تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

جدیدترین پهپاد پیشرفته جهان+ تصاویر

خیلی‌ها این روزها علاقه دارند در مورد جدیدترین پهپادهای پیشرفته اطلاعات کسب کنند. پهپاد Jackal (شغال) به عنوان یک پلتفرم برخاست و فرود عمودی (VTOL) برای انجام تعدادی از نقش‌ها، از جمله بازدارندگی هوایی در میدان نبرد، پشتیبانی هوایی نزدیک، درگیر شدن با هلیکوپترها در پرواز و انهدام تانک‌ها طراحی شده است. 

پهپاد Jackal

رویداد۲۴  حسین فلاحی: جدیدترین پهپاد پیشرفته جهان، یک سیستم پهپاد همه کاره جدید است که قادر به انجام چندین نوع ماموریت جنگی بر روی زمین، دریا و هوا است. این پهپاد اولین شلیک آزمایشی بسیار موفق موشک چندمنظوره سبک وزن تالس (LMM) را به پایان رساند تا پتانسیل نبرد هوایی بدون سرنشین را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر کند.

قابلیت هواپیمای بدون سرنشین Jackal توسط کارشناسان Flyby Technology، یک شرکت مستقر در بریتانیا به همراه شرکای ترکیه‌ای FlyBVLOS Technology و Maxwell Innovations متخصص مهندسی طراحی و نمونه‌سازی، طراحی و توسعه داده شده است تا شکاف  اخیر در عملیات‌های جنگی مدرن را پر کند.

بهترین پهپاد جهان؛ جنگاوران

در این آزمایش که توسط دفتر قابلیت‌های سریع (RCO) نیروی هوایی سلطنتی حمایت می‌شد، تیم‌هایی از فلای‌بی و غول فناوری تالس که LMM را نیز تولید می‌کند، شرکت داشتند. آن‌ها در یک بازه زمانی شش هفته‌ای طاقت فرسا، توانستند دو هواپیمای عملیاتی JACKAL را تولید و با موفقیت دو LMM را در نمایشی چشمگیر از کار تیمی شلیک کنند.


بیشتر بخوانید: کاوش‌های جدید در سیاره مریخ + فیلم


به گزارش رویداد۲۴ به عنوان یک سیستم plug-and-play، تجهیزات و فناوری‌های جدید را می‌توان در بین ماموریت‌ها و همچنین در طول توسعه مداوم در Jackal گنجاند. این شرکت می‌گوید این فرآیند تدارکات ساده تضمین می‌کند که هواپیماهای آینده قبل از شروع به خدمت منسوخ نشوند و برای مدت طولانی‌تری بکار گرفته شوند. این همچنین مسیری را برای انطباق مقررات و استانداردهای قابلیت پرواز در آینده ارائه می‌دهد.

پهپاد با قابلیت شلیک موشک

پهپاد شغال به عنوان یک پلتفرم برخاست و فرود عمودی (VTOL) برای انجام تعدادی از نقش‌ها، از جمله بازدارندگی هوایی در میدان نبرد، پشتیبانی هوایی نزدیک، درگیر شدن با هلیکوپترها در پرواز و انهدام تانک‌ها طراحی شده است 

جان پارکر، مدیر عامل Flyby Technology، یک خلبان سابق جنگنده RAF و نیروی دریایی سلطنتی است. او و تیمش سال‌ها تجربه عملیاتی خود را در طراحی این قابلیت به اجرا گذاشتند.

بهترین جایگزین هلیکوپترهای تهاجمی و جت‌های جنگنده

بنا به گفته این شرکت بسیاری از کشورها نمی‌توانند به هلیکوپترهای تهاجمی یا جت‌های جنگنده سریع دسترسی داشته باشند. شغال با حداقل قیمت می‌تواند این امتیاز را با ریسک کمی به آن‌ها ارائه دهد. از آنجایی که هواپیما برگرفته از ایده‌های خلبانان هریر است، هواپیما به صورت عمودی برمی‌خیزد و فرود می‌آید که مزیت دیگری نسبت به جت‌های جنگنده سنتی است، زیرا نیازی به باندهای آسیب‌پذیر ندارد. همچنین به این معنی است که شغال می‌تواند در مکان‌های مخفی مانند جنگل‌ها و مناطق مسکونی شهری نیز ماموریت انجام دهد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، از Flyby Technology خواسته شد تا قابلیت‌های سریع (RCO) را در سیستم پهپاد جدید بگنجاند. تیم Flyby همچنین با Thales در بلفاست، جایی که LMM طراحی و تولید می شود تماس گرفت تا امکان شلیک آن را در Jackal در آزمایشی مورد بررسی قرار دهد.

درباره شرکت سازنده پهباد شغال

تیم تالس فرصت همکاری با Flyby را پذیرفت تا اولین نفری باشد که LMM خود را (که در نیروی دریایی سلطنتی به عنوان Martlet نیز شناخته می‌شود) از یک پهپاد در حال پرواز شلیک می‌کند. Flyby Technology دو هواپیمای عملیاتی را از ابتدا برنامه‌ریزی و ساخت و دو LMM را در بازه زمانی طولانی شش هفته شلیک کرد.

شلیک یک موشک پیچیده در بهترین شرایط کار ساده‌ای نیست و تنها با برنامه ریزی دقیق ماه‌ها طول می‌کشد. این شرکت می‌گوید که شغال یک هواپیمای آزمایشی و اثبات نشده است که به پیچیدگی چالش افزوده است.

تیم بلفاست به طرز باشکوهی از پس این چالش برآمد و تنها شش هفته پس از دریافت تماس، تیم‌های ترکیبی با موفقیت دو LMM را شلیک کردند. بنابراین ثابت کرد که Jackal به عنوان یک توانایی جنگی ویرانگر قادر به شلیک سلاح‌های مدرن میدان نبرد در حال پرواز است.

ایر کمودور جز هولمز، رئیس دفتر قابلیت‌های سریع RAF، گفت: «با توجه به زمان بسیار کوتاهی که تیم برای ارائه آزمایش اولیه صرف کرد، واضح است که Flyby می‌تواند آینده فوق‌العاده‌ای در این بخش داشته باشد و مشارکت و پشتیبانی از Thales در کاهش موانع ورود برای استارت‌آپ‌های نوآور برجسته بود. من مشتاقانه منتظر دیدن تحولات جاری در این زمینه هستم.»

جان پارکر، مدیر عامل Flyby Technology گفت: «جنگ برای پیروزی است و Jackal  توسط جنگجویان برای این هدف نهایی طراحی شده است. روزهای داشتن یک خلبان جنگنده در کابین خلبان به پایان خود نزدیک می‌شود. آینده جنگ در حال تغییر است و Jackal بخشی از آن آینده به عنوان یک هواپیمای تهاجمی چند منظوره واقعی است. ما می‌خواهیم شغال را به یک محصول شاخص تبدیل کنیم، مشاغل امن در بریتانیا ایجاد کنیم و به آینده جدیدی برای صنایع هوافضا و دفاعی بریتانیا کمک کنیم.»

فیلیپ مک براید، مدیر عامل Thales در ایرلند شمالی گفت: «یکی از نقاط فروش منحصر به فرد LMM توانایی آن برای ادغام بر روی پلتفرم‌های متعدد، از جمله وسایل نقلیه زرهی، هلیکوپتر، کشتی‌های دریایی یا در واقع، لانچرهای شانه‌ای است که هر کدام برای مقابله با تهدیدات مختلف طراحی شده‌اند. کار کردن با تیم Flyby در این آزمایش فشرده و پیشگامانه یک امتیاز بوده است و ثابت کرده است که تالس و فلای‌بی می‌توانند نتایج چشمگیری را زمانی که روی یک هدف جمعی و مشترک متمرکز می‌شوند تولید کنند.»

موشک سبک وزن تالس

تیم Jackal اکنون در حال توسعه برنامه هایی برای تولید با استفاده از این قابلیت است، در حالی که هواپیمای بدون سرنشین در حال پیشرفت های دیگر و توسعه تاکتیکی است.

تیم تالس فرصت همکاری با Flyby را پذیرفت تا اولین شرکتی باشد که LMM خود را (که در نیروی دریایی سلطنتی به عنوان Martlet نیز شناخته می‌شود) از یک پهپاد در حال پرواز شلیک می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
7
11
دمت گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
آره بابا.اسم شغال اتفاقأبه هر دو این شرکتها میاد.ترکیه.انگلیس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
15
7
پیشنهاد میکنم ما هم در این شرکت پهپاد با بریتانیای کبیرمشارکت کنیم
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
.اتفاقأ ایران فعلأبه شغال وروباه احتیاجی نداره.خودش شیرمنطقه هست.
مجیدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
4
شغال وروباه پیر سرگرم ساخت جدیدترین پهپاد مکاردنیا هستند.عجب استعاره خوبی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
0
توپی چرج موتورهای برقی با باطربشو رواینها نصب کردن خوبه
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
5
5
با توجه به منبع این مقاله که جنگاوران هست و رویه غربگدایانه منبع میتوان گفت که بزرگنمایی شده. اولا این پهپاد کوچکترین بهره ای از رادار گریزی ندارد و با توجه به میزان رانش و تراست تولیدی توان ارتفاع گرفتن زیادی ندارد و از همه مهمتر توان بالایی در حمل سلاح هم ندارد. بیشتر شبیه یک محصول فانتزی هست تا یک ادوات جنگی. تنها مزیتش زیبایی در طراحی هست. از امکاناتش حرفی زده نشده ولی نباید برد بالایی داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
دکتر یکی بهتر بساز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
3
خیلی عالی
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
3
چیه اینقدر رسانه ها صحبت از کشت و کشتار و صلاحهای کشتار مردمی صحبت میکنند، یکم در مورد چیزهای خوب متن بزارن ، یکم تبلیغ صلح و آشتی بکنند، بخدا حالمون بد شده از این همه جنگ و بکُش بکُش
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
4
تا کی جنگ تا کی کشت وکشتار ، بسه دیگه، رسانه ها یکی از مهمترین تحریک کننده جنگها شدن، هیچ کس از این دنیا چیزی نبرده و نمیبره ، انسانها خیلی طمع کار شدن ، چقدر خوبه همه کشورها از هر قوم و قبیله و مذهب و دینی، کنار هم زندگی کنند و به همدیگه کاری نداشته باشن بسه دیگه خسته شدیم از بس که شنیدیم اینجا جنگ اونجا جنگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
1
وقتی توی فقر گیر افتاده میگه پهنا د میشه مردم فقر کشیده آهن بخورند
امروز کسی از گرونی چیزی نمیگه چون حرفی برای گفتن ندارن همه حرفتن دروغ دروغ هست
نظرات شما
پیشخوان