندملیتی است که در سال 1937 تأسیس شد. امروزه تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز جهان است و به‌خاطر خودروها و کامیون‌های باکیفیت خود شناخته شده است. 
این شرکت همچنین پیشرو در فناوری خودروهای هیبریدی و الکتریکی است. تویوتا طیف گسترده‌ای از خودروها از جمله کرولا، کمری، راو 4 و تاکوما را تولید می‌کند. 

فیس‌بوک

فیس‌بوک یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که در سال 2004 توسط مارک زاکربرگ، ادواردو ساورین، اندرو مک کولوم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز تأسیس شد. 

فیس‌بوک بزرگ‌ترین پلت فرم رسانه اجتماعی در جهان است که تا سال 2021 بیش از 2.9 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. 
فیس‌بوک علاوه بر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های محبوب دیگری مانند اینستاگرام، واتس‌اپ و Oculus VR را نیز در اختیار دارد. 

بهترین برندهای دنیا

مرسدس‌بنز

مرسدس‌بنز یک خودروساز آلمانی چندملیتی است که در سال 1926 تأسیس شد. این یک بخش از شرکت مادر، دایملر AG است و دفتر مرکزی آن در اشتوتگارت، آلمان قرار دارد. 

این برند طیف گسترده‌ای از خودروهای لوکس از جمله سدان، SUV، کوپه و کانورتیبل را تولید می‌کند. این برند به دلیل مهندسی باکیفیت و فناوری نوآورانه خود، از جمله توسعه اولین خودروی سواری دیزلی و اولین خودروی دارای کیسه هوا، شناخته شده است. 
مرسدس‌بنز همچنین با برند EQ خودروهای برقی و شاسی‌بلندهای خود پیشرو در فناوری خودروهای الکتریکی است. این شرکت به پایداری متعهد است و هدف خود را دستیابی به بی‌طرفی کربن تا سال 2039 تعیین کرده است. 

مک‌دونالد

مک‌دونالد یک رستوران زنجیره‌ای فست‌فود آمریکایی در سال 1940 توسط برادران ریچارد و موریس مک‌دونالد تأسیس شد. امروزه یکی از بزرگ‌ترین فست‌فودهای زنجیره‌ای در جهان است که بیش از 38000 شعبه در بیش از 100 کشور دارد. 
به‌خاطر آرم نمادین طاق طلایی و آیتم‌های منوی معروفش مانند Big Mac، Quarter Pounder و McNuggets شناخته شده. مک‌دونالد علاوه بر منوی فست‌فود خود، در سال‌های اخیر گزینه‌های سالم‌تری مانند سالاد و فنجان میوه را نیز معرفی کرده است.

IBM

IBM (International Business Machines) یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که در سال 1911 تأسیس شد.
 دفتر مرکزی IBM در آرمونک، نیویورک واقع شده و در بیش از 170 کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند. این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات از جمله سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مشاوره را ارائه می‌دهد. 

آی‌بی‌ام به‌خاطر توسعه سیستم‌های رایآن‌های اولیه و مشارکتش در زمینه هوش مصنوعی شناخته شده است. همچنین پیشرو در رایانش ابری است، با پلتفرم IBM Cloud خود که طیف وسیعی از خدمات و راه‌حل‌های ابری را به مشاغل و سازمآن‌ها ارائه می‌دهد.
برای نوآوری و تحقیق شهرت زیادی دارد و بیش از 3000 محقق بر روی فناوری‌ها و راه‌حل‌های جدید کار می‌کنند. این شرکت به پایداری متعهد است و هدف خود را دستیابی به انتشار خالص صفر گازهای گلخانه ای تا سال 2030 تعیین کرده است.

اینتل

شرکت اینتل یک شرکت چندملیتی آمریکایی و فناوری است که در سال 1968 تأسیس شد. دفتر مرکزی اینتل در سانتا کلارا، کالیفرنیا قرار دارد و به دلیل طراحی و ساخت ریزپردازنده‌ها، راه‌حل‌های سیستم روی تراشه و سایر اجزای نیمه‌رسانا شناخته شده است. 
بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های نیمه‌هادی در جهان و پیشرو در توسعه فناوری‌های پیشرفته رایانه و مرکز داده است. پردازنده‌های اینتل طیف وسیعی از دستگاه‌های محاسباتی، از رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها تا سرورها و مراکز داده را تأمین می‌کنند. 
اینتل همچنین در توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رانندگی خودکار پیشرو است. متعهد به پایداری است و هدف خود را برای دستیابی به استفاده خالص از آب تا سال 2030 تعیین کرده است.

بهترین برندهای دنیا

نایک

نایک یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که کفش‌های ورزشی، پوشاک و لوازم جانبی را طراحی، توسعه و می‌فروشد. این شرکت در سال 1964 با نام Blue Ribbon Sports تأسیس شد و در سال 1971 رسماً به نایک تبدیل شد. 
دفتر مرکزی نایک در بیورتون، اورگان واقع شده است و در بیش از 190 کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند. نام تجاری نایک به دلیل نماد نمادین "swoosh" و تأکید آن بر نوآوری، طراحی و عملکرد شناخته شده است. 

سبد محصولات این شرکت شامل طیف گسترده‌ای از کفش‌های ورزشی، پوشاک و تجهیزات برای انواع ورزش‌ها و فعالیت‌ها است. این شرکت هدف خود را دستیابی به انتشار کربن صفر و ضایعات صفر تا سال 2025 تعیین کرده است. 

پپسی کو

پپسی کو شرکت چندملیتی آمریکایی در زمینه مواد غذایی، اسنک و نوشیدنی است که دفتر مرکزی آن در Purchase، نیویورک قرار دارد. 
این شرکت در سال 1965 از طریق ادغام پپسی‌کولا و فریتو لی تأسیس شد و از آن زمان به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مواد غذایی و نوشیدنی در جهان تبدیل شده است. 

مجموعه برند PepsiCo شامل طیف وسیعی از محصولات محبوب مانند پپسی، Mountain Dew، Gatorade، چیپس سیب‌زمینی Lay، Doritos، Quaker Oats و آب‌میوه Tropicana است. 
محصولات این شرکت در بیش از 200 کشور در سراسر جهان به فروش می‌رسند و بیش از 290000 کارمند در سراسر جهان دارد.
هدف خود را کاهش 40 درصدی انتشار گازهای گلخآن‌های تا سال 2030 تعیین کرده است او متعهد شده تا سال 2025 از برق تجدیدپذیر 100% در عملیات خود در ایالات متحده استفاده کند. 

شرکت جنرال‌الکتریک

جنرال‌الکتریک GE  یک شرکت چندملیتی آمریکایی‌ست که در صنایع مختلفی از جمله هوانوردی، مراقبت‌های بهداشتی، انرژی‌های تجدیدپذیر و مالی فعالیت می‌کند. 

در سال 1892 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در بوستون، ماساچوست قرار دارد. نام تجاری جنرال‌الکتریک به دلیل فناوری و راه‌حل‌های نوآورانه و تعهد به پایداری و مسئولیت‌پذیری شرکتی شناخته شده است. 
سبد محصولات این شرکت شامل طیف گسترده‌ای از محصولات مانند موتورهای جت، توربین‌های بادی، تجهیزات پزشکی، لوکوموتیو و روشنایی است. 

جنرال‌الکتریک همچنین در توسعه فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و محاسبات کوانتومی نقش دارد. به دلیل تلاش‌های پایدار، از جمله تعهد به بی‌طرفی کربن تا سال 2030 و رهبری آن در فناوری‌های کارآمد انرژی، شناخته شده است. 

بی ام و

BMW که مخفف Bayerische Motoren Werke AG است، یک شرکت چندملیتی آلمانی است که وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌های لوکس تولید می‌کند. 
این شرکت در سال 1916 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در مونیخ آلمان قرار دارد. ب ام و به‌خاطر خودروهای باکیفیت و شیک خود که جزو بهترین‌ها شناخته شده است. 
طیف محصولات این شرکت شامل خودروهای سدان، SUV، خودروهای اسپرت و برقی است. تصویر برند قدرتمندی دارد که با تجمل، عملکرد و فناوری نوآورانه مرتبط است. 
در خط مقدم توسعه فناوری‌های پیشرفته خودرویی مانند پیشرانه‌های هیبریدی، الکتریکی و همچنین سیستم‌های رانندگی خودکار بوده است.
به‌خاطر میراث موتور اسپرت خود باسابقه طولانی و موفقیت در رشته‌های مختلف مسابقه از جمله فرمول یک، اتومبیل‌های تور و مسابقات استقامت شناخته شده است.

برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان