تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

وام ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی فرزندآوری ابلاغ شد

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای دستورالعمل تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بودجه سال ۱۴۰۲ را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

وام ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی فرزندآوری ابلاغ شد

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، براساس جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مقرر شده است:"مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانک‌های قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام کنند:

تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده ۱۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)

برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می‌شود؛

۱‏- به ازای فرزند اول سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۲‏- به ازای فرزند دوم ششصد میلیون (۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۳‏- به ازای فرزند سوم نهصد میلیون (۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۴‏- به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۵‏- به ازای فرزند پنجم و بیشتر یک میلیارد و پانصد میلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

- مسؤولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، تمام مدیران و کارکنان ذیربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

- پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند «الف» این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

- تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است. "

بر این اساس، با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند طی فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری برای بانک‌ها دستورالعمل اجرایی مربوطه ارسال می‌شود.

بدیهی است، پس از نهایی شدن سهمیه سالانه برای پرداخت تسهیلات مذکور مراتب به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است متقاضیانی که قبلاً در سامانه مربوطه ثبت نام نموده اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده می‌باشد و تسهیلات مذکور با توجه به شرایط متقاضی، برای کلیه افراد در صف (ثبت نام شده در سال ۱۴۰۲ و سال قبل) مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور قابل پرداخت خواهد بود.

در پایان این بخشنامه تاکید شده است، ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه، موضوع به واحد‌های اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک مرکزی ارسال شود. ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فرزندآوری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
0
0
موافقان افزایش جمعیت، ۲۰ سال آینده را مد نظر دارند اما مخالفان آن، پنجاه سال بعد ایران را می بینند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
0
خاندوزی:‌ 1.5 میلیون فقره وام بدون ضامن در یک سال پرداخت شد‌
و این در حالی است که بنده از بهمن ماه سال 1400 تاکنون در باره وام 100 میلیون تومان بدون ضامن در رسانه های بیش از 999 هزار بار اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی از بهارستان نسیم شهر جاده تهران ساوه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
0
چرا وام‌های ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن را نمی‌پردازند؟

اجرای طرح وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن در ابتدای کار و بدون برنامه‌ریزی و تأمین بودجه آن از سوی دولت سیزدهم و بانک مرکزی، فقط باعث امیدواری کاذب بازنشستگان و حقوق بگیران شد که متأسفانه هیچ توجهی به اجرای آن نشده است و هیچ یک از بانک‌ها هم برای ارائه تسهیلات این وام به افراد واجد شرایط در آن دوران اقدام نکردند و این طرح با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی به ورطه فراموشی سپرده شد. از دولت انتظار می‌رود که حداقل با افزایش سقف این وام‌ها به ۲۰۰ میلیون تومان، برای اجرای آن در سال آینده برنامه‌ریزی کند.

بازنشسته تأمین اجتماعی
علی رضا کردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
0
0
این نامه را به آقای رئیس کل بانک مرکزی
برسانید
وام تسهیلات فرزندآوری بنده را بیش از 10 ماه هست که در بانک رفاه کارگران شهر گلستان جاده تهران ساوه و کد شعبه 974 به علت نداشتن پایان خدمت سربازی ندادند چرا؟
از رئیس کل بانک مرکزی در خواست رسیدگی دارم
علی رضا کردی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان