تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

آنچه بر استقلال در سال ۱۴۰۱ گذشت؛ پایان حسرت ۹ساله

مهم‌ترین اتفاق در سال ۱۴۰۱ برای استقلال، قهرمانی در لیگ بود.

خریدار سهام باشگاه استقلال کیست؟

رویداد۲۴ استقلال که از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شده بود، سال ۱۴۰۱ را با قهرمانی در لیگ آغاز کرد. این تیم با این قهرمانی نه تنها طلسم، ۹ سال قهرمان نشدن خود را شکست بلکه به سلطه ۵ ساله رقیب سنتی خود پایان داد. این تیم در این سال فاتح سوپرجام هم شد. استقلال سال را با فرهاد مجیدی آغاز کرد و با ریکاردو سا پینتو ادامه داد. آبی‌پوشان در این سال در تمام رقابت‌ها در ۳۴ مسابقه به میدان رفتند که حاصل آن ۱۹ برد، ۱۲ تساوی و ۳ شکست بود.

قهرمانی با رکوردشکنی‌های متعدد

آنچه قهرمانی استقلال را شیرین‌تر کرد، رکوردشکنی‌های متعدد در کنار قهرمانی بود. استقلال تبدیل به نخستین تیم تاریخ لیگ برتر شد که فصل را بدون شکست به پایان می‌رساند. این تیم با ۶۸ امتیاز رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر را شکست. شاگردان مجیدی تنها ۱۰ گل خوردند و بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر را به نام خود کردند. این تیم با ۲۱ کلین‌شیت، رکورد بیشترین کلین‌شیت یک تیم در یک فصل در تاریخ لیگ برتر را تصاحب کرد. 

این تیم فصل گذشته موفق به ثبت دوگانه نشد و در مرحله یک چهارم نهایی جام‌حذفی در ضربات پنالتی مغلوب نساجی شد.

باز هم تغییر سرمربی در ابتدای فصل

فرهاد مجیدی پس از قهرمانی بی‌نظیر در لیگ بیست و یکم، از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد. تا برای پنجمین فصل پیاپی سرمربی ابتدای این فصل این تیم با آغاز فصل گذشته متفاوت باشد. استقلال پس از آنکه چند هفته‌ای درگیر انتخاب سرمربی بود، با ریکاردو سا پینتو پرتغالی برای هدایت این تیم به توافق رسید. این مربی که در دوران بازیگری، بازیکن سرشناسی بود به عنوان مربی سابقه قهرمانی در جام‌حذفی بلژیک را داشت.

ساپیتو برای استقلال هم جام آورد و توانست با غلبه بر نساجی فاتح سوپرجام شود. قهرمانی‌ای که برای این تیم با شادی خاصی همراه نبود.


بیشتربخوانید: چرا امیدی به بهبود شرایط مالی استقلال نیست؟

استقلال امیدوار به دفاع از عنوان قهرمانی

استقلال در فصل نقل‌و انتقالات فعال ظاهر شد و موفق شد چند چهره شاخص را جذب کند که مشهورترین آن مهدی قایدی بود که به این تیم بازگشت. آبی‌پوشان هرچند که در این فصل نتوانستند رکورد شکست‌ناپذیری خود را حفظ کنند ولی همچنان جزو مدعیان اصلی قهرمانی هستند. استقلال با ۴۶ امتیاز در فاصله ۳ امتیازی سپاهان در رده دوم جدول است و به تکرار قهرمانی خود خوش‌بین است. در سال گذشته تنها یک دربی برگزار شد و استقلال مقابل پرسپولیس به تساوی ۲-۲ دست یافت.

شاخص‌ترین بازیکنان استقلال

کوین یامگا هافبک فرانسوی استقلال، بازیکن غیرقابل جایگزین این تیم در سال ۱۴۰۱ بود. یامگا تنها بازیکنی بود که در هر ۳۴ بازی استقلال در این سال به میدان رفت. پس از یامگا، جعفر سلمانی بیشترین حضور را داشت و تنها در یک مسابقه غایب بود. روزبه چشمی، حسین حسینی و سعید مهری با ۲۸ بازی دیگر بازیکنان پرکار استقلال در این سال بودند.

یامگا بهترین گلزن استقلال در ۱۴۰۱ بود این بازیکن ۸ گل به ثمر رساند. ارسلان مطهری با ۶ گل در رده دوم قرار گرفت. محمد محبی و مهدی قایدی با ۵ گل در این سال سوم شدند. آرش رضاوند با ۵ گل بهترین پاسور استقلال بود و پس از او مهدی مهدی‌پور با ۴ پاس گل قرار گرفت. یامگا در بین بهترین پاسورهای استقلال هم جای داشت و با ۳ پاس گل سوم شد.

منبع: فوتبال ۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
0
0
البته به سلطه چندساله بابا مسعود پایان داده شد از عجایب اینکه بابا مسعود پرسپولیسی اختیار استقلال هم دستش بود همه بلاها یک طرف بلای استرماجونی یکطرف،که استقلال در باتلاق بدهی استرماجونی گیر کرده بلایی که بابا مسعود با فراری دادن استرماجونی در دامن استقلال گذاشت واینکه آه ونفرین میلیون ها هوادار را برای خود بجا گذاشت.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان