تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲

چند پیشنهاد ساده و کاربردی برای کنترل و کاهش وزن ایام عید

هر فردی برای این که وزن خود را کاهش دهد باید از برنامه غذایی خاصی پیروی کند؛ چون رژیم غذایی باید متناسب با شرایط هر فردی باشد برای این منظور کار اصولی و علمی این است که هر فردی به متخصص رژیم درمانی و تغذیه مراجعه کند.  

چند پیشنهاد ساده و کاربردی برای کنترل و کاهش وزن ایام عید

رویداد۲۴ نازنین احمدی: بسیاری از افراد از اضافه وزن خود رنج می برند و همیشه به دنبال راه های هستند تا بتوانند وزن خود را کاهش دهند در این رابطه نکته ای که وجود دارد این است که برای همه افراد رژیم غذایی کلی را نمی توان پیشنهاد داد. 

هر فردی برای این که وزن خود را کاهش دهد باید از برنامه غذایی خاصی پیروی کند؛ چون رژیم غذایی باید متناسب با شرایط هر فردی باشد برای این منظور کار اصولی و علمی این است که هر فردی به متخصص رژیم درمانی و تغذیه مراجعه کند.  

رژیم های غذایی زیادی امروزه در شبکه های مجازی برای کاهش وزن ارائه می شوند که به کم عارضه و علمی بودن آن ها نمی توان مطمئن بود. 
در ادامه این محتوا ما قصد داریم روش های که متخصصان برای کاهش وزن ارائه کرده اند را برای شما عزیزان شرح دهیم.
از دست رفتن عضلات بدن، از دست دادن آب بدن و از بین رفتن توده چربی سه حالتی هستند که باعث کاهش وزن می شوند. کاهش چربی و پایداری آن بهترین شیوه لاغری و کاهش وزن است.

روش های پیشنهادی برای کاهش وزن در ایام عید

به گزارش رویداد۲۴ ؛ برای کاهش وزن مهم ترین و اولین چیزی که باید انجام دهید، پذیرفتن این واقعیت که شما دچار چاقی و اضافه وزن هستید و باید هدف خود را تعیین کنید. 

برای از دست دادن وزن از روش های پیشنهادی زیر می توانید، استفاده نمایید:

تمرین های هوازی: 
در هفته 5 بار به مدت 30 دقیقه ورزش کنید برای این که کالری بیشتری را بسوزانید باید سطح ورزش شما بیشتر باشد به عنوان نمونه اگر به میزان نیم کیلوگرم بخواهید وزن خود را کاهش دهید باید 3500 کالری بسوزانید.
به طور مثال حدود 900 تا 1500 کالری در هنگام دویدن در هر ساعت سوزانده می شود. 40 درصد موفقیت برای کاهش وزن به گفته کارشناسان به ورزش کردن شما ارتباط دارد. 

زمان بندی برای غذا خوردن: 
برای کاهش وزن علاوه بر این که باید نوع مناسبی از غذا خورده شود در زمان مناسبی هم باید غذا میل شود. 
حتما فعالیت فیزیکی قبل از خواب داشته باشید و به هیچ عنوان بعد از ساعت 8 شام نخورید. 
در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم مصرف میان وعده باعث افزایش وزن می شود به جای میان وعده های ناسالم  باید خوراکی های سالم میل کنید.

تا حد ممکن از مصرف ‌کافئین پرهیز کنید به جای سالادها و آجیل بیسکویت مصرف نمایید. سرعت سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید برای کاهش وزن از 3 وعده به 5 وعده باید وعده های غذایی خود را افزایش دهید. 
اگر در مقادیر کوچک تر غذای بیشتری خورده شود، موجب خواهد شد سوخت و ساز بدن در تمام طول روز ادامه داشته باشد و باعث افزایش سوزاندن چربی و سوزاندن کالری می شود. 

پیاده روی: 
برای از دست دادن وزن حتما باید تمرین هوازی و پیاده روی را انجام دهید. 160 کالری دریافتی شما با 45 دقیقه پیاده روی در صبح سوزانده می شود. 


بیشتربخوانید: مراقب باشید امسال عید این بلا سرتان نیاید!


هنگام تماشای تلویزیون، فعالیت داشته باشید:
علاوه بر ورزش و پیاده روی هنگامی که در حال تماشای تلویزیون هستید باید فعالیت بدنی داشته باشید با این کار می توانید در یک ماه 3 کیلو گرم وزن کم کنید.

پروتئین مصرف کنید: 
به رژیم غذایی خود عدس، سبزیجات، میوه ها، تخم مرغ، گوشت و انبه را اضافه کنید؛ ولی توجه نمایید در طول روز سیب زمینی، تخم مرغ و مرغ را بیش از یک عدد مصرف نکنید. 

غذای ناسالم را حذف کنید:
غذاهای سرخ شده را مصرف نکنید و به جای نان سفید، پاستاها، نودل ها و غذاهای سفید پاستای غنی شده و نان قهوه ای میل کنید.   
پرهیز از مصرف شکر: 
یکی دیگر از کارهایی که برای کاهش وزن باید انجام دهید این است که از مصرف شکر پرهیز نمایید. بستنی، بیسکویت و کیک را به هیچ عنوان مصرف نکنید؛ چون این خوراکی ها باعث کاهش متابولیسم بدن می شوند و کاهش وزن را متوقف می کنند.

نوشیدن آب:
برای این که بتوانید غذای کمتری را میل کنید باید آب بیشتری بنوشید. حتما یک لیوان پر از آب نیم تا یک ساعت قبل از غذا بنوشید تا کالری کمتری را مصرف کنید. 
برای از دست دادن وزن خود می توانید سالاد، میوه و سبزیجات خام مصرف کنید. 
برای کاهش وزن تا قبل از رسیدن نوروز صبحانه، شام و ناهار پیشنهادی شامل موارد زیر می شوند:
برای صبحانه چای گیاهی، دو تکه نان قهوه ای، دو عدد سفیده تخم مرغ، یک عدد میوه و یک فنجان شیر مصرف کنید.
برای وعده ناهار یک عدد تخم مرغ، سبزیجات کاری، دو تکه مرغ، سالاد میوه با اسفناج را میل نمایید.
برای شام برنج قهوه ای با مرغ و سوپ مرغ خانگی را مصرف کنید.
برای میان وعده مقدار کمی بیسکویت کرم دار را میل نمایید. 

نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن: 
یک فنجان قهوه بدون قند را قبل از ورزش کردن میل کنید. 

خواب کافی: 
آیا می دانستید، خواب خوب یکی از اسرار بزرگ برای کاهش وزن است اگر در روز 8 ساعت بخوابید، می توانید اضافه وزن خود را کاهش دهید. 
برای این که به طور قابل ملاحظه ای بتوانید، وزن خود را کاهش دهید باید فیبر زیادی را مصرف کنید؛ چون فیبر باعث سم زدایی بدن، کاهش سطح کلسترول و کاهش جذب چربی بدن می شود. 

کاهش استرس: 
برای این که احساس سیری کنید، توصیه می شود از دمنوش های گیاهی مانند دمنوش زنجبیل و آب لیمو یا ترکیبی از آن ها را مصرف کنید. 
مصرف چای سبز علاوه بر این که باعث افزایش سوزاندن چربی می شود، استرس هم کاهش می دهد. 
برای این که سریع وزن خود را کاهش دهید و به افزایش سوخت و ساز بدن خود کمک کنید باید 3 تا 4 فنجان چای سبز در طول روز میل نمایید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان