تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲

محیط زیست: یوز تلف‌شده در سمنان سه‌قلو باردار بود

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه یوزپلنگ تلف شده از یوز‌های شناسنامه‌دار به نام «ماجراد» بود، گفت: این یوز ماده سه قلو باردار بوده است.

یوزپلنگ ایرانی

رویداد۲۴ مهر: بهرامعلی ظاهری ضمن بیان اینکه صبح امروز یکشنبه متأسفانه شاهد از بین رفتن یک قلاده یوز ماده بر اثر تصادف در محور میامی_عباس آباد بودیم، ابراز داشت: از دهه ۹۰ تاکنون ۹ یوز در همین مسیر مذکور بر اثر سوانح جاده‌ای تلف شدند.

وی ضمن بیان اینکه این یوز ماده از نوع یوزه‌ای شناسنامه‌دار به نام «ماجراد» بوده است، افزود: این یوز سال ۹۹ ثبت و سپس در تابستان سال گذشته همراه توله نر دو ساله خود در منطقه دیده شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بابیان اینکه طی بازه ۹۹ تا تابستان سال گذشته این یوز رؤیت نشده بود، ابراز داشت: این یوز ماده سه قلو باردار بوده است.

ظاهری ضمن بیان اینکه این یوزپلنگ تلف شده جوان و بیش از سه سال سن داشته است، تصریح کرد: نحوه چگونگی این اتفاق در دست بررسی قرار دارد تا بتوانیم با فراهم کردن شرایط لازم از تکرار این حوادث تلخ پیشگیری کنیم.

وی افزود: یکی از خواست‌های به جد مردم از دستگاه‌های مسئول راه و شهرسازی و پلیس راه ایمن کردن مسیر برای تردد یوز است و از هموطنان نیز در خواست می‌شود تا در این محدوده با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یوزپلنگ ایرانی
نظرات شما
پیشخوان